Manglende feature fra rapper - what to do?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
zen6dk
Medlem
Indlæg: 26

Manglende feature fra rapper - what to do?

Indlæg af zen6dk »

Sidste september vandt jeg en præmie hvor jeg får lov til at producere et nummer for en amerikansk rapper. Problemet er at vedkommende ikke har svaret på nogle af mine efterhånden mange henvendelser og har tilsyneladende ikke har tænkt sig at overholde hans del af aftalen. Hans manager siger at "sådan er han nogle gange" og er ikke videre hjælpsom. Jeg har også haft løbende kontakt med eventmakeren som stod for arrangementet hvor jeg vandt præmien samt aftalen med rapperen - men vi er ikke kommet tættere på en løsning

Jeg ville mene at han er forpligtet til at overholde hans del af aftalen, men har i nogle gode råd til hvordan jeg rent faktisk får det til at ske??
Løber lidt panden mod muren og er lidt træt af at spamme hans inbox :roll:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det lyder sgu da trist. Undskyld jeg er så kynisk, men er det værd at bruge mere tid på? Det er vel tvivlsomt om der kommer noget godt ud af at tvinge ham til noget ham og hans team ikke gider.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Tænkte det samme, men ville ikke være budbringeren :-/

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Hvis R.A. The Rugged Man ikke gider at honorer aftalen kan du enten ignorerer ham eller lave et beat så fedt, at han tager det første fly til DK

Default avatar
zen6dk
Medlem
Indlæg: 26

Indlæg af zen6dk »

bredal187 skrev:Hvis R.A. The Rugged Man ikke gider at honorer aftalen kan du enten ignorerer ham eller lave et beat så fedt, at han tager det første fly til DK
Du leakede simpelthen at det er Rugged Man :wink:

Ja altså, jeg ligger ikke søvnløs over det. På den anden side, er det noget jeg har set meget frem til og jeg synes det er f*cked når folk ikke overholder deres aftaler. Men det ville ikke være første gang at en rapper ikke har overholdt en aftale kan man sige :)

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Det er mega f*cked up, frustrerende og plat, men man kan ikke gøre en skid, desværre. Eller jo, du kunne måske hive ham i retten for brudt aftale eller hvad ved jeg, men da vi bor i dk vil du ikke få nogen økonomisk gevinst.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Klamt. Hæng ham ud på udenlandske fora hvis du opgiver at få lavet et track med ham. Lav evt en post ala denne med "what to do".

Prøv på et par subs på Reddit. F.eks makinghiphop eller wearethemusicmakers

Default avatar
zen6dk
Medlem
Indlæg: 26

Indlæg af zen6dk »

MrBacon skrev:Klamt. Hæng ham ud på udenlandske fora hvis du opgiver at få lavet et track med ham. Lav evt en post ala denne med "what to do".

Prøv på et par subs på Reddit. F.eks makinghiphop eller wearethemusicmakers
Jeg kigger nærmere på Reddit tak :) . Har det lidt ambivalent med at gå social media vejen, det kan godt blive grimt. Omvendt kan det måske få ham ud af busken, men mon dog.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Tror ikke der kommer noget godt ud af at hænge ham ud. Tvært imod vil det nok afskrække andre amerikanske rappere for fremtidig samarbejde

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

zen6dk skrev:
MrBacon skrev:Klamt. Hæng ham ud på udenlandske fora hvis du opgiver at få lavet et track med ham. Lav evt en post ala denne med "what to do".

Prøv på et par subs på Reddit. F.eks makinghiphop eller wearethemusicmakers
Jeg kigger nærmere på Reddit tak :) . Har det lidt ambivalent med at gå social media vejen, det kan godt blive grimt. Omvendt kan det måske få ham ud af busken, men mon dog.
Præcis ... har set det samme flere gange, hvor der kommer en reaktion efterfølgende. Fint nok med Bredals holdning, men det du nævner er sket mange gange tidligere- næsten ingen splice/Indiana konkurrencer med lignende præmier bliver honoreret fra artistens side. Om det er feats, skype møde eller andet sker det konstant - det skal nævnes for at synliggøre det fuskeri, der er. Deres managers må jo informere dem om, hvad de melder dem til.

Hvis man køber en ny computer i elgiganten og kommer hjem med en tom æske, er det da også ok at hænge elgiganten ud. Eller de samme 2-3 fuskere, der snyder med musikgear herinde, på dba osv.... det er ok at hænge folk og firmaer ud, der ikke overholder aftaler.

Tror du at Joyner Lucas vil se zen6 post og tænke "næeh, så vil jeg da ikke lave musik med zen6, når rugged man brændte ham af" ... jeg tvivler.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

I al forretning = always take the high road. Dit renomme er vigtigere end at give ham en lektie.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Dey er jo ikke for at give ham en lektie, men for at få ham ud af busken, s0 zen6 kan få lavet et teack med en kendt rapper.

I lyder alle sammen som virkelig flinke mennesker at tage ræven på.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det handler ikke om at være flink. Det handler om, at den investering i tid ikke giver noget som helst igen. Dead end.

Brug hellere tiden på noget at skabe noget fedt og komme videre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
zen6dk
Medlem
Indlæg: 26

Indlæg af zen6dk »

Jeg synes det er en tricky diskussion. Man bliver vant til brudte løfter og folk der snakker i musikbranchen, og jeg bruger normalt ikke for meget tid eller energi på det. Jeg har lyttet til Rugged Man i mange år og set frem til at lave noget fedt med ham, så det er bare lidt ekstra ærgerligt når det nu også ville give mig noget eksponering eftersom han han har et navn indenfor hip hop. Man kan godt blive lidt træt af at man ofte får nitten og ikke kan gøre en skid, med mindre man går rettens vej, hvilket jo er totalt overkill.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Du skal også tænke på dit eget ry

Det er surt når folk ikke overholder aftaler osv. men hvis du smider negativ omtale om andre ud over det hele på nettet, så vil det dukke op når andre googler dig ifb. med samarbejde i fremtiden, og kan evt blive nervøse over det

Default avatar
zen6dk
Medlem
Indlæg: 26

Indlæg af zen6dk »

Jeg har efterhånden arbejdet sammen med en del rappere og sangere og blevet en del erfaringer rigere. Note to self er at identificere hvem der virker engagerede i dit projekt og leverer til tiden og hvem der ikke gør. Det er fedt nok at lave et album med mange features, men hold kæft hvor er det tidskrævende når man skal vente på andre og rykke dem for svar. Det er federe at kunne tage styringen på projektet og selv bestemme hvornår det er færdigt.

Jeg kunne selvfølgelig også bare selv begynde at rappe over mine egne beats :puke: :-D

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Update?

Medlemsavatar
oVHSen
Medlem
Indlæg: 213
Sted: Midtfyn

Indlæg af oVHSen »

Jeg gad sgu ikke lave noget sammen med sådan en type. Berømt og dygtig eller ej. Douchebag.....
"The boat can leave now, tell the crew"

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

præmie = værdi

Der må blive tale om en eller anden form for kompensation, og jeg tænker at det er eventmakeren der skal stå for at få det forhandlet på plads mellem parterne.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
oVHSen
Medlem
Indlæg: 213
Sted: Midtfyn

Indlæg af oVHSen »

Hald skrev:præmie = værdi

Der må blive tale om en eller anden form for kompensation, og jeg tænker at det er eventmakeren der skal stå for at få det forhandlet på plads mellem parterne.
Det lyder da faktisk helt rigtigt!
"The boat can leave now, tell the crew"

Nyt svar