Hvordan er det lige med clearing af sample fra film

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Hvordan er det lige med clearing af sample fra film

Indlæg af Jenkins »

Hey lydmaskinister.

Jeg sidder og knokler med et nummer pt. hvor jeg har brugt noget dialog fra en film fra 2004(edit: rettet årstal )

Dialogen er klippet hist og pist samt pitched/andre effekter. Men den snu film kender vil stadig kunne sige peæcis hvilken film den er fra.

Planen med nummeret er det skal udgives på de populære streaming tjenester

Så..

Hvordan er det lige med det? Tager man chancen og udgiver eller hvordan er tilgangen i så fald til st få der clearet.

Filmen er udgivet af Twentieth Century Fox. Så ved ikke hvor let det bliver.

Nogen med nogle bud på det ?

Bjørn
Senest rettet af Jenkins søn 5. aug 2018 00:34, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Din aggregator har sandsynligvis skrevet i deres betingelser, at de banner dig for tid og evighed, hvis du gør noget sådan.

Ved desværre ikke, hvordan man clearer samples.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

SustainerPlayer skrev:Din aggregator har sandsynligvis skrevet i deres betingelser, at de banner dig for tid og evighed, hvis du gør noget sådan.

Ved desværre ikke, hvordan man clearer samples.
Det har du fuldstændigt ret i :doh: Det havde jeg ikke lige tænkt over.

Tak !

Mon fremgangen så er ar, producere nummeret færdig, sende en mail til Fox med det færdige arbejde og spørger om tilladelse, få et go/no go, pris osv

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det bruges stadig hist og her, men Psytrance genren er jo nærmest bygget op på film samples. Jeg ved ikke om folk der har tilpas ondt i røven over en sample finder frem til den rette person på det pågældende film-selskab, og tipper dem. Det kunne jeg ikke forestille mig.

Du kan ikke gen-indtale det selv? Så er du ude om clearing ihvertfald.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev:Det bruges stadig hist og her, men Psytrance genren er jo nærmest bygget op på film samples. Jeg ved ikke om folk der har tilpas ondt i røven over en sample finder frem til den rette person på det pågældende film-selskab, og tipper dem. Det kunne jeg ikke forestille mig.

Du kan ikke gen-indtale det selv? Så er du ude om clearing ihvertfald.
Vi snakker også lige præcis om psytrance her :lol:

Og andre psy artister udgiver da også i flæng alle steder. Og tvivler nu også på alle har clearede deres samples.

Hmm.. synes jeg kan læse rundt omkring at gen-indtale ikke afhjælper copyright reglen, da manuskript jo også gælder under copyright loven.

Men hvad gør de andre så ? Samme som jeg re-pircher, klipper og fancy effekter så bots ikke opsnapper det og tager chancen og håber på der ikke sidder en og får ondt i møllen som gider bruge tiden på det ?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Andre gør slet ikke så meget ud af det. Astrix sampler klart og tydeligt fra Ghost In The Shell i et af hans nyere numre, mener det er Sahara. Alle kan høre at det er Scarlett Johansson. De ca. 9 ord på 3-4 sekunder er jeg 99% sikker på at han ikke prøver at cleare. Man får jo ikke lov til at bruge noget fra en hollywood film, hvis man spørger om lov.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev:Andre gør slet ikke så meget ud af det. Astrix sampler klart og tydeligt fra Ghost In The Shell i et af hans nyere numre, mener det er Sahara. Alle kan høre at det er Scarlett Johansson. De ca. 9 ord på 3-4 sekunder er jeg 99% sikker på at han ikke prøver at cleare. Man får jo ikke lov til at bruge noget fra en hollywood film, hvis man spørger om lov.
Så uden at sige” Det skal nok gå”

Kunne man nok godt bare tage chancen ? Det når nok ikke frem til et kæmpe hit anyways

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg mener godt man kan tage chancen, ja. Og hvis du fortsat har smasket det til med FX'es er det endnu bedre. Men selvfølgelig stadig ligeså ulovligt.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev:Jeg mener godt man kan tage chancen, ja. Og hvis du fortsat har smasket det til med FX'es er det endnu bedre. Men selvfølgelig stadig ligeså ulovligt.
Tusinde tak ! Tror jeg laver tracket færdigt og tager chancen og ser hvad der sker :thumbup: :roll:

Nyt svar