Youtube Music launcet i DK

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Youtube Music launcet i DK

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er jo den gamle vise om "musikbranchen", KODA mfl ... der sov timen. Og da de vågnede op, var de stadig søvndrukne og uskarpe ...
I-dont-have-time-for-a-salesman-I-have-a-battle-to-fight-300x212.jpg

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Det er ikke så mærkeligt at KODA har hemmeligholdt deres aftale med YouTube for medlemmerne. KODA er et amatørforetagende uden politisk og forhandlingsmæssig gennemslagskraft.
Ville ønske der var flere musikere der indså det.

Hver gang vi debatterer det på lydmaskinen bliver det en hot potato fordi der er en del som er lodret uenige.
Det betaler de så for nu.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

KODA stinker på mange måder, er en mastodont fra en svunden tid, og varetager interesserne for "den gamle garde" fra en tid hvor branchen kørte på en helt anden måde.

Men det er vel stadig stedet hvor man som dansker får sin ophavsret beskyttet og registretet, eller ?

Hvad foreslår I ellers ? og hvorfor ?

(kommercielt såvel som non-profit common creative vel at mærke)
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mange professionelle i DK har meldt sig ud af KODA og ind i PRS i stedet:
https://www.prsformusic.com

Husk dog at en administrations/collection-aftale med et forlag stadig kan være en god idé internationalt.

KODA har lige lavet en kæmpe fejl med en af mine kunder. Det kostede hende 100k som KODA nu gør transport i, nokkefår.

Mig har de også kostet mange penge, over 1.5 mio. pga. groteske procedurefejl tilbage i sluthalvfemserne.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Er det ikke også meget begrænset, hvem KODA har samarbejde med? For det samme track fik jeg noget via KODA, da det blev fremvist i Tyskland (GEMA), men absolut intet fra PAX i USA?

What gives? Jeg burde selvfølgelig spørge KODA, men wtf? Kan jeg se nogle steder, hvor jeg kan tillade af min musik bliver fremført offentligt (som i at jeg får penge for det)?

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Synes ikke det virker super tydeligt hvordan det virker hos KODA. Jeg får stort set kun royalties fra Spotify og Yousee og mit musik spilles nok mere i Sydafrika og England. Får man samlet op fra flere steder med PRS?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Spotify og lign. er vel ikke KODA!?

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Apple Music “æder de andre til morgenmad” - som med mange andre af deres produkter. Fedt med andre muligheder, men jeg holder mig trofast til Apple.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

lakris skrev:Spotify og lign. er vel ikke KODA!?
Mnjah.. det var nok kun Yousee så. Men kan PRS sikre udbetaling af royalties fra streaming i højere grad end KODA tilsyneladende kan?

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Når nu Google ejer Youtube, konkurrerer de så ikke med sig selv ved både at tilbyde Youtube music og Google Play? Jeg forstår ikke helt den forretningsstrategi.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

K-Bee skrev:Når nu Google ejer Youtube, konkurrerer de så ikke med sig selv ved både at tilbyde Youtube music og Google Play? Jeg forstår ikke helt den forretningsstrategi.
Salling Group ejer Føtex, Netto og Bilka, de konkurrere vel også mod hinanden, men tilsammen har Salling mere markedsandel.

Skulle Google så efter noget tid se at Youtube Music tager fart i forhold til Google Play så kan de jo fusionere kunderne til den mest populære tjeneste hvis de vil have det samlet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:
Skulle Google så efter noget tid se at Youtube Music tager fart i forhold til Google Play så kan de jo fusionere kunderne til den mest populære tjeneste hvis de vil have det samlet.
Tror det er på vej. :)

Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Indlæg: 605
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

Så vidt jeg er orienteret er Google Play Music på vej mod en udfasning. Feks. er der aldrig åbnet op for familie abonoment i dk. Den vil eksistere en rum tid endnu, men helt sikkert uden ændringer og udvikling. Når Youtube Music så er moden, og playlister og favs er flyttet over tænker jeg at play music dør.
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Hald skrev:
K-Bee skrev:Når nu Google ejer Youtube, konkurrerer de så ikke med sig selv ved både at tilbyde Youtube music og Google Play? Jeg forstår ikke helt den forretningsstrategi.
Salling Group ejer Føtex, Netto og Bilka, de konkurrere vel også mod hinanden, men tilsammen har Salling mere markedsandel.

.
MJoo...men jeg tænker at f.eks Netto og Føtex tiltaler hver deres kundegrupper. Den ene er en discountbutik og den anden et klassisk supermarked. For mig at se kæmper Google Music og YouTube music om de samme menneskers gunst.
En fusion vil være totalt oplagt.

Nyt svar