Spotify åbner for direkte upload
Spotify åbner for direkte upload
https://www.musicbusinessworldwide.com/ ... -for-free/
Bum.
Helt klart en del af deres langsigtede plan om at skære mellemmændene ud, dvs. aggregatorene men OGSÅ pladeselskaberne på længere sigt. Spotify har allerede signet direkte med artister og vil nok gøre det endnu mere i fremtiden.
Bum.
Helt klart en del af deres langsigtede plan om at skære mellemmændene ud, dvs. aggregatorene men OGSÅ pladeselskaberne på længere sigt. Spotify har allerede signet direkte med artister og vil nok gøre det endnu mere i fremtiden.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Jeg har ikke læst artiklen.
Hvordan sikrer de sig mod uretsmæssige uploads, hvis jeg, eksempelvis, uploader et Deadmau5 nummer?
De må tjekke alle uploads op mod kataloget. Så er der dem der har valgt Spotify fra, som vel ikke optræder i kataloget...
Hvordan sikrer de sig mod uretsmæssige uploads, hvis jeg, eksempelvis, uploader et Deadmau5 nummer?
De må tjekke alle uploads op mod kataloget. Så er der dem der har valgt Spotify fra, som vel ikke optræder i kataloget...
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
"Spotify has clarified to MBW that its new upload tool will only be open to those parties who entirely own the copyright of their recordings – and that filter systems have been “put in place to prevent potentially infringing content from getting on the service”.Christoffer I. N. skrev:Jeg har ikke læst artiklen.
Hvordan sikrer de sig mod uretsmæssige uploads, hvis jeg, eksempelvis, uploader et Deadmau5 nummer?
Diverse aggregatorer checker vel heller ikke hver eneste upload?
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Smittefar skrev:Det ser ud til, at man skal optages i et eller andet akkrediteret program for at kunne uploade.
Det lyder sgu som et fedt move
Tak. Nej problemet er jo at de forskellige ansvarlige firmaer skal have adgang til et katalog, for at kunne tjekke. Så det er godt de er forberedt.SustainerPlayer skrev:"Spotify has clarified to MBW that its new upload tool will only be open to those parties who entirely own the copyright of their recordings – and that filter systems have been “put in place to prevent potentially infringing content from getting on the service”.Christoffer I. N. skrev:Jeg har ikke læst artiklen.
Hvordan sikrer de sig mod uretsmæssige uploads, hvis jeg, eksempelvis, uploader et Deadmau5 nummer?
Diverse aggregatorer checker vel heller ikke hver eneste upload?
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
- SustainerPlayer
- Medlem
- Indlæg: 12411
- Sted: På kanten
Ja - man erklærer jo, at man ejer materialet, når man f.eks uploader via Distrokid.
Og historien viser jo, at selvom man udgiver via et label, så er det ikke ensbetydende med, at man ikke får ørene i maskinen i copyright-sager, no?
Men jeg vil nu gerne betale en aggregator for at sprede mine udgydelser på mange tjenester samtidig. Det bliver lidt tungt, hvis man skal sidde og uploade seperat til alle.
Og historien viser jo, at selvom man udgiver via et label, så er det ikke ensbetydende med, at man ikke får ørene i maskinen i copyright-sager, no?
Men jeg vil nu gerne betale en aggregator for at sprede mine udgydelser på mange tjenester samtidig. Det bliver lidt tungt, hvis man skal sidde og uploade seperat til alle.
Ja eller man skal sætte sig ind i forskellige formater, niveauer, størrelse på grafik osv de ønsker, for ikke at snakke om at skulle læse mere end én aftale igennem pr opload.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
Korrekt.
Så sidder der et firma i den anden ende (dvs. i udbetalingsenden), som i Danmark er joint-venturet NMP. Det sender så videre til KODA/NCB.
NMP tager så vidt jeg kan se i omegnen 7-8 mio. om året i administration for at videreafregne... tror ikke der kan være mere end en håndfuld ansat i den bix i DK...
Så sidder der et firma i den anden ende (dvs. i udbetalingsenden), som i Danmark er joint-venturet NMP. Det sender så videre til KODA/NCB.
NMP tager så vidt jeg kan se i omegnen 7-8 mio. om året i administration for at videreafregne... tror ikke der kan være mere end en håndfuld ansat i den bix i DK...
Holger skrev:NMP tager så vidt jeg kan se i omegnen 7-8 mio. om året i administration for at videreafregne... tror ikke der kan være mere end en håndfuld ansat i den bix i DK...
Jeg syntes lidt de seneste års aktiviteter vidner om at der går lidt vilde vesten i musikbranchen: Forstået på den måde, at hvis man som investor tidligere var usikker på at røre ved musikbranchen, så tør man da sikkert slet ikke gøre det nuHolger skrev:Korrekt.
Så sidder der et firma i den anden ende (dvs. i udbetalingsenden), som i Danmark er joint-venturet NMP. Det sender så videre til KODA/NCB.
Kan dog være det har nogle positive følger for artisterne, at der sker så meget. Måske EU bliver tvunget til i større grad end de allerede gør nu, at blande sig i økonomier der relaterer sig til immaterielle rettigheder (for at beskytte indholdsskaberne).
Gør de ikke det, er det muligvis ikke det bedste for artisterne at streamingplatformene gradvist overtager hele værdikæden. For eksempel har det den negative effekt at artisternes forhandlingsevne er meget, meget lav. Og jo mere en virksomhed som Spotify dominerer markedet (både i forhold til hvor meget indhold de har, og hvor mange brugere de har), jo mere magt har de også.
I den ideelle verden havde aggregatorerne forhandlet prisen pr stream op. Men det er (sandsynligvis) ikke sket, og kommer nu (sandsynligvis) heller ikke til at ske nu, fordi deres forhandlingsevne er lig nul.