Jazzteori, et praktisk selvstudie - input søges...

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Jazzteori, et praktisk selvstudie - input søges...

Indlæg af dormin »

Jeg har lige været en tur omkring Kindle shoppen på Amazon, og har bl.a. investeret i https://www.amazon.com/dp/B075V4GKK7/re ... 80_TE_M1DP

Min plan er at afsætte ca. 30-60 minutter dagligt (eller hvor meget tid en dagligdag med 3 mindre børn, it fuldtidsjob, kone, hund og et hus der ikke altid bare passer sig selv, tillader) til selvstudie over det næste års tid og grave mig ned i jazzteori samt ikke mindst praktisk (klaver)spil.
Min baggrund er primært klassisk orienteret og det jeg søger at opnå er en bredere palette inden for primært harmonisk forståelse og udøvelse. Målet er ikke at blive jazzpianist men dog at kunne akkompagnere andre udi i nogle gængse jazzstandarder.

Er der nogen herinde der har nogle råd eller gode kilder (bøger, noder, indspilninger mv.) gerne med fokus på det praktiske håndværk mere end det teoretiske navlepilleri (teori for teoriens skyld)? Og gerne på dansk.

Jeg planlægger det krydret yderligere med gennemgang af Earmasters jazz workshops.

Idéer og indspark modtages gerne.
Senest rettet af dormin ons 7. nov 2018 23:38, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Mark Levines bog Jazz Piano er biblen inden for det emne. Du skal dog tage dig tiden til at udføre øvelserne på klaver med de foreslåede numre.

Ellers er der masser guld i bare at lytte et kor Oscar Peterson solo af!
skriver noder

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

bryla skrev:Mark Levines bog Jazz Piano er biblen inden for det emne. Du skal dog tage dig tiden til at udføre øvelserne på klaver med de foreslåede numre.
Tak for anbefalingen - $17 på Amazon i Kindle udgaven - den er købt.
Og ja, det er i det praktiske/udøvelsen at mestringen ligger...

Nyt svar