Pendulum music – forskellige frekvenser?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Pendulum music – forskellige frekvenser?

Indlæg af bryla »

Hvordan kan 4 mikrofonfeeds skabe 2-3 forskellige toner?
starter 0:44
skriver noder

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mit bedste bud: Det er dynamiske mikrofoner, så de har magnet og svingspole indbygget. De interagerer med magnet og svingspole i højttalerne. De forskellige toner kommet af at mikrofonerne ikke passerer henover højttalerne i præcis samme punkt i forhold til højttalernes centrum.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har lavet stykket mange gange - og vi har ovenikøbet et stativ, der er bygget til flere mikrofoner.

Ja til dynamiske mikrofoner - og så tæt på højtaleren som muligt - men med forskellige længder kabel - men i grundform ser det ens ud. Så skal der leges lidt med feed på mixeren og det kører. Fantastisk effektivt.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Javel ja! Kabellængder påvirker længden på feedcyklus som så gør tonerne højere/lavere?
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Nix - det gør at de svinger forskelligt i tid og dermed laver den tilfældige rytme.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ah okay! Man kan ikke se ophænget på videoen, så troede de hang vandret. Det giver mening!
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Vi har konstrueret et stativ med ledninger inden i og enudløser, så man kan starte 6 til 8 mikrofoner på helt samme tid - af en enkelt person.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Sejt! Hvornår opførte I det sidste gang og er der planer om mere?
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Mener at det var Koncertkirken sidste gang med et projekt, der hedder "Barcode" - som jeg har arbejdet på i nogle år - skal nok tænke på dig ved gentagelse.

Nyt svar