Hvad er kunst?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Re: Hvad er kunst?

Indlæg af Kimex »

mediumaevum skrev:
Kimex skrev: Alex Ahrendtsen :luny: :luny:
Jamen det er jeg da for så vidt ikke uenig i - eller - du kender nok manden bedre end jeg gør.

Men hvad har det med videoen at gøre?
Samme syn på kunst.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev:
DUBTEMPLE skrev:
mediumaevum skrev:Det undrer mig meget, at ingen gider kommentere denne video:
Der er ellers nogle rigtig gode pointer.

be]
Det undre mig mere med en trådstarter der ikke gider kommenterer i højere grad på de mange fine svar, men det er der jo ikke noget nyt i :-)

(nej jeg taler IKKE om mine egne svar i tråden her)
Jeg har da kommenterer masser af gange i denne tråd på de svar som er kommet. Du er bare ikke enig med mig. Men det er vel en helt anden sag?

Ja, ok, helt slemt er det måske ikke,... :)

Hvad enighed angår føler jeg mig relativt enig, kan i hvert fald følge dig et stykke af vejen i dine betragtninger
/Dub

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Kunst er for mig en personlig/subjektiv oplevet “merværdi” af “noget”. Merværdien er oftest lig reflektion over dette “noget”.

Når kunst bliver noget der skal vurderes objektivt så bliver det ofte med udgangspunkt i noget teknisk som de fleste kan forholde sig til og hvor det paradoksalt også samtidig bliver svært at “forsvare” uden at blive holdnings- eller smagsfokuseret.
Det karakteristiske ved kunst er at det for mig er uden to streger under facit og kan og vil blive oplevet forskelligt.

Nyt svar