Modtagelse af Feedback/kritik

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Modtagelse af Feedback/kritik

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har lagt mærke til, på Lydmaskinen, VI-Control, KVR + flere steder, at det er svært for folk - ihvertfald for mit vedkommende, at få feedback/kritik på værker.

En hel del - ikke kun mig - får ingen feedback overhovedet. 0 replies. 0 comments på soundcloud.

Mens andre, som ikke nødvendigvis lyder nævneværdigt bedre kan få feedback * 100 og mange kommentarer på deres soundcloud, eller fora.

Er der noget jeg gør galt, og isåfald hvad?

Er det titlerne den er gal med? Er det musikken i sig selv som er så kedelig folks ører, at det ikke er værd at give en kommentar på?
Eller er det fordi folk har set sig sure på mig/min person af uransagelige årsager?

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Du får da masser af kritik på dine posts på lydmaskinen ?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

raoul skrev:Du får da masser af kritik på dine posts på lydmaskinen ?
Ja, jeg får en del engang imellem. Så er der stille. Så de kommer nok i bølger. Men jeg tænker lige så meget på KVR, VI-control mfl.
Se mine numre på soundcloud. Ingen kommentarer. Mens andre kan få tonsvis af aktivitet.

Hvis det handler om at jeg mangler et netværk, hvordan får jeg det opbygget?

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Kommenterer du selv på andres musik? - også selvom genren ikke er den du selv arbejder med?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Rosenfeldt skrev:Kommenterer du selv på andres musik? - også selvom genren ikke er den du selv arbejder med?
Hm... hvis det er forklaringen, forstår jeg det godt. Tak for tippet!
Men jeg er bare så bange for at træde folk over tæerne, så at sige, fordi det er jeg tidligere kommet meget galt afsted med på andre fora (ikke nogen af de nævnte, forhåbentligt).

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:
Rosenfeldt skrev:Kommenterer du selv på andres musik? - også selvom genren ikke er den du selv arbejder med?
Hm... hvis det er forklaringen, forstår jeg det godt. Tak for tippet!
Det er måske ikke derfor. Jeg oplever selv at få meget lidt - hvis ingen feedback på mine numre her på Lydmaskinen. Forklaringen tror jeg ligger i, at jeg ikke selv er god til at kommentere andres musik?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Rosenfeldt skrev:
mediumaevum skrev:
Rosenfeldt skrev:Kommenterer du selv på andres musik? - også selvom genren ikke er den du selv arbejder med?
Hm... hvis det er forklaringen, forstår jeg det godt. Tak for tippet!
Det er måske ikke derfor. Jeg oplever selv at få meget lidt - hvis ingen feedback på mine numre her på Lydmaskinen. Forklaringen trir jeg ligger i, at jeg ikke selv er god til at kommentere andres musik?
Hvis jeg ikke har forstand på f.eks. elektronisk musik (eller anden genre), så kan jeg af gode grunde ikke kommentere på det. For det vil uanset hvad, lyde forkert i mine ører, og derfor vil min eventuelle kommentar være malplaceret og forkert.

Hvis jeg ikke selv lytter til den slags musik, som ikke er inden for den klassiske, cinematiske, eller historiske genre (før 1900) kan jeg ikke give en feedback som er konstruktiv. Og så hellere lade være, tænker jeg.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:
Rosenfeldt skrev:
mediumaevum skrev:
Hm... hvis det er forklaringen, forstår jeg det godt. Tak for tippet!
Det er måske ikke derfor. Jeg oplever selv at få meget lidt - hvis ingen feedback på mine numre her på Lydmaskinen. Forklaringen trir jeg ligger i, at jeg ikke selv er god til at kommentere andres musik?
Hvis jeg ikke har forstand på f.eks. elektronisk musik (eller anden genre), så kan jeg af gode grunde ikke kommentere på det. For det vil uanset hvad, lyde forkert i mine ører, og derfor vil min eventuelle kommentar være malplaceret og forkert.

Hvis jeg ikke selv lytter til den slags musik, som ikke er inden for den klassiske, cinematiske, eller historiske genre (før 1900) kan jeg ikke give en feedback som er konstruktiv. Og så hellere lade være, tænker jeg.
Husk på - så vidt jeg har forstået, at det ikke just er mange, på disse forums, som laver den genre du beskæftiger dig med. Det kan være en af grundene til, at man undlader at kommentere - netop fordi det vil være “malplaceret”?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Rosenfeldt skrev: Husk på - så vidt jeg har forstået, at det ikke just er mange, på disse forums, som laver den genre du beskæftiger dig med. Det kan være en af grundene til, at man undlader at kommentere - netop fordi det vil være “malplaceret”?
Ok, jeg var af det indtryk at KVR, og nok især VI-control var for folk der komponerer klassisk-inspireret musik, bare med VST'er.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg er trådt ud af dine tråde - men jeg er nødt til lige at komme med en bemærkning til denne.

Du er uden sammenligning den person, der har fået mest "kritik", råd vink og vejledning i dette forum. Du har spurgt - og fået massive mængder af svar. Din musik er nærmest det samme stykke med variation- og fint med det - men det ender hver eneste gang i den samme samtale trummerum, hvor du forklarer dig omkring noget, der egentlig ikke skal forsvares. Du smider musik op og ofte rykker du for svar inden for kort tid - jeg synes, at du skal være super glad for alle de enormt flinke mennesker, der hjælper dig videre på din vej.
Mit råd er - tålmodighed - musik er en lang proces uden regler, hvor man skal arbejde intenst med sit håndværk og ikke nødvendigvis præsentere det for andre. Tænk på de komponister du kan lide - de arbejdede i årevis med partituret - alene og hårdt. Og når der var et reelt færdigt bud, så blev musikken præsenteret. Du skal tænke på en meget længere bane end spørgsmål og hurtige svar. Så - vær tålmodig.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:
Rosenfeldt skrev: Husk på - så vidt jeg har forstået, at det ikke just er mange, på disse forums, som laver den genre du beskæftiger dig med. Det kan være en af grundene til, at man undlader at kommentere - netop fordi det vil være “malplaceret”?
Ok, jeg var af det indtryk at KVR, og nok især VI-control var for folk der komponerer klassisk-inspireret musik, bare med VST'er.
Ok, det kommer bag på mig! Jeg havde / har den opfattelse, at KVR (kvraudio.com) primært er elektronisk musik af nyere tid og genrer?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:Jeg er trådt ud af dine tråde - men jeg er nødt til lige at komme med en bemærkning til denne.

Du er uden sammenligning den person, der har fået mest "kritik", råd vink og vejledning i dette forum. Du har spurgt - og fået massive mængder af svar. Din musik er nærmest det samme stykke med variation- og fint med det - men det ender hver eneste gang i den samme samtale trummerum, hvor du forklarer dig omkring noget, der egentlig ikke skal forsvares. Du smider musik op og ofte rykker du for svar inden for kort tid - jeg synes, at du skal være super glad for alle de enormt flinke mennesker, der hjælper dig videre på din vej.
Mit råd er - tålmodighed - musik er en lang proces uden regler, hvor man skal arbejde intenst med sit håndværk og ikke nødvendigvis præsentere det for andre. Tænk på de komponister du kan lide - de arbejdede i årevis med partituret - alene og hårdt. Og når der var et reelt færdigt bud, så blev musikken præsenteret. Du skal tænke på en meget længere bane end spørgsmål og hurtige svar. Så - vær tålmodig.
Tak gs-dk.

Selvfølgelig er jeg super glad for den feedback jeg får. Og jeg synes iøvrigt det er ærgerligt at du er trådt ud af mine tråde, for jeg har brug for kritisk feedback, og den du er kommet med har ikke bare være god, men decideret nødvendig. For rygklappere og den slags, udvikler man sig ikke af, selvom det er rart at få positiv respons.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Er I helt stoppet med at give feedback her på Lydmaskinen? Har lagt mærke til en del af de nyere uploads, ikke kun herfra, men også andres, har 0 kommentarer, undtagen helt nye medlemmer...

Jeg savner iøvrigt nogle orkestrerede værker som jeg kan give feedback tilbage på. Har ikke forstand på populærmusik eller lign. genrer.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lige siden jeg begyndte at dele min musik online (mymusic.dk, ca. 2003) har jeg følt en glæde ved at kommentere på andres uploads. Måske kommer glæden af at jeg ved hvor glad jeg selv bliver for at folk tager sig tid til mit. Ville egenligt have skrevet om det følgende på min blog, men nu der snakkes om det her, så kan jeg vel ligeså godt bidrage til emnet her istedet.

Jeg har fået mere travlt med mit eget, i en grad så jeg ikke har samme tid og overskud til at kommentere. Jeg har dårlig samvittighed over, at folk jeg betragter som venner må vente for lang tid på en kommentar. En kommentar er for mit vedkommende heller ikke bare "det lyder godt", eller "elendig hihat, ellers OK", eller lignende. Nummeret bliver ofte lyttet igennem 2-3-4 gange, med noter om nye indtryk hver gang m.m.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev:Lige siden jeg begyndte at dele min musik online (mymusic.dk, ca. 2003) har jeg følt en glæde ved at kommentere på andres uploads. Måske kommer glæden af at jeg ved hvor glad jeg selv bliver for at folk tager sig tid til mit. Ville egenligt have skrevet om det følgende på min blog, men nu der snakkes om det her, så kan jeg vel ligeså godt bidrage til emnet her istedet.

Jeg har fået mere travlt med mit eget, i en grad så jeg ikke har samme tid og overskud til at kommentere. Jeg har dårlig samvittighed over, at folk jeg betragter som venner må vente for lang tid på en kommentar. En kommentar er for mit vedkommende heller ikke bare "det lyder godt", eller "elendig hihat, ellers OK", eller lignende. Nummeret bliver ofte lyttet igennem 2-3-4 gange, med noter om nye indtryk hver gang m.m.
Hvis man følger mit virke på VI Control-forummet, vil du også lægge mærke til at jeg kommer med ret dybdegående kommentarer, undtagen når jeg synes det er så flot, at jeg ikke har kritikpunkter. Men så spørger jeg efter tips/tricks af uploaderen, som jeg kan bruge i mine egne værker.

Iøvrigt har jeg taget hvis ikke 100 % af jeres tidligere kritik til mig, så ihvertfald 90 %. Hvis man lytter til Jutland Hymn-tråden (den nye, 2019) er jeg også sikker på at selv gs-dk og bryla kan høre forskel fra tidligere ;)

Jeg har brugt rigtig lang tid på at lære om - og praktisere programmering af Dynamics & Expression-kurver, og til dels også vibrato/speed.
Og jeg savner i dén grad kritik på den del, fordi det er der hvor jeg virkelig har taget jeres kritik og råd til mig, men hvis ikke jeg ved om jeg har forbedret mig i jeres ører, så nytter det jo ikke så meget...

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

I de mere end 7 år jeg har deltaget her på LM, har jeg set indlæg som modtager masser af feedback. Jeg har også set rigtig mange indlæg (inkl. min egne), som ikke modtager én eneste kommentar.

Generelt tror jeg det går ud på 2 ting:

1. Hvor meget man selv deltager i andres indlæg.
2. Om genren er noget man selv arbejder med / lytter til.

I forhold til det du laver, så syntes jeg at det lyder godt. MEN, jeg vælger ikke at kommentere det, da det er langt fra det jeg selv arbejder med. Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan kommentere teknikken bag - jeg føler blot at mine svar ikke bliver konstruktive nok for dig.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Rosenfeldt skrev:I de mere end 7 år jeg har deltaget her på LM, har jeg set indlæg som modtager masser af feedback. Jeg har også set rigtig mange indlæg (inkl. min egne), som ikke modtager én eneste kommentar.

Generelt tror jeg det går ud på 2 ting:

1. Hvor meget man selv deltager i andres indlæg.
2. Om genren er noget man selv arbejder med / lytter til.

I forhold til det du laver, så syntes jeg at det lyder godt. MEN, jeg vælger ikke at kommentere det, da det er langt fra det jeg selv arbejder med. Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan kommentere teknikken bag - jeg føler blot at mine svar ikke bliver konstruktive nok for dig.
Fair nok, men prøv alligevel. Jeg er lige så meget interesseret i folks umiddelbare mening om det jeg laver, som jeg er for den tekniske del.
Det er jo i sidste ende helt almindelige lyttere som skal høre på mit musik, folk som ikke har andet forstand på det, end at de generelt godt kan lide film- og trailermusik.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

mediumaevum skrev:Jeg savner iøvrigt nogle orkestrerede værker som jeg kan give feedback tilbage på. Har ikke forstand på populærmusik eller lign. genrer.
mediumaevum skrev: Fair nok, men prøv alligevel.
Start med selv at give feedback, så kommer der også mere tilbage. It's that simple.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg ved ikke om jeg har nævnt det før, men tænker det ville være en stor oplevelse og en rigtig god erfaring at skrive for et amatørorkester (til at starte med), høre resultatet og deres feed back på værket.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Altså det ville være mega sejt med akkustisk orkestermusik på dine animationsfilm, lige give det der ekstra. Enkelte store computerspil bruger osse orkestermusik, såvidt jeg har forstået.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er et kæmpe marked og beskæftiger virkelig dygtige komponister - i den tunge ende.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Graceville skrev: Enkelte store computerspil bruger osse orkestermusik, såvidt jeg har forstået.
De fleste store

Alan Silvestri
Lego Marvel's Avengers
Lego Dimensions
Hannah Montana

Hans Zimmer
Fifa 19
Beyond: Two Souls
Call of Duty: Modern Warfare 2
...og mange mange flere

John Williams
Hans musik er selvfølgelig med i alle de film der er blevet lavet til spil

Danny Elfman
Hans musik er selvfølgelig også med i alle de film og serier der er blevet lavet til spil, men har desuden lavet soundtrack til Fable

og mange andre.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

I den lette ende findes der amatørorkestre, kender et par stykker efterhånden og har en god kontakt til en hornsektion jeg selv vil give noget at rive i på et tidspunkt. Et amatørorkester vil sikkert osse synes det var sjovt at samarbejde med et museum.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Og et musem vil synes det er fedt at når man besøger det lokale museum og ser en animationsfilm, så er det det lokale kammerkor, eksempelvis, man hører. Borgmesteren bliver osse glad og stolt.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Graceville skrev:Borgmesteren bliver osse glad og stolt.
Og når borgmesteren blir glad så blir konen det også, hun holder op med at slå børnene, som holder op med at sparke hunden, som holder op med at bide postbudet, som også bliver glad og,....... :lol:
/Dub

Nyt svar