NWYR & Andrew Rayel - The Melody - ripoff af Scarab - Vagabond

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

NWYR & Andrew Rayel - The Melody - ripoff af Scarab - Vagabond

Indlæg af Christoffer I. N. »

Folk der har fulgt med i Trance i mere end 2 sekunder kender godt til folkene bag navnene..
Og ellers kan man gå på opdagelse her:
https://www.discogs.com/artist/45332-Airbase
https://www.discogs.com/artist/1016605-WW
https://www.discogs.com/artist/2017701-Andrew-Rayel


NWYR & Andrew Rayel - The Melody - 2019:





Scarab - Vagabond - 2003:


Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Jeg vil da håbe at al publishing går til Jezper - specielt efter som begge tracks er udgivet på samme label. Uanset hvad, er det ualmindelig dårlig stil af Armada, ikke at spørge ham om lov (eller som minimum give ham et heads up). Oh well.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Opdatér gerne hvis du falder over mere info, Krisrian. Der var posts om det fra Jezper på facebook og twitter, men de blev slettet igen inden jeg nåede at læse dem.

Default avatar
Andruszkow
Medlem
Indlæg: 16

Indlæg af Andruszkow »

Status er umiddelbart at intet sker. Det her er en typisk Armada strategi. Det er sket mange gange før og deres løsning er at undskylde med beskeden om "We see the point you're making, and we're offering to cut you in on 25%".

Det samme skete da Jorn van Deynhoven (også en Armada artist) rippede melodien fra Uknown Source - Nadjanema (Airbase remix) og udgav som "JvD - From Russia with love", et efterfølgende projekt med, grundet NDA, unavngivne kunstnere, og nu også i denne sag hvor tilbuddet fra Armada er at tilbyde 25% af salget.

Det skal lige siges at Jezper selv (Airbase) har udgivet på Armada, hvilket gør sagen endnu mere underlig.

Armada har i øvrigt forsøgt at give mundkurv på hvorfor de forskellige posts på Social Media er fjernet (efter ønske fra "artisterne").
//Kenni

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak for opdatering Kenni!

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Jeg skal til ASOT på lørdag - kan se om der er nogen fra Armada som har lyst til at uddybe :lol: :lol: :lol:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er nok ikke det samtaleemne du skal lægge ud med... :-D

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Nah, kan være jeg skal lægge ud med at høre hvor nogle mine statements fra de sidste 10+ år bliver af - nok en bedre ice-breaker... :dollargrin:

Default avatar
Andruszkow
Medlem
Indlæg: 16

Indlæg af Andruszkow »

KristianNielsen skrev:Nah, kan være jeg skal lægge ud med at høre hvor nogle mine statements fra de sidste 10+ år bliver af - nok en bedre ice-breaker... :dollargrin:
Hah!

Hvis du møder Elef og resten af holdet bag afterglow og universal gmbh, så spørg dem lige om de har nogle penge til mig fra siden 2003 :-)
//Kenni


Nyt svar