hvem syntes i burde vinde melodi grand prix 2019 Hvem vinder gæt -

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Re: hvem syntes i burde vinde melodi grand prix 2019 Hvem vinder gæt -

Indlæg af gs-dk »

Holger skrev:
Synes hun synger fint på den udgave, som burde ligge på Spotify bl.a. Har ikke tv/ser ikke tv, så så ikke selve showet.
Desværre skal hun vel synge live ved konkurrencen. Vi ved jo alle, at man nærmest kan få hvemsomhelst til at lyde ok ved en produktion - men nu skal der jo optrædes uden singback......

Default avatar
fred
Medlem
Indlæg: 1246

Indlæg af fred »

Lidt ærgerligt at se, at der også er gået lidt folkesport i at svine MGP til her på forum. Jeg har intet med sketchene at gøre, men jeg er sgu stolt over min deltagelse med #1 og Simone Emilie, der som debutant på en scene, åbner showet for 1-2 mio seere, og modtager tonsvis dårlig kritik(omend mest ros). De kan finde ud af at gøre det anderledes på den anden side af Øresund.
Senest rettet af fred man 25. feb 2019 13:37, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Get used to it ;-)

Jeg har hørt de mest bizarre og fornærmende ting siden jeg gik i gang med at lave popmusik i midten af halvfemserne. Ikke bare på skrift, men sagt lige op i mit ansigt af folk uden pli.

Jeg bifalder ikke hvad der nogle gange kan føles som overdreven kritik, men man skal ikke være for tyndhudet når man laver musik eller kunst.

I min personlige erfaring er størstedelen af den kritik jeg har hørt misforstået eller irrelevant, det nytter ikke noget at gå i dialog - bare ignorere.

Hvadenten det er pop, DMGP eller noget andet - everyone's a critic. Og en sjælden gang er der måske en pointe i kritikken, men primært når det er meget konkret og begrundet.

Smag kan som sagt ikke diskuteres.

MGP (Melodifestivalen) er kæmpe i Sverige. Jeg har haft fornøjesen af at mastere 3 sange der er gået videre i de 4 semifinaler. God track record og absolut ikke noget jeg synes er flovt at deltage i. Heller ikke i DK, hvor jeg har masteret alle sange og gerne skriver det på mit CV.

Det synes jeg også du skal være, altså stolt. :thumbup:

Default avatar
fred
Medlem
Indlæg: 1246

Indlæg af fred »

Jeg er ikke tyndhudet, og jeg bliver nok heller aldrig gyldigt medlem i DMGP-fanklubben. Jeg byder bare ind med noget andet end en sviner :-)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg så lige recap af sangene fra MGP (Børne Melodi Grand Prix). Samtlige sange er så vanvittigt meget bedre end voksen Melodi Grand Prix sangene. Mere catchy, festlige og enkle sange.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Har ikke fulgt med undervejs. -Gik så ind og hørte først de tre finalister hos børne MGP, derefter 'voksen' MGP –– de tre sange hos BMGP var forbløffende bedre end de tre hos VMGP.
Både selve kompositionerne var (lidt) mere interessante, synes jeg, OG især var fremføringerne ... hm, bare bedre. Hos børnene.
Det havde jeg ikke ventet.

Især vinderen hos de voksne, som jeg hørte til sidst ud af de seks sange, var ... ikke ret god.

Synes nogengange, det er lidt svært at skrive om sådan noget, uden at være nederen overfor nogen –– men når jeg forsøger være 'objektiv' , så var det simpelthen svært at "høre sangen" (den voksne vindersang) fordi solisten enten havde en virkelig dårlig dag/aften, eller også duer hun bare ikke til live-sang. Ingen energi eller entusiasme i hendes udtryk, de lød som om hun meget hellere ville være et andet sted end foran en mikrofon.

Overrasket, men børnene var klart mere tiltrækkende for øret, alle tre.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Nyt svar