Den store X-factor afstemning!

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Er X-factor noget dødssygt reality tv ?

Afstemning sluttede man 8. apr 2019 13:25

Ja
9
25%
Nej
3
8%
Der er enkelte ægte talenter
7
19%
Jeg er ligeglad, jeg ser det ikke
17
47%
 
Afgivne stemmer: 36
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Re: Den store X-factor afstemning!

Indlæg af gs-dk »

mikmiksen skrev:
gs-dk skrev:
Kimex skrev:Det var bestemt ikke Lives bedste præstation. Men jeg tror egentligt at det skyldes Ankerstjerne. Som ville have hende til at spille på et større register end den meget unge pige har.
Benjamin er min favorit til at vinde.
Selvom Gina, vel, er den dygtigste sanger.
Live synger konsekvent falsk og har gjort det gennem hele forløbet. Gina er den typiske phillipinske show-sangerinde, som du kan møde over HELE verden - på en natklub i Beijing, et sølvbryllup i midtjylland - og alt der i mellem.....og jeg taler af erfaring. De er super dygtige, men det vil aldrig have en chance som værende sig selv. Det er godt håndværk....og slut.
Sikke en åndsvag og racistisk kommentar. Jeg har selv boet 3 år på Filippinerne og ja, der er rigtig mange dygtige sangere, hvilket dog er totalt ligegyldigt i den her sammenhæng! Sangere som Benjamin kan du finde på et hvert gadehjørne i New York, sangere som Patrick på et hvert brunt værtshus, sangere som Live og Echo på enhver kommunal musikskole.. Og hvad så???

Gina er stadig, uden tvivl den absolut dygtiste sanger i x factor i år!!! Og med hensyn til at være sig selv, så var hendes udgave af "Im not in love" den bedste version der nogen sinde er blevet lavet af den sang. Den havde intet med originalen at gøre, og hun gjorde den 100% hendes egen. Var det en dansker som havde leveret hvad hun leverede i fredags.. Så havde du ikke nævnt det med et ord! Skam dig!
Næ - det gør jeg ikke. Der var ikke antydningen af racisme i mit indlæg - men der ER en kultur for den slags sangerinder i det sprogområde - og det bliver bare upersonligt meget hurtigt. Godt håndværk - men uden X-Factor (i min verden). At du så har helt ret i, at talentmassen i årets show er minimal, det erkender jeg -. Det er den dårligste sæson, jeg kan huske. For min skyld kunne Gina sagtens have overlevet - den eneste der leverede i går var fyren med hatten - resten var meget middelmådigt.

Medlemsavatar
amolin  
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

SIDwave skrev:Det er gået helt galt for Blachmanns kunstnere, der nu bruger auto tune og får massiv seerkritik
https://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/ ... yd/7567278
Err, det var nu to af Oh Lands piger, ikke Blachmans!

Jeg så ikke det hele, men jeg så da så meget at jeg hurtigt kunne høre det drejede sig om en vocoder, som intet har med Autotune at gøre.
Det var en vokal effect der blev brugt, ikke pitch correction.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

så var den lavet af en inkompetent lydmand, for det lød aldeles af helvede til :)

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

jeg syntes at det er et fedt husband - og lyden er god , jeg hører det så også på mit gode gamle stereo anlæg.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Trist med Maria og Bea. Det må være hårdt.
Gode tanker herfra til Bea.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

jeg har spillet på dem som vindere - tror de vender stærkt tilbage i showbizzz

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Er jeg den eneste, der ikke kender nogle af de "producere" der? Hjalp ikke meget at kigge på discogs ... er det studerende fra kons?

Ser det i øvrigt ikke ud, som de sidder på den mest røgfyldte bar ever, hver gang de filmer dommerne?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Mht contemporary music valg, så er det nok Kristian der vinder, selvom jeg selv holder på Benjamin talentmæssigt.
Lad os se - valget at cover tracks vægter åbenbart meget højt

Nyt svar