Vice - Historien om Eiffel 65 - Blue

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Vice - Historien om Eiffel 65 - Blue

Indlæg af Christoffer I. N. »

God lang video lignende dem Vice har lavet om Sandstorm og Kernkraft 400.
Links til de tidligere tråde:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1 ... =kernkraft
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1 ... =sandstorm






:banan: :banan: :banan: ".....I'm blue, if I was green I would die..." :banan: :banan: :banan:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Fesen type ham komponisten, som ikke vil anerkende producerens rolle. Pinligt...

Komponisten siger, at han ikke kan komme i tanke om en eneste ting Gabrielle Ponte tilføjede til nummeret.

Det er jo bare at tage deres originale version/demo og sammenligne med den endelige version. Den endelige version hedder Gabry Ponte Ice Pop Mix af en årsag.

Det nummer var aldrig blevet et verdenshit uden et strammere arrangement og bedre lyde. Originalen lyder som en skitse.

Det minder mig lidt om min egen indsats på The Whistle Song, som bestod af en lille tekstbid, nogle lyde, samt en omarrangering. Reelt gik arrangementet fra et lidt ufokuseret klubarrangement til en popsang rent strukturmæssigt, hvilket var essentielt for mainstream successen.

Alle grundelementerne og den gode idé var der, men det var ikke sat sammen 100% optimalt endnu.

Desværre for Ponte, så fik han ikke en krone af sangskrivningen, men han fik i det mindste den største karriere bagefter. Det udelader dokumentaren her.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:
:banan: :banan: :banan: ".....I'm blue, if I was green I would die..." :banan: :banan: :banan:
Misheard lyrics are the best! :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Iøvrigt, så kom det her Hardstyle remix for et par år siden, lavet af blandt andre danske Adrenalize. IMHO tro mod originalen med fuld hardstyle smadder på.


Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Holger skrev:Alle grundelementerne og den gode idé var der, men det var ikke sat sammen 100% optimalt endnu.

Går ud fra at demo-versionen for længst er forsvundet fra jordens overflade? Kunne satme være sjov at høre :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

KristianNielsen skrev:
Holger skrev:Alle grundelementerne og den gode idé var der, men det var ikke sat sammen 100% optimalt endnu.

Går ud fra at demo-versionen for længst er forsvundet fra jordens overflade? Kunne satme være sjov at høre :)
Der bliver spillet dele af de forskellige versioner i videoen. :)
Ah, jeg går ud fra du snakker om Aligator?


Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Sjovt at se hvordan det skete osv.
Vildt at produceren ikke rigtigt bliver anerkendt


Jeg har aldrig brudt mig om tracket, det var bare endnu én i en lang strøm af ligegyldige tracks dengang, der væltede ud af radioen, hvis man tændte.
Jeg synes også at videoen fremhæver min pointe ;-)

House det var vejen frem dengang, især alle de franske DP osv. og Basement Jaxx :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

KristianNielsen skrev:Christoffer: Yes, Whistle Song :)
Jeg tror jeg har det på DAT bånd et eller andet sted.


Nyt svar