Melodi Grand Prix 2019

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Re: Melodi Grand Prix 2019

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg fatter ikke hun bliver ved? Det er næppe pengene hun mangler, - når man er god for mere end 5.6 milliarder kroner ...

Hvad er det der gør, at ikoner som Madonna bliver ved med at ydmyge sig selv - og hendes fans der har støttet hende gennem 80'erne og 90'erne og lidt senere??
Senest rettet af Rosenfeldt søn 19. maj 2019 13:57, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Jeg kunne aldrig finde på at sætte en grand prix sang på min personlige playliste, heller ikke dette års. Dog kan jeg ind i mellem se nogle kvaliteter i arrangementerne og produktionerne. Svenskerne var gode til at lave et engagerende mix, synes jeg.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Rosenfeldt skrev:Jeg fatter ikke hun bliver ved? Det er næppe pengene hun mangler, - når man er god for mere end 5.6 milliarder kroner ...

Hvad er det der gør, at ikoner som Madonna bliver ved med at ydmyge sig selv - og hendes fans gennem 80'erne og 90'erne og lidt senere??
Måske fordi hitlisteplaceringer og salg er ret gode? Her de seneste 3 studiealbum:
Skærmbillede 2019-05-19 kl. 13.56.44.png
Skærmbillede 2019-05-19 kl. 13.56.23.png

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

SustainerPlayer skrev:
Rosenfeldt skrev:Jeg fatter ikke hun bliver ved? Det er næppe pengene hun mangler, - når man er god for mere end 5.6 milliarder kroner ...

Hvad er det der gør, at ikoner som Madonna bliver ved med at ydmyge sig selv - og hendes fans gennem 80'erne og 90'erne og lidt senere??
Måske fordi hitlisteplaceringer og salg er ret gode? Her de seneste 3 studiealbum ...
Det er studiealbum, og ikke liveoptræden ... :-D Hun kan tydeligvis ikke stå på en scene mere, og synge live. Det er det jeg referere til.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Rosenfeldt skrev: Det er studiealbum, og ikke liveoptræden ... :-D Hun kan tydeligvis ikke stå på en scene mere, og synge live. Det er det jeg referere til.
Fair nok. Men dét hænger måske også sammen? :)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

SustainerPlayer skrev:
Rosenfeldt skrev: Det er studiealbum, og ikke liveoptræden ... :-D Hun kan tydeligvis ikke stå på en scene mere, og synge live. Det er det jeg referere til.
Fair nok. Men dét hænger måske også sammen? :)
Jeg mener bare at man skal stoppe legen mens den er god, og ikke udstille sig selv på en scene - som hun gøre ved dette Melodi Grand Prix 2019. Hvis det havde været playback, - så respekt!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Rosenfeldt skrev: Jeg mener bare at man skal stoppe legen mens den er god, og ikke udstille sig selv på en scene - som hun gøre ved dette Melodi Grand Prix 2019. Hvis det havde været playback, - så respekt!
Som sådan enig - det var ikke en god performance. Men måske lidt hårdt at dømme det alene ud fra det?

Men nu går hun vist på tour med det nye album, så bliver de spørgsmål besvaret :-D

Seneste af hendes tours sluttede for 3 år siden:
Skærmbillede 2019-05-19 kl. 14.10.41.png

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

SustainerPlayer skrev:
Rosenfeldt skrev: Jeg mener bare at man skal stoppe legen mens den er god, og ikke udstille sig selv på en scene - som hun gøre ved dette Melodi Grand Prix 2019. Hvis det havde været playback, - så respekt!
Som sådan enig - det var ikke en god performance. Men måske lidt hårdt at dømme det alene ud fra det?

Men nu går hun vist på tour med det nye album, så bliver de spørgsmål besvaret :-D

Seneste af hendes tours sluttede for 3 år siden ..
Jeg synes det er fedt at hun bliver ved, og der møder tydeligvis rigtig mange op til hendes koncerter. Men, den Madonna jeg "kender" er perfektionistisk til fingrespidserne, og går ikke på kompromis med kvaliteten. Deraf undrer jeg mig stadig, at hun laver sådan en liveoptræden - med så ringe kvalitet.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg ser det ikke. Det minder imø mest om et talent show. Og det syntes jeg er en skam. Man burde istedet udnytte muligheden for at landende sendte cremen af cremen af sangere og musikkere , fra deres respektive lande.
Skotterne sender ikke Annie Lennox. Englænderne har aldrig sendt Poul McCartney eller David Bowie . Vi sender ikke Hanne Boel eller Sanne Samuelsen . Det var faktisk bedre tidligere, da vi vandt med Dansevise med Jørgen og Grete Ingemann. Derefter gik det ned af bakke. Måske også fordi mange dygtige musikkere fravalgte det, da kommercielt blev et fy ord.
og så er det i den grad blevet politisk. Vi ved jo godt på forhånd at Russerne ikke har en chance. Hvis de da overhovedet gider at deltage.
jeg syntes det er på tide at vi hæver standarden og at landene sender deres bedste og at man holder politiske meninger adskilt fra afstemningerne.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Rosenfeldt skrev:
SustainerPlayer skrev:
Rosenfeldt skrev: Jeg mener bare at man skal stoppe legen mens den er god, og ikke udstille sig selv på en scene - som hun gøre ved dette Melodi Grand Prix 2019. Hvis det havde været playback, - så respekt!
Som sådan enig - det var ikke en god performance. Men måske lidt hårdt at dømme det alene ud fra det?

Men nu går hun vist på tour med det nye album, så bliver de spørgsmål besvaret :-D

Seneste af hendes tours sluttede for 3 år siden ..
Jeg synes det er fedt at hun bliver ved, og der møder tydeligvis rigtig mange op til hendes koncerter. Men, den Madonna jeg "kender" er perfektionistisk til fingrespidserne, og går ikke på kompromis med kvaliteten. Deraf undrer jeg mig stadig, at hun laver sådan en liveoptræden - med så ringe kvalitet.
Måske fordi at det er melodi gran prix og at standarden alligevel ikke er så høj.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kimex skrev:Jeg ser det ikke. Det minder imø mest om et talent show. Og det syntes jeg er en skam. Man burde istedet udnytte muligheden for at landende sendte cremen af cremen af sangere og musikkere , fra deres respektive lande.
Skotterne sender ikke Annie Lennox. Englænderne har aldrig sendt Poul McCartney eller David Bowie . Vi sender ikke Hanne Boel eller Sanne Samuelsen . Det var faktisk bedre tidligere, da vi vandt med Dansevise med Jørgen og Grete Ingemann. Derefter gik det ned af bakke. Måske også fordi mange dygtige musikkere fravalgte det, da kommercielt blev et fy ord.
og så er det i den grad blevet politisk. Vi ved jo godt på forhånd at Russerne ikke har en chance. Hvis de da overhovedet gider at deltage.
jeg syntes det er på tide at vi hæver standarden og at landene sender deres bedste og at man holder politiske meninger adskilt fra afstemningerne.
Undskyld - men der er alt for meget misforståelse og vrøvl i det ovenstående. Men det er jo nok fordi, du ikke ser det!

Skotland har ikke deres egne deltagere - det er ikke fodbold.
Der har været en del større og mindre stjerner med fra forskellige lande. I Danmark har der også været en masse danske stjerner, der har forsøgt sig gennem årene - selv lune Larsen - og ikke engang kommet igennem den danske udgave. Sanne har været med i det svenske et par gange.
Russerne vandt i 2008 og har haft nogle stykker, der var tæt på. Og de er meget opsatte på at være med - og vinde :wink:

Det er fint at have en mening - men hvis den bygger på, hvad der skete i 1963 - og hvad man har læst i de kulørte blade, så skulle man måske opdatere sig på, hvad der rent faktisk sker nu?

Det er en fest, der er masser af seriøse musikere og musik - måske ikke lige din smag. Men showet er noget af det mest sete TV i verden, så det tiltaler rigtigt mange. Australien tigger og beder om at være med. Det viser at vi kan være sammen på tværs af alt muligt - og holde en fest.

Man skulle måske afskaffe fagjuryerne - også for ikke at spilde tiden med at skulle alle lande rundt med den afstemning - og så bare offentligegøre resultatet. Konkurrendelen behøver ikke være så fremtrædende.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

SustainerPlayer skrev:
Kimex skrev:Jeg ser det ikke. Det minder imø mest om et talent show. Og det syntes jeg er en skam. Man burde istedet udnytte muligheden for at landende sendte cremen af cremen af sangere og musikkere , fra deres respektive lande.
Skotterne sender ikke Annie Lennox. Englænderne har aldrig sendt Poul McCartney eller David Bowie . Vi sender ikke Hanne Boel eller Sanne Samuelsen . Det var faktisk bedre tidligere, da vi vandt med Dansevise med Jørgen og Grete Ingemann. Derefter gik det ned af bakke. Måske også fordi mange dygtige musikkere fravalgte det, da kommercielt blev et fy ord.
og så er det i den grad blevet politisk. Vi ved jo godt på forhånd at Russerne ikke har en chance. Hvis de da overhovedet gider at deltage.
jeg syntes det er på tide at vi hæver standarden og at landene sender deres bedste og at man holder politiske meninger adskilt fra afstemningerne.
Undskyld - men der er alt for meget misforståelse og vrøvl i det ovenstående. Men det er jo nok fordi, du ikke ser det!

Skotland har ikke deres egne deltagere - det er ikke fodbold.
Der har været en del større og mindre stjerner med fra forskellige lande. I Danmark har der også været en masse danske stjerner, der har forsøgt sig gennem årene - selv lune Larsen - og ikke engang kommet igennem den danske udgave. Sanne har været med i det svenske et par gange.
Russerne vandt i 2008 og har haft nogle stykker, der var tæt på. Og de er meget opsatte på at være med - og vinde :wink:

Det er fint at have en mening - men hvis den bygger på, hvad der skete i 1963 - og hvad man har læst i de kulørte blade, så skulle man måske opdatere sig på, hvad der rent faktisk sker nu?

Det er en fest, der er masser af seriøse musikere og musik - måske ikke lige din smag. Men showet er noget af det mest sete TV i verden, så det tiltaler rigtigt mange. Australien tigger og beder om at være med. Det viser at vi kan være sammen på tværs af alt muligt - og holde en fest.

Man skulle måske afskaffe fagjuryerne - også for ikke at spilde tiden med at skulle alle lande rundt med den afstemning - og så bare offentligegøre resultatet. Konkurrendelen behøver ikke være så fremtrædende.
Indrømmer at der er et par faktuelle fejl i mit indlæg. Og der har nok været et par deltagere som har hævet sig over standarten. Men jeg syntes stadig at det ville være bedre med et MGP hvor de bedste sangere og musikkere dystede. Vi har masser af talentshow og langt de fleste finale deltagere i disse show kunne fint begå sig i MGP.
Det er ikke fordi det ikke er min musik smag. jeg har ikke set det i år, men de foregående år har jeg set programmet, så langt jeg kunne holde interessen for det. Det er ret tydeligt at de fleste sangere ikke er på nivau, som f.eks. Hanne Boel, Annie Lennox eller flere andre af de bedste sangere fra landende. Lad os da bare sige det lige ud. Istedet for at gøre det til et spørgsmål om smag. Det må da være frustrerende for dygtigere musikkere.
Det er ikke fordi jeg syntes at mussikken ved MGP ikke har samme berettigelse .- Jeg hader når man nedgør dansktop, pop og andre genre. Eller når klassisk bliver sat op på en pedestal. Men jeg forstår bare ikke at når man holder et kæmpe europæisk arrangement , hvorfor man så ikke sender de bedste.
Mhst. Rusland. Så mente jeg at efter konflikten i Ukraine er russerne stort set chanceløse. Det står jeg ved.
Ikke ment som jeg vil forsvarer Russerne.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det var godt nok skidt - men jeg har prøvet at lave en autotuner, der burde kunne hjælpe med det værste.
Mad Sssssh.jpg
Mad Sssssh.jpg (90.69 KiB) Vist 683 gange

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kimex skrev:Lad os da bare sige det lige ud. Istedet for at gøre det til et spørgsmål om smag. Det må da være frustrerende for dygtigere musikkere.
Det er da i høj grad et spørgsmål om smag - det er jo så din smag. Hanne Boel har jo deltaget i Dansk Melodi Grand Prix - og indkasserede en sidsteplads.
Måske hun ikke vil være med længere? Og Annie Lennox ... tja ... nu er musikere heldigvis ikke soldater, man kan udkommandere til at "kæmpe". Måske hun netop ikke vil repræsentere England - når hun nu er skotte? Og måske det er lidt sent at støve 60+ årige koryfæer af, for at prøve dem af i det hele taget?

Og du har bare ikke ret.
Der er - og har været - masser af gode sangere med.
Her er 70 bud: https://lyricstranslate.com/en/comment/516089 - læg mærke til, at en del af dem ikke engang placerede sig godt i deres nationale Grand Prix.

Kimex skrev: Men jeg forstår bare ikke at når man holder et kæmpe europæisk arrangement , hvorfor man så ikke sender de bedste.
Det er jo igen "kun" din mening. Jeg er sikker på, at alle lande gør deres bedste for at blive repræsenteret bedst muligt. Hvorfor skulle de gøre andet?
Kimex skrev:Mhst. Rusland. Så mente jeg at efter konflikten i Ukraine er russerne stort set chanceløse. Det står jeg ved.
Ikke ment som jeg vil forsvarer Russerne.
Bare i år blev de nummer 3. Selvom politik altid vil stikke sit grimme hovede op i dette event, så er det heldigvis stadig musikken, der bliver bedømt langt hen af vejen.

Nå - nok om det fra mig. :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

SustainerPlayer skrev:
Mr. Soundman skrev:Jeg havde ikke roen omkring mig til at høre ordentligt igår pga. ævl og kævl... Men jeg syntes altså, det skurede et par gange i mine ører under Madonnas optræden... som om det lige gik helt galt for hende et par gange :? Kunne være interessant at høre det igen, hvor jeg er mere koncentreret og uforstyrret.
Den bliver nok snart pillet ned af Youtube:

WOW :shock: Den er da helt gal :?
Har hun mon haft lydproblemer, eller er det bare hendes niveau idag?
(Jeg spørger, fordi jeg normalt ikke plejer at lytte til Madonna og overhovedet ikke følger med i hendes karriere).
Måske har hun været påvirket af noget...? Stoffer/medicin/tømmermænd/dehydrering/angstanfald/begyndende hjerneblødning/nogen i familien lige død... et eller andet, hvad ved jeg :?:

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

flot af Madonna at stille sig op og synge live.. ihvertfald første halvdel.
Nogen stor sanger har hun jo aldrig været, så respekt for hende lige mht den første halvdel.

Jeg har ikke set mgp, og kommer nok heller aldrig til det...
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

gs-dk skrev:Det var godt nok skidt - men jeg har prøvet at lave en autotuner, der burde kunne hjælpe med det værste.
Mad Sssssh.jpg
Jeg tror, det hedder en "gate", det der :-D

Medlemsavatar
Zolon
Medlem
Indlæg: 49
Sted: København S

Indlæg af Zolon »

Hvad? Sang Madonna falsk? Ikke på denne version. Hvilket på en eller anden måde er endnu mere pinligt...


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Zolon skrev:Hvad? Sang Madonna falsk? Ikke på denne version. Hvilket på en eller anden måde er endnu mere pinligt...

Wow - :shock:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

SustainerPlayer skrev:...
Den bliver nok snart pillet ned af Youtube:
Hun kollapser jo også til sidst... det er da godt, de får hjulpet hende på benene igen :thumbup:

Medlemsavatar
Søren Steinmetz
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Gislinge området

Indlæg af Søren Steinmetz »

Er det mig, eller ligger hun en anelse skævt latency wise i starten af videoen ?

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

the green 9 skrev:flot af Madonna at stille sig op og synge live.. ihvertfald første halvdel.
Nogen stor sanger har hun jo aldrig været, så respekt for hende lige mht den første halvdel.

Jeg har ikke set mgp, og kommer nok heller aldrig til det...
Forklar mig lige, hvorfor det er "flot" at stille sig op og synge elendigt for mange millioner mennesker?

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

nu staver du jo så "live" som "elendigt", så jeg ved slet ikke om vi snakker om det samme?

Jeg synes ikke at hun synger mere falskt her, end i andre klip jeg har set med hende.... du oplever hende måske som en bedre sangerinde end jeg gør? Det kan måske osse være forskellen på at have "ja" eller "nej" hatten på inden man trykker play ?

Jeg synes som sådan ikke, at det er flot at synge live når man siger at man spiller live, men i disse tider hvor playback og/eller autotune er standard, så vil jeg egentlig godt give hende et + for a stille sig op og synge live.
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hahahaha, genialt at de lige får tunet livesporet og så lagt op på hendes kanal.
Hvis nu de havde proppet tuneren på live, fra starten af, så ville folk måske ha' brokket sig lidt over at hun sang med tuner på, ligesom alle andre..

Nyt svar