Mere Youtube Content-ID sjov og ballade

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Mere Youtube Content-ID sjov og ballade

Indlæg af SustainerPlayer »

Så jeg har i dag uploaded et cover af Visage's Fade To Grey på Youtube:



Og stort set lige efter uploadet var færdig, så dukkede denne mail op:
Skærmbillede 2019-05-24 kl. 19.02.01.png
Skærmbillede 2019-05-24 kl. 19.02.01.png (63.34 KiB) Vist 1044 gange
Helt fint. Det var ventet. Og der er jo som sådan ikke noget galt ... andet end ...
Skærmbillede 2019-05-24 kl. 14.54.53.png
Skærmbillede 2019-05-24 kl. 14.54.53.png (89.45 KiB) Vist 1044 gange
... algoritmen synes at en del af sangen skulle være fra "Mi Amante Fiel" af Jorge Arturo Castaneda Morales.

Det kan så diskuteres. Jeg vil mene det hele er et cover af Fade To Grey af Visage - faktisk på mange måder meget tro mod originalen.
Jeg ser ingen grund til, at Jorge Arturo Castaneda Morales skal tjene $0.000000000000000012 af de herre Billy Currie, Chris Payne og Midge Ure's udmærkede sang, så det ville jeg lige gøre Youtube opmærksom på.

Men der rammer man så med det samme muren:
Skærmbillede 2019-05-24 kl. 18.58.34.png
Skærmbillede 2019-05-24 kl. 18.58.34.png (124.53 KiB) Vist 1044 gange
Man kan simpelthen ikke anmelde, at kun den ene claim er korrekt. Jeg har prøvet at rode rundt - og googlet (naturligvis) uden at kunne komme en metode nærmere for at kunne korrekse dette.

Så ... må det jo være sådan. Nu laver jeg ikke nogen trafik af betydning, men det viser lidt, hvor tyndt Youtubes system er strikket sammen.

Gad vide hvor mange kunstnere der enten bliver snydt for en del af deres betaling - og dermed hvor mange, der ufortjent tjener penge på andres værker?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

The fun never stops.

Jeg har lige udgivet endnu et cover. Jeg har udgivet det via Amuse.io. Amuse indhenter ikke mekanisk licens til covers. Så det er kun udkommet på streamingtjenester, da det er streamingtjenesterne selv, der skal afregne direkte med rettighedshavere - hvordan det så end foregår.

Jeg har lavet en musikvideo og smidt på Youtube. Og umiddelbart efter fik jeg en mail fra Youtube om copyright claim. Det var forventeligt.
Men denne gang er det en copyright claim fra Amuse på vegne af mig selv :-D
Skærmbillede 2019-09-21 kl. 12.51.10.png
Skærmbillede 2019-09-21 kl. 12.51.10.png (95.97 KiB) Vist 949 gange
Skulle det ikke være på vegne af de originale rettighedshavere? Copyright claims er vel en bastardiseret standardiseret sync-licens-agtig ting eller har jeg alligevel misforstået det hele?
Skærmbillede 2019-09-20 kl. 14.50.11.png
Skærmbillede 2019-09-20 kl. 14.50.11.png (213.64 KiB) Vist 951 gange

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Her fra Amuse - forklarer det ikke den del ?

https://support.amuse.io/hc/en-us/artic ... ube-video-

"The Content ID is under the Amuse name but the copyright owner is always the artist."

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Arnold skrev:Her fra Amuse - forklarer det ikke den del ?

https://support.amuse.io/hc/en-us/artic ... ube-video-

"The Content ID is under the Amuse name but the copyright owner is always the artist."
Det er det, der sker. Men det er jo forkert.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

SustainerPlayer skrev:Så jeg har i dag uploaded et cover af Visage's Fade To Grey på Youtube:



Og stort set lige efter uploadet var færdig, så dukkede denne mail op:
Skærmbillede 2019-05-24 kl. 19.02.01.png
Helt fint. Det var ventet. Og der er jo som sådan ikke noget galt ... andet end ...
Skærmbillede 2019-05-24 kl. 14.54.53.png
... algoritmen synes at en del af sangen skulle være fra "Mi Amante Fiel" af Jorge Arturo Castaneda Morales.

Det kan så diskuteres. Jeg vil mene det hele er et cover af Fade To Grey af Visage - faktisk på mange måder meget tro mod originalen.
Jeg ser ingen grund til, at Jorge Arturo Castaneda Morales skal tjene $0.000000000000000012 af de herre Billy Currie, Chris Payne og Midge Ure's udmærkede sang, så det ville jeg lige gøre Youtube opmærksom på.

Men der rammer man så med det samme muren:
Skærmbillede 2019-05-24 kl. 18.58.34.png
Man kan simpelthen ikke anmelde, at kun den ene claim er korrekt. Jeg har prøvet at rode rundt - og googlet (naturligvis) uden at kunne komme en metode nærmere for at kunne korrekse dette.

Så ... må det jo være sådan. Nu laver jeg ikke nogen trafik af betydning, men det viser lidt, hvor tyndt Youtubes system er strikket sammen.

Gad vide hvor mange kunstnere der enten bliver snydt for en del af deres betaling - og dermed hvor mange, der ufortjent tjener penge på andres værker?
Det er , ellers, pisse godt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Production Experts seneste video om Arturias reverbs har fået et copyright claim:
Skærmbillede 2020-02-13 kl. 11.42.33.png
Skærmbillede 2020-02-13 kl. 11.42.33.png (80.53 KiB) Vist 814 gange


Det er nogle f*cking standard trommerytmer, som de smører lidt rumklang på :roll: :puke: :censored:

Medlemsavatar
sproed
Medlem
Indlæg: 257
Sted: Aarhus

Indlæg af sproed »

I et klip fra min ellers fremragende Counter-Strike karriere fik jeg en løftet pegefinger fra YouTube, fordi jeg hørte Flip Flop sangen med Sigurt Barrett på radioen ude i mit køkken. Det har man simpelthen kunne ane igennem mit dårlige headset imens jeg skriger "WHAT DOING MEN??" og hamrer løs i mit tastatur. Der gik cirka 5 minutter før jeg fik beskeden fra Universal Music eller hvem end der er så heldig at eje Flip Flop sangen

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Warner music claimed my video for defending their copyright in a lawsuit they lost the copyright for

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er helt vildt det der.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

SustainerPlayer skrev:Man kan simpelthen ikke anmelde, at kun den ene claim er korrekt.
Den detalje fik mig virkelig også til at måbe. At give dig 4 radio buttons der kun dækker 4 specifikke scenarier, og så komplet udelade alle andre scenarier - og samtidigt ikke lave en "other" - er simpelthen enten dumt, sjusket eller arrogant. Eller måske alle tre.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg faldt lige over den her video om emnet:

Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Endnu en fra Rick Beato.
Fandme provo.


Nyt svar