partyfm.dk

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

partyfm.dk

Indlæg af SIDwave »

Hvor får de musikken fra ?
Deres musik er helt sikkert mp3, det er tagget med info. Det har de jo ikke selv gjort...
Så hvor får man musik leveret fra til en radio som denne ? og hvad koster det ?

Jeg kan se at siden fungerer med medlemskab og sms... der er jo faktisk ingen reklamer.

Hvor har de musikken fra ? leveret med meta data !?
Kan det da være så billigt ? jeg kan ikke få øje på de store penge i denne netradio..?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Bare lige for god ordens skyld, så kan wav, og garanteret også andre typer audio-filer, også tagges.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Christoffer I. N. skrev:Bare lige for god ordens skyld, så kan wav, og garanteret også andre typer audio-filer, også tagges.
Men er det ikke væsentlig mindre tag-info man kan lægge på wav-filer sammenlignet med mp3-filer? Eller det er måske bare et spørgsmål om, hvilken software man bruger til det...?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mr. Soundman skrev:
Christoffer I. N. skrev:Bare lige for god ordens skyld, så kan wav, og garanteret også andre typer audio-filer, også tagges.
Men er det ikke væsentlig mindre tag-info man kan lægge på wav-filer sammenlignet med mp3-filer? Eller det er måske bare et spørgsmål om, hvilken software man bruger til det...?
Nu mangler der information om hvor mange tags der er på musikken på den omtalte side.
Jeg bruger ikke selv tags på wav-filer, jeg synes det er noget fanden har skabt. Jeg mindes at min ven, der tagger hans købte wav-filer, bruger foobar 2000 til det.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Christoffer I. N. skrev:... tags på wav-filer, jeg synes det er noget fanden har skabt.
Hvorfor synes du det?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mr. Soundman skrev:
Christoffer I. N. skrev:... tags på wav-filer, jeg synes det er noget fanden har skabt.
Hvorfor synes du det?
Det er bare personlig præference. Jeg bruger også stadig Winamp.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

ingen bud på, hvor de skaffer musikken ?

og hvis du ser på spilletiderne, hvor mange koda penge skal de betale ?

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

https://kunde.koda.dk/priser-og-musikaf ... e/netradio

Det er ikke særlig dyrt. KODA formår ikke at hive mange knaster hjem.
Hvor de får numrene fra? Pas. Tvivler på at der bliver tjekket op på købskvitteringer af spillede tracks hos DJs længere. Hverken i radioen, på nettet eller spillestederne.

Nyt svar