Mastering, uden bøvl, og uden over-pris :-)

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Re: Mastering, uden bøvl, og uden over-pris :-)

Indlæg af the songcabinet »

Jeg tænker denne type "mastering" blot er endnu et eksempel på hvordan folk let forveksler kvantitet med kvalitet.. mange områder der kræver høj ekspertise rummer mange informationer som folk ikke engang kender til eksistensen af. Det er det som disse services udnytter, og noget man kan se rigtig meget i forbindelse med digitaliseringen.

Man kvantificerer et ekstremt reduceret udvalg af parametre i en helhed, og oversælger så den lille del som en "løsning" eller "forbedring" af helheden (som folk uden ekspertise forstår den).

I virkeligheden er det så en amputeret version, hvor man skal nøjes med noget der er langt ringere. Her gør man vold på mastering begrebet, men jeg synes også man ser samme princip med mange plug-ins. Det er en måde at tænke på i det "nye" digitale samfund.

Tidligere havde man gammel vin på nye flasker, nu har man også fyldt vand i flaskerne men sælger det stadig som vin.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Sådan synes jeg ikke, man kan stille det op - Hvor meget mastering laver en rigtig mastering engineer for $6? Hvis det er budgettet, så er alternativet måske at få mig og ikke Holger til at lave en master - Er jeg bedre end den automatiske service? Det er svært at vide. Probletm med de automatiske services er vist, at ingen af dem sådan rigtig tænker i albums - kun i enkeltstående numre. Her hjælper en rigtig mastering teknikker (selv mig endda) helt klart.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg overvejer lidt at smide et mixet nummer gennem eMastered som en test, og lytte til resultatet - i forhold til samme nummer, som Holger tidligere har lavet master på. (Jeg er dog ikke i tvivl om en stor forskel, men nysgerrigheden pirre mig ...)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Der er lavet en sammenligning (blindtest) her https://m.facebook.com/groups/195807240 ... 1144614221

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Smittefar skrev:Der er lavet en sammenligning (blindtest) her https://m.facebook.com/groups/195807240 ... 1144614221

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Ok, men jeg vil nu gerne høre mit eget mix med Holger mastering vs eMastered. [emoji16]

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Husk at blindteste dig selv https://hofa-plugins.de/en/plugins/4u-blindtest/

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev:Husk at blindteste dig selv https://hofa-plugins.de/en/plugins/4u-blindtest/
Snedigt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Har lige set det sponsoreret på FB & er ovenud irriteret over jeg ikke kan gennemskue, hvad det er for mennesker der lovpriser produktet, pro, semi pro eller glade amatører eller fake profiler. Ser frem til at høre resultatet af sammenligningen mellem mennesket Holger & computeren computer.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Graceville skrev:Har lige set det sponsoreret på FB & er ovenud irriteret over jeg ikke kan gennemskue, hvad det er for mennesker der lovpriser produktet, pro, semi pro eller glade amatører eller fake profiler. Ser frem til at høre resultatet af sammenligningen mellem mennesket Holger & computeren computer.
Så du videoen, jeg postede? Det er godt nok ikke Holger, men det går jo nok ....

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Kigger nu. Så fint.

Prikken over øjet ville have været en blindtest til sidst, men konklusionen er såvidt jeg forstår, temmelig klar.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar