Et par ord om at stille op i Melodi Grand Prix

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kellermann
Forum Donator
Indlæg: 166
Sted: Virum

Et par ord om at stille op i Melodi Grand Prix

Indlæg af Kellermann »

Så er det snart tid igen. Der plejer at være deadline for indsendelse af bidrag til Dansk Melodi Grand Prix i september. Så jeg vil da lige sige min mening om det. Det er en udskældt genre og et udskældt show (ikke mindst blandt folk herinde), men jeg synes egentlig, at hvis man har skrevet en god sang, er det ikke nogen skam at sende sit bidrag ind til showet. Men jeg synes heller ikke, at man skal spekulere i direkte at lave noget "Grand Prix agtigt" for at komme igennem nåleøjet. Jeg synes f.eks. at niveauet ved det danske Grand Prix i år var ret lavt. Og det var endda de ti bedste sange ud af måske 500 indsendte. Så der er plads til forbedring.

Så har du en god sang liggende i skuffen, så synes jeg, du skal prøve at sende den ind. Jeg havde engang en klaverlærer, hun sagde til mig, hvis man var bange for at fejle: "Det kan ikke gå værre end galt!"
If you're gonna have a hit, you gotta make it fit, so they cut it down to 3:05.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hmm - hvor kan man se regler mm for tilmelding. Umiddelbart kan jeg kun søge 2018 frem. Måske 2020 er en lukket fest?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

SustainerPlayer skrev:Hmm - hvor kan man se regler mm for tilmelding. Umiddelbart kan jeg kun søge 2018 frem. Måske 2020 er en lukket fest?
Det troede jeg faktisk, at det var hvert år.....

Medlemsavatar
Kellermann
Forum Donator
Indlæg: 166
Sted: Virum

Indlæg af Kellermann »

Nå det er vist ikke blevet slået op endnu. Sidste år blev det annonceret i en artikel 1. august, men jeg tænkte, at det var fint at være lidt på forkant. :lol:
If you're gonna have a hit, you gotta make it fit, so they cut it down to 3:05.

Nyt svar