Soundcloud-spam

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Soundcloud-spam

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har fået en hel del spam på det seneste. Er jeg virkelig den eneste som modtager disse spam-mails på Soundcloud?
І havе mу blоg 'bоut rеleаsеs whiсh іs quitе about nеw trасks lіkе уours .
Аre уоu dоn't mіnd tо get уоur trасk роstеd tо lаtest rеlеаses submits on my blоg?
Up to: 570 lіkеs, repоsts, fоllоwеrs 'n' ТНоusands of listеnеrs for уour SC асcount.
I havе рlаced the lіnk оn my рrоfіlе рiс
Mоrе informаtіon therе.
Dem har jeg fået en hel del af. Samme indhold.

Nyeste spam ser sådan ud:
НІEEE hоw arе u doing
І'm рlеаsed tо exhіbit your trаck
to mу SC FаmоusNеtwork wherе you сan get thousands оf nеw fаns.
U wіll gеt nоt lеss than:
➤ 216 еngaged fоllоwеrs, 3020 hot lіstеnеrs, 320 lіkеs n re-pоst, shоrt whitеbоаrd VіdeoТeasеr.
Fіnd the lіnk in mу prоfіle рiсturе
Har anmeldt dem alle som spam og blokeret brugerne. Men de BLIVER VED med at dukke op og spamme mig.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det kommer i bølger. Soundcloud er generelt bloated.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

bloker, ignorer

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

SIDwave skrev:bloker, ignorer
Gør jeg allerede. Jeg melder den, og så blokerer den automatisk.

Men jeg skal jo selv gøre det. Jeg ville ønske Soundcloud havde et bedre spam-filter.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Har du ikke adblock ?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Kimex skrev:Har du ikke adblock ?
Jo, men det virker da ikke mod at nogen vælger at oprette en SC-profil og spamme privatbeskeder løs, før folk anmelder.

*censurerer mit eget spørgsmål som skaber misforståelser, dette er IKKE ment som en sviner*

Kunne da virkelig godt tænke mig en forklaring på hvordan i alverden en adblocker på nogen somhelst måde skulle kunne blokere for private beskeder på Soundcloud.

Google's Gmail sorterer automatisk skidt fra kanel, så spam kommer i spam-boxen (engang imellem slipper noget igennem, men ikke tit).
Så burde Soundcloud vel kunne gøre det samme. Det eneste det kræver er en simpel algoritme som siger at hvis f.eks. 80 % af en besked er sendt til mere end 5 personer inden for et kort interval, betragtes det som spam, og profilen bliver blokeret og kan først genåbnes af en moderator.

Det ville virker imod Soundcloud-spam. Men det er SC som skal indføre det.

Soundcloud burde ligeledes lave en form for bedre verificering af brugeroprettelse.
Lige nu kan enhver jo oprette en profil - alt for nemt. Der burde som minimum være aktivering gennem SMS-kode.
Ved godt at dem som VIL fuske altid kan gøre det, og at bots også kan få adgang til SMS'er. Men det bliver dét sværere.
Senest rettet af mediumaevum fre 4. okt 2019 21:18, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

mediumaevum skrev:Undskyld mig, men det var dog det mest irrelevante spørgsmål jeg nogensinde har læst på Lydmaskinen, eller fora generelt?
Chill, mediumaevum. Folk prøver bare at hjælpe. Hvis det åbenlyst er gået lidt for stærkt, så scroller du bare videre, uden at svine den lidt for hurtige men dog stadig hjælpsomme med-lydmaskinist.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mediumaevum skrev:
Google's Gmail sorterer automatisk skidt fra kanel, så spam kommer i spam-boxen (engang imellem slipper noget igennem, men ikke tit).
Så burde Soundcloud vel kunne gøre det samme. Det eneste det kræver er en simpel algoritme som siger at hvis f.eks. 80 % af en besked er sendt til mere end 5 personer inden for et kort interval, betragtes det som spam, og profilen bliver blokeret og kan først genåbnes af en moderator.

Det ville virker imod Soundcloud-spam. Men det er SC som skal indføre det.

Soundcloud burde ligeledes lave en form for bedre verificering af brugeroprettelse.
Lige nu kan enhver jo oprette en profil - alt for nemt. Der burde som minimum være aktivering gennem SMS-kode.
Ved godt at dem som VIL fuske altid kan gøre det, og at bots også kan få adgang til SMS'er. Men det bliver dét sværere.
Det er det jeg mener med bloat. Al det spammeri (blandt andet) giver et indtryk af mere aktivitet end der rent faktisk er på Soundcloud.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

david mondrup skrev:
mediumaevum skrev:Undskyld mig, men det var dog det mest irrelevante spørgsmål jeg nogensinde har læst på Lydmaskinen, eller fora generelt?
Chill, mediumaevum. Folk prøver bare at hjælpe. Hvis det åbenlyst er gået lidt for stærkt, så scroller du bare videre, uden at svine den lidt for hurtige men dog stadig hjælpsomme med-lydmaskinist.
Det var overhovedet ikke ment for at svine Kimex. Og jeg vil da gerne takke for al den hjælp jeg får.

Jeg forstår bare ikke hvad det havde med mit spørgsmål at gøre, derfor spurgte jeg ind til det - og hvis du ikke har bemærket det satte jeg faktisk spørgsmålstegn efter irrelevant spørgsmål, hvilket jo indikerer at jeg er nysgerrig på at vide hvad der er op og ned.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

mediumaevum skrev:
david mondrup skrev:
mediumaevum skrev:Undskyld mig, men det var dog det mest irrelevante spørgsmål jeg nogensinde har læst på Lydmaskinen, eller fora generelt?
Chill, mediumaevum. Folk prøver bare at hjælpe. Hvis det åbenlyst er gået lidt for stærkt, så scroller du bare videre, uden at svine den lidt for hurtige men dog stadig hjælpsomme med-lydmaskinist.
Det var overhovedet ikke ment for at svine Kimex. Og jeg vil da gerne takke for al den hjælp jeg får.

Jeg forstår bare ikke hvad det havde med mit spørgsmål at gøre, derfor spurgte jeg ind til det - og hvis du ikke har bemærket det satte jeg faktisk spørgsmålstegn efter irrelevant spørgsmål, hvilket jo indikerer at jeg er nysgerrig på at vide hvad der er op og ned.
Det er ok mediumaevum. Jeg misforstod nok også dit problem.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Kimex skrev: Det er ok mediumaevum. Jeg misforstod nok også dit problem.
Tak :)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg forsøger at slette en kommentar her "check me out", som jeg vurderer som rent spam. Men hver gang jeg sletter, og går tilbage til mit track, er den der stadig!

Hvordan løser jeg det problem?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg ved det heller ikke.

Soundcloud synes ikke at lægge nogen særlig stor indsats i at gøre livet bedre for deres brugere. Deres tåbelige auto-play knald er stadigvæk ikke fikset på nogen brugbar måde, lydkvaliteten er stadgvæk mp3 i 128 kbit ligesom da onkelmorfar var dreng... og ja, de har slet ikke styr på spam.

Det site holder ikke evigt hvis de ikke snart strammer op.

Jeg har sværere og sværere ved at motivere mig selv til at smide ting på soundcloud efterhånden.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Joachip skrev:Jeg ved det heller ikke.

Soundcloud synes ikke at lægge nogen særlig stor indsats i at gøre livet bedre for deres brugere. Deres tåbelige auto-play knald er stadigvæk ikke fikset på nogen brugbar måde, lydkvaliteten er stadgvæk mp3 i 128 kbit ligesom da onkelmorfar var dreng... og ja, de har slet ikke styr på spam.

Det site holder ikke evigt hvis de ikke snart strammer op.

Jeg har sværere og sværere ved at motivere mig selv til at smide ting på soundcloud efterhånden.
Soundcloud kan åbenbart kun bruges som prøverum før man lægger på youtube.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mediumaevum skrev:Jeg forsøger at slette en kommentar her "check me out", som jeg vurderer som rent spam. Men hver gang jeg sletter, og går tilbage til mit track, er den der stadig!

Hvordan løser jeg det problem?
Der er ingen kommentarer på nummeret her, så soundcloud skulle nok bare ha' noget tid til at ordne det. Jeg har før været udsat for at ændringer jeg laver tager noget tid om at ske.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev:
mediumaevum skrev:Jeg forsøger at slette en kommentar her "check me out", som jeg vurderer som rent spam. Men hver gang jeg sletter, og går tilbage til mit track, er den der stadig!

Hvordan løser jeg det problem?
Der er ingen kommentarer på nummeret her, så soundcloud skulle nok bare ha' noget tid til at ordne det. Jeg har før været udsat for at ændringer jeg laver tager noget tid om at ske.
Ah... ok.

Nyt svar