Joker soundtrack *ingen spoiler af filmen*

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Joker soundtrack *ingen spoiler af filmen*

Indlæg af Jenkins »

Var her til aften en tur i biografen og se den nye Joker film.

Den levede fuldt ud til mine forventninger. Den er ubehagelig på den helt rigtige måde.

Stemningen er simpelthen så dyster, mørk og ubehagelig.

Men udover den vanvittig dygtige fortolkning af Todd Phillips og det gennemførte skuespil af Joaquin Phoenix i rollen som Joker vil jeg altså også gerne påpege soundtracket skrevet af Hildur Guðnadóttir.

For mig personligt, er dette en af de film hvor jeg synes det sidder lige i skabet, det formår virkelig at sætte den psykotiske, deprimerende, stemning til filmen.

Der køre et ret gennemgående tema på cello (vil jeg tror det er) og det passer bare så fedt til billederne .

Lidt fra soundtracket :





Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hun lavede også et fabelagtigt soundtrack til Chernobyl dokumentaren.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

gs-dk skrev:Hun lavede også et fabelagtigt soundtrack til Chernobyl dokumentaren.
Det vil jeg sætte mig og lytte til i aften !

Det er bare længe siden jeg har set en film hvor soundtracket har sådan en vigtig rolle og impact på en film som i Joker.

Igen, en virkelig gennemført film ! Om man er til DC comics eller ej. Denne film kan sagtens ses uden nogen interesse i de andre film.

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

gs-dk skrev:Hun lavede også et fabelagtigt soundtrack til Chernobyl dokumentaren.
Enig. Jeg lagde især mærke til outtro nummeret "Vichnaya Pamyat"


Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Musik og lyd føltes eksplosivt til tider..
Det var virkeligt optur, at blive trukket igennem.

Nyt svar