Pharell syntes idag at Blurred lines er sexistisk

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Pharell syntes idag at Blurred lines er sexistisk

Indlæg af Mike-air »

– Kvinder synger den slags tekster hele tiden. Så jeg tænkte, hvad er der voldtægts-agtigt ved det, siger Pharrell Williams.

– Så gik det op for mig, at man bruger det samme sprog, når de udnytter kvinder, og så er det ligegyldigt, at det ikke er sådan, jeg opfører mig, eller den måde jeg tænker på tingene. Det handler om, hvordan det påvirker kvinder.
https://www.dr.dk/musik/pharrell-willia ... sk-megahit

Jeg syntes lidt det er en blurred line 8-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

f*cking tøsedreng. :roll:

EDIT: Altså Pharell ... :!:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ja. Det er jo en ‘stil’ i sig selv.

Han skal vel kun være flov hvis han til hverdag, udenfor sovseværelset, taler sådan til kvinder :?:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tager ikke stilling til om nummeret er det ene eller andet, men jeg har respekt for at man går ud og melder at man ikke er stolt over noget man tidligere har lavet før det evt eksploderer op i ens ansigt. Nogle gange bliver ens moralske kompas endnu mere detaljeret når man holder afstand til magneterne der kan påvirke en i en forkert retning.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Eller også er han bare en svag-pisser der nu er bukket under for menings-politiet, mens han exponerer det som sin egen ændrede mening, for at virke knap så ynkelig
/Dub

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

DUBTEMPLE skrev:Eller også er han bare en svag-pisser der nu er bukket under for menings-politiet, mens han exponerer det som sin egen ændrede mening, for at virke knap så ynkelig
Hvis man per autopilot gerne vil tro det værst mulige om en person og gå ud fra at vedkommende er komplet forladt for personlig integritet, så ja, så er det da måske en mulighed :wink:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:Eller også er han bare en svag-pisser der nu er bukket under for menings-politiet, mens han exponerer det som sin egen ændrede mening, for at virke knap så ynkelig
Helt enig. Jeg gyser lidt ved tanken om, at der var en gang, hvor jeg gladeligt ville lade ham spille guitar på et af mine numre.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Ren dydsmønster-signallering.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Tænkt hvis Snoop dogg fulgte trop:

"Yo cuzz. Im feelin kinda embarrased about how i've been talkin' bout deez hau's all dem time in my songs 'n shit. I wouldnt write somethin' like dat today yall. Gotta respect them hos, ya feel me? Gotta have equality fo them genders up n'shit, yaknowwhatimsayin?"

Det sker heldigvis aldrig. Det er en stilart som beskriver et bestemt tid og sted i verden (dont f*ck with it). Verden ændrer sig, men jeg har mere respekt for dem der står ved hvad de var. Fair at man ændrer sig, men man bør anerkende hvad det er man kommer fra.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ja, eller en rasta som Capleton pludselig førte an i pride optog ,.. og kastede grams på sine rødder:

http://www.reggaelyrics.info/capleton/hang-dem-up/

Uanset hvad man mener, ikke noget der højner troværdigheden, "ok fætter, har du mon noget nyt at sige også i morgen"
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:Ja, eller en rasta som Capleton pludselig førte an i pride optog ,.. og kastede grams på sine rødder:

http://www.reggaelyrics.info/capleton/hang-dem-up/

Uanset hvad man mener, ikke noget der højner troværdigheden, "ok fætter, har du mon noget nyt at sige også i morgen"
f*ck en nederen type alligevel :)

Men ja, jeg syntes stadig man skal stå ved det. Its history.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Damn, jeg er altså lidt Rasmus modsat her...

Jeg synes det klæder folk at ændre holdning, især hvis det er til fordel for mere fornufts baserede holdninger. Det er udtryk for at man vokser som menneske, imens det at hænge fast i en holdning fordi man ellers er "svag" er udtryk for en lettere ynkelig stædighed.

Nu synes jeg ikke at sangen med Pharrel er kontroversiel overhovedet, men hvis han mener det bidrager til en sexistisk voldtægtskultur eller whatever, ja så er det vel udtryk for at han er vokset, og hans moralske og etiske kompas har ændret sig - det synes jeg er fedt, og jeg tror altså at det kræver mere mod end en laiz affair- tilgang.

Lige ang. Snoop så har han mange gange udtalt (på hans egen måde) at han ikke fortryder, men at han ikke står for det samme idag. Hans Snoop Lion periode var skete decideret fordi han ikke følte at han kunne spille hans musik for de folk han elskede, som f.eks. hans børn og bedsteforældre. Så selvom han aldrig vil gå ud og sige at hans fortryder eller lign. så synes jeg at han har udviklet sig utroligt meget siden "bit#¤%#es aint S"#¤T" osv. Nu promoverer han primært kærlighed og fred

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

donnievandango skrev:Damn, jeg er altså lidt Rasmus modsat her...

Jeg synes det klæder folk at ændre holdning, især hvis det er til fordel for mere fornufts baserede holdninger. Det er udtryk for at man vokser som menneske, imens det at hænge fast i en holdning fordi man ellers er "svag" er udtryk for en lettere ynkelig stædighed.

Nu synes jeg ikke at sangen med Pharrel er kontroversiel overhovedet, men hvis han mener det bidrager til en sexistisk voldtægtskultur eller whatever, ja så er det vel udtryk for at han er vokset, og hans moralske og etiske kompas har ændret sig - det synes jeg er fedt, og jeg tror altså at det kræver mere mod end en laiz affair- tilgang.

Lige ang. Snoop så har han mange gange udtalt (på hans egen måde) at han ikke fortryder, men at han ikke står for det samme idag. Hans Snoop Lion periode var skete decideret fordi han ikke følte at han kunne spille hans musik for de folk han elskede, som f.eks. hans børn og bedsteforældre. Så selvom han aldrig vil gå ud og sige at hans fortryder eller lign. så synes jeg at han har udviklet sig utroligt meget siden "bit#¤%#es aint S"#¤T" osv. Nu promoverer han primært kærlighed og fred
Uden tvivl - det klæder folk at ændre holdning, men de bør også respektere at de tidligere et andet sted i livet, og derfor producerede de ting de gjorde.

Hvis jeg skal tage mig selv som eksempel:
Jeg lavede rap-sange som teenager, det var dumt, dårligt, og jeg sagde en masse lort som jeg ikke idag vil stå ved, både om seksualitet, kvinder og klovne.

- Men det har været med til at forme mig som den person jeg er idag. Det var dumt, på nogen tidspunkter respektløst, men GRINEREN.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Uden handling giver jeg ikke så meget for hvad han siger. Hvis han er så flov, så må han da fjerne sangen fra Spotify, Youtube osv.
Jeg kan også huske hans interview med Daniel Lanois, hvor Pharell har arrangeret (jeg antager der var hans ide) at en nøgen kvinde kommer ind og serverer vand for dem. Virkeligt tåbeligt. Jeg forstår heller ikke hvorfor han siger: "Kvinder synger den slags tekster hele tiden." Det virker umodent, at han lige skal havde det med at kvinderne jo også gør det. Synes han virker som et stort fjols.
Senest rettet af AvS ons 16. okt 2019 18:08, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ak ja, det er uskønt med den slags selvcensurerende og leflende trækken i land.

Må jeg som modkur anbefale at se Bill Burrs "Paper Tiger" standup show på Netflix.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Holger skrev:
Må jeg som modkur anbefale at se Bill Burrs "Paper Tiger" standup show på Netflix.
Ja - det er top dollar det show. :dollargrin:

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Mange pop, r'nb eller hip/hop rap sange kan vel tolkes at være sexistisk i en eller anden forstand. Hvis man VIL finde det, så er det der også. Jeg synes det er sørgeligt at lægge sig fladt ned for SJW selv inden der overhovedet er nogen, der har sagt noget. Der er nogen feminister, der har fået for meget taletid.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

+1 til Bill burr. Manden er hysterisk morsom!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Mike-air skrev: Jeg lavede rap-sange som teenager, det var dumt, dårligt, og jeg sagde en masse lort som jeg ikke idag vil stå ved, både om seksualitet, kvinder og klovne.
Klovne!? :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Never mind, jeg skal ikke forsvarer ham, han er tosset.. Nogen har tabt en rare-earth-magnet på hans kompas!

"The New Masculinity" NOOOOOOPE!!!!

Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

JesperS skrev:
Mike-air skrev: Jeg lavede rap-sange som teenager, det var dumt, dårligt, og jeg sagde en masse lort som jeg ikke idag vil stå ved, både om seksualitet, kvinder og klovne.
Klovne!? :)
Klovne er da også noget af det mest nederdrægtige, hvad end han så har sagt om dem så er det sikkert OK :-)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har deltaget i en cirkus sang der handlede om fulde klovne.

Undskyld.

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

Jeg forstår slet ikke at i tager sådan på vej, over en gut som er flov over nogle af hans tidlige tekster. Krænkelses kulturen har gode forhold herinde.. Den hvide mands krænkelses kultur vel at mærke :-x :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

the green 9 skrev:Jeg forstår slet ikke at i tager sådan på vej, over en gut som er flov over nogle af hans tidlige tekster. Krænkelses kulturen har gode forhold herinde.. Den hvide mands krænkelses kultur vel at mærke :-x :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

Nahhh, ikke krænket, bare noget med ikke at spille klovn i et cirkus som andre har sat i scene :-)
/Dub

Nyt svar