Radio Loud

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kellermann
Forum Donator
Indlæg: 166
Sted: Virum

Radio Loud

Indlæg af Kellermann »

Så får Danmark en ungdommelig radiokanal 1. april 2020. Navnet er Radio Loud. Det bliver da lidt forfriskende på musikfronten eller hvad?

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-10- ... -til-se-ud

https://www.bt.dk/kendte/mattias-hundeb ... ar-spillet
If you're gonna have a hit, you gotta make it fit, so they cut it down to 3:05.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Til gengæld skal jeg undvære 24/7, så det er røv og nøgler.
Tak til DF fordi ikke kunne klare Kirsten Birgit-mosten. Magtliderlige og udemokratiske fjolser.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hatten af for dem, hvis det rent faktisk lykkes at lave radio, som de unge i dag gider at lytte til.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der er der noget med gaming :-D Og det ligger på et godt tidspunkt, nemlig kl. 14:00. Bare synd de unge ikke aner hvad radio er (eller TV for den sags skyld) og kun ser YouTube og hører Spotify.

Medlemsavatar
Kellermann
Forum Donator
Indlæg: 166
Sted: Virum

Indlæg af Kellermann »

Altså jeg går da ud fra, at man kan streame programmerne fra en app på telefonen, ellers må jeg også melde pas. Jeg ejer heller ikke en DAB radio.
If you're gonna have a hit, you gotta make it fit, so they cut it down to 3:05.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Der er der noget med gaming :-D Og det ligger på et godt tidspunkt, nemlig kl. 14:00. Bare synd de unge ikke aner hvad radio er (eller TV for den sags skyld) og kun ser YouTube og hører Spotify.
Ja. Det virker lidt dumt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

jakobole skrev:Til gengæld skal jeg undvære 24/7, så det er røv og nøgler.
Tak til DF fordi ikke kunne klare Kirsten Birgit-mosten. Magtliderlige og udemokratiske fjolser.
Kirsten Birgit er f*cking awesome.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Nemlig - og "hun"/"hen" blev for stor en pind i røven på DF, så den mund skulle lukkes. Ytringsfrihed min heini.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Kellermann skrev:Altså jeg går da ud fra, at man kan streame programmerne fra en app på telefonen, ellers må jeg også melde pas. Jeg ejer heller ikke en DAB radio.
Har heller ikke DAB, troede faktisk det var dødt. Heller ikke I mine biler.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Bruger heller ikke DAB ,... og kender ingen der gør ,... såvidt jeg ved

Så ja, dab er død
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Mike-air skrev:
jakobole skrev:Til gengæld skal jeg undvære 24/7, så det er røv og nøgler.
Tak til DF fordi ikke kunne klare Kirsten Birgit-mosten. Magtliderlige og udemokratiske fjolser.
Kirsten Birgit er f*cking awesome.
Kirsten Birgit er en fiktiv person.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Jan Holm
Medlem
Indlæg: 605
Sted: Aalborg, Denmark

Indlæg af Jan Holm »

Den måde det radionævn vurderede og gav point til de 3 ansøgere skriger til himlen. En bande djøffere i 50'erne med en klar politisk ordre.

Puty Pie - FFS :evil:

Min tillid til at kritisk uafhængig journalistik kan tolereres af politisk styrede licensmidler og mediestøtte er forsvundet.

Mvh en ny abonnent hos Zetland - som jeg håber kan samle godt op fra 24syv.
Sphion https://sphion.com
Produktion af lyd & video

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Ja Zetland er noget jeg er blevet anbefalet nogle gange. Er der ikke osse en avis der bliver læst ind fra ende til anden, eller er det Zetland? Så er der Mofibo som er abonnementsbaseret.

Sagen er, at hvis det ikke er radio med mediestøtte, så er der ikke nogen penge i features, dokumentarer & andet podcast.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jan Holm skrev:Mvh en ny abonnent hos Zetland - som jeg håber kan samle godt op fra 24syv.
Zetland virker som den oplagte arvtager. Har været abonnent i et års tid, og nyder deres journalistik.

Det politiske spil forekommer beskidt, men når det er sagt, så forekommer det et eller andet sted forfriskende at public service forpligtelsen til at dække ny/ung musik kommer til at ligge et andet sted end hos mastodonten. Det kommer jo nok til at koste P6 Beat livet når deres udskydelse af lukningen udløber om et års tid.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Graceville skrev:Er der ikke osse en avis der bliver læst ind fra ende til anden, eller er det Zetland?
Zetland udgiver ihf alle deres artikler både som lyd og som skrift. Men kun online.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Graceville skrev:
Mike-air skrev:
jakobole skrev:Til gengæld skal jeg undvære 24/7, så det er røv og nøgler.
Tak til DF fordi ikke kunne klare Kirsten Birgit-mosten. Magtliderlige og udemokratiske fjolser.
Kirsten Birgit er f*cking awesome.
Kirsten Birgit er en fiktiv person.
Og derfor er hun ikke awesome?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er en skandaløs beslutning - brug lidt tid på at gennemlæse ansøgningerne. Loud er orkestrerede af gamle DR chefer (jeg kender dem), som kan noget med strategier, ansøgninger, networking, økonomi og renden på dørene. Det er ældre mænd, som er fyret fra DR og nu får deres comeback. Gamle strateger som skal lave DAB til de unge - en af personerne er ovenikøbet manden som startede DAB på DR - han sidder i LOUDs bestyrelse. Det stinker big time - operationen lykkedes men patienten døde.
Se på de kriterier og den pointgivning, der er givet - læs dem selv - som der er lagt til grund for denne anløbne beslutning. Det holder sket ikke - og hvis man i forvejen er deprimeret over skat, miljø, finansverdenen m.fl., så er dette endnu en pind i det danske samfunds ligkiste.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Mike-air skrev:
Graceville skrev:
Mike-air skrev: Kirsten Birgit er f*cking awesome.
Kirsten Birgit er en fiktiv person.
Og derfor er hun ikke awesome?
Det var en jokes
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

gs-dk skrev:Det er en skandaløs beslutning - brug lidt tid på at gennemlæse ansøgningerne. Loud er orkestrerede af gamle DR chefer (jeg kender dem), som kan noget med strategier, ansøgninger, networking, økonomi og renden på dørene. Det er ældre mænd, som er fyret fra DR og nu får deres comeback. Gamle strateger som skal lave DAB til de unge - en af personerne er ovenikøbet manden som startede DAB på DR - han sidder i LOUDs bestyrelse. Det stinker big time - operationen lykkedes men patienten døde.
Se på de kriterier og den pointgivning, der er givet - læs dem selv - som der er lagt til grund for denne anløbne beslutning. Det holder sket ikke - og hvis man i forvejen er deprimeret over skat, miljø, finansverdenen m.fl., så er dette endnu en pind i det danske samfunds ligkiste.
I øvrigt også en sjov sammensætning af Radio- og Tv-nævnet:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/radik ... til-gaa-om

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er en røver, det med at Loud ikke er “landsdækkende”.

Så vidt jeg har forstået, så er 82% af landet kvalificerende som landsdækkende i de to DAB blokke, hvoraf 24/7 så søgte under den anden blok på 97%.

Så dette er næppe grundlag for at udbuddet skal gå om, da man må antage at dette er medtaget i vurderingen.

Mht. nævnets sammensætning ser det meget fornuftigt ud bortset fra manglende musikere eller overhovedet nogen der arbejder med musik.

Det er jo lidt mærkeligt, når vi taler radio. Skal Loud slet ikke spille musik?

Det eneste jeg bemærker ellers er en god repræsentation af Syddanmark.

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

Det er en vanvittig beslutning... men det beviser jo bare at inkompetence er den eneste kompetence vi kan forvente fra staten.
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

Billede
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Her komme lige en holdning:

Jeg syntes 24-7 har været godt for samfundet, fordi man tør lave programmer med kant, eller som bare er anderledes og italesætter nogle problemer som egentlig er af vigtighed men ikke får nogen opmærksomhed.

Jeg hørte et program for nogle måneder siden da jeg var i DK, som handlede om hvordan det er at blive gammel, hvorfor ensomhed opstår mellem ældre, og hvilket ansvar og/eller muligheder de vi allesammen har når vi kommer op i årene.

For nogle dage siden hørte jeg et andet program jeg heller ikke husker navnet på, men det var en vært som havde utrolig meget indsigt i journalistik, og han havde en FP inde, hvor han virkeligt gik til stålet med de kritiske spørgsmål. Efterfølgende var det en formand for en gruppering af lastbilchauffører som vil strejke i julen fordi de mener bøderne for at bryde sikkerhedsbestemmelserne for kørsel med lastbil er for store. Han fik også en god del kritiske spørgsmål.

Kirsten Birgit er et kapitel for sig; der er så meget kant, og jeg kan nærmest ikke stoppe med at grine fordi hun siger alt det man sidder og tænker.

Millionærklubben lyttede jeg meget til i en overgang, men det siger mig ikke så meget længere. De har dog også en større lytterskare.

24-7 har nogle vildt gode programmer, det er ikke bare folk der sidder og fiser statsfinansieret husleje. Og i og med dette er et holdningsindlæg, så syntes jeg det er MEGA ærgerligt for Danmark at politikerne har fået lukket det ned. Det er tankegangen bag de programmer jeg har nævnt som gør mig stolt af at være Dansker- det er sådan nogle ting jeg gerne vil dele med folk her i Norge.

Jeg håber 24-7 finder på en anden model for at holde sig i live.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg håber bare Kirsten Birgit fortsætter.
Hun er simpelthen genial. Hun stikker til al dobbeltmoral uanset politisk orientering og sig alt det højt som den gennemsnitlige dansker tænker.
Tænker hun/han nok skal klare sig i et andet format hvor end det så er.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg tror ikke Kirsten Birgit får et liv uden for 24syv.

Men holdet bag har alle døre åbne, specielt Frederik Cilius.

Og, så må jeg sgu lige galde den lidt: Hold Kæft hvor er det trist og pinligt at 24syv bliver lukket! Så langt rakte demokratiet alligevel ikke. Stakkels MF'ere kunne ikke tåle lidt kritisk journalistik.

Nyt svar