4Sound Udsalg

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Re: 4Sound Udsalg

Indlæg af Briannielsen79 »

For faen altså....det er jo netop ikke skjult på auktionshusets hjemmeside :lol: Tvært imod. Det er jo netop gjort umuligt at overse :lol: Jeg begriber ikke, hvorfor der stadig snakkes om skjulte gebyrer i denne her situation.

Jeg har en stærk formodning om, at de ikke har været inde på hjemmesiden selv og set med egne, hvor nemt det er at finde og hvor godt, det står forklaret. Måske de har men så har de ikke i hvert fald ikke oprettet en bruger og trykket på “Byd knappen” og set det tværet ud i hovedet på én, inden købet, fordi så ville de stoppe med at holde fast i, at det er skjult for den bydende person.

Det er sgu lidt sjovt :lol: . Om 20% salær er fair er en anden snak, men man skal godt nok være lidt speciel, hvis ikke man opdager det inden købet :wink:

Medlemsavatar
iwankristensen
Forum Donator
Indlæg: 22
Sted: Frederiksberg

Indlæg af iwankristensen »

Må indrømme at min tanke ikke var rettet specifikt imod DAB, men mere auktionsidéen generelt. Auktionshuset skal selvfølgelig have deres andel og alting. Det er slet ikke det. Det er mere at man som køber skal sidde og rode med yderligere moms, andele og andet pjat i en budrunde, der i forvejen kan være en stresslignende situation.

Hvorfor ikke gøre det som alle andre forretninger og varesalg.

Jeg byder kr. 8000,- på en vare, jeg betaler kr. 8000,-, auktionshuset tager sine 20% af budet og resten tilfalder så sælger. Simpelt. Færdig. Basta. Ligesom alt andet køb og salg.

Når det nu ikke er sådan, kan kun være fordi auktionshuset håber på at nogle byder højere end deres mavefornemmelse og derved ryger auktionshuse i kviklåns kategorien....i min bog.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Briannielsen79 skrev:For faen altså....det er jo netop ikke skjult på auktionshusets hjemmeside :lol: Tvært imod. Det er jo netop gjort umuligt at overse :lol: Jeg begriber ikke, hvorfor der stadig snakkes om skjulte gebyrer i denne her situation.

Jeg har en stærk formodning om, at de ikke har været inde på hjemmesiden selv og set med egne, hvor nemt det er at finde og hvor godt, det står forklaret. Måske de har men så har de ikke i hvert fald ikke oprettet en bruger og trykket på “Byd knappen” og set det tværet ud i hovedet på én, inden købet, fordi så ville de stoppe med at holde fast i, at det er skjult for den bydende person.
:wink:
Ja min tilgang har i hvert fald været at kigge lidt på deres website uden dog at oprette profil og konkret prøvet at byde. Så ja, det kan forklare en del af, hvorfor vi har haft en meget forskellig vinkel på sagen.

Man kan så sige, at auktionshuset ikke har formået med deres web at give enhver ikke-auktions-vant potentiel kunde et førstehåndsindtryk af god forretningsstil, hvis jeg må have lov at øffe lidt videre :wink:

Tit er det jo sådan med net-handel, at man går ind og ser sig lidt om på et web, danner sig et indtryk, hvis man får en dårlig fornemmelse et eller andet sted nede i maven, ja så opretter man jo ikke en profil og begynder at igangsætte et køb for at undersøge, om mavefornemmeslen derved skulle blive bedre. Sådan havde jeg det, og sådan er der nok også andre, der har haft det.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Det er jo stort set kun i detailhandlen, at momsen er inkluderet i salgsprisen. Får du en pris fra en håndværker eller hos mekanikeren, så får man den med særskilt moms. Måske man skulle se sådan på det, at man sommetider lære noget nyt, i stedet for at blive fornærmet :-)
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nope, den godtager jeg ikke.. Loven siger følgende:

https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hv ... -med-moms/
Virksomheder, der markedsfører sig over for både forbrugere og andre virksomheder, kan vælge at oplyse prisen uden moms, så længe prisen med moms også oplyses samme sted og med samme tydelighed.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Hald skrev:Nope, den godtager jeg ikke.. Loven siger følgende:

https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hv ... -med-moms/
Virksomheder, der markedsfører sig over for både forbrugere og andre virksomheder, kan vælge at oplyse prisen uden moms, så længe prisen med moms også oplyses samme sted og med samme tydelighed.
Men man får de begge priser oplyst på auktionen..
1E810384-FAE4-4077-8971-C567B4EB1A3B.png
1E810384-FAE4-4077-8971-C567B4EB1A3B.png (1.26 MiB) Vist 740 gange

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Uden at vide det, så tror jeg kun, at hans kommentar og henvisning drejer sig om dét, han har citeret fra anden bruger.

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Briannielsen79 skrev:Uden at vide det, så tror jeg kun, at hans kommentar og henvisning drejer sig om dét, han har citeret fra anden bruger.
Han citerer ikke en bruger. Han citerer fra hans link. :-D

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

:lol: Ja ok. Point taken :dollargrin: . Jeg tror, at han refererer til indlægget over hans eget, fordi han henviser til en lov omkring emnet, hvor der ovenover foreslåes, at man lærer at trække på skuldrene.....måske :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

marco skrev: Men man får de begge priser oplyst på auktionen..
1E810384-FAE4-4077-8971-C567B4EB1A3B.png
Ja når man har oprettet sig som bruger, og vil afgive et bud.

Det svarer til at Jysk laver en hjemmeside hvor du kan få en sofa for 800 kr, der står med småt flere steder på siden at det kun gælder hvis du betaler 1395 kr for levering og efterfølgende skal lægge moms på. Det kan du selvfølgelig selv regne ud i hovedet, men det bliver først vist når du er oprettet som en bruger og er i gang med at købe, det kalder jeg fup-priser, de har intet med virkeligheden at gøre, og bør derfor ikke eksistere.

Måske man skulle smide DR's kontant efter online auktioner.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Det er jo ikke fup-priser. Du kan finde handelsbetingelserne i løbet af få sekunder. To steder endda. Allerede dér kan du se, at prisen bliver 45% oveni. Og allerede inden du opretter dig. Og hvis du så alligevel ikke har spottet det på forhånd af en eller anden grund, så får du det lige blæst i hovedet inden, du byder officielt, så du ikke kan undgå at se det. Kan simpelthen ikke se noget snyd i det, må jeg erkende.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tror vi er ude i en af de situationer hvor perspektivet er forskelligt alt efter hvem der ser på det, jeg læser loven og ser deres side, og det stemmer ikke over ens, jeg siger ikke at de snyder nogen, men jeg finder deres priser uigennemskuelige når loven siger at det skal fremgå inkl moms mindst lige så tydeligt som eks moms, og det gør det altså ikke, først når du er igang med bud/køb.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Du er desværre galt på den ift lovgivningen. Det handler ikke om perspektiv her. Jeg var på http://www.ombudsmanden.dk og fandt følgende:

“ 8. AFTALEINDGÅELSE - BUDGIVNING
Det er vigtigt, at brugeren i forbindelse med køb på en netauktion kender de aftalevilkår, der gælder for handlen. Der er ikke i lovgivningen formkrav til, hvordan vilkårene nærmere skal præsenteres og accepteres. Men det er Forbrugerombudsmandens generelle opfattelse, at netbutikker generelt - og dermed også internetauktioner - bør sikre sig, at brugeren har accepteret vilkårene. Dette kan for eksempel gøres ved, at brugeren skal ”passere” aftalevilkårene og bekræfte at være bekendt med dem, eksempelvis ved at krydse af i et felt”.

Altså “Der er ikke i lovgivningen formkrav til, hvordan vilkårene nærmere skal præsenteres og accepteres“ og “ Dette kan for eksempel gøres ved, at brugeren skal ”passere” aftalevilkårene og bekræfte......”.

Inden du trykker “byd”, kan du ikke undgå at se det reelle beløb. Det er umuligt. Så ift lovgivningen har de opfyldt reglerne og der er ikke noget at komme efter på den front. Og at de ovenikøbet skriver andre steder, at der skal tillægges moms og salær, gør det blot endnu mere åbent. Om du og andre så personligt synes, at det skal stå på en anden måde, er jeres subjektive holdning, som måske er befæstet i en forkert opfattelse af lovgivningen, måske befæstet i egne normer, måske befæstet i specifikke oplevelser eller andet. Når du hiver lovgivningen ind som din trumf, så vær sikker på at den hjælper dig og ikke modsat.

Og det er ikke for at udvise arrogance. Beklager hvis det fremstår sådan. Håber ikke at det er mig, der er galt på den nu :lol:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Du har helt ret Brian, men jeg forstår ikke hvorfor de reelle beløb ikke er det der bliver snakket om hele tiden, og jeg mener heller ikke at inkl moms er lige så synlig som ex moms priserne på den måde de udfører det.
...så længe prisen med moms også oplyses samme sted og med samme tydelighed.
Det mener jeg ikke den gør i oversigten, men først ved køb.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Du får det TYDELIGT at vide inden budafgivelse.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Man behøver ikke oprette en bruger for at klikke på Afgiv bud og se den rigtige pris.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Smittefar>>> Er du sikker på det? Jeg forsøgte nemlig, men røg bare direkte hen på en side med login/opret bruger.

Hald>>> Det er vel bare sådan netauktioner fungerer. Aner ikke hvorfor :) Men der er tilsyneladende ikke en udspecificeret måde, det skal gøres på. Men surfede lidt rundt på andre sites med auktioner. Det virker som normal praksis umiddelbart.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg er ret sikker på, jeg ikke er oprettet som bruger, og det lykkedes for mig

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

De har ændret lidt på det kan jeg se. Jeg kan slet ikke se"Byd" knappen uden at logge ind. Til gengæld er der dette.Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Skandale - hvad skal vi så brokke os over! :)

Jeg følger stadig lidt med for at se hvor vanvittige budene kan blive. Burde få mig en hobby (til) :)

God weekend.

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

:lol: Ja ok. Godt så. Men nogle priser er stadig i ok leje. Gibson guitarer især. Ved ikke hvorfor at stort set alle Fenders allerede er stukket af.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

I min verden er det hele stukket af. Jeg er ikke interesseret i at betale mere, end jeg kan sælge det for brugt. Specielt ikke, når det skal hentes lidt uden for Århus

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Helt sikkert. Men jeg synes stadig, at der er en del cs Gibsons, som ikke er stukket af....endnu. Men det kræver jo, at man gider at have det lort ;). Men ja....lidt vilde priser efterhånden.

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

det er stukket ret meget af... fx en Sennheiser md421 som nu ligger på 2700 inkl moms og salær... står til 2899 hos tyskeren, incl garanti

:roll:

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

- Gibson til 4Sound pris på 45k står til 23k inkl moms og salær.
- Gibson til 4Sound pris på 46k står til 24k inkl moms og salær.
Og dem er der en del af. Det synes jeg da er ok pt. Det forbliver helt sikkert ikke prisen, men ja...vild nok tendens ellers.

Nyt svar