Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev:Undrede mig faktisk over, at den mail fra skat faktisk indeholdt flere direkte links.

Skat er nogle amatørnisser.
Præcis min tanke også!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Er det bare mig eller lyder Aqua's nye Rookie single lidt som noget electro-country-musik... Jeg indrømmer at jeg nok havde større forventninger til det end det indfriede, men håber på at de kommer med flere eller evt et helt album hvor der virkelig er et godt nummer på.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Ahhmen ... fuckin vuvuzelaer :puke:
På første dag, første gang på Roskilde Festival, i 2010:
Havde vel været ude i camp med storebror og venner i en times tid eller to, vi går ind på pladsen, og jeg var fast besluttet på at erhverve mig en billig plastik-vuvu.
Fik en flot grøn en, vender mig om og går 5-10 skridt videre.
En sur halv-gammel ung mand (dvs. ~20-40 år) råber af mig "JEG FLÆKKER DET LORTETØR HVIS DU PUSTER I DET!".
Så blev der ikke truttet meget i det horn den dag. :/

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg undres over det som vi kalder "salater". Jeg snakker om italiensk salat, kyllingesalat, rejesalat osv. Det er så hjernelamt klamt. Især den man kan købe færdigt. 90% "mayo" med diverse skrald fra enten plante- eller dyreriget. Jeg undres over hvorfor man spiser det, men også hvordan ordet salat overhovedet er kommet i brug her.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AvS skrev:Jeg undres over det som vi kalder "salater". Jeg snakker om italiensk salat, kyllingesalat, rejesalat osv. Det er så hjernelamt klamt. Især den man kan købe færdigt. 90% "mayo" med diverse skrald fra enten plante- eller dyreriget. Jeg undres over hvorfor man spiser det, men også hvordan ordet salat overhovedet er kommet i brug her.
"- Jamen, hvad er salat egentlig, kan man spørge sig selv. For det lyder jo som noget med grøntsager i. Men det er oprindelig ikke tilfældet. Salat kommer nemlig af det italienske ord insalada, som betyder, at noget er indsaltet eller krydret. Sådan står der også i Nudansk Ordbog. En salat har altså ikke noget med grøntsager at gøre. Det er tilfældigt, at et grønt salathoved også hedder salat. Så det er en misforståelse, hvis man tror, det skal være grønt for at være en salat, svarer Kristian Kornerup."

https://www.fyens.dk/hvaf/Hva-f-er-meni ... el/1847239

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Den her forklaring giver måske mere mening, når man tager dit forhold til indholdet i betragtning:

http://denstoredanske.dk/Sprog,_religio ... slam/salat

Og så vil jeg elske, når DF finder ud af, at deres elskede sommersalat er af muslimsk oprindelse. :-D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Yderst interessant. Elsker etymologi. Nu undrer jeg mig så over hvorfor vi så kalder salat, altså iceberg ol., for salat hvis det betyder noget saltet.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Det undrer mig, at de thailandske fodbolddrenge kunne finde på at begive sig flere kilometer ind i en grotte under svært fremkommelige forhold - nogle steder med under 40 cm til "loftet" - kun for at søge ly for noget regn.

Hvis man havde haft en flok løver efter sig - så JA - jeg havde gjort det samme. Eller hvis man havde haft en Breivik gående løs rundt i nærheden for den sags skyld. Men for et regnvejr?? :? Man skulle tro, at et par meter havde været rigeligt for at få læ.

Har de mon kommet ud i noget, hvor det ene har ført til det næste, som så har ført til det tredje osv., og pludselig er de kommet rigtig rigtig langt ind i grottesystemet? Måske har de kedet sig, hvis de har siddet i flere timer, og så begyndt at udforske krotten længere inde... måske også i håb om at finde et sted, hvor der var mere bekvemt at opholde sig...? Pludselig opdager de så, at den vej de kom ad er blevet blokeret af vand... så kravler man endnu længere ind, og bagefter bliver en passage længere inde i grotten blokeret af vand osv., således at man gradvist tvinges længere og længere ind? Måske har de håbet på at finde en anden udgang, end den de kom ind ad? Måske er de faret vild i grottesystemet bl.a. pga. mørket?

Hvad forestiller I andre jer? Lyder det ikke umiddelbart mærkeligt, at man bare pga. et regnvejr kommer så grueligt på afveje?

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Mr. Soundman skrev:Det undrer mig, at de thailandske fodbolddrenge kunne finde på at begive sig flere kilometer ind i en grotte under svært fremkommelige forhold - nogle steder med under 40 cm til "loftet" - kun for at søge ly for noget regn.

Hvis man havde haft en flok løver efter sig - så JA - jeg havde gjort det samme. Eller hvis man havde haft en Breivik gående løs rundt i nærheden for den sags skyld. Men for et regnvejr?? :? Man skulle tro, at et par meter havde været rigeligt for at få læ.

Har de mon kommet ud i noget, hvor det ene har ført til det næste, som så har ført til det tredje osv., og pludselig er de kommet rigtig rigtig langt ind i grottesystemet? Måske har de kedet sig, hvis de har siddet i flere timer, og så begyndt at udforske krotten længere inde... måske også i håb om at finde et sted, hvor der var mere bekvemt at opholde sig...? Pludselig opdager de så, at den vej de kom ad er blevet blokeret af vand... så kravler man endnu længere ind, og bagefter bliver en passage længere inde i grotten blokeret af vand osv., således at man gradvist tvinges længere og længere ind? Måske har de håbet på at finde en anden udgang, end den de kom ind ad? Måske er de faret vild i grottesystemet bl.a. pga. mørket?

Hvad forestiller I andre jer? Lyder det ikke umiddelbart mærkeligt, at man bare pga. et regnvejr kommer så grueligt på afveje?
Jeg gjorde mange endnu mere hovedløse ting som dreng. Jeg kravlede ud på taget fra tagvinduet i vores loftværelse på 4 sal. Kravlede op af murstenshuse , hvor hveranden mursten var fjernet som en trappe, balancerede på en 25-30 cm. bred mur i 4 meters højde. Og jeg var langt yngre end de yngste drenge i grotten. Men den 25 årige træner skulle måske have været bedre forberedt, men 25 år er heller ikke meget.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg havde forestillet mig de var på sightseeing eller sådan noget. Bare på et rigtig dumt tidspunkt.

En anden mulighed kunne være at det er den midsatte ende de må ud af nu- og den de kom ind af, er kortere men 100% blocked? Bare gætværk.

Det virker umiddelbart dumt vil jeg påstå.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Kimex skrev: Jeg gjorde mange endnu mere hovedløse ting som dreng. Jeg kravlede ud på taget fra tagvinduet i vores loftværelse på 4 sal. Kravlede op af murstenshuse , hvor hveranden mursten var fjernet som en trappe, balancerede på en 25-30 cm. bred mur i 4 meters højde. Og jeg var langt yngre end de yngste drenge i grotten. Men den 25 årige træner skulle måske have været bedre forberedt, men 25 år er heller ikke meget.
Ja drenge i den alder kan finde på mange ting... med nysgerrighed, udforskningstrang, grænsesøgningstrang, udødelighedsforestillinger og hvad der nu ellers hører med til det køn i den alder. Men med en voksen med, så skulle man vel forvente lidt styr på tropperne... :?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Men ellers så undrer jeg mig også over, hvorledes man griber sådan noget som kommunikation an som redningsarbejder i et flere kilometer langt grottesystem. Der er nok ikke meget mobil-dækning. Og radioer rækker vel ikke så langt igennem bjerg... Mon de har trukket flere kilometer ledning til kommunikationsposter igennem grotte-systemet? Prøv at tænk på, hvor stort et arbejde det må være, bare at trække ledningerne hele vejen :shock:

Og så skal der transporteres mad og drikkevarer frem til 13 personer - og måske til adskillige redningsarbejdere også - i flere dage under så ufremkommelige forhold... Det er altså godt nok noget af en bedrift, de har gang i dernede!

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg tror de er gået i læ for regnen, i lande som der kan det jo virkeligt vælte ned, og så tror jeg vandstanden er steget kraftigt i grotten så de måtte rykke længere og længere ind, for så til sidst at været fanget.

Grotten var vist også svjh forbudt at gå ind i, så det har vist været nød - det håber jeg med en “ansvarlig voksen” ved roret

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Regnvejr. Hvordan er det nu lige man håndterer det? Det er ved at være længe siden. [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

SustainerPlayer skrev:Regnvejr. Hvordan er det nu lige man håndterer det? Det er ved at være længe siden. [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Åh hvordan er det nu: when in doubt, don't go out.
skriver noder

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Arras_-_Paris-Arras_Tour,_étape_3,_24_mai_2015_(A063).JPG
1476710421_135943239.jpg
:-P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Flot at Harald Nyborg har en TV-reklame hvor de reklamerer for en ukrudtsbrænder.....

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det her er altså virkeligt langt oppe af min underlighedsstige (et ord jeg godt tror man må opfinde til den her lejlighed).



Demo-scenens musiksmag har alle dage været... øhh... speciel!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det starter sådan lidt "spøjst" og måske usammenhængende ud, men med det mere moderne elektroniske præg bliver det hen af Madeon e.l., og det er bestemt ikke negativt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har editeret et par gange i mit svar, opdatér evt. siden, jeg er færdig med at formulere mig nu.. :-D

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg kom nærmere til at tænke på sådan en indbygget demo-sang i et af de produkter som japanerne ikke engang gider prøve at markedsføre i den vestlige verden. :dollargrin:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Joachip skrev:Det her er altså virkeligt langt oppe af min underlighedsstige (et ord jeg godt tror man må opfinde til den her lejlighed).



Demo-scenens musiksmag har alle dage været... øhh... speciel!
Jeg elsker mærkelige ting :-D det er fedt!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Milena trump kommunikerer åbenbart via sit tøj (ifølge medierne). Denne fine gule kjole fik mig til at tænke på belle fra skønheden og udyret..

Prøver hun på at sige et eller andet. Eller er det ønsketænkning? :-D
Screen Shot 2018-07-14 at 12.59.39.png
Billede

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg er helt rund af grin.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar