Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg Skrevet: 9. jun 2019, 22:14

Mr. Soundman skrev:
Holger skrev:Har du slukket alt om natten? Det gør jeg normalt ikke, men lige nu gør jeg.

Er der nogen fordel ved at lade grejet være tændt uafbrudt?

Elektronikken har vist bedst af at have spænding på konstant, istedet for at det tændes og slukkes flere gange dagligt.
Når du tænder for et 230V apparat, så laver det for det første en kortvarig gnist i din kontakt. De efterfølgende komponenter, som godt nok er lavet og ideelt set vel-dimensioneret til 230V AC spænding, modtager også denne store spændingsforskel. Elektrolyt-kondensatorerne tager nogle sekunder om at lade fuldt op, til de (~)10-70V de nu skal glatte ud efter 230V transformatoren. Hvordan komponenter er dimensioneret i en switchmode strømforsyning ved jeg intet om.
Medmindre du har rør-grej, eller noget specielt ala SPL's høje spændingsniveau, så er der ikke større udsving end 30-40V DC peak to peak i store dele af kredsløbene, når der er tændt for apparatet.
Gravity Assist - Transmission0517 - Mit 2. Ambient nummer/soundscape, fra 2016:
https://youtu.be/ynDEMHINWhI
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 9. jun 2019, 22:51

Ja, det kan være hårdere for gearet når det tændes og slukkes. Spidsbelastning eller noget, det må en elektriker vide :)

Rør slukker man normalt eller på “standby/heater” fordi de ældes hurtigt til sammenligning.

Jeg har det tændt om vinteren i stedet for varme.

Edit: Så ikke Christoffers svar før nu. There u go.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 12. jun 2019, 15:37

Froome styrtet... :censored: :censored: :censored:
Brugeravatar
Jenkins
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Nordfyn

Indlæg Skrevet: 12. jun 2019, 22:37

Vaskemaskinen er stået af her til aften ..

Bed sku ikke hvad der er galt. Har efterset alle filtre og den pumper fint vand ind og ud. Men så snart den skal aktivere tromlen sker der bare intet. Programmet køre fint videre men uden tromlen startes.

Har opgivet at, rode mere mere med den nu og bestilt en ny. Den havde alligevel en del år på bagen.

Så nunhar jeg bestilt en AEG 6000. Har ikke så meget forstand på det men, den får udemærket anmeldelser og er energi A+++.

Og så er den på tilbud til 1999kr i Elgiganten.

Det er et husholdnings apparat man bare ikke kan undvære..
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 12. jun 2019, 22:43

Det lyder da som noget i retning af at motoren eller en drivrem e.l. er stået af. Hvis det bare er en rem eller et tandhjul, så lyder det jo også som noget en handyman selv kan tage sig af. Og samtidig lyder det i den grad som noget, man blot ville ende med at blive frustreret over ikke at kunne finde ud af at reparere, selv om det på overfladen ligner en meget simpel mekanisk fejl. Tillykke med den nye vaskemaskine!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
Der er nu en ting, det ville være skønt at have vidst: om de fleste er de bedste, eller bare de fleste
Brugeravatar
Jenkins
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 12. jun 2019, 22:57

david mondrup skrev:Det lyder da som noget i retning af at motoren eller en drivrem e.l. er stået af. Hvis det bare er en rem eller et tandhjul, så lyder det jo også som noget en handyman selv kan tage sig af. Og samtidig lyder det i den grad som noget, man blot ville ende med at blive frustreret over ikke at kunne finde ud af at reparere, selv om det på overfladen ligner en meget simpel mekanisk fejl. Tillykke med den nye vaskemaskine!

Tak :lol:

Vaskemaskinen er efterhånden 6 år gammel. Så den er godt brugt alligevel. Og nok heller ikke den mest økonomiske længere.

Og med en baby der kan dukke op når som helst efterhånden har vi brug for en stabil vaskeordning i huset.
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 12. jun 2019, 23:15

Nå ja. Den der baby, det havde jeg da helt glemt igen. Ja, så kan man lige så godt øve sig i at prioritere sin tid. Held og lykke med fødslen!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
Der er nu en ting, det ville være skønt at have vidst: om de fleste er de bedste, eller bare de fleste
Brugeravatar
Jenkins
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 12. jun 2019, 23:20

david mondrup skrev:Nå ja. Den der baby, det havde jeg da helt glemt igen. Ja, så kan man lige så godt øve sig i at prioritere sin tid. Held og lykke med fødslen!

Jo tak :) Han skulle gerne være kommet til verden inden grill festen. Så der må vi lige få hilstt igen og få en pølse og en kop øl/kaffe
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 13. jun 2019, 07:34

Jenkins skrev:Og med en baby der kan dukke op når som helst efterhånden har vi brug for en stabil vaskeordning i huset.

Yep, for sure, de er altid beskidte, start dog op med en mild 30 graders skånevask, de er lidt følsomme i starten de små pus :dollargrin: :dollargrin:

Det er stort, er det den første der på vej ?
/Dub
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 13. jun 2019, 13:16

Hahaha
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 13. jun 2019, 22:09

Åh f*ck nu 8 år gamle skrivebordssejre...
http://sport.tv2.dk/cykling/2019-06-13- ... spana-2011

Altså jo, det er da fint at dem der bliver taget i at dope sig bliver kneppet, også med tilbagevirkende kraft. Men det må godt nok være en tom fornemmelse for den nye vinder.. Mener også Rikke Møller, eller en af de andre svømme-piger, var ude for det..
Brugeravatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 14. jun 2019, 14:26

Jeg brokker mig egentlig ret sjældent, men noget der kan irriterer mig, er bilister der kører over for gult / eller i værste tilfælde rødt! Jeg oplever ret tit, at når jeg holder i et kryds og skal dreje til venstre, så kommer der altid lige den sidste bil i rækken, som kører over når der allerede har været gult i et par sekunder.

Pointen er, at jeg vistnok får en bøde for at holde ude i krydset, mens det er skiftet til rødt!?

Det var så lige et fredagsbrøl. God weekend! :-D
Senest rettet af Rosenfeldt 14. jun 2019, 16:22, rettet i alt 1 gang.
"nothing is stronger than the weakest part" ...
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 14. jun 2019, 15:42

Det er fuldt ud iorden. Folk skal fandme køre ordentligt :-)
Brugeravatar
dormin
Producer
Producer
Sted: Hammel

Indlæg Skrevet: 14. jun 2019, 17:33

Hunden på 11 år har formentlig fået ødelagt korbåndet i det ene bagben... - valgmulighed: røntgenundersøgelse/operation/genoptræning kontra aflivning... *suk*
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 15. jun 2019, 03:55

At skulle op kl 4 for at nå færgen til DK :-P
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 15. jun 2019, 22:26

dormin skrev:Hunden på 11 år har formentlig fået ødelagt korbåndet i det ene bagben... - valgmulighed: røntgenundersøgelse/operation/genoptræning kontra aflivning... *suk*

Svært, især når nogle af disse operationer er ekstremt dyre.

Har en ven med en dobermann der skulle opereres, det løb op i 40k. Han havde ellers besluttet sig for aldrig at bruge så mange penge på den, men så kom dagen...
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 15:57

I forlængelse af at jeg glæder mig over de danske veje, vil jeg gerne brokke mig over de Svenske; særligt göteborg som jeg tilfældigvis lige er kørt igennem. Magen til pis-by (at køre i) skal man fandme lede længe efter. Det er det rene spaghetti-vejnet.. én stor byggeplads uden ordentlig afstribning. Et ord: OMMER!

:-)
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 16:16

Mike-air skrev:I forlængelse af at jeg glæder mig over de danske veje, vil jeg gerne brokke mig over de Svenske; særligt göteborg som jeg tilfældigvis lige er kørt igennem. Magen til pis-by (at køre i) skal man fandme lede længe efter. Det er det rene spaghetti-vejnet.. én stor byggeplads uden ordentlig afstribning. Et ord: OMMER!

:-)

Mike er måske nok et brokke-hoved, men i dette tilfælde kan jeg bekræfte hans galle :-)

(desuden stopper vejnettet fuldstændigt til to gange dagligt i myldretiderne)

Når du nu alligevel er der jævnligt så giv volvo-museet et besøg, det er super, men lad hellere være med at stoppe eller rulle vinduerne ned inde i byen, den er fuld af, hmmm, lad os kalde dem gangstere,..
/Dub
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 16:25

Det var præcist det samme da jeg var der for ca to måneder siden :-) bliver de aldrig færdige?!

Jeg har ca. 4 timers kørsel foran mig, så vil egentlig bare gerne hjeeem. Men skal huske det til næste gang.

Hvad mener du med at rulle vinduet ned? Jeg skal lige ha den skåret ud i pap :-D
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 16:29

Og når du så får en trængselsafgift på 11kr, så skynd dig at betale, for påmindelsen koster 500.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 16:38

Mike-air skrev:Hvad mener du med at rulle vinduet ned? Jeg skal lige ha den skåret ud i pap :-D

Der skulle have stået: "hold dem lukket"

Et af de mest betændte steder i Sverige, og det siger ikke så lidt, der er mange muligheder for at blive rullet

Men vær på vagt overalt ned ad E6, klassikeren er folk der står i vejkanten og vifter med armene, rådet er man aldrig stopper, rastepladserne skal man også være forsigtig med

Rigtig mange lastbiler blive røvet, men også alm biler
/Dub
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 17:46

DUBTEMPLE skrev:
Mike-air skrev:Hvad mener du med at rulle vinduet ned? Jeg skal lige ha den skåret ud i pap :-D

Der skulle have stået: "hold dem lukket"

Et af de mest betændte steder i Sverige, og det siger ikke så lidt, der er mange muligheder for at blive rullet

Men vær på vagt overalt ned ad E6, klassikeren er folk der står i vejkanten og vifter med armene, rådet er man aldrig stopper, rastepladserne skal man også være forsigtig med

Rigtig mange lastbiler blive røvet, men også alm biler

Læser dette mens jeg holder på en rasteplads langs E6, ude på lars tyndskids mark.

0199F782-2FFE-45E1-94D2-325CCE191665.jpeg
0199F782-2FFE-45E1-94D2-325CCE191665.jpeg (699 KiB) Vist 226 gange

....Jamen så kører jeg da videre i en fart! :lol:
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 18:24

Mike-air skrev:....Jamen så kører jeg da videre i en fart! :lol:

Rigtig god tur sydpå :-) :-) :-)

Jeg kørte den modsat for nogle uger siden Kbh>Marstrand ,... vi talte om at finde en route UDEN om Göteborg næste gang ,.... har ikke fået kikket på alternativer endu
/Dub
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 18:33

Mike-air skrev:
0199F782-2FFE-45E1-94D2-325CCE191665.jpeg

Tanumshede - så må du ind og se helleristninger! :)
Brugeravatar
Mike-air
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 17. jun 2019, 18:45

DUBTEMPLE skrev:
Mike-air skrev:....Jamen så kører jeg da videre i en fart! :lol:

Rigtig god tur sydpå :-) :-) :-)

Jeg kørte den modsat for nogle uger siden Kbh>Marstrand ,... vi talte om at finde en route UDEN om Göteborg næste gang ,.... har ikke fået kikket på alternativer endu

Nordpå :-D er på vej hjem til Oslo. Holder lige en pause for at spise lidt sund aftensmad i Svinesund. Tak :-)

Tilbage til "After Party"