iPhone 4

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Lynild
Medlem
Indlæg: 1276
Sted: Århus

iPhone 4

Indlæg af Lynild »

Ja, den er jo lige blevet announced, og noget jeg virkelig faldt over var, ifølge dette link: http://www.engadget.com/2010/06/07/iphone-4-announced/ at prisen bliver 199$ for en 16 GB version. Kan det virkelig passe ?

I såfald kunne det da være man skulle overveje den denne gang med alle de opdateringer der er kommet. Selvom jeg dog stadig ikke bryder mig om iTunes :(

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Det er så at sige næsten den samme pris som den forrige model, da den lige kom ud. Det du glemmer, er at det er prisen uden abonnement! :wink: I USA har de op til 2 års bindingsperiode og i DK kun 6 mdr -derfor bliver iPhones solgt med de her mega dyre abonnementer i DK, mens at det noget billigere i USA -til gengæld hænger de så på abonnementet i 2 år.

Medlemsavatar
Lynild
Medlem
Indlæg: 1276
Sted: Århus

Indlæg af Lynild »

benjisan skrev:Det er så at sige næsten den samme pris som den forrige model, da den lige kom ud. Det du glemmer, er at det er prisen uden abonnement! :wink: I USA har de op til 2 års bindingsperiode og i DK kun 6 mdr -derfor bliver iPhones solgt med de her mega dyre abonnementer i DK, mens at det noget billigere i USA -til gengæld hænger de så på abonnementet i 2 år.
Mener du så ikke MED abonnement ? :)
Altså hvor man selvfølgelig betaler abonnementet ved siden af.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Lynild skrev:
benjisan skrev:Det er så at sige næsten den samme pris som den forrige model, da den lige kom ud. Det du glemmer, er at det er prisen uden abonnement! :wink: I USA har de op til 2 års bindingsperiode og i DK kun 6 mdr -derfor bliver iPhones solgt med de her mega dyre abonnementer i DK, mens at det noget billigere i USA -til gengæld hænger de så på abonnementet i 2 år.
Mener du så ikke MED abonnement ? :)
Altså hvor man selvfølgelig betaler abonnementet ved siden af.
Ja ok, det er prisen eksl. abonnement. $199 og så kommer abonnementet oven i bagefter -jeps :wink:
Så alt i alt kommer den nye iPhone nok til at koste nogenlunde det samme som den nuværende gør.

Medlemsavatar
kraen
Medlem
Indlæg: 371
Sted: Hjerm

Indlæg af kraen »

I dag koster en iPhone 3GS 16 GB 1299 kr. Dertil kommer et abonnement. I Eplehuset sælger vi Telia-abonnementer og der giver man 599 kr. pr. måned i 6 mdr. = 4893 kr.

Det bliver nogenlunde de samme priser for iPhone 4. Når jeg siger måske er det ikke til at sige, om de ændrer abonnementet.

Ang. telefonen: Hvor er den smuk! Det er næsten lige før, jeg får en tåre i øjet.

Medlemsavatar
pekka
Medlem
Indlæg: 914
Sted: Kbh V

Indlæg af pekka »

For SATAN den er sej, den nye iPhone 4!!!
... aka Ebbe Frej
[url=http://www.frej.com]frej[/url] | [url=http://www.myspace.com/ebbefrej]myspace[/url] | [url=http://www.facebook.com/ebbefrej#/clubp ... pisestudio]facebook[/url]

Medlemsavatar
Freund
Medlem
Indlæg: 1519
Sted: Fyn

Indlæg af Freund »

kraen skrev:......I Eplehuset sælger vi Telia-abonnementer ...........
ja og hvis man har tænkt sig at bruge 3G så skal man holde sig fra det abonnement...... de har MEGA dåerlig dækning.
[b][color=#40FF00]Det er bedre at fortryde noget man HAR gjort...........[/color][/b]

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Freund skrev:
kraen skrev:......I Eplehuset sælger vi Telia-abonnementer ...........
ja og hvis man har tænkt sig at bruge 3G så skal man holde sig fra det abonnement...... de har MEGA dåerlig dækning.
MEGA MEGA MEEEEEGA dårligt dækning. Nærmest til grin. Jeg har ikke skiftet da jeg ville vente på den nye iPhone, men hvis man vil benytte sin iPhone fuldt ud skal man holde sig til 3 istedet!

Medlemsavatar
Freund
Medlem
Indlæg: 1519
Sted: Fyn

Indlæg af Freund »

Runen skrev:
Freund skrev:
kraen skrev:......I Eplehuset sælger vi Telia-abonnementer ...........
ja og hvis man har tænkt sig at bruge 3G så skal man holde sig fra det abonnement...... de har MEGA dåerlig dækning.
MEGA MEGA MEEEEEGA dårligt dækning. Nærmest til grin. Jeg har ikke skiftet da jeg ville vente på den nye iPhone, men hvis man vil benytte sin iPhone fuldt ud skal man holde sig til 3 istedet!
+1 det bliver også mit nye abonnement (har Telia) :roll:
[b][color=#40FF00]Det er bedre at fortryde noget man HAR gjort...........[/color][/b]

Medlemsavatar
kraen
Medlem
Indlæg: 371
Sted: Hjerm

Indlæg af kraen »

Freund skrev:
kraen skrev:......I Eplehuset sælger vi Telia-abonnementer ...........
ja og hvis man har tænkt sig at bruge 3G så skal man holde sig fra det abonnement...... de har MEGA dåerlig dækning.
Det er meget muligt. Jeg har også prøvet at styre udenom Telia siden jeg sidst havde det for omkring 10 år siden.
Til gengæld så er Telenor endnu ringere, da det ikke kun er deres 3G-dækning, der er ringe, men derimod dækningen generelt. Jeg har ikke selv Telenor, men nogle i familien har (og har haft) og hjemme ved mine forældre kan det ikke lade sig gøre at sende en SMS - godt nok for ringe.

Jeg tror også umiddelbart, at jeg vil hoppe på 3, når den tid kommer.

Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

Indlæg af Båtbåt »

Er der nogen der ved noget om hvornår det nye 4G netværk bliver standard og om den nye iPhone understøtter dette?

/BB

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Båtbåt skrev:Er der nogen der ved noget om hvornår det nye 4G netværk bliver standard og om den nye iPhone understøtter dette?

/BB
Licenserne til 4G netværket er først lige blevet udbudt her for en lille måneds tid siden, så jeg tror der kommer til at gå et stykke tid endnu -det er nok først om nogle år at det er blevet udbredt til hele landet :)

Men nej, den nye iPhone understøtter ikke 4G netværket.

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

Den ser sød ud, men de skal laaangt længere ned i pris før jeg synes det er det værd!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

faktisk er det nok nærmere alle andre telefoner der skal lidt op i pris, folk er blevet totalt forskruede i hovedet af de der mobiltelefon 1 kr tilbud.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Lauge
Forum Donator
Indlæg: 445
Sted: Espergærde (3060)

Indlæg af Lauge »

Jeg glæder mig til OS 4.0
Lauge

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:faktisk er det nok nærmere alle andre telefoner der skal lidt op i pris, folk er blevet totalt forskruede i hovedet af de der mobiltelefon 1 kr tilbud.
Haha - Apple-jugend :-D :roll:

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Siden hvornår er iPhone blevet dyr i forhold til andre smartphones? Hvis man sammenligner priserne på iPhone og andre high-end smartphones + memory card (mange andre har meget lidt hukommelse per. default), så er priserne rimelige synes jeg.

Eksempel fra 3:
Apple iPhone 3GS 16GB > 4.692,00 kr
Sony Ericsson > X10 16GB > 4.692,00 kr

Det afhænger 100% af hvordan abonnementet er struktureret. Husk at kigge på 'min. pris 6 mdr.', og ikke på selve udsalgsprisen.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

da konen og jeg købte iPhone 3Gs'er var ialt prisen efter 6 måneder med et superfedt forbrugs abo. jo kun 4200.. jeg sparede altså 1500 kr i den tid i forhold til den første iPhone med data på TDC's abo.

iPhone er ikke dyrt, teleselskaber der ikke lever i nutiden er dyrt!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

Runen skrev: Det afhænger 100% af hvordan abonnementet er struktureret. Husk at kigge på 'min. pris 6 mdr.', og ikke på selve udsalgsprisen.
Netop! Det er også derfor jeg synes at den er for dyr i DK. Ikke at den er dyr i forhold til HTC og andre smart phones, men det er jo heller ikke sådan man skal se på det. En BMW er da også "billig" i forhold til en Ferrari, men det gør jo ikke en BMW til en billig bil. Det bunder jo i, om man synes at 5-6.000.- er noget man gider at smide efter en telefon med lidt lir. Jeg synes det er alt for mange penge taget i betragtning af at jeg ikke er sådan en der reder rundt og har øresex med min telefon dagen lang. Jeg har en iTouch som kan det samme (bortset fra at ringe, hvilket jeg som sagt ikke gør så meget). Jeg får mine mails etc. på den, og kan bruge Skype hvis det er. Så har jeg en mobil til 1 kr. som jeg kan smide væk i en brandert uden at det gør noget. :-D

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Nu kan man som sagt godt få en iPhone til under 5000 kr. Den pris dækker så også 6 måneders data, tale, sms, og mms.

Men argumentet er selvfølgeligt et andet hvis det du siger er at smartphones generelt er spild af penge i forhold til hvad man får. Så handler det jo bare om hvad dit behov er. Hvis jeg skulle ud og købe en billig telefon, betale telefon regninger, købe et trådløst 3G USB internet abonnement, købe en medie afspiller der også var PDA og spillemaskine(evt. iPod touch), købe et ok digitalt kamera der også kunne optage god video, så ville prisen over 6 måneder minimum være det samme som en iPhone 4. Jeg fortrækker bare at have alle de ting i en enhed, andre fortrække én enhed til én funktion. Begge kan man argumentere for.

Medlemsavatar
jakes
Medlem
Indlæg: 1446

Indlæg af jakes »

Runen skrev:Nu kan man som sagt godt få en iPhone til under 5000 kr. Den pris dækker så også 6 måneders data, tale, sms, og mms.

Men argumentet er selvfølgeligt et andet hvis det du siger er at smartphones generelt er spild af penge i forhold til hvad man får. Så handler det jo bare om hvad dit behov er. Hvis jeg skulle ud og købe en billig telefon, betale telefon regninger, købe et trådløst 3G USB internet abonnement, købe en medie afspiller der også var PDA og spillemaskine(evt. iPod touch), købe et ok digitalt kamera der også kunne optage god video, så ville prisen over 6 måneder minimum være det samme som en iPhone 4. Jeg fortrækker bare at have alle de ting i en enhed, andre fortrække én enhed til én funktion. Begge kan man argumentere for.
Nemlig. Og man ved som regel først hvad ens behov er efter man har prøvet en Iphone. Kender MANGE som har købt Iphone og som er af typen, hvad skal jeg bruge alt det skidt til. De sidder nu klistret til deres telefon og henter sjove spil, snakker gratis over Skype og Telia imellem og meget meget mere.

Iphone 4 bestilt :dollargrin:

J.
[color=#FF0000]"tager den aldrig hvis der står ukendt nummer"[/color]

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

Runen skrev:Men argumentet er selvfølgeligt et andet hvis det du siger er at smartphones generelt er spild af penge i forhold til hvad man får.
Jeg sagde ikke at det var "spild" af penge... jeg sagde bare at jeg endnu synes at det er for dyrt for hvad man får. Jeg skal jo netop ikke ud og købe alle de ting. Jeg har en meget kraftigere computer (både stationær og bærbar), jeg har et langt bedre digitalt spejlreflekskamera, jeg har en iPod Touch, jeg har en telefon etc. Men vi er helt enige i, at det bunder i behov.

Du kan jo desværre ikke bare beregne prisen ud fra 6 måneder. Den bliver jo ved med at koste ret mange penge om måneden hvis du skal have et ordentligt data abonnement, således at telefonen rent faktisk kan udnytte sine forcer, og det er jo i den grad også det abonnement der er med til at hive prisen over de første 6 måneder i vejret. Så det er skam ikke Apples pris jeg synes er for høj, det er teleselvskabernes. Det er aaalt for dyrt, men det skal også nok falde i fermtiden eller blive kørt ind over skatten (hvis der en dag kommer en politiker der tænker mere end 24 timer frem).
jakes skrev:man ved som regel først hvad ens behov er efter man har prøvet en Iphone.
Der må jeg altså indrømme at jeg hulkede lidt af grin da jeg læste det! :lol:

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Jeg synes egentligt at et iPhone abonnement hos 3 er helt fornuftigt efter de 6 måneder.

For 400 kr. får du:

- 5 timers gratis taletid hver måned
- Fri sms og mms
- 20 GB dataforbrug hver måned
- Fri 0på3 (så du kan ringe frit til alle danske 3Mobiler)

Og så slipper jeg for at have et mobilt bredbånds abonnement pga. iPhone's tethering funktion.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Bech5 skrev:
jakes skrev:man ved som regel først hvad ens behov er efter man har prøvet en Iphone.
Der må jeg altså indrømme at jeg hulkede lidt af grin da jeg læste det! :lol:
Selvom jeg er inkarneret Mac mand, havde jeg ikke meget til overs for iPhonen da den kom frem første gang. Jeg var sådan lidt, Pffff.. Hvad i alverden skal jeg bruge den til?

Men da en af mine kammerater så kommer hjem fra New York med en iPhone, og jeg prøvede den første gang, var jeg helt solgt! Jeg havde det på præcis samme måde med iPad'en -min kommer forhåbenligt i morgen! :wink:
Jeg havde aldrig forestillet mig at jeg ville gide at surfe, maile, se film og spille spil på min mobiltelefon, før jeg fik en iPhone. Så jeg vil gi' jakes fuldstændig ret i at man pludselig finder ud af hvad ens behov er, når man har prøvet en iPhone eller en anden smartphone for den sags skyld. Og jeg har skam også både iPod, spejlreflekskamera osv. ved siden af :wink:

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

Ahh... drenge, i misforstår lidt pointen! I finder sgu ikke ud af hvad jeres behov er i får en iPhone. Så misforstår i i hvert fald hvad der ligger i begrebet "behov". I skaber et behov, når i får den, fordi i synes at den er cool, sjov smart etc. En iPhone og en Ipod Touch (som jeg selv har og bruger flittigt) er skide smarte, og og man kan sagtens finde noget at bruge den til, men det er su mennesket og ikke teknologien der dikterer hvad man har af behov. :wink:

Jeg har det ikke sådan at jeg ikke ved hvad jeg skulle bruge en iPhone til. Jeg ved præcis hvad jeg ville bruge den til, men det er ike at forveksle med et behov.

@Runen: Ja dyrt er jo relativt. Jeg synes 6000.- på et år for et mobilabonnement er for mange penge. Ikke fordi jeg ikke har dem, i den forstand er det ikke dyrt, men i den forstand at jeg synes der er mange andre måder jeg kunne bruge 6000.- bedre på. Men som sagt før, det bunder i behov. Touchen dækker fint mine behov, og det til en brøkdel af prisen, og den koster ikke mere når først den er købt. Havde jeg et job hvor jeg konstant var på farten, så ville jeg nok overveje en iPhone, da der dermed kunne være tale om et reelt behov og ikke bare lyst.

Nyt svar