Facebook

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Facebook

Indlæg af nickkbh »

Diskussionen er egentlig startet i en anden tråd.

Jeg holder personligt meget af FB.
Det er for mig en nem måde at holde kontakt med en masse mennesker.
Og jeg afviser folk jeg ikke kender.

Jeg spiller ikke, og deltager ikke i politiske diskussioner, men uploader mange billeder, og holder øje med hvad familie og venner foretager sig.

Det kunne da klar godt forbedres, men jeg synes det fungerer fint efter hensigten.

Længere er den ikke.

Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

Er også klart for facebook... Man bestemmer jo selv hvad - og ikke mindst - hvordan man bruger det..

Personligt er det til tidsfordriv, netværk og til at holde sig orienteret i forskellige arbejdsgrupper.. :)

Mvh Marco

Medlemsavatar
Søren Sømand
Forum Donator
Indlæg: 882
Sted: Næstved

Indlæg af Søren Sømand »

Jeg er imod facebook. Mest fordi jeg ved at jeg vil blive afhængig af at lortet lige på stedet. Side og stene og læse andres profiltekster og se på en million billeder der er fuldstændig ligegyldigt. Så heller blive afhængig af LSD eller noget andet godt der kan give mig noget eller sætte kulør på tilværelsen. Man yder intet på facebook og får heller ikke noget igen. Det kræver ingen ting.

Jeg har det også sådan at hvis folk virkelig gerne vil snakke med mig og ikke har mit nummer så er jeg til at finde på krak. Jeg ved godt folk skifter navne som folk skifter status på facebook men så er der nok én der kender én som man kan kontakte og få et nummer ud af.

Søren Sømand

Medlemsavatar
Mulle_p
Forum Donator
Indlæg: 1096
Sted: Skive

Indlæg af Mulle_p »

Jeg er for facebook... Spiller ikke, og bruger ikke nogle af facebook's 1000-vis af ligegyldige applikationer, men bruger facebook til at holde kontakten. Jeg har kontakt med en del via facebook, som jeg aldrig ville snakke med ellers. Til det formål er det kanon, syns jeg :-)
/Morten

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg er også for Facebook, men glæder mig til at se hvad Google har i ærmet.

Jeg spiller heller ikke på facebook eller bruger nogle af alle de latterlige applikationer. Men jeg har en masse mennesker jeg ikke behøver at snakke med ofte, men som jeg heller ikke vil give slip på, klassekammerater, folk fra uddannelser, og bekendte.. Det er lige så meget et adresse kartotek for mig, en mulighed for at følge med i hvem der nu blive gift og får børn uden at holde nær kontakt med dem.

Men et tricks jeg fandt ud af der gav mig stort set alt facebook tiden tilbage.. var at bruge det på mobilen i stedet for i en browser.. Det er så lidt af facebook jeg bruger som man ikke kan på sin iPhone, og derfor bruger jeg max 5 minutter om dagen på det, og så er jeg opdateret.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Det er netop det jeg synes der fungerer.
Det er begrænset hvor meget tid man kan bruge på FB.

Jeg bruger langt mere tid her........

Medlemsavatar
bodtbody
Forum Donator
Indlæg: 1099
Sted: Vindbyholt

Indlæg af bodtbody »

jeg bryder mig ikke om facebook , da jeg ikke kan bruge det uden at tilmelde mig og dermed skrive under på 25 sider på engelsk om californisk lovgivning.
således er jeg udelukket fra en del kommunikation.
Jeg har ikke tiden til at sætte mig ind i hvad jeg egentlig ville skrive under på.

nå men det er vel også forældet lige om lidt
facebook : Jørn Pedersen

Medlemsavatar
Runen
Medlem
Indlæg: 2437

Indlæg af Runen »

Facebook er sku fedt.(sikkerheden kan blive bedre, men sådan er der jo så meget) Kan godt lide at der er et fælles forum hvor folk kan mødes. Som eksempel er mange af mine venner flyttet til København, eller udlandet.(same same) Af gode grunde ville det være svært at holde kontakten med alle, men pga. Facebook har jeg stadigvæk kontakt til dem allesammen. Det virker måske overfladisk, men det er da bedre end slet ikke at have nogen kontakt med folk. I like it.
Spil og apps var sjove da man startede med Facebook, men det interessen forsvandt hurtigt. Interessen for at holde kontakt til venner i periferien er der dog stadigvæk.
Facebook er iøvrigt endnu bedre som apps på mobile enheder som iPhone. Bruger Facebook på mobilen mere end på computeren.
Forresten er selv min 85 årige morfar på Facebook, så man må sige at konceptet har en meget bred appel.

Twitter derimod...puha. Bruger det dagligt til at følge med i NFL nyheder fra div. eksperter (jeg er football nørd), men ud over det er det uudholdeligt. Så snart man har mere end 5 man følger, så kan man slet ikke følge med i den uendelige tweet strøm længere. Bruger det udelukkende på iPhone. Har kun været logget ind på deres latterlige hjemmeside én gang.
Senest rettet af Runen ons 4. aug 2010 14:31, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
madsdue
Medlem
Indlæg: 297

Indlæg af madsdue »

Mulle_p skrev:Jeg har kontakt med en del via facebook, som jeg aldrig ville snakke med ellers. Til det formål er det kanon, syns jeg :-)
+1 :)

Medlemsavatar
Kenneth
Medlem
Indlæg: 815
Sted: På landet :S

Indlæg af Kenneth »

jeg syntes det er et fint socialt netværk og spiller da også en gang imellem der som tidsfordriv..

for mig har det stort set udskiftet msn og email :)

og hvis man ikke gider sidde og stene folks "ligegyldige" billeder der kan man da bare lade vær.. men hvis man syntes det er så forfærdeligt at se ens venners billeder, så skal man da bare være glad for at de ligger på facebook, så man slipper for at sidde hjemme hos dem og være tvunget til at kigge fotoalbums en hel aften ;)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Folk jeg ellers ikke taler med, har jeg intet umiddelbart behov for at tale med. :-D

Ser vi ikke hinanden mere, er der nok en grund til det.

Kunsten med internettet er, at sortere så meget entropi fra, så muligt. Man kan følge med i så mange og så meget, at man selv ikke deltager i noget.

Og så er det samvær så pseudo, som det kan blive.

Det der med at se, føle, dufte og interagere 1:1 - det slå "det sociale netværk" med længder.

Jo, jo - jeg spilder også alt for meget tid på andet på internettet. Men jeg har ikke behov for mere intetsigende tidsspilde i mit liv. :lol:

@trådstarter - få nu lavet en f*cking tråd med din nye guitar i stedet for alle de her krumspring!

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Facebook er sgu ret godt.
Hver gang de siger "share information" siger jeg nej tak
men det er fed networking med familie venner og 20 aarige groupier. 8-)

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

SustainerPlayer skrev: @trådstarter - få nu lavet en f*cking tråd med din nye guitar i stedet for alle de her krumspring!

Næ nej, du må på FB hvis du vil se den, :nose: hehehe

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Billede

Nyt svar