Webhotel?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Alt om musik, musikvideoer, kunstnere, udstyr og musikteori skal postes i de andre respektive fora.
Brugeravatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus V, Danmark

Webhotel?

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 09:23

Hvor får jeg det bedste og billigste webhotel? Har før haft One/B-one, men synes ikke de er for gode, der var lidt knas med noget opsigelse og sådan.. Domæne har jeg selv.
Så har jeg kigget på UnoEuro, er de noget værd?
Senest rettet af Lars von Qualen 11. apr 2011, 11:29, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Re: Wenhotel?

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 11:05

Megahost.dk bruger jeg selv. Hurtig service/support.

Har tidligere haft Dandomain (dyrt og ufleksibelt), One (skod på alle områder), 1and1 (grinagtigt dårligt, nul support) og tilsidst Megahost.dk hvor jeg har lagt alle mine 5 domæner.

Undersøg også hvilket webinterface de forskellige udbydere har, der kan være stor forskel i kvaliteten/mulighederne. Det finder du som regel først ud af efter det er for sent...
Brugeravatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Forum Donator

Re: Webhotel?

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 11:32

Ja, Megahost har jeg også før haft gode erfaringer med.. Men de er gået over til begrænset båndbredde, jeg ved godt at 50 GB er rimelig meget for en hjemmeside, men jeg vil som udgangspunkt gerne være fri for begrænsning der. Har fået anbefalet Gigahost. De er dog lidt dyre, men de skulle være ret gode, synes bare det virker som overkill næsten!
Brugeravatar
lassegrubbe
Producer
Producer
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 13:59

Jeg bruger selv både One og UnoEuro - har været fuldt ud tilfreds med begge to.
Ones brugerinterface er ikke noget at råbe hurra for, men jeg bruger det så sjældent, at det ikke gør noget.
Musikipedia - kom med på noderne
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 14:17

Synes Ones kundebetingelser er helt ude i hampen. De kan stort set lukke dit website hvis det passer dem, hvis du noget liggende til download, f.eks. musikfiler.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 14:30

Jeg har en kollega der bruger Gigahost, og han siger at deres SQL servere er begyndt at være langsomme, og deres support = nada-svar.. :-\

Så han har været rigtig glade for dem, lige ind til han skulle bruge support, og deres SQL servere blev teenagere..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 15:39

Holger skrev:Synes Ones kundebetingelser er helt ude i hampen. De kan stort set lukke dit website hvis det passer dem, hvis du noget liggende til download, f.eks. musikfiler.

Lige præcis også det jeg har erfaret, plus de tvang mig til at betale for et år mere, fordi de varskoede mig forsent i forhold til fornyelse, hvor min hensigt var at opsige, hvilket jeg ikke kunne fordi fristen var for kort, og de ville smide mig i RKI hvis jeg ikke betalte = Dårlig kundebehandling!

Lidt surt at høre det med Gigahost, men da jeg ikke skal bruge så sql så sindsygt meget til andet end logging, så tror jeg ikke det gør så meget :)
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Webhotel?

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 15:52

Support er #1 for mig.
Brugeravatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 16:09

For mig er det nok nærmere 50/50, men altså, man får vel hvad man betaler for.. I guess :roll:
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 17:08

Holger skrev:Synes Ones kundebetingelser er helt ude i hampen. De kan stort set lukke dit website hvis det passer dem, hvis du noget liggende til download, f.eks. musikfiler.

Lyder grimt. Har selv haft one i mange år nu uden problemer selvom jeg har masser af mp3'er liggende (mit eget musik).
Brugeravatar
Preben Friis
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: CPH

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 17:15

AvS skrev:Lyder grimt. Har selv haft one i mange år nu uden problemer selvom jeg har masser af mp3'er liggende (mit eget musik).

Hvis man nærlæser betingerlserne står der faktisk at man ikke må have filer der er større end 1 MB...!
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 19:03

AvS skrev:

Lyder grimt. Har selv haft one i mange år nu uden problemer selvom jeg har masser af mp3'er liggende (mit eget musik).

Trust me, lige pludselig en dag, så kan dit website være lukket og sagt op. Total amatørforretning, One.
Brugeravatar
Morten B
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 19:17

What? Har også One, men må indrømme jeg slet ikke har nærlæst betingelserne. Det lyder helt ude i hampen.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 19:24

we do not offer the possibility for our customer to have their download-site hosted with us. A download-site is a site, where each single hit generates more than 1 MB of traffic.

Hvordan i al verden at filen over 1 Mb gør, at et site bliver klassificeret som et "download site" fatter jeg ikke - ja, udover at One.com er et meget kreativt selskab.
Simon Lücking
Tekniker
Tekniker

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 19:43

Jeg har Surftown.dk, super support!!
Brugeravatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 20:15

Surftown har bare desværre også en trafikbegrænsning, hvilket jeg ikke ligefrem er fortaler for :(
Brugeravatar
Longhorn
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Kolding

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 21:20

Preben Friis skrev:Hvis man nærlæser betingerlserne står der faktisk at man ikke må have filer der er større end 1 MB...!

Hmm.. Kan jeg nu ikke finde i deres betingelser.. Hvor har du læst det?
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"
Brugeravatar
Longhorn
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Kolding

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 21:29

Megahost Betingelser:
Det er ikke tilladt at have store filarkiver, herunder shareware, film, mp3 eller warez

Hvad er forskellen?
"You never really finish a mix.. you just give up on it"
"Væk med 2kHz"
Brugeravatar
soduno
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Denmark - Copenhagen

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 21:53

Unoeuro +1. God service, og gode produkter.
James May:
"Look, i can't dummy it down to your level because I am scared of hights"
Brugeravatar
Preben Friis
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: CPH

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 21:59

Longhorn skrev:
Preben Friis skrev:Hvis man nærlæser betingerlserne står der faktisk at man ikke må have filer der er større end 1 MB...!

Hmm.. Kan jeg nu ikke finde i deres betingelser.. Hvor har du læst det?

Holger quotede det ovenfor. Enten har de omformuleret det, eller også har de blødt lidt op. Man kan nu godt have filer større end 1 MB, men hvis alle hits er > 1MB så kan det betragtes som et download site.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 11. apr 2011, 22:24

Mange webhoteller har lign. betingelser, men bruger dem først når folk begynder at trække nok trafik af den slags.
Megahost
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 12. apr 2011, 08:42

SpYkE112 skrev:Ja, Megahost har jeg også før haft gode erfaringer med.. Men de er gået over til begrænset båndbredde, jeg ved godt at 50 GB er rimelig meget for en hjemmeside, men jeg vil som udgangspunkt gerne være fri for begrænsning der. Har fået anbefalet Gigahost. De er dog lidt dyre, men de skulle være ret gode, synes bare det virker som overkill næsten!

Beklager, der findes ikke "fri traffik" og jeg har altid syntes at det er dybt useriøst at dele af hosting branchen har brugt dette salgsbegreb, imens de med småt begrænser det i deres handelsbetingelser! Jeg ved godt at det sikkert skræmmer kunder væk, men hellere det end at gøre som overstående.

Jeg ved ikke hvad andre gør, men hos megahost.dk tager vi en snak med dem der overskrider grænserne, som regel er det meget sjældent at det sker og som regel er det også kun små nogle nogen. Vigtigst af alt, så tager vi dialogen fremfor blot lukke ned og opsige webhotellet.

Dbh.

Henrik - Megahost.dk
Megahost
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 12. apr 2011, 08:50

[

Megahost Betingelser:
Det er ikke tilladt at have store filarkiver, herunder shareware, film, mp3 eller warez

Hvad er forskellen?

Det handler i bund og grund om at Megahost's webhoteller ikke er tiltænkt at være online backup, hvor andre henter fra, men mere ment til privat brug , dvs. at hvis du lægger din egen musik op, eller gemmer en masse feriebilleder, så overtræder du rent faktisk ikke betingelserne, men hvis du via torrent henter en helt ny film ned og efterfølgende lægger den til fri download... så overtræder der flere af betingelserne :-)

Jeg må så indrømme at jeg kan godt se at det bør formuleres bedre.

Dbh.

Henrik - Megahost.dk
Senest rettet af Megahost 12. apr 2011, 08:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Forum Donator

Webhotel?

Indlæg Skrevet: 12. apr 2011, 08:51

Det er god stil at komme herind og forklare! Og det lyder jo fornuftigt. Tror lige at i har fået en kunde mere ;-)
Megahost
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 12. apr 2011, 09:08

SpYkE112 skrev:Det er god stil at komme herind og forklare! Og det lyder jo fornuftigt. Tror lige at i har fået en kunde mere ;-)

Du er velkommen, og skulle du have større behov end 50 gb , er du også velkommen til at kontakte mig :-)

Dbh.

Henrik - Megahost.dk

Tilbage til "After Party"