Letter To My Old Master

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Letter To My Old Master

Indlæg af Holger »

Fed og sandsynligvis ægte historie, modsat den der latterlige fake historie om negeren på TAM Airlines, som florerer på Facebook p.t. (slå den op bagefter hvis du ikke er blevet spammet med den på FB endnu)

http://www.lettersofnote.com/2012/01/to ... aster.html

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

:) tænk hvis man havde vist os den slags i folkeskolen -- historieundervisning ku ha været mega engagerende og interessant. Fedt brev.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

det er sgu ikke så underligt at der er nogen der hader hvide mennesker.
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Magister Bibendi
Medlem
Indlæg: 608
Sted: København

Indlæg af Magister Bibendi »

Det skøre ved den historie om TAM på Facebook er, at TAM (i det mindste sidste gang jeg fløj med dem) er et braziliansk flyselskab - og dermed fyldt med sorte mennesker :)

Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

Indlæg af Båtbåt »

Holger skrev:Fed og sandsynligvis ægte historie, modsat den der latterlige fake historie om negeren på TAM Airlines, som florerer på Facebook p.t. (slå den op bagefter hvis du ikke er blevet spammet med den på FB endnu)

http://www.lettersofnote.com/2012/01/to ... aster.html
Hvilken tolerance at besidde og evne til at tilgive. Beundringsværdigt, hvis brevet altså ikke er opdigtet som historien fra flyet.

/Thomas

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Båtbåt skrev:Hvilken tolerance at besidde og evne til at tilgive. Beundringsværdigt, hvis brevet altså ikke er opdigtet som historien fra flyet.
Jeg gætter nu på at kravet om løn med tilbagevirkende kraft og hentydningerne til undertrykkelse har gjort Old Master enten oprørt og vred, eller også (hvis han har skam i livet) meget skamfuld og pinligt berørt. Jeg læser mere sarkasme end tilgivelse i brevet - hvilket kunne få mig til at tro at det kunne være opdigtet. Men en god historie er det.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Prøv at læse baggrundshistorien, der endda et avisklip fra 1865 som forklarer at brevet er blevet dikteret. Hvis det er fake, så er det altså et godt udført fake fra 1865. Jeg tror den er god nok.

Og ja, det er 100% genial sarkasme.

Nyt svar