Sound engineer hard at work

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
JimR
Forum Donator
Indlæg: 1027
Sted: Fredensborg

Sound engineer hard at work

Indlæg af JimR »

Sorry hvis den har været postet før:


JimR

Medlemsavatar
Chris Wulff
Medlem
Indlæg: 1788
Sted: København

Indlæg af Chris Wulff »

Der spildte jeg 1 minut af mit liv, sad og ventede på en pointe der aldrig kom

Medlemsavatar
Wessberg
Medlem
Indlæg: 488
Sted: København

Indlæg af Wessberg »

Hahahahaha! Jeg morede mig gevaldigt :-D

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Sjov sjov :lol:

Gad vide om folk tror det er sådan det foregår? :wink:

Medlemsavatar
Lynild
Medlem
Indlæg: 1276
Sted: Århus

Indlæg af Lynild »

Det er godt, det er sateme godt :)

Tommel op !

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

det er nok sådan cirka som jeg sidder ofte. der er en grund til jeg sælger alt mit grej og flytter til udlandet......
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
GoatSonds
Medlem
Indlæg: 1432
Sted: Vanløse

Indlæg af GoatSonds »

Det er fanme en fed mixer der kan få så forfærdelig og falsk sang i perfekt tuning osv ved at skrue på alle de andre kanalers eq's :P må ha den!

Den er da meget morsom, men virkelig plat! + det er lige præcis sådan noget man ikke kan gøre ved at dreje på knapper, men ved at være god vokal producer :P

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak for linket :dollargrin: man skal da være noget af en gnidske for ikke at grine lidt her
/Dub

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Det ser meget sjovt ud, men jeg fatter heller ikke pointen.

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

ZoSo skrev:Det ser meget sjovt ud, men jeg fatter heller ikke pointen.
Se, det fatter jeg ikke :dollargrin:

Medlemsavatar
Lynild
Medlem
Indlæg: 1276
Sted: Århus

Indlæg af Lynild »

Hvorfor er det folk ikke griner her ? :)

Lad nu vær at sidde og tænk: "Jeg er jo selv en ægte producer, og sådan foregår det ikke - det bruger vi autotune til, bla bla. Kan slet ikke, på nogen måde, se hvad der skulle menes med denne video- l2 produce!!!".

Hvis I ikke kan se det sjove, endda meget sjove, i denne video, så går I sgu for meget op i jeres arbejde :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

autotune delen er da sjov nok. :)

Jeg arbejder nok selv for langsomt til at kunne sætte mig ind i det med at skulle hoppe frem og tilbage og ride board-eq's og indstillinger alle tænkelige steder.. :dollargrin:

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Åkæææy!!! nu dæmre det. Det skal forestille at lydteknikeren fixer sangen ved at dreje og trykke løs på alle fadere og knapper.
For mig ser det ud som om lydteknikeren leder efter en fejl i hans opstilling, derfor gav det over hovedet ingen mening :dollargrin:

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

ZoSo skrev:Åkæææy!!! nu dæmre det. Det skal forestille at lydteknikeren fixer sangen ved at dreje og trykke løs på alle fadere og knapper.
For mig ser det ud som om lydteknikeren leder efter en fejl i hans opstilling, derfor gav det over hovedet ingen mening :dollargrin:
:wink:

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

:-D hahhahhhaaaaargh

Medlemsavatar
Kaaber
Medlem
Indlæg: 810
Sted: Taastrup

Indlæg af Kaaber »

benjisan skrev:Gad vide om folk tror det er sådan det foregår? :wink:
Mon dog. Men det er i hvertfald det tempo tingene foregår i når man laver live-lyd på et festival-job :-P
KaaberSound - Udlejning af Lyd & Lys
[url=http://www.KaaberSound.dk]KaaberSound.dk[/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/KaaberSo ... 6194822249]KaaberSound på Facebook[/url]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

ZoSo skrev:Åkæææy!!! nu dæmre det. Det skal forestille at lydteknikeren fixer sangen ved at dreje og trykke løs på alle fadere og knapper.
For mig ser det ud som om lydteknikeren leder efter en fejl i hans opstilling, derfor gav det over hovedet ingen mening :dollargrin:
det troed jeg faktisk også. jeg har tit sat med en mixer jeg ikke kender helt og trykket på alt muligt for se hvad der sker hvor det ligner lidt den måde han sidder lidt febrilsk og trykker løs . troed da også det var pointen i den til at starte med.

nu da jeg kan se meningen med den så er den da blot meget sjover .
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

I virkeligheden er det *ret* meget mere arbejde end det der
:)

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Vagn Hollund skrev:I virkeligheden er det *ret* meget mere arbejde end det der
:)
Ja, man kan nogle gange undre sig over hvad et studie og proffe personer rent faktisk kan få ud af en dårlig vokal. Uden direkte sammenligning så endte en DJ-tur til københavn (mener det var i 2004) med en Britney Spears koncert i forum.......hurtigt kunne man så se/høre det ellers flotte show var lavet som playback. Da det eneste nummer, som var live og tilmed en ballade og hjulpet på vej kun af et flygel blev drønet af, sang Britney pivfalsk........fatter ikke de havde lavet det på den måde......squ ikke helt det som jeg kalder koncert....altså med playback, fy skamme! :| :roll:

Nyt svar