Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev:Mediumaevum>
Det du beskriver kan jo skyldes alt muligt... F.eks søvnapnø, medicin, mangel på sollys og så vidt jeg ved mangel på D-vitamin... Så det kan du evt. prøve at arbejde lidt i... Måske er der nogen der kan komme på flere mulige årsager.
Øv... lyder alvorligt :(

Havde et eller andet sted håbet det "bare" var "dovenskab", for så kunne jeg jo tage mig sammen.

Men hvis jeg bare kunne tage mig sammen, havde jeg jo gjort det.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...og så er der sikkert nogle kost-enthusiaster, der vil sværge til, at du skal gå over på kanin-føde... det er ikke noget jeg ved meget om. Men det kan da være, du kan prøve at arbejde i sådan noget også - eventuelt.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nåja forresten - dårligt indeklima kan også være en årsag... f.eks. for lidt ilt i luften pga. utilstrækkelig ventilation. Så du kan prøve at lufte mere ud.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

... og så kan det jo f.eks. være et resultat af en periode med travlhed/stress/fart på... f.eks. juletiden.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mediumaevum skrev:Jeg er bare SÅ træt af den træthed/sløvhed som bare bliver værre. Jeg har andet at lave i mit liv end at sove tiden væk.
Jeg vil da langt hellere 3D-rekonstruere historiske ting og bygninger og lave film og musik.

Istedet ender jeg i sengen dag efter dag og føler mig totalsmadret midt på dagen, trods ordentlig søvn om natten. Forsøger at restituere, men så er dagen ved at være gået og dagligdagens pligter melder sig i form af mad, rengøring mv.

Er der andre end mig som kender til den situation? Hvad gør I ved det?

Har selv prøvet med kaffe, men det virker kun midlertidigt.
https://www.sundhed.dk/borger/patientha ... epression/

Vintertræthed eller vinterubehag - jeg prøver at være aktiv i de lyse timer. Sørger for så meget lys som muligt, når det så bliver mørkt. "Hyggebelysning" - stearinlys mm. gør mig også træt.

Ud over ovenstående. Så accepterer jeg også bare, at jeg ikke er så produktiv i vinterhalvåret og lader være med at dunke mig selv oven i hovedet med det.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
mediumaevum skrev:Jeg er bare SÅ træt af den træthed/sløvhed som bare bliver værre. Jeg har andet at lave i mit liv end at sove tiden væk.
Jeg vil da langt hellere 3D-rekonstruere historiske ting og bygninger og lave film og musik.

Istedet ender jeg i sengen dag efter dag og føler mig totalsmadret midt på dagen, trods ordentlig søvn om natten. Forsøger at restituere, men så er dagen ved at være gået og dagligdagens pligter melder sig i form af mad, rengøring mv.

Er der andre end mig som kender til den situation? Hvad gør I ved det?

Har selv prøvet med kaffe, men det virker kun midlertidigt.
https://www.sundhed.dk/borger/patientha ... epression/

Vintertræthed eller vinterubehag - jeg prøver at være aktiv i de lyse timer. Sørger for så meget lys som muligt, når det så bliver mørkt. "Hyggebelysning" - stearinlys mm. gør mig også træt.

Ud over ovenstående. Så accepterer jeg også bare, at jeg ikke er så produktiv i vinterhalvåret og lader være med at dunke mig selv oven i hovedet med det.
Interessant, jeg har det stik modsat: Om sommeren får jeg ikke produceret en skid, og det irriterer meg helt vildt, så der går jeg bare og venter på det bliver mørkt igen så jeg kan koncentrere mig og få noget fra hånden :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mr. Soundman skrev:Mediumaevum>
Det du beskriver kan jo skyldes alt muligt... F.eks søvnapnø, medicin, mangel på sollys og så vidt jeg ved mangel på D-vitamin...
+1

Dog skal du ikke bare begynde at spise D-vitaminer, hvis du vil have svar må du spørge din læge inden og få taget en blodprøve, de kan ikke bruge deres målinger til ret meget hvis du prøver at rette op på en masse inden du kontakter dem.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvorfor er der ikke nogen danske TV kanaler der sender Golden Globes live? DR2 sender noget tirsdag aften, men det er så også det....

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

mediumaevum skrev:Jeg er bare SÅ træt af den træthed/sløvhed som bare bliver værre. Jeg har andet at lave i mit liv end at sove tiden væk.
Jeg vil da langt hellere 3D-rekonstruere historiske ting og bygninger og lave film og musik.

Istedet ender jeg i sengen dag efter dag og føler mig totalsmadret midt på dagen, trods ordentlig søvn om natten. Forsøger at restituere, men så er dagen ved at være gået og dagligdagens pligter melder sig i form af mad, rengøring mv.

Er der andre end mig som kender til den situation? Hvad gør I ved det?

Har selv prøvet med kaffe, men det virker kun midlertidigt.
Vinter/mørke depression, depression generelt, medicin du bliver sløv af, medicin du bliver deprimeret af, midtvejs krise, 1/3 vejs krise, rækken er lang. Sæt dig ned og mærk efter, søg ind i dig selv. Som Hans skriver, lev med det. Jeg lever osse med det. Lige nu er jeg gået totalt i stå med musikken. Er nødt til at invitere gæster for at tage mig sammen til at gøre rent. Når sommeren kommer, så kører det igen :)
Noget jeg har prøvet som kan hjælpe, er at finde nogle fixpunkter man kan glæde sig til, noget man skal, hvor man skal yde, det kan give mig energi.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Opfølger på mit statement ovenfor:

Idag sidder jeg på mit kontor hvor der er masser af sollys, med nedrullede persienner, og får nærmest ikke produceret en s k i d. Hvor imod jeg hjemme (i mørket), har været ekstremt produktiv i ferien. Jeg er åbenbart super følsom overfor lys (og lyd!) :-P

Det er mindre praktisk, når man har en arbejdsplads der godt kan lide at man møder op.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tilhører generelt også natskygge-familien ,.. bryder mig ikke om direkte sollys og stærk varme ,.. (men elsker derudover lys)

Varme gør mig hurtigt træt og utilpas ,... dårligt syntetisk indeklima ligeså, det ville ikke være sagen at arbejde i Ikea el.lign.

Udenfor er alt over ca 5-7 grader fint til længerevarende arbejde uden handsker ,.. i denne milde vinter bruger jeg stadig delvis shorts

16-18 grader er optimalt indendørs, måske 19 hvis man sidder passiv i timevis, computer etc,.. godt med udluftning

Den gamle kæreste var typen der trak alle vinduer til, sad klods op af brændeovnen, og begyndte at føle sig tilpas når vi nåede 25-27 grade :lol:

(dårligt match)
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev:
mediumaevum skrev:Jeg er bare SÅ træt af den træthed/sløvhed som bare bliver værre. Jeg har andet at lave i mit liv end at sove tiden væk.
Jeg vil da langt hellere 3D-rekonstruere historiske ting og bygninger og lave film og musik.

Istedet ender jeg i sengen dag efter dag og føler mig totalsmadret midt på dagen, trods ordentlig søvn om natten. Forsøger at restituere, men så er dagen ved at være gået og dagligdagens pligter melder sig i form af mad, rengøring mv.

Er der andre end mig som kender til den situation? Hvad gør I ved det?

Har selv prøvet med kaffe, men det virker kun midlertidigt.
Vinter/mørke depression, depression generelt, medicin du bliver sløv af, medicin du bliver deprimeret af, midtvejs krise, 1/3 vejs krise, rækken er lang. Sæt dig ned og mærk efter, søg ind i dig selv. Som Hans skriver, lev med det. Jeg lever osse med det. Lige nu er jeg gået totalt i stå med musikken. Er nødt til at invitere gæster for at tage mig sammen til at gøre rent. Når sommeren kommer, så kører det igen :)
Noget jeg har prøvet som kan hjælpe, er at finde nogle fixpunkter man kan glæde sig til, noget man skal, hvor man skal yde, det kan give mig energi.
Det kan ikke være lyset eller mangel på samme. Trætheden går generelt over hen ad på eftermiddagen til sen aften/nat.
Om det så er solskin på en sommerdag føler jeg mig lige træt ved middagstid. Dvs. der er ca. 2-3 timer hvor jeg ikke får lavet ret meget, pånær de dage hvor jeg er heldig med at have energi til det.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev:Tilhører generelt også natskygge-familien ,.. bryder mig ikke om direkte sollys og stærk varme ,.. (men elsker derudover lys)

Varme gør mig hurtigt træt og utilpas ,... dårligt syntetisk indeklima ligeså, det ville ikke være sagen at arbejde i Ikea el.lign.

Udenfor er alt over ca 5-7 grader fint til længerevarende arbejde uden handsker ,.. i denne milde vinter bruger jeg stadig delvis shorts

16-18 grader er optimalt indendørs, måske 19 hvis man sidder passiv i timevis, computer etc,.. godt med udluftning

Den gamle kæreste var typen der trak alle vinduer til, sad klods op af brændeovnen, og begyndte at føle sig tilpas når vi nåede 25-27 grade :lol:

(dårligt match)
Samme her. Der skal også meget til om vinteren før jeg skruer op for varmen. Har Aircon hjemme til om sommeren. Hader sommerhalvåret.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Kan vi ikke blive enige om, at det hedder juledepresson.

Vinter mig her og vinter mig der.

Hvad er det dog for et værdiskred der sker i samfundet!
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Graceville skrev:Kan vi ikke blive enige om, at det hedder juledepresson.
Det kan vi så bare overhovedet ikke blive enig om, for første gang nogensinde har jeg fået mig det de kalder en let depression denne vinter. Det har HAT at gøre med jul og andre latterligheder i denne årstid, der er bare for mørkt fordi det er vinter... bum!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det er mørkt fordi det er jul! ... Bum! Indtil Påske.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det er Jul fordi det er mørkt. Husk at Jul går helt tilbage til Bronzealderen, hvor man fejrede den mørkeste dag, og dermed lysets tilbagevenden med en fest som hed Yule (Hjul). Hjulet eller ringen var sluttet. Så kom de kristne, med Ansgar i spidsen, og huggede os vantro Nordboere ned for fode.
Vores Yule havde de svært ved at afskaffe, så de fandt på at det passede nogenlunde med at deres profet Jesus var blevet født på den årstid.
Sådan gik det til at vi holder Jul idag på den mørke tid. Og det er ganske vist...:)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er jeg skam klar over, men der er ikke noget "vi" i den sætning, jeg har intet med det at gøre, for mig er det bare december, en ofte koldere og mørkere måned.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev:Det er Jul fordi det er mørkt. Husk at Jul går helt tilbage til Bronzealderen, hvor man fejrede den mørkeste dag, og dermed lysets tilbagevenden med en fest som hed Yule (Hjul). Hjulet eller ringen var sluttet. Så kom de kristne, med Ansgar i spidsen, og huggede os vantro Nordboere ned for fode.
Vores Yule havde de svært ved at afskaffe, så de fandt på at det passede nogenlunde med at deres profet Jesus var blevet født på den årstid.
Sådan gik det til at vi holder Jul idag på den mørke tid. Og det er ganske vist...:)
Romerne fejrede også den tid på året, længe før jesus overhovedet blev kendt.
Man har i alle kulturer og samfund fejret vintersolhverv.

Jeg fatter ikke at folk bliver ved med at holde på de at de gamle vikinger havde monopol på vintersolhverv.
Stonehenge, pyramiderne i Egypten, græske og romerske templer - helt tilbage til stenalderens Göbekli Tepe er jo bevis på at man har fejret årets korteste dage og solens og de længere døgns tilbagevenden.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

@Hald, ikke forstået. Der er "vi" i din post og i min post. Jeg går heller ikke op i Jul. Holder den ikke hvis jeg kan undgå det. Mit "vi" er nok på flertallets vegne.

@ M. Aevum, jeg talte selvfølgelig kun om norden. Solvognen er mig bekendt fra Bronzealdren. Jeg kan så ikke lige huske hvor langt tilbage man har sporet ordet "Yule)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hugo skrev:@Hald, ikke forstået. Der er "vi" i din post og i min post. Jeg går heller ikke op i Jul. Holder den ikke hvis jeg kan undgå det. Mit "vi" er nok på flertallets vegne.
Sorry jeg er bare flad på energi for tiden og bliver let knotten, havde slettet så mange negative sætninger inden jeg skrev det. Nevermind :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Glæd jer over I ikke bor i Molde, eller nord for Molde. DET er fandema deprimerende på den her tid af året :)

Selv jeg, som er glad for mørket, blev små-depri af at være der en uges tid i November :-P

Nej, hov, forkert tråd.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Hald skrev:
Hugo skrev:@Hald, ikke forstået. Der er "vi" i din post og i min post. Jeg går heller ikke op i Jul. Holder den ikke hvis jeg kan undgå det. Mit "vi" er nok på flertallets vegne.
Sorry jeg er bare flad på energi for tiden og bliver let knotten, havde slettet så mange negative sætninger inden jeg skrev det. Nevermind :)
Som man siger, intet husket, intet glemt :)
Som sagt jeg lider selv med det, men har 50 års erfaring i at tackle depression. Find noget du kan se frem til, og glæd dig, det er mit bedste råd :clap: :-D :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-01- ... e-maaneder
Selvmordstruede personer, der bliver efterladt nøgne i observationsceller.

Kvinder, der kun kan få adgang til frisk luft 30 minutter om dagen.

Personale, der behandler de afviste udlændinge, som var de kriminelle fanger.

Og fysiske rammer i så alvorligt forfald, at man ikke kan byde mennesker det.

Sådan lyder blot nogle af de opsigtsvækkende konklusioner om Udlændingecenter Ellebæk i en rapport, som Europarådets Torturkomité netop har offentliggjort.
Dansk Folkepartis retsordfører, Peter Skaarup, mener derimod, at Europarådets Torturkomité overdriver.

- Vi mener ikke, der er noget, der skal ændres.
Ondskab. Ren ondskab :evil:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Udenfor hører jeg noget der minder om en luftalarm - og kommer i tanke om at det er når de skal springe klippe væk. Ud fra hukommelsen plejer det jo at kunne mærkes i gulvet hver gang. Jeg finder kaffen frem, åbner vinduet og står klar og venter på et ordentligt LUSH, eller WRUM, eller WOOF....

Og fandema om ikke der bare er total stilhed.

Fuser!!!!

Nyt svar