Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Mike-air »

Haha. Selvfølgelig går jeg ud fra at det er en mand.

Hvilket så betyder at årslønnen potentielt kunne have været højere hvis det var en mand :-o

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vil iøvrigt gerne brokke mig over at folk er f*cking klamme/irriterende når de spiser i et tog.

Det er 3. Togtur i træk hvor jeg sidder over for nogen der bare propper sig selv med junkfood, hoster uden at holde sig for munden, tører fingrene af i sædet eller for den sags skyld sidder og fiser.

Come on, mand.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

lakris skrev:Er det hende med årslønnen på 2 millioner?
Jep. Svineri at bruge hvad der reelt er skattepenge på den måde.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev:Vil iøvrigt gerne brokke mig over at folk er f*cking klamme/irriterende når de spiser i et tog.

Det er 3. Togtur i træk hvor jeg sidder over for nogen der bare propper sig selv med junkfood, hoster uden at holde sig for munden, tører fingrene af i sædet eller for den sags skyld sidder og fiser.

Come on, mand.
Det er virkelig mangel på pli at spise i et tog.

Men det er farligt og unaturligt at holde på prutterne. Jeg er enig i, at det er en uskik at fise, i stedet bør man tilstræbe at prutte så højlydt som muligt, da folk så er advaret.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Holger skrev:Men det er farligt og unaturligt at holde på prutterne.
Har du en kilde? Jeg kunne virkeligt godt bruge nogle solide videnskabelige argumenter for at prutte i nærheden min kæreste.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev: Har du en kilde? Jeg kunne virkeligt godt bruge nogle solide videnskabelige argumenter
Ja, det siger min ven Casper.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Den er godtaget. Så skal der flatuleres.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja Mike, du må bare se at komme med i hulen af folk der prutter i toget. :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg ser først ovenstående nu, hvor jeg igen sidder i et tog tilbage til Jylland. Er ved at dø af grin :-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Nu er det måske snart 10 år siden jeg har taget toget sidst, men jeg vil godt beklage mig over dem der dengang nedstirrede min total lækre pizzaslice og kolde Coca-Cola, så kunne de da bare have købt lidt rejse-snolder med selv.

Men folk der hoster uden at holde sig for munden, eller smasker, eller tørrer fingre i alt andet end papirslommetørklæder eller lign, burde sparkes af toget, eller spise i rygerkupén hvis de skal være klamme..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

^^ jeg har det okay med at folk spiser. De skal bare gerne gøre det på en måde der viser respekt for medpassagerer.
Det er egentlig bare det jeg brokker mig over :-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det tænker jeg nok :-) Følte mig lidt ramt, men tror faktisk ikke at jeg har lyst til at spise i toget i dag, husker det ikke som et særlig rent sted..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Cirka lige så rent som et Ryanair fly :D

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Tog-systemet er f*cked for tiden, så jeg tog bussen. Tælleren gik langsomt fra 14 minutter ned til 6 minutter hvorefter den pludselig hoppede op på 17 minutter. Der var overraskende meget trafik (sansynligvis årsagen til at bussen var væk), og nu var klokken så blevet ca. 0:30 hvilket ikke gør togtrafikken nogen særligt effektiv løsning (selv i en fiktiv verden hvor der ikke var sporarbejde). Så jeg gik hjem. Det tog tre kvarter.

Nåja, og taxaerne kommer jo nok aldrig til at falde i pris, nu hvor vi har set hvad der sker med konkurrenter til det overregulerede taxa-system, så jeg prøver at holde igen med taxaturene, for jeg vil hellere bruge de penge på musikudstyr.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Der er lige kommet en ny konkurrent til taxaerne.. så er det bare spørgsmålet hvor længe den lever: avantiapp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Dejligt.

Som jeg forstår det, så sker betalingen direkte til chaufføren og ikke gennem systemet, herunder mulighed for at betale med Bitcoin. Derudover gemmem Avanti meget få oplysninger om brugerne.

Den bliver nok sværere at lukke ned end Uber, men til gengæld er den meget lokal i KBH og har meget få chauffører p.t.

Det er i øvrigt den altid interessante fritænker Lars Kragh Andersen, som står bag.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Helt åndsvagt hvor ofte jeg lander der omkring, når nummeret er ved at være done ... :(

Billede

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Dejligt.

Som jeg forstår det, så sker betalingen direkte til chaufføren og ikke gennem systemet, herunder mulighed for at betale med Bitcoin. Derudover gemmem Avanti meget få oplysninger om brugerne.

Den bliver nok sværere at lukke ned end Uber, men til gengæld er den meget lokal i KBH og har meget få chauffører p.t.

Det er i øvrigt den altid interessante fritænker Lars Kragh Andersen, som står bag.
AKA. Licens-lars :-D :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

MrBacon skrev:Helt åndsvagt hvor ofte jeg lander der omkring, når nummeret er ved at være done ... :(

Billede
Hm, hvad går det ud på?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev:
Holger skrev:Dejligt.

Som jeg forstår det, så sker betalingen direkte til chaufføren og ikke gennem systemet, herunder mulighed for at betale med Bitcoin. Derudover gemmem Avanti meget få oplysninger om brugerne.

Den bliver nok sværere at lukke ned end Uber, men til gengæld er den meget lokal i KBH og har meget få chauffører p.t.

Det er i øvrigt den altid interessante fritænker Lars Kragh Andersen, som står bag.
AKA. Licens-lars :-D :-D
Licensmodstanden er nok den mindst kontroversielle ting han står for. Både DF og SF vil nu afskaffe licensen, men desværre flytte den over på finansloven (kun DF vil samtidig skærer i milliarderne).

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Christoffer I. N. skrev:
MrBacon skrev:Helt åndsvagt hvor ofte jeg lander der omkring, når nummeret er ved at være done ... :(

Billede
Hm, hvad går det ud på?
Mine projekter ender altid med at blive så tunge, så de ikke kan køre i realtime.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ahh, irriterende. Jeg eksporterer også for det meste i realtime, medmindre det handler om en halv-hel times lyd. Det skyldes egenligt mest at jeg oplevede dårlige eksporteringer for over 10 år siden i en gaaaammeeeeelllll cubase udgave.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Folk der skriver: "har du mulighed for"

Hold nu k. Med det høflighedspis og sig det som det er;
"Vil du hjælpe mig?!"

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mike-air skrev:Folk der skriver: "har du mulighed for"

Hold nu k. Med det høflighedspis og sig det som det er;
"Vil du hjælpe mig?!"
Jeg har forstået konceptet, at vi kan brokke os over hvad som helst her.... men tror du ikke du trænger til lidt ferie?? :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Nyt svar