Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Mike-air »

Hahaha.

Jeg ligger syg med influenza, så jeg har _alt_ for meget tid til at brokke mig over ligegyldige ting.

Men stadig. Det er da irriterende at man ikke bare spørger direkte :-)

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Undskyld, vil du ikke være så venlig at have en god og hurtig bedring? :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Haha. Tak :-)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev:Folk der skriver: "har du mulighed for"

Hold nu k. Med det høflighedspis og sig det som det er;
"Vil du hjælpe mig?!"
Jeg plejer sagtens at kunne irriteres over nysproglig talen-uden-om. Men lige her, der må jeg indrømme at jeg slet ikke kan få øje på forskellen på de to måder at bede om hjælp på ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev:
Mike-air skrev:Folk der skriver: "har du mulighed for"

Hold nu k. Med det høflighedspis og sig det som det er;
"Vil du hjælpe mig?!"
Jeg plejer sagtens at kunne irriteres over nysproglig talen-uden-om. Men lige her, der må jeg indrømme at jeg slet ikke kan få øje på forskellen på de to måder at bede om hjælp på ...
Har du mulighed for at se på indledningen?
Ja. Jeg har også mulighed for at stå på hænder, eller bage en kage.

Det er ikke en direkte request på en handling. Det er en forespørgsel på om det er muligt at foretage en handling.
Vil du rette på indledningen?
Ja.

Her er en direkte request på en handling.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Du må gerne bage en kage. Men måske skal du vente til virus er væk.... det er også pisse irriterende at stå på hænder med snot-næse....
:)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg er kun god til at bage på hunkøn.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvis man spiller sine kort rigtigt, kan man bage på hunkøn og få dem til at bage kage ...
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Eller bare proppe en kage i ovnen.

:banan:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Før eller siden dukker der en moderkage op.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Der er da gået helt kage i den tråd her.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

https://www.dr.dk/nyheder/udland/sydkor ... rea-totalt

^^ har de helt glemt hvad der fik Japan til at angribr pearl harbor? Det var jo netop at man isolerede dem totalt.

Hvis du var kim jung un - ville du så bare sige: nå, jamen så pakker jeg bare mine nukes sammen igen. Eller ville du tage det som en invitation til at gøre noget ved den "uretfærdige" behandling verden har givet dig, din far og din farfar?

Alzzå.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Mike-air skrev:https://www.dr.dk/nyheder/udland/sydkor ... rea-totalt

^^ har de helt glemt hvad der fik Japan til at angribr pearl harbor? Det var jo netop at man isolerede dem totalt.

Hvis du var kim jung un - ville du så bare sige: nå, jamen så pakker jeg bare mine nukes sammen igen. Eller ville du tage det som en invitation til at gøre noget ved den "uretfærdige" behandling verden har givet dig, din far og din farfar?

Alzzå.
Jeg er ikke krigsliderlig. Jeg opponerer ikke generelt for at starte 3. verdenskrig eller slå civile ihjel. Men må erkende, at jeg i forbindelse med Nordkorea indimellem kan blive ramt af tanken: "Så giv dem dog en røvfuld, Donald".....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Joshua/WOPR: Wouldn't you prefer a good game of chess?

David: Later. Let's play Global Thermonuclear War.

Joshua/WOPR: Fine.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

SustainerPlayer skrev:Joshua/WOPR: Wouldn't you prefer a good game of chess?

David: Later. Let's play Global Thermonuclear War.

Joshua/WOPR: Fine.
En ung Broderick... Fedt når han laver det med walkman'en for at kopiere dørlåsen :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nicolai skrev:
Mike-air skrev:https://www.dr.dk/nyheder/udland/sydkor ... rea-totalt

^^ har de helt glemt hvad der fik Japan til at angribr pearl harbor? Det var jo netop at man isolerede dem totalt.

Hvis du var kim jung un - ville du så bare sige: nå, jamen så pakker jeg bare mine nukes sammen igen. Eller ville du tage det som en invitation til at gøre noget ved den "uretfærdige" behandling verden har givet dig, din far og din farfar?

Alzzå.
Jeg er ikke krigsliderlig. Jeg opponerer ikke generelt for at starte 3. verdenskrig eller slå civile ihjel. Men må erkende, at jeg i forbindelse med Nordkorea indimellem kan blive ramt af tanken: "Så giv dem dog en røvfuld, Donald".....
Jeg er sku gået hen og blevet pacifist på mine gamle dage. Ser det som en lose lose.

Ved et indgreb tror jeg man skal regne med modstand der er mere fanatisk end slaget om berlin. Og en masse uskykdige menneskeliv der går tabt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

EXCLUSIVELY...




:puke:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Elselskab logik:

Min aconto-elregning er på 32.500 om året og vores reelle forbrug er omkring 26.000 kr., så jeg har bedt selskabet om at justere acontoen. Vi har varmepumpe.

Jeg har foreslået at de kigger på det historiske forbrug som ligger stabilt på samme beløb hvert år og deler med 4 (kvartaler).

Deres svar: send to målinger med to måneders mellemrum, så beregner de en ny aconto og ganger op... wow.

Nu kan jeg så vælge at sende to sommermåneder, hvilket vil give et årligt forventet forbrug på 10.000 kr. og tilsvarende aconto eller jeg kan sende to vintermåneder, hvilket vil give et årligt forventet forbrug på 55.000 kr.

Elselskabet har i øvrigt selv adgang til automatisk måleraflæsning og detaljeret forbrugsmønster, but nooo jeg skal lave en manuel aflæsning (som man jo blot kan snyde med hvis man ikke vil acontobetale så meget) og som er meningsløs i min situation.

Man bliver så træt, så træt.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg føler helt med dig, spørgsmålet er dog om du skal sende september og vente til november, så du har nogle måneder der måske ikke er super kolde eller varme.

Måske man skulle sende dem noget data der ikke har noget med el at gøre, bare for at se om de kan læse tal og ved hvordan et regneark virker.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Jeg synes du skal sende dem en oversigt over en måned hvor du har brugt præcis 2/12 af dit årsforbrug, og så en måned hvor du har brugt 0. Bare for at ødelægge deres logik...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Heh heh, jeg overvejer meget at bare fucke med dem, men jeg har nu i stedet bedt om at tale med en supervisor.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg havde for et stykke tid siden gang i at lave en gruppe på facebook hvor man deler album, titel og kunstner informationer på musik som både er godt som musik, og virkelig godt indspillet, mixet og masteret.

Den første parameter er en smagssag men den sidste del burde man være rimelig enige om. Der gik hverdag og stress i den, og projektet døde før det var i gang.

Men så finder jeg en gruppe som deler netop dette, og jeg tænker fedt!

Men suk, jeg hoppede i fælden med begge ben, der er selvfølgelig Hifi tosser i det forum som har behov for at pisse territoriet af med deres udstyrsliste, kabel-hysteri og bedrevidenhed. ARRRRHMMM... Hvorfor sidder folk i sådan en gruppe hvis de alligevel sidder hjemme med deres spolebåndoptager og påstår de har masterbånd i den ene og anden kvalitet som er det eneste der nærmest er værd at lytte til, de kan jo ikke dele en pind, kun fremhæve sig selv og snakke ned til andre, det syntes jeg at man skal holde i diverse Hifi forums.

Vi er heldigvis generelt søde herude og har respekt for hinandens opsætninger, vi kan godt have holdninger, men person A og person B kan godt have forskellige oplevelser med produkt X fordi de ikke har samme forhold hvor de benytter det.

Skulle man starte gruppen op, og have nul tollerence for sådan noget pjat!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Men din gruppe ville vel kun indeholde M for Muse, alt andet går vel ikke? ;-) :-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

lakris skrev:Men din gruppe ville vel kun indeholde M for Muse, alt andet går vel ikke? ;-) :-D
Nej det vil jeg ikke påstå, jeg har faktisk ikke noget Muse i den playliste, men der har været folk på besøg i studiet der godt ville hører et gammelt knitrende lo-fi Jimmi Hendrix nummer på systemet og lign... hvor jeg tænker, hvorfor!?? Lyder det ikke lige så skidt hvis du bare spiller det fra højttaleren på din Android telefon?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fortsættelse: Administratoren valgte at slette hele opslaget da gruppen handler om musik og ikke udstyr og teorier.
Det havde jeg det egentlig godt med, og tænkte at han jo lige præcis havde styr på pointen med den gruppe han havde lavet.
Så med fornyet håb, valgte jeg at skrive en indlæg omkring Lyngdorf's kamp mod overkomprimeret musik, samtidig delte jeg et link til deres samling af album der er udgivet med meget dynamik, og det bliver taget godt imod.

Men så komme den førnævnte hifi-tosse frem fra sit skjul igen og smider kommentarer der lyder bedrevidende uden at bidrage med noget som helst.
Dynamik er blot én blandt tusindvis af parametre bag høj lydkvalitet.
Jeg synes at mange andre parametre altid har været tilsidesat i digital teknikken.
Jeg har ikke pillet noget ud, dette er det eneste han skriver.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar