Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev:Til middag var der 32 grader her inde, og 34 udenfor... Fuldstændig ulideligt.
Hvor foregår sådan noget henne? Vel ikke i Oslo? :shock:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jo. Ser ud som om at vejret altid er lidt mere ekstremt her :-P

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev:Jo. Ser ud som om at vejret altid er lidt mere ekstremt her :-P
WOW :shock: Jeg troede I havde et klima der var en tand køligere end i Danmark. På billeder ligner den norske natur tit mere den grønlandske end den danske. Er du sikker på de 34 grader var i skyggen?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Vi oplevede i forrige uge 30-31 gr ved Kongsvinger nord-øst for Oslo, alt var knastørt, og varmen ikke til at holde ud, vi blev derudover fanget i en ekskallerende brand, da et af hjulene på en lastvogn længere fremme eksploderede i varmen, og sendte fragmenter fra undervognen ud i grøften der straks brød i brand, vi var fanget i en røgsky og trafikprop i nogen tid, flammerne få meter fra vognen, heldigvis kom det under kontrol, var ellers begyndt at tømme bilen for kamera-udstyr m.m. da det så allermest sort ud, på billederne her er det ved at være under control

BTW. 50 brande i sydnorge lige nu:

https://www.dr.dk/nyheder/udland/lynned ... ge-lige-nu
Vedhæftede filer
P1400535.jpg
P1400535.jpg (935.6 KiB) Vist 616 gange
20180627_174046.jpg
20180627_174046.jpg (1.28 MiB) Vist 634 gange
Senest rettet af DUBTEMPLE tors 12. jul 2018 19:47, rettet i alt 2 gange.
/Dub


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. Soundman skrev:
Mike-air skrev:Jo. Ser ud som om at vejret altid er lidt mere ekstremt her :-P
WOW :shock: Jeg troede I havde et klima der var en tand køligere end i Danmark. På billeder ligner den norske natur tit mere den grønlandske end den danske. Er du sikker på de 34 grader var i skyggen?
Det var termomeret i køkkenet jeg så det på :) Jeg er faktisk ikke 100% sikker på om sensoren hænger i solen eller ej.

Men ja, mærkeligt nok er her varmere om sommeren, og koldere om vinteren :-P gns 3-4 grader højere end DK om sommeren.
I vinters har jeg set så meget som at der var 10 grader lavere end temperaturen i Aarhus.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev:... mærkeligt nok er her varmere om sommeren, og koldere om vinteren :-P gns 3-4 grader højere end DK om sommeren.
I vinters har jeg set så meget som at der var 10 grader lavere end temperaturen i Aarhus.
Det kunne godt lyde som om I måske kører mere med fastlandsklima derover... Er det ligesådan ude ved kysten (i Oslo-området)?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. Soundman skrev:
Mike-air skrev:... mærkeligt nok er her varmere om sommeren, og koldere om vinteren :-P gns 3-4 grader højere end DK om sommeren.
I vinters har jeg set så meget som at der var 10 grader lavere end temperaturen i Aarhus.
Det kunne godt lyde som om I måske kører mere med fastlandsklima derover... Er det ligesådan ude ved kysten (i Oslo-området)?
Ikke rigtigt - her blæser næsten aldrig, på grund af fjeldene rundt om Oslo :)

Edit: her er en artikel fra DR omkring klimaet i Oslo
https://www.dr.dk/nyheder/vejret/trods- ... n-tropenat

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så er de begyndt at slagte kvæget grundet tørken :-(

https://www.dr.dk/nyheder/udland/toerke ... esperation
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er også sket herhjemme i den sidste uges tid eller mere.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Har været nødsaget til at aflyse en tur til DK pga. sygdom. Men da jeg bookede flybilletter valgte jeg ikke at tilkøbe afbestilling. Nu kan jeg så kun ændre min booking hvilket betyder det koster mig min. 500 kr pr tur oveni de 1500 jeg har betalt.

Så jeg vælger bare at tage tabet på 1500. Sunk costs.


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg vil gerne brokke mig over at tonen i diskussioner her inde på det seneste er blevet negativ eller i nogle tilfælde personlig.

I dont like that.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Drop politik og mac vs pc tråde ligesom på Gearslutz.
:)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

raoul skrev:Drop politik og mac vs pc tråde ligesom på Gearslutz.
:)
Kunne folk ikke bare tale pænt og vise lidt gensidig respekt i stedet?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes, det er ligegyldigt hvad de diskuterer på TGP eller Gearslutz. Tonen er modbydelig. Herinde plejer vi at kunne tale pænt til hinanden uanset hvor rygende uenige folk er.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Det kan jeg ikke genkende mht Gearslutz - de gange der opstår idioti bliver det modereret.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev:Jeg vil gerne brokke mig over at tonen i diskussioner her inde på det seneste er blevet negativ eller i nogle tilfælde personlig.

I dont like that.
Det er super svært det der. Læg mærke til, at mange folk kommer langt op i årene uden endnu at have lært ret meget på det punkt.

Jeg synes, det hører med til et demokratisk samfund, at man skal kunne tale indbyrdes om holdninger, som man ikke nødvendigvis deler, uden at komme op at tottes. Men det er som sagt lettere sagt end gjort. Jeg tror, der mangler noget opdragelse/holdningsbearbejdning i demokratiets/frihedens ånd sådan generelt i vores samfund.

Selv har jeg en hård selvdisciplin hvad dette angår, når jeg er på Lydmaskinen, for mit formål med at være her på Lydmaskinen er i sidste ende musik og ikke skænderi - det minder jeg tit mig selv om, inden jeg indvilliger i mundhuggeri... :)

Det ville virkelig være stort, hvis folk generelt kunne lære, at det er okay at have forskellige holdninger til ting, og at man kan føre dialoger om uenigheder, uden at det skal føre til dårlig tone og skænderier. Det ville klæde os sååå meget.

Meeeen det er sååååå svært :lol:

Jeg vil vove den påstand, at den nemmeste faldgrube at lokke et menneske i, er indvilligelse i mundhuggeri på baggrund af en totalt ligegyldig uenighed.

Hvis der på højere plan havde været lige så meget fokus på det her problem som på miljø, så havde vi allerede haft en meget bedre verden :wink:

Vi har SÅ meget at hente her, hvis vi bare kunne lære det.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Man kunne også brokke sig over, at nogen brokker sig over, den tone de selv har været med til at skabe,.. (om ikke andet så set med andres øjne),..

I det hele taget skal man passe på ikke at pive mere end godt er, og ikke spille "tone-kortet" bare fordi der har været nogle clinches og holdninger man har været uenig i, dette er en slet skjult taktik ofte anvendt når tingene, eller trådende, ikke liiiige falder ud til ens egen tilfredshed, så er der altid nogen der prøver at styre "tonen" efter eget for godt befindende, f.eks. ved at pive

Nej, dette er ikke myntet på bare EN bestemt person, men sagt i almindelighed,.. så slap bare af

Tonen her på LM er såmænd ganske god, og heldigvis har vi en host samt administratorer der ikke overmoderere stedet i stykker

Jeg har læst RIGTIG meget ævl, lidt dumheder, men kun enkelte uforskammetheder, det er OK, hver sin smag, jeg klarer mig uden "tone-kortet"

Tak for et godt sted, nu, såvel som tidligere, og forhåbentligt også fremover !!!
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. Soundman skrev:
Mike-air skrev:Jeg vil gerne brokke mig over at tonen i diskussioner her inde på det seneste er blevet negativ eller i nogle tilfælde personlig.

I dont like that.
Det er super svært det der. Læg mærke til, at mange folk kommer langt op i årene uden endnu at have lært ret meget på det punkt.

Jeg synes, det hører med til et demokratisk samfund, at man skal kunne tale indbyrdes om holdninger, som man ikke nødvendigvis deler, uden at komme op at tottes. Men det er som sagt lettere sagt end gjort. Jeg tror, der mangler noget opdragelse/holdningsbearbejdning i demokratiets/frihedens ånd sådan generelt i vores samfund.

Selv har jeg en hård selvdisciplin hvad dette angår, når jeg er på Lydmaskinen, for mit formål med at være her på Lydmaskinen er i sidste ende musik og ikke skænderi - det minder jeg tit mig selv om, inden jeg indvilliger i mundhuggeri... :)

Det ville virkelig være stort, hvis folk generelt kunne lære, at det er okay at have forskellige holdninger til ting, og at man kan føre dialoger om uenigheder, uden at det skal føre til dårlig tone og skænderier. Det ville klæde os sååå meget.

Meeeen det er sååååå svært :lol:

Jeg vil vove den påstand, at den nemmeste faldgrube at lokke et menneske i, er indvilligelse i mundhuggeri på baggrund af en totalt ligegyldig uenighed.

Hvis der på højere plan havde været lige så meget fokus på det her problem som på miljø, så havde vi allerede haft en meget bedre verden :wink:

Vi har SÅ meget at hente her, hvis vi bare kunne lære det.
Fuldstændigt enig. Dårlig kommunikation kan virkelig fucke ting op.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:Man kunne også brokke sig over, at nogen brokker sig over, den tone de selv har været med til at skabe,.. (om ikke andet så set med andres øjne),..
Hvis du mener jeg bidrager negativt forummet, så ville jeg foretrække at du sagde det direkte og kom med eksempler.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

DUBTEMPLE skrev:Man kunne også brokke sig over, at nogen brokker sig over, den tone de selv har været med til at skabe,.. (om ikke andet så set med andres øjne),..

Halt!

En klassiker når man bliver trukket ind i en diskussion er, at udefrastående vil tolke det sådan at 'de var jo lige gode om det', selvom den ene part faktisk prøver at trække en grænse for hvad man gider finde sig i af personligheder. Den anden part vil fortsat læse antydninger og småfornærmelser ind i skriveriet som om at 'vi var jo lige gode om det'.

Man er faktisk sjældent lige gode om det.

Nu gider jeg ikke læse op på den dårlige stemning, klikkede væk da jeg så det, blev lidt overrasket og orkede det ikke.

MIke er sku en fin fyr, vi er ikke enige i noget som helst politisk, Mike spiller elektronisk og jeg spiller guitar og man kunne blive ved, men det gør jo ikke at vi ikke taler pænt til hinanden eller komplementerer hinanden på anden vis.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg vil bare brokke mig over, at der er brugere der næsten kun lufter negativitet om firmaer, software, tech support, regeringer, andre brugere, butikker, instrumenter, sælgere, transport, priser, webshops, mad, musik, artister og vejret
:-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

lakris skrev:Jeg vil bare brokke mig over, at der er brugere der næsten kun lufter negativitet om firmaer, software, tech support, regeringer, andre brugere, butikker, instrumenter, sælgere, transport, priser, webshops, mad, musik, artister og vejret
:-)
LOL ,.. måske fordi du befinder dig i brokke-tråden ,.. spring evt over i glædes-tråden ,.. så skal du bare se :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

For de fleste af os er der mere glæde, end der er brok og piveri, IMHO, og heldigvis for det,... :dollargrin:
Vedhæftede filer
Capturen.JPG
Capturen.JPG (57.51 KiB) Vist 330 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Graceville skrev:
DUBTEMPLE skrev:Man kunne også brokke sig over, at nogen brokker sig over, den tone de selv har været med til at skabe,.. (om ikke andet så set med andres øjne),..

Halt!

En klassiker når man bliver trukket ind i en diskussion er, at udefrastående vil tolke det sådan at 'de var jo lige gode om det', selvom den ene part faktisk prøver at trække en grænse for hvad man gider finde sig i af personligheder. Den anden part vil fortsat læse antydninger og småfornærmelser ind i skriveriet som om at 'vi var jo lige gode om det'.

Man er faktisk sjældent lige gode om det.

Nu gider jeg ikke læse op på den dårlige stemning, klikkede væk da jeg så det, blev lidt overrasket og orkede det ikke.

MIke er sku en fin fyr, vi er ikke enige i noget som helst politisk, Mike spiller elektronisk og jeg spiller guitar og man kunne blive ved, men det gør jo ikke at vi ikke taler pænt til hinanden eller komplementerer hinanden på anden vis.
I 4sound tråden agerede jeg som et rigtig asshole, fordi jeg fuldstændigt misforstod en kommentar. Det har jeg efterfølgende fortrudt, men heldigvis var der god karma mellem jeg og personen det gik ud over til sidst.

Jeg vil bare påstå at det er sjældent at jeg agerer sådan. Så jeg venter stadig på DUBTEMPLE’s detaljerede kritik af min adfærd/indflydelse, så jeg kan blive klogere på mig selv.

Iøvrigt er jeg blevet mere rød her i slut-20’erne. Det bliver dog nok hverken S eller V der får min stemme næste gang.

Og hey, tak i lige måde!

Nyt svar