Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det er noget af det sygeste lort at blive udsat for.

Jeg havde selv fornøjelsen af at blive politianmeldt og fritstillet i 10 måneder pga en münchhausen by proxy mors syge påfund. I samarbejde med min fagforening fik jeg forhandlet mig tilbage i arbejde igen i en anden institution, men det blev sku aldrig helt godt og fedt, så jeg blev fyret efter et år for for mange sygedage. Arbejdsskadeserstatningen tog osse lige et par år og rippede op i det hele igen hver gang hele sagen skulle gennemgåes og jeg skulle svare på uddybende spørgsmål om sagens forløb og ledelsens håndtering.

Der var osse tale om et civilt søgsmål pga. falske anklager, men det blev droppet, da en forælder altid kan sige, jamen jeg bekymrede mig jo bare om mit barn og det kunne jo være. Det er ganske gratis.

Men intet som helst sammenlignet med at blive anklaget, fremtvunget en tilståelse, sat i varetægt i et af de mest berygtede fængsler, retsmøder og få sit fjæs i alle New Yorks medier og i DK og blive en offentlig kendt person alle kan hilse på på gaden. Også – og måske især – som den godhjertede og åbne person han var.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Arhhhh men for helvede, så blev man lige ramt af Waves Update Plan - Der røg lige ti plugins i svinget. De fleste af dem kan jeg undvære, men jeg kommer godt nok til at savne min CLA-76, CLA-2A og DBX160. ARRRRGG
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hvordan røg?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Arhhhh men for helvede, så blev man lige ramt af Waves Update Plan - Der røg lige ti plugins i svinget. De fleste af dem kan jeg undvære, men jeg kommer godt nok til at savne min CLA-76, CLA-2A og DBX160. ARRRRGG
Hvordan ?

Du kører da windows ikke ? (plejer at være mac-problem og W10 har bare kørt i længe)

Har ikke mine installeret lige nu ,.. men hvis der bliver bøvl med det så tror jeg virkelig det er slut med waves her

Alle mulige andre mosefund kører jo uden probs på W10, selv den gamle clavia-editor :)

Hvis det er det med V10 så er der vist et fiks:

/Dub

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Sjovt du kommer med et “fix” uden at kende problemet :-)

Jeg har ikke set yt linket

Mit gæt er noget med Waves V10 og v9

Jeg har ikke købt V10 endnu, så jeg sku sidst efter win10 installation bruge legacy offline v9 installer

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja, det er fordi jeg har opdateret til Waves V10, og en stor del af mine waves plugs var for gamle (og jeg betaler ikke for Waves Update Plan)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

lakris skrev:Sjovt du kommer med et “fix” uden at kende problemet :-)
Der gør jeg som det venlige menneske jeg er, hvis det nu KUNNE være til hjælp, og bemærk jeg indleder sætningen med ordet: "HVIS" :dollargrin:
lakris skrev:Mit gæt er noget med Waves V10 og v9
Ja, noget i den stil, og vist det som linket omhandler, der har været skrevet om noget i den stil på KVR den seneste tid, så ellers finds der MÅSKE en løsning der,... syntes bare lige det skulle nævnes
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Ja, det er fordi jeg har opdateret til Waves V10, og en stor del af mine waves plugs var for gamle (og jeg betaler ikke for Waves Update Plan)
Mener som sagt der finds et fiks ;-)

(en smule bøvlet vist nok, men sandsynligvis muligt)
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan se, jeg er nødt til at downgrade til Waves V9. Det betyder så, at jeg aldrig kan købe nye Waves plugins igen. Det er ærgerligt - jeg var egentlig lige ved at blive ret glad for CLA-mixhub, men jeg kan godt leve uden.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:Jeg kan se, jeg er nødt til at downgrade til Waves V9. Det betyder så, at jeg aldrig kan købe nye Waves plugins igen. Det er ærgerligt - jeg var egentlig lige ved at blive ret glad for CLA-mixhub, men jeg kan godt leve uden.
Det er mit indtryk at man kan få begge versioner op at køre samtidig ,.. håber ikke jeg tager fejl ?

(har selv både v9 og V10 på min account, bruger det bare ikke pt)

Hvis der bliver for meget bøvl så er jeg stået af og siger endegyldigt farvel til Waves

Har ikke tid til at gå dybt i det før jeg installerer samlet næste gang ,.. men der ser da ud til at være muligheder for at bruge begge versioner:

/Dub

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Smittefar skrev:Jeg kan se, jeg er nødt til at downgrade til Waves V9. Det betyder så, at jeg aldrig kan købe nye Waves plugins igen. Det er ærgerligt - jeg var egentlig lige ved at blive ret glad for CLA-mixhub, men jeg kan godt leve uden.
Hvorfor skulle du ikke kunne købe Waves igen?
Jeg var på 7 eller 8 engang og kom til at købe 9 og så opgraderede alle til v9 og bla bla, jeg skrev til support og de rettede det for mig(downgraded). Senere opgraderede jeg til v9 uden probs.
Lad være med at lytte til de utallige negative kommentarer der er herinde vedr software :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

On another note...

Nogen der glæder sig til Maroon 5 halftime show? Jeg gør ikke..

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

lakris skrev:
Smittefar skrev:Jeg kan se, jeg er nødt til at downgrade til Waves V9. Det betyder så, at jeg aldrig kan købe nye Waves plugins igen. Det er ærgerligt - jeg var egentlig lige ved at blive ret glad for CLA-mixhub, men jeg kan godt leve uden.
Hvorfor skulle du ikke kunne købe Waves igen?
Jeg var på 7 eller 8 engang og kom til at købe 9 og så opgraderede alle til v9 og bla bla, jeg skrev til support og de rettede det for mig(downgraded). Senere opgraderede jeg til v9 uden probs.
Lad være med at lytte til de utallige negative kommentarer der er herinde vedr software :-)
Nå, det lykkedes at få det hele op at køre igen. Jeg kan egentlig ret godt lide Waves. Jeg synes, de laver mange fede plugs, men jeg må indrømme, at det der opdateringsræs, det er lidt til at få lange løg af. Nu har jeg så fået mine V9 plugs til at køre, og mine V10 plugs kører også. Næste gang jeg installerer et waves plug skal jeg så lige passe på ikke at sige ja til, at den må opgradere alle mine plugs (det vil sige lukke dem ned, der ikke er dækket er WUP). Det er bare ikke særlig fedt.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg vil godt brokke mig over Netflix. Jeg havde set ca. 15 min af en film, og dagen efter da jeg ville se videre . Kunne jeg simpelthen ikke finde filmen . hverken i men liste eller i arkivet. Jeg syntes det var underligt, men så slog det mig. Måske havde filmen Kevin Spacey på rollelisten. Jeg skal ikke kunne sige det Men jeg vil faneme snart se nogle Kevin Spacey film eller serier.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

f*cking interception... :lol: :censored: :clap:

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Lorte DSB

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Venter stadigvæk på at få min altan, hvilket betyder mit studie stadigvæk er pakket væk (pga. støv).

Hilsen en lydnørd uden lydstudie. :ack: :please: :doh: :rip:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Irriterende. Når den slags sker for mig - ikke en ny altan, mere generelt noget der dikterer, at jeg ikke kan arbejde med lyd i længere tid - så bander jeg det også langt væk den første dags tid, men derefter tager forventningens glæde over. Så er det meget bedre at komme tilbage. Men jeg har ikke prøvet mere end en måneds tid eller to.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

På grund af GDPR har jeg ikke fået invitationer til Koda-arrangementer i de sidste 8 måneder. Er gået glip af en masse inspiration og fag-snak og det går lige ind i mit invitation-til-fest-traume som nogen af os stadig slås med siden teenageårene. For hælved!
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

https://www.dr.dk/nyheder/politik/stram ... nmarks-tre

Lorte-spasser-politikere. I særdeleshed lorte-spasser-Anders Fogh. Mon krigsforbryderen går fri igen? Mon ikke?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Northside. De seneste har de toppet den år for år, med først Sigur Ros, dernæst Radiohead, og sidste år Björk. I år er der ingen af hovednavnene der er "must see" for mig. Bon Iver? Jo, hvis jeg alligevel var der. New Order? Jeg kan faktisk ikke huske hvordan de lyder. Læg dertil, at billetten er blevet væsentligt dyrere. Jeg tror jeg springer over i år. Med mindre der bliver annonceret et eller andet helt vildt ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

david mondrup skrev:New Order? Jeg kan faktisk ikke huske hvordan de lyder.
Jeg er stor fan af dem. Men de har virkeligt mistet kant. Live har de altid været en blandet fornøjelse, så dem ville jeg nok heller ikke sætte min lid til.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mine spisevaner på rejsedage. For meget hvidt brød, for mange søde fristelser. Nu har jeg fløjet 6 gange indenfor de seneste uger, og det er ikke sundt. Det må hermed blive et indsatsområde, at undgå at lade sig friste trods rejsestress, ligesom jeg undgår at lade mig friste i problematisk omfang på alle andre dage.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Usund mad (tomme kalorier, fedt, sukker, fastfood, osv) nedsætter kortisol-niveauet som der er ekstra af i kroppen i stressede perioder, så første led kan være stressen i sig selv, som du strategisk prøver at dæmpe gennem mad.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar