Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af david mondrup »

madsmac skrev:
lakris skrev:Hvordan opdager man ikke det?
"Licens er noget vi giver til hinanden"! :)
Lyder mere som om det i dette tilfælde er noget Stofa eller Yousee eller sådan noget, ikke licens. Licensen tror jeg kører pr. CPR, så det vil være svært at blive bonet to gange, selv om man ikke lige får meldt flytning.

Hvordan man ikke opdager det ... mange af os har jo bare budgetkontoen kørende på autopilot, og kigger sjældent på den. Jeg opdagede på et tidspunkt efter et år, at ham der havde købt min gamle bil ikke havde fået den omregistreret som lovet, og at jeg derfor havde betalt hans vægtafgift. Jeg ringede og skældte ham ud, hvilket han var jævnt ligeglad med, men i sidste ende var det min egen fejl, og jeg kom selv til at hænge på den.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det her er ikke licens ;)

Det opdager man ikke, fordi man ikke nødvendigvis altid kigger så grundigt på sine BS kvitteringer, og fordi de regningerne for de to adresser bliver trukket i forskellige måneder.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Woow et kæmpe arbejde det har været at lave det, og fedt at de kan afvikles sådan i UE4
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Smittefar skrev:Det her er ikke licens ;)

Det opdager man ikke, fordi man ikke nødvendigvis altid kigger så grundigt på sine BS kvitteringer, og fordi de regningerne for de to adresser bliver trukket i forskellige måneder.
Jeg har lært at kigge på bskvitteringerne, da jeg var ved at ryge ud af min a-kasse pga manglende betaling.
Der manglede et tal i koden og det var 100% banken der havde lavet fejlen, men fordi jeg ikke havde set de manglende betalinger mdr inden, var det min egen skyld(pengene var på min budgetkonto men var bare ikke kommet videre)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har nu også modtagere betalingspåmindelser på noget jeg havde meldt til betalingsservice, jeg går lige i det røde felt hver gang, kan slet ikke tåle services der ikke fungerer efter hensigten.

Har i øvrigt sendt et forslag ind til min banks mobilapp, og fik allerede svar samme dag (søndag) med et uddybet tillægsspørgsmål til min forespørgsel, hvorefter de sendte det videre til udviklerne. Den er efterhånden så god at jeg ikke har brug for netbank.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vil glæde mig over jeg fandt gramsespektrum frem her til morgen :-D
Og så er vi taget med Sheriffen på arbejde, hvor han er ved at foretage en anholdelse:
“Hvis du ikke putter det gokkejern tilbage i skeden, så får du med mig og bestille!”

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Jeg har lige sagt mit job op... Lige efter at jeg har brillieret egenhændig i en kæmpe sag vedr. mange mange mange penge, og faktisk i en grad som er temmelig uhørt (jeg klapper lige mig selv på skulderen her). Så nu har jeg været til møder helt i toppen af min arbejdsplads hvor de prøver at finde muligheder for at få mig til at blive.

Perfekt timing på så mange niveauer:)

Nu glæder jeg mig til at komme hjem og putte kompressor på lyde og spille telecaster:)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Tillykke! Jeg har prøvet det før. Det kan være en befrielse på mange måder.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

david mondrup skrev:Tillykke! Jeg har prøvet det før. Det kan være en befrielse på mange måder.
Det lydersom en kliche, men jeg føler sgu jeg lever igen:)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke!

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Christoffer I. N. skrev:Tillykke!
1000 tak Christoffer :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

donnievandango skrev:
david mondrup skrev:Tillykke! Jeg har prøvet det før. Det kan være en befrielse på mange måder.
Det lydersom en kliche, men jeg føler sgu jeg lever igen:)
Så er du nok på rette vej, og tillykke, samt pøj-pøj med job-forhandlingerne, penge er sgu ok at have, selv om de ikke er alt :-)
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mor & datter ...
IMG_0430.jpg

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Fedt sæt
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nu hvor jeg har brokket mig lidt i en anden tråd, så vil jeg sgu også glæde mig lidt her.

Jeg faldt over en reklame på Facebook fra Jydsk Tag Teknik, hvor de tilbød et gratis hustjek inkl. termografi - Vi har gået og tænkt lidt på at energiforbedre huset, så jeg sagde ja tak uden at forvente det store. (jeg forventede egentlig en overgearet mand, der ville sælge mig alt muligt).

Her til morgen til aftalt tid dukkede der en yderst kompetent mand op, der gik hus og tag igennem - Sagde det hele var i skønneste orden, men han ville anbefale, vi kontaktede en glarmester og fik nye ruder til hele hytten. På intet tidspunkt prøvede han at sælge mig noget, jeg ikke havde brug for. Han gav mig en sober og nøgterne vurdering af husets stand og anbefalede, hvad jeg skulle gøre - uden skyggen af chance for, at de kom til at tjene penge på mig, og der var ingen sure miner overhovedet.

JTT får lige en stor tommelfinger opad herfra.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Har fået den største mbp af jobbet! Shit den er lækker. Eneste den mangler er et nvidia kort i stedet for Radeon.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Har fået den største mbp af jobbet! Shit den er lækker. Eneste den mangler er et nvidia kort i stedet for Radeon.
Nice. Får du tid til at svine den til med lidt musikalsk udfoldelse deroppe i Norge?

TT: https://www.bt.dk/kevin-magnussen/overr ... en-og-haas og jeg glæder mig bare til F1 sæsonen går i gang igen. Det er aaaaaaallltt for længe siden sidst. :-P

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg fik en mail fra chefen om, at det er tid til at forny vores telefonabonnement, så vi får kastet gratis telefoner i nakken.

Jeg har naturligvis ryddet formiddagen i kalenderen i morgen, så jeg kan læse reviews, og vælge hvilken telefon jeg skal have.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Har fået den største mbp af jobbet! Shit den er lækker. Eneste den mangler er et nvidia kort i stedet for Radeon.
Nice. Får du tid til at svine den til med lidt musikalsk udfoldelse deroppe i Norge?
Har desværre ikke de bedste forhold for at lave musik, og måtte sælge 90% af mit grej da jeg flyttede her op :(

Men et par hørebøffer burde være en god start! Lurer på at købe nogle beyer dynamics. Og så er næste projekt det her AI-musik.. det er kompliceret, så det går langsomt, men fremad går det!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Chefen tog mig lige til side og gav mig ros og lønforhøjelse.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hald skrev:Chefen tog mig lige til side og gav mig ros og lønforhøjelse.
Anerkendelse, i alle dens former, er ikke sådan at kimse ad :)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg bliver altid stolt når det her sker. Og det er efterhånden hvert år ...
Skærmbillede 2018-03-21 kl. 09.59.38.png
Skærmbillede 2018-03-21 kl. 09.59.38.png (57.1 KiB) Vist 435 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar