Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nicolai skrev:
SustainerPlayer skrev:Kroatien!
Yes baby! Jeg er sgu ikke specielt Kroatien fan, men England fortjener det ikke...
Men de holdt vel længere end ventet, eller hvordan? :)
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?p=656545#p656545

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fribiletter til hele arangementet, alle dagene :-)

(nej, jeg kan ikke skaffe flere)

http://www.chgp.dk/
Vedhæftede filer
RFR-nkvynxv9vc7ovhapz4fxs2zjcx076w1qfdvg9x0k40.jpg
RFR-nkvynxv9vc7ovhapz4fxs2zjcx076w1qfdvg9x0k40.jpg (13.06 KiB) Vist 537 gange
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det får mig til at glæde mig til, at jeg er flyttet væk fra Kbh. Ø. det kaos og den larm, der var hver gang vi skulle 'forkæles' med et af de der arrangementer.

Jeg vil også glæde mig over Neutrik PowerCon standarden. Det er sguda en fornøjelse at arbejde med :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

IMG_1094.jpg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Godsface.jpg

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev:Fribiletter til hele arangementet, alle dagene :-)

(nej, jeg kan ikke skaffe flere)

http://www.chgp.dk/
Pu Ha.
jeg blev helt bange for at det var det satans Classic Race i Aarhus . Tidligere oplevede jeg at busstoppestedet til arbejde var midlertidlig nedlagt, og når det endelig lykkedes mig at finde en bus, kørte den en stor omvej. Og jeg kan høre larmen fra bilerne, hvor jeg bor.
Nu er min arbejdsplads heldigvis flyttet til den anden ende af byen, og forøvrigt har jeg også ferie.
Så jeg kan vel glæde mig over at det ikke er i Aarhus der races i øjeblikket.
Men selvfølgelig skal bilfolket også have lov til at more sig.
Så god fornøjelse.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

videotracking.png
Efter 4 dages arbejde, har jeg omsider fået trænet en model som klarer at tracke personer fra en video-feed, og placere denne i en 3D-model. Nederst i højre hjørne ser man den rute, som modellen opfangede- og den stemmer helt overens med det jeg gjorde på videoen. Selvfølgelig LIGE bortset fra det enkelte punkt som er alene. Her var det modellen som troede at min kasket på bordet var en del af en person.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Her var det modellen som troede at min kasket på bordet var en del af en person.
Måske den ved mere, end vi gør? :shock: :-P

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
Mike-air skrev:Her var det modellen som troede at min kasket på bordet var en del af en person.
Måske den ved mere, end vi gør? :shock: :-P
Haha. Der var faktisk nogle creepy forekomster på nogle af de første eksperimenter jeg lavede i vores lejlighed... Hvor billeder og spejle iøvrigt falder ned fra væggen hver gang min kæreste forlader lejligheden i længere tid :lol: :roll:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Interessant video - Jeg har været med til at fremstille en grafen-baseret gassensor - wuhuu

Jeg synes hans pointer om, at det er svært at erstatte gammel teknologi er rigtig gode. Eksemplet med silicium for eksempel. Det er næsten ligegyldigt, hvor meget bedre end silicium grafen er. Halvlederbranchen har 70 års erfaring i at fremstille komponenter i silicium. Fremstillingsteknologien ligger HELT fast. Der er ikke plads til forandringer - kun til forfininger. F.eks. er man jo gået fra at bruge UV mask-alignere til at definere mønstre (de havde vel en max opløsning på 300 nm) til at bruge Extreme UV projektionssystemer med en max opløsning ca. 7 nm, og selv om det må siges at være noget af en evolution, så er det alligevel stort set en drop-inn erstatning for den gamle UV aligner.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Man kan kun blive glad af at stå et af de smukkeste steder i verden, og skyde disse små cute skabninger, og glad en gang til når man editerer :-)
Vedhæftede filer
runde.jpg
runde.jpg (458.71 KiB) Vist 443 gange
P1400480.jpg
P1400480.jpg (853.09 KiB) Vist 443 gange
P1400436.jpg
P1400436.jpg (909.89 KiB) Vist 443 gange
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

WAUW for en tour de france etape. Det kunne virkelig ikke dækkes bedre end de billeder vi fik. Det var da for vildt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:WAUW for en tour de france etape. Det kunne virkelig ikke dækkes bedre end de billeder vi fik. Det var da for vildt.
Absolut. Fed dag på touren.

Håber fodboldfinalen bliver af samme spændingsgrad. :-P

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SustainerPlayer skrev: Håber fodboldfinalen bliver af samme spændingsgrad. :-P
Dey må man sige. Langt hen af vejen og af en finale at være. :thumbup:

Dejligt med to hold i finalen, der begge ville spille bold.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

DUBTEMPLE skrev:Man kan kun blive glad af at stå et af de smukkeste steder i verden, og skyde disse små cute skabninger, og glad en gang til når man editerer :-)
Smuk natur !

Og flotte billeder :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lysende natskyer spottet. Kig evt. mod nord-øst'ish. Godt nok tidligt på aftenen de kommer frem denne gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Her er dem der blev nogenlunde skarpe. Bliver nødt til at have et par sekunders lukkertid, og er ikke på stativ her ud af vinduet.

[EDIT] skåner serveren og lader det bedste billede blive.
IMG_0230.JPG
IMG_0230.JPG (1.89 MiB) Vist 361 gange

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Suuuuuper fedt billede Christoffer! Så det også sådan ud i virkeligheden? :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nej det er lidt mørkere, da det her er omkring 2 sekunders lukkertid. Men det er så meget federe at opleve IRL end på billeder.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jenkins skrev:
DUBTEMPLE skrev:Man kan kun blive glad af at stå et af de smukkeste steder i verden, og skyde disse små cute skabninger, og glad en gang til når man editerer :-)
Smuk natur !

Og flotte billeder :)
Takker :-) var også så heldig at opleve selvlysende skyer i forrige uge nord for Växjö, sådan lidt nordlysagtigt, lange tunger, havde desværre kun min telefon, holdt løst i hånden, billedet er råt, uden efterbehandling, virkeligheden var endu mere imponerende og kontrastfyldt
Vedhæftede filer
20180706_021916.jpg
20180706_021916.jpg (893.66 KiB) Vist 343 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »



Glæder mig over at dette eksperiment lykkedes.

I mandags sidste uge anede jeg tæt på intet omkring denne type problemer, men efter en uges eksperimenteren og research har jeg formået at lave en model som mapper personer og objekter fra 2D over til 3D. Teoretisk set skulle jeg kun bruge 2 kameraer til opgaven, men fordi synsfeltet(?) på iPhone videoer er rimelig dårligt, tilføjede jeg et sidste kamera, hvilket resulterede i ovenstående resultat.

Man kan nå meget på en uge :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

TDF har altså oppet sig på video-siden i år. Brostens-etapen den anden dag, og nu Mont Blanc. NØJ det ser godt ud.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:TDF har altså oppet sig på video-siden i år. Brostens-etapen den anden dag, og nu Mont Blanc. NØJ det ser godt ud.
Til gengæld sutter billederne af Fuglsang. :-P

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Glæder mig (på en forsigtig måde) over at der kommer en serie baseret på Simon Stålenhag's sci-fi tegninger.
https://www.theverge.com/2018/7/18/1758 ... -tv-series

Billede
http://www.simonstalenhag.se/

Nåja, og så en bonus-glædelse. Har lige opdaget at han også laver musik, og det er ikke så ringe endda:
https://simonstalenhag.bandcamp.com/alb ... tric-state

Nyt svar