Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af SustainerPlayer »

Tilværelsen går op og ned. Jeg vil glæde mig over, at det personligt for mig lige pt. går op. At jeg så skal træffe nogle beslutninger omkring flere positive valg, hvor jeg kun kan vælge en vej. Det er jo så bare luksus. :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev:Tilværelsen går op og ned. Jeg vil glæde mig over, at det personligt for mig lige pt. går op. At jeg så skal træffe nogle beslutninger omkring flere positive valg, hvor jeg kun kan vælge en vej. Det er jo så bare luksus. :)
Dejligt!


Jeg gik ned med stress for nogle år siden, min psyke tog et hak, og har længe følt at det var lidt negativt at være slået så meget tilbage, men sammenlignet med hvordan jeg havde det dengang svarer det nærmest til at en der har tabt sig stiller sig i sine gamle store bukser og kan stå i det ene bukseben. Det går i grunden ikke så ringe endda, det går ikke hurtigt, men det går mest opad! :)
(Nej jeg har ikke rigtig tabt mig, men der er sket en masse inde i hovedet)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hald skrev:... sammenlignet med hvordan jeg havde det dengang svarer det nærmest til at en der har tabt sig stiller sig i sine gamle store bukser og kan stå i det ene bukseben. ...
(Nej jeg har ikke rigtig tabt mig, ...)
Jeg synes nu faktisk du så lidt mindre ud sidst jeg så dig, sammenlignet med for et par år siden ... kan det ikke passe?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har netop været til infomøde med 58 masterstuderende som jeg skal være med til at vejlede i foråret. Det kommer desværre til at gå ud over min forskning, og dermed også øge tidspresset på min egen doktorafhandling... Men jeg tror det bliver worth it.

Jeg glæder mig ihvertfald!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

david mondrup skrev:
Hald skrev:... sammenlignet med hvordan jeg havde det dengang svarer det nærmest til at en der har tabt sig stiller sig i sine gamle store bukser og kan stå i det ene bukseben. ...
(Nej jeg har ikke rigtig tabt mig, ...)
Jeg synes nu faktisk du så lidt mindre ud sidst jeg så dig, sammenlignet med for et par år siden ... kan det ikke passe?
Jo jeg har nok egentlig tabt mig lidt, men jeg holder ikke øje med vægten, så indtil der er noget fakta så aftaler vi bare at jeg så vejer mindre.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:
SustainerPlayer skrev:
Jeg gik ned med stress for nogle år siden, min psyke tog et hak, og har længe følt at det var lidt negativt at være slået så meget tilbage, men sammenlignet med hvordan jeg havde det dengang svarer det nærmest til at en der har tabt sig stiller sig i sine gamle store bukser og kan stå i det ene bukseben. Det går i grunden ikke så ringe endda, det går ikke hurtigt, men det går mest opad! :)
(Nej jeg har ikke rigtig tabt mig, men der er sket en masse inde i hovedet)
Godt at høre det går opad.

Jeg har selv været igennem en tur. Stress er et modbydeligt stort og snigende monster, der langsomt overmander en, og man kæmper alt for længe imod, inden det helt går op for en, at slaget er tabt. Og selv der tager det lang tid, før man indser hvor ødelæggende det er.

Jeg vil ikke håbe for nogen, at skulle igennem det. Men det er en erfaring, man så har med sig resten af livet. Nogle ting bliver aldrig det samme, noget er ødelagt - og noget bliver bedre. Men det er helt sikkert - det bliver aldrig det samme som før.

Jeg går med nogle planer om, at "italesætte" det. Men det skal lige modnes mere inde i mit hoved. :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:
Hald skrev:
SustainerPlayer skrev:
Jeg gik ned med stress for nogle år siden, min psyke tog et hak, og har længe følt at det var lidt negativt at være slået så meget tilbage, men sammenlignet med hvordan jeg havde det dengang svarer det nærmest til at en der har tabt sig stiller sig i sine gamle store bukser og kan stå i det ene bukseben. Det går i grunden ikke så ringe endda, det går ikke hurtigt, men det går mest opad! :)
(Nej jeg har ikke rigtig tabt mig, men der er sket en masse inde i hovedet)
Godt at høre det går opad.

Jeg har selv været igennem en tur. Stress er et modbydeligt stort og snigende monster, der langsomt overmander en, og man kæmper alt for længe imod, inden det helt går op for en, at slaget er tabt. Og selv der tager det lang tid, før man indser hvor ødelæggende det er.

Jeg vil ikke håbe for nogen, at skulle igennem det. Men det er en erfaring, man så har med sig resten af livet. Nogle ting bliver aldrig det samme, noget er ødelagt - og noget bliver bedre. Men det er helt sikkert - det bliver aldrig det samme som før.

Jeg går med nogle planer om, at "italesætte" det. Men det skal lige modnes mere inde i mit hoved. :)
Er det noget du vil fortælle lidt mere om? Jeg arbejder > 50 timer om ugen, men jeg elsker det jeg arbejder med, så det føltes "sjovt" selv om det nogengange får pulsen lidt højt op og får mig lidt ud af mit "zen", so to say :-P Heldigvis er det dog ikke alle uger som er sådan.

Har du nogle råd? Hvad skal man se efter?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev: Er det noget du vil fortælle lidt mere om? Jeg arbejder > 50 timer om ugen, men jeg elsker det jeg arbejder med, så det føltes "sjovt" selv om det nogengange får pulsen lidt højt op og får mig lidt ud af mit "zen", so to say :-P Heldigvis er det dog ikke alle uger som er sådan.

Har du nogle råd? Hvad skal man se efter?
Ja - jeg tænker vi liger tager det en seperat tråd. Jeg skriver senere. :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Man får jo ikke stress af at arbejde meget. Man får stress af ikke at nå det man gerne vil/ikke at kunne opfylde de krav/forventninger livet stiller til en.

Stress kan melde sig, hvis der for eksempel kommer en gravid kone på banen. Du vil stadig gerne arbejde 50 timer, men konen klarer ikke graviditeten godt, så du må stå for alt husligt arbejde, og i øvrigt er I også lige nødt til at flytte i noget større og indrette børneværelset i det nye hjem. Når så forskningen driller, der står fem master studerende der gerne vil have hjælp, og dine gamle venner gerne vil ud og jamme musik, så skal der ikke så meget til, før det slår klik. (Ikke min egen historie).

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Er det noget du vil fortælle lidt mere om? Jeg arbejder > 50 timer om ugen, men jeg elsker det jeg arbejder med, så det føltes "sjovt" selv om det nogengange får pulsen lidt højt op og får mig lidt ud af mit "zen", so to say :-P Heldigvis er det dog ikke alle uger som er sådan.

Har du nogle råd? Hvad skal man se efter?
Sådan har jeg det også. Selvom jeg kun arbejder 14 timer om ugen. Jeg syntes faktisk bedst om de dage hvor jeg har travlt og får en masse fra hånden. Men jeg har følt lidt stress i perioder, hvor jeg har været ude og spille.
Når der sættes 7 nye numre på sætlisten. og kun har mulighed for at sætte få timer af på at lære dem på bassen. Og den som har valgt disse numre haler sin ipad frem og læser akkorderne derfra på spillestedet. Vi står 7 mennesker og træder i hinandens ledninger, lydmanden f*cker med lyden på min guitar. For ikke at nævne alt det grej som skal slæbes. Det stresser mig nok også fordi jeg ikke rigtigt gider det. En forstærker til EL-guitar, en basforstærker, et lille PA anlæg til sangmikrofonerne. Det er jo ikke ligefrem store koncert haller vi har spillet i.
Men også det at i mit arbejde med at fotografere, der føler jeg, at jeg , lige nøjagtigt ved hvordan jeg skal gribe tingende an. Og jeg kan levere et godt resultat, uanset hvilken opgave jeg er blevet pålagt. Jeg har langt mere erfaring med mit arbejde, efter at have lavet det i 11 år. End jeg har med at spille ude. Måske er det også derfor jeg stresser ved spille jobs.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Man får jo ikke stress af at arbejde meget. Man får stress af ikke at nå det man gerne vil/ikke at kunne opfylde de krav/forventninger livet stiller til en.

Stress kan melde sig, hvis der for eksempel kommer en gravid kone på banen. Du vil stadig gerne arbejde 50 timer, men konen klarer ikke graviditeten godt, så du må stå for alt husligt arbejde, og i øvrigt er I også lige nødt til at flytte i noget større og indrette børneværelset i det nye hjem. Når så forskningen driller, der står fem master studerende der gerne vil have hjælp, og dine gamle venner gerne vil ud og jamme musik, så skal der ikke så meget til, før det slår klik. (Ikke min egen historie).

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Jeg ønsker det jo selvfølgelig ikke, men det lyder ikke urealistisk at jeg kunne havne i den situation. Det vil jeg tænke over, tak :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

692966AC-3B7B-4CFB-A0A9-D9B6856020D7.jpeg
Top dollar humor :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sådan :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Noget af en oplevelse !!!

Glæder mig over at denne landede ved siden af mig lige da jeg sad med kameraet :-)

(bare den første 30 sekunders PP fra en lang burst-serie ,.. har hele molevitten også i RAW)
Vedhæftede filer
green beast.jpg
green beast.jpg (953.62 KiB) Vist 333 gange
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt. Græshopper er awesome.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Glæder mig over klimastrejke, imens jeg sidder derhjemme på min flade og koder.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg besteg Hammerknuden i onsdags... edderman'me et stort bjerg at bestige!
+ Gudhjem (også en rimelig stor bjergtop at bestige).

Normalvis ser en borg/borgruin mindre ud på TV end i virkeligheden. Og normalvis er de altid større når man er barn end voksen.

For mig var det lige omvendt.

Har ikke været der i over 20 år. Vokser bjerget løbende?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mediumaevum skrev:Jeg besteg Hammerknuden i onsdags... edderman'me et stort bjerg at bestige!
+ Gudhjem (også en rimelig stor bjergtop at bestige).

Normalvis ser en borg/borgruin mindre ud på TV end i virkeligheden. Og normalvis er de altid større når man er barn end voksen.

For mig var det lige omvendt.

Har ikke været der i over 20 år. Vokser bjerget løbende?
:-D Det skal jeg ikke kunne sige. Men jeg elsker virkeligt det område. Bedste sted i Danmark.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

SustainerPlayer skrev:
mediumaevum skrev:Jeg besteg Hammerknuden i onsdags... edderman'me et stort bjerg at bestige!
+ Gudhjem (også en rimelig stor bjergtop at bestige).

Normalvis ser en borg/borgruin mindre ud på TV end i virkeligheden. Og normalvis er de altid større når man er barn end voksen.

For mig var det lige omvendt.

Har ikke været der i over 20 år. Vokser bjerget løbende?
:-D Det skal jeg ikke kunne sige. Men jeg elsker virkeligt det område. Bedste sted i Danmark.
Det er flot på Hammerknuden, ingen tvivl om det.

Men det bedste sted i Danmark er og bliver nu det mørke Jylland, dér hvor fårene græsser i store flokke, på de vidtstrakte hedearealer, langt væk fra de store og skræmmende (uhyggelige) storbyer. Og turister.

Jeg føler jeg kommer til udlandet, når jeg har krydset storebæltsbroen øst over.

Måske kunne man lave en film hvor man med visuelle effekter mixer Bornholm's klippelandskab ind i det mørke jyllands heder?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mediumaevum skrev:Måske kunne man lave en film hvor man med visuelle effekter mixer Bornholm's klippelandskab ind i det mørke jyllands heder?
Jeg mindes der er lavet nogle danske "westerns" hvor Vang stenbrudet og Opalsøen oppe ved Hammershus er brugt som locations. :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Dennis Jürgensen har for mange år siden brugt et vældig godt portræt af Lars LøkkeBillede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Første gang jeg har haft lyst til at spille på en klarinet. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Noodle guitar ... :lol:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Åh nej, endnu en epoxy guitar :-D

Nyt svar