Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:
Mike-air skrev: Det lyder fjollet, men: husk at drømme. Husk at tage chancer de steder du drømmer om at arbejde. You’ve got nothing to lose :-)
So much this :)

Held og Lykke Hans
Og tak - jo jeg skyder på alle bolde, der virker interessante.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:Jeg vil godt glæde mig over en der, trods alt, er så åben omkring hvordan han mishandler sine instrumenter:

https://www.dba.dk/elbas-andet-maerke-p ... 060031924/

Folk køber jo også flænsede cowboy-bukser i dyre domme :lol:
Sådan ser instrumenter typisk ud, når ens tøj er lavet af sandpapir korn 80 og man bor i en våd papkasse i en mergelgrav. Helt normalt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Min trusty old MacBook Pro er endelig færdig. Tastaturet virker ikke på A, S, D, F hvilket gør det lidt udfordrende at skrive meningsfyldte ord og sætninger. :lol:

Jeg vil dog glæde mig over, at den har været en god følgesvend i næsten 10 år. Jeg ved godt det skubber lidt til nogles indstuderede følelser omkring producenten. Men det er bare et topprodukt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SNE!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:SNE!
blow-cocaine-coke-crystal-Favim.com-1304628.jpg
blow-cocaine-coke-crystal-Favim.com-1304628.jpg (83.12 KiB) Vist 549 gange

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Onsdag blev jeg kastet ud i noget helt nyt (sclerose detektering fra 3D scannings billeder af hjernen), med bare 3 dages forberedelses tid før jeg skulle afholde en tutorial i dette emne. Jeg gruede mig sku lidt, for det kom lidt uventet fra kursus ansvarliges side, og her skulle jeg pludselig svare på spørgsmål i en metode jeg ikke har arbejdet med før.

Nåede LIGE AKKURAT at løse opgaven 1 time før min tutorial. Meget praktisk at man har en løsning at vejlede ud fra :-D
- Hvorfor gav kursus ansvarlig mig ikke bare deres løsning? De havde ikke nogen fungerende løsning! :censored:

Det endte ud med at være 2 timer der bare fløj afsted med super spændende dialog med de studerende.
Jeg var helt ærlig: Jeg er langt fra ekspert på det her, men jeg kan hjælpe med 'the basics', og så må vi google resten :-P

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg holdt gæsteforelæsning på DTU i går. Jeg havde i virkeligheden ikke tid til at forberede mig, så jeg fik hevet 35 slides frem fra andre præsentationer. Der var afsat halvanden time, jeg regnede ikke med at kunne bruger mere end 45 minutter, men vi fik en knaldgod diskussion kørende, og 1½ time endte med at flyve afsted :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Min til dato største bestilling fra Thomann ankommer i dag (betalt af forsikringspenge fra ødelagt udstyr.), så jeg vil holde fri nu og kører hjem og vente på lastbilen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Jeg holdt gæsteforelæsning på DTU i går. Jeg havde i virkeligheden ikke tid til at forberede mig, så jeg fik hevet 35 slides frem fra andre præsentationer. Der var afsat halvanden time, jeg regnede ikke med at kunne bruger mere end 45 minutter, men vi fik en knaldgod diskussion kørende, og 1½ time endte med at flyve afsted :)
Like a Pro :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Vildt, opholdt mig faktisk på Vaxholm noget tid i sommers, og kørte området tyndt; så meget som
det nu er muligt i en skærgård :-)

https://www.dr.dk/nyheder/udland/svensk ... 600-tallet

Kan iøvrigt anbefale Vasa-museet !!!
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

DUBTEMPLE skrev:Vildt, opholdt mig faktisk på Vaxholm noget tid i sommers, og kørte området tyndt; så meget som
det nu er muligt i en skærgård :-)

https://www.dr.dk/nyheder/udland/svensk ... 600-tallet

Kan iøvrigt anbefale Vasa-museet !!!
Googlede Vaxholm af min interesse for fuglefotografering. Der ser fedt ud, men lige så langt som til Holland :-D
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

SustainerPlayer skrev:Min trusty old MacBook Pro er endelig færdig. Tastaturet virker ikke på A, S, D, F hvilket gør det lidt udfordrende at skrive meningsfyldte ord og sætninger. :lol:

Jeg vil dog glæde mig over, at den har været en god følgesvend i næsten 10 år. Jeg ved godt det skubber lidt til nogles indstuderede følelser omkring producenten. Men det er bare et topprodukt.
Jeg pensionerede min 2009 MBP i foråret. Den led af generel sløjhed og en trackpad hvor klikfunktionen skulle ha et bestemt tryk. Afløseren var også en MBP. Jeg har på samme tid været igennem en hel del Win-maskiner på jobbet...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kvaksalver skrev: Jeg pensionerede min 2009 MBP i foråret. Den led af generel sløjhed og en trackpad hvor klikfunktionen skulle ha et bestemt tryk. Afløseren var også en MBP. Jeg har på samme tid været igennem en hel del Win-maskiner på jobbet...
Yep - det bliver også en MBP eller MBA her. Der overvejes ... :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

MacBook Amatør?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:MacBook Amatør?

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Præcis! :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev:
DUBTEMPLE skrev:Vildt, opholdt mig faktisk på Vaxholm noget tid i sommers, og kørte området tyndt; så meget som
det nu er muligt i en skærgård :-)

https://www.dr.dk/nyheder/udland/svensk ... 600-tallet

Kan iøvrigt anbefale Vasa-museet !!!
Googlede Vaxholm af min interesse for fuglefotografering. Der ser fedt ud, men lige så langt som til Holland :-D
Måtte aflyse MC-turen til Lofoten, istedet blev så det en mindre tur på 1300 km op langs den svenske østkyst

Vaxholm, og hele området, er fint, men bestemt ikke specielt "fugle-agtigt"
Senest rettet af DUBTEMPLE søn 10. nov 2019 10:13, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg vil gerne glæde mig over aftenens spillejob.

Det var egentlig en lille fest, hvor mange mest var interesserede i at snakke, så det var ikke fordi dansegulvet var oppe at ringe, men de var glade, og vi spillede pissefedt.

Når man sætter Rosanna lige i skabet som 3. nummer, får man frit lejde fra musikpolitiet resten af aften.
Når ens setup bare virker og er mere eller mindre forprogrammeret, så man kan læne sig tilbage og koncentrere sig om at spille musik, det er fedt.
Vi havde en mandlig sanger med som afløser for vores normale sangerinde, så vi spillede lidt mere rock, end vi plejer - dejligt.
Og så er det bare lækkert, når der går 19 minutter, fra sidste nummer slutter til alle instrumenter, PA og lys er pakket i bilerne.

Totalt optur
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Teater og TV har aldrig sagt mig det store ,... det har Tommy Kenter heller ikke :|

Besluttede så at jeg dog EN gang i livet ville prøve at gå i teatret, sådan rigtigt, det blev "Spillemand på en tagryg", i Det Ny Teater

Lidt som forventet, dog selve bygningen gjorde størrer indtryk end forventet :shock:

Tommy Kenter leverede faktisk varen, i denne vist nok hans sidste forestilling, også selvom han faktisk ikke kan synge :roll:

Pudsig oplevelse, nu HAR jeg været i teater :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev: Når man sætter Rosanna lige i skabet som 3. nummer, får man frit lejde fra musikpolitiet resten af aften.
GE-NI-ALT!!
Smittefar skrev: Når ens setup bare virker og er mere eller mindre forprogrammeret, så man kan læne sig tilbage og koncentrere sig om at spille musik, det er fedt.
Vi havde en mandlig sanger med som afløser for vores normale sangerinde, så vi spillede lidt mere rock, end vi plejer - dejligt.
Og så er det bare lækkert, når der går 19 minutter, fra sidste nummer slutter til alle instrumenter, PA og lys er pakket i bilerne.

Totalt optur
Det er nemlig total meget optur når det hele bare spiller MAX!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Godt skriv.

Vil godt glæde mig over mangfoldigheden i cykelsport, samt at denne blev mødt med rummelighed og accept, se link nederst.
Motorcyclist Who Identifies As Bicyclist Sets Cycling World Record
GODT GÅET !!!!

Mine tanker går også til de kvindelige atleter, med overskæg, hår på brystet, og østrogen-mangel, lad jer ikke krænke, men sporten foregå på jeres præmisser.

GI DEN GAS !!!!

https://babylonbee.com/news/motorcycle- ... xOTyZh7LeI
Vedhæftede filer
article-5029-1.jpg
article-5029-1.jpg (158.73 KiB) Vist 335 gange
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Ja, hvorfor ikke? Intet kan chokere mig mere.
Til gengæld blev vi endelig godkendt til 30 års afdragsfri konvertering. :-D Jah, det er ikke nemt når man tilhører det "grå guld". :rip:
Vores bank gennem mange år Nordea kunne ikke være med, trods stor formue i huset, :nono: så det blev bye bye Nordea og goddag til Sparekassen Sjælland.
Det blev selvfølgelig fejret med køb af FabFilter, :party: hvor min Trial lige var udløbet. God timing. :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Motorcyclist Who Identifies As Bicyclist Sets Cycling World Record
Hugo skrev:Ja, hvorfor ikke? Intet kan chokere mig mere.
"funny becourse its true" ,.. desværre ,.. men god satire i det mindste

Og det kan man så glæde sig over :)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Sne de sidste 3 dage, og regn/sne idag = sjap og is på vejene = mange uheld = øget risiko for selv at blive del i et.

Så er det godt at man har et job hvor man kan arbejde hjemmefra :thumbup:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mere rumfart, dog lidt længere ude... :)


Nyt svar