Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Hugo »

Ja, der er ikke noget der er skidt uden at det er godt fo noget
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har været på Billy i et par måneder nu og har langsomt taget tilløb. Nu har jeg sendt min første faktura gennem systemet og er virkelig glad for, hvor nemt og overskueligt det er for mig og kunden!
skriver noder

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Havde bestilt en større pc-upgrade hos komplett. Først var levering forsinket 14 dage og derefter yderligere 30 dage.

Det fik jeg nok af, så jeg fandt en konkurrent i dk der havde en 14-kernet cpu istedet for den 18-kernede jeg havde bestilt, på lager.

Og nu er alt på vej med posten, så i næste uge skal jeg opgradere min datamaskine.. som man siger på Norsk :-P

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Det forekommer mig, at folk smiler mere. At jeg har flere små nik og øjenkontakter med random mennesker på stier og veje. Nu her mens folk har fri.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:Og nu er alt på vej med posten, så i næste uge skal jeg opgradere min datamaskine.. som man siger på Norsk :-P
Lyder som om du roder med det her-hersens nymodens "Elektronisk Data Behandling" :lol:
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:
Mike-air skrev:Og nu er alt på vej med posten, så i næste uge skal jeg opgradere min datamaskine.. som man siger på Norsk :-P
Lyder som om du roder med det her-hersens nymodens "Elektronisk Data Behandling" :lol:
Haha! Jeg elsker EDB! Det er det bedste :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kom lige til at regne på, hvor mange lyde jeg har i mit primære AxeFX preset. Der er 24 effektblokke med hver 5 tilstande. Det bliver til ca. 60 millioner milliarder (= 60 billiarder = 60*10^15) forskellige lyde. Det er sguda vildt ʘ‿ʘ

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smittefar skrev:Jeg kom lige til at regne på, hvor mange lyde jeg har i mit primære AxeFX preset. Der er 24 effektblokke med hver 5 tilstande. Det bliver til ca. 60 millioner milliarder (= 60 billiarder = 60*10^15) forskellige lyde. Det er sguda vildt ʘ‿ʘ

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Ja, det virker overvældende når man første gang åbner AX8edit.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Og så kan AX8 endda ikke engang komme i nærheden af det :-)

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Mike-air skrev:Havde bestilt en større pc-upgrade hos komplett. Først var levering forsinket 14 dage og derefter yderligere 30 dage.

Det fik jeg nok af, så jeg fandt en konkurrent i dk der havde en 14-kernet cpu istedet for den 18-kernede jeg havde bestilt, på lager.

Og nu er alt på vej med posten, så i næste uge skal jeg opgradere min datamaskine.. som man siger på Norsk :-P
http://denstoredanske.dk/Sprog,_religio ... atamaskine

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Konen sagde:"Vi har glemt at tænke på sovs til fiskefrikadellerne"

Man kunne jo godt tro, at det hører til i brokketråden, men ikke når hun følger op med ", kan du ikke lige røre en hollandaise!"
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Vil glæde mig over "fishernes" ubehjælpelige sprog. Jeg blev helt rask igen af bare grin: :dollargrin: :dollargrin:
Vedhæftede filer
Skat.jpg
Skat.jpg (225.4 KiB) Vist 407 gange
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mental highfive til Smittefar fordi han også følger med i corona-tallene og stiller spørgsmål.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jamen i lige måde [emoji16]

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg skal på arbejde i morgen. :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg vandt i rhododendron-træk i weekenden. Dette var efter mange forsøg, og stort arbejde med at grave fri.

For de teknisk interesserede er det en Irus "traktor" som jeg bruger mest om vinteren til at feje sne, den vejer flere hundrede kg, jeg har tvillingetraktordæk på den og slået differentialespærre til.

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hahaha. Herligt!

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Easy sub

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

CRISPR er forholsvis uhyggelig teknologi. Men nu er det brugt til at en blind person kan se igen. CRISPR bliver de riges evighedskur indenfor nær fremtid.

https://choice.npr.org/index.html?origi ... an-eyeball

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Lige skrevet konklusionen på et paper jeg har arbejdet på i 4 måneder! Yay.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

- Og så har jeg fået en email fra en (legit) Norsk person der hedder "Kneppen" til efternavn.

Imorges fik jeg også en reklame/opfordring til at blive digital bøssebærer for kirkens nødhjælp.

Jeg elsker det sprog :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Postet af mig, den 27. November 2019, tidligere i denne tråd:
Christoffer I. N. skrev:Det her bliver en meget umiddelbar post. Er du ikke i humør til at læse om dødsfald så lad være med at læse videre - og nej, det handler ikke om mig.

Der er intet morbidt eller tragikomisk over det, der er en reel glæde.

Fik for en times tid siden at vide, at min farmor er død. Min mor og far er ovre ved hende, og de tog derover mandag middag. Jeg havde ikke lyst til at tage med. Jeg tror stadig det var den rigtige beslutning for mit vedkommende, jeg har ihvertfald ikke fortrudt det.
Min storebror tog også derover igår, sammen med min kusine, som egenligt skulle herover i forbindelse med undervisning. Snakkede med min storebror igår aftes, han var taget hjem igår, nok for at komme på arbejde i dag. Som jeg sagde til ham igår, jeg har i 5 år nok været parat til at høre at hun var døende, fordi hun er skræntet meget.
Noget af det medicin hun har fået igennem de sidste "mange" år har påvirket dele af hendes hukommelse, så ofte når hun ringede, så når man at snakke om de samme ting et par gange, hvis ikke man så gør det når hun ringer 10 minutter efter vi har lagt på, fordi hun ikke kunne huske at vi havde talt sammen. Det har været mere belastende for nogle end andre, så at hun har fået fred kommer også til at give andre i familien fred. Det kan lyde meget kynisk, men det bliver en lettelse for nogle i familien.
Min far tog over til hende for et års tid siden, eller noget i den stil, og så hvor galt det stod til iforhold til rengøring og sundhed i køkkenet m.m., og siden da har hun fået meget mere hjælp af hjemmepleje, og hjælp til indkøb, færdiglavet aftensmad, sociale tilbud et par gange om ugen, som alt sammen hjalp hende til en lidt lysere hverdag.
Min farfar døde for vist omkring 22 år siden. Først indenfor de sidste 10 år fandt hun en ny mand, ikke at de blev gift, men de havde det rigtigt godt sammen. Siden han døde for omkring 2 år siden er det virkelig gået ned af bakke for hende, og andre familiemedlemmer og venner af hende er også gået bort i den tid.
Lige nu tænker jeg at det må være ærgeligt at nå en alder hvor ens venner forsvinder af mere eller mindre naturlige årsager.
Det sidste stykke tid har der været flere dårlige dage end gode, så jeg er glad for at hun har fået fred nu.
Hun nåede at blive oldemor, da min niece er 5½ år gammel, og min storebror kunne igår fortælle farmor, at det bliver en lillesøster de venter kommer til foråret. Det var et tydeligt højdepunkt for hende, at hun nåede at blive oldemor.

Det er som om at hendes død først for alvor går op for mig nu hvor jeg sidder og skriver. I de her dage er jeg gået lidt i stå, selvom det at have hytten for sig selv normalt er fedt. Jeg har ventet på at få beskeden, så jeg håber jeg kommer lidt videre i de kommende dage. Eller, nu hvor jeg tænker over det, så går det nok, hvis der ikke lige bliver skabt håndgribelige resultater. Mit hoved får lov at bestemme hvilket tempo tingene skal ske i.

Har tænkt meget på min farmor efter hendes død, selvfølgelig igennem December, op til at vi var til hendes bisættelse senere i December. Men også meget igennem Januar og Februar, og ikke nødvendigvis glade tanker. Det synker stille og roligt ind, at jeg nu ikke længere har nogle bedsteforældre.

Men grunden til at jeg nu igen poster om hende, her i glædes-tråden, er fordi vi her i familien heldigvis er enige og glade for at hun ikke skulle igennem den nuværende situation i Danmark. Det ville ha' været kilde til meget bekymring at have hende i Fredericia, for sig selv, også uden hendes sædvanlige ugentlige højdepunkter, hvor hun besøgte et ældretilbud i Fredericia, og var aktiv sammen med jævnaldrende.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Vil gerne glædes over kvaliteten på FOX Proframe DH hjelme.

I dag har den bevist at den fungere præcis som en hjelm skal. Trods det da aldrig er noget man håber på at få bevist.

I disse tider skal man passe meget på og ikke udsætte sig selv for større risiko. Og derfor kørte jeg også en bakke jeg kørt hundredvis af gange før. Men her får man så bevist at selv om man er rutineret går ting alligevel galt somme tider.

Jeg er intet kommet til. Landede uheldigt og tog fra med ansigtet i stedet for hænderne.

Og derfor er jeg glad for jeg køre med fullface hjelm :)

En ny er reserveret og klar til afhentning i morgen !

Kvalitet koster lidt mere. Men jeg går ikke ned på udstyr når det gælder min sikkerhed :)
Vedhæftede filer
7E0830FF-020B-4B91-BF54-41D5F721A619.jpeg
7E0830FF-020B-4B91-BF54-41D5F721A619.jpeg (1.99 MiB) Vist 255 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dejligt at den gjorde sit job. :)

Mindes at have set en skater-video i Ridiculousness, hvor gutten vælter, rejser sig op og siger begejstret "Helmets are cool!"

edit: her er den:


Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev:Dejligt at den gjorde sit job. :)

Mindes at have set en skater-video i Ridiculousness, hvor gutten vælter, rejser sig op og siger begejstret "Helmets are cool!"

edit: her er den:

Fed video ! Og fed type :)

Kan slet ikke klare når jeg ser folk der køre uden hjelm. Om det er på mountainboard, skateboard, løbehjul osv.

Og hvad der er endnu værre er forældre der lader sine børn køre uden. Kan slet ikke rumme det !

Håber også ham i videoen er klog nok til at kassere den efter den har været i jorden.

Jeg har selv en stram politik med det. Én gang den har været i jorden så bliver den kasseret. For så er en hjelm ubrugelig. Det er der bare desværre mange der ikke forstår. Folk piver tit over det er dyrt at gøre sådan. Men det er det eneste rigtige ! En hjelm som min koster lidt over 2000 , og har skiftet den 3 gange på 4 år.

Men 6000kr kan jeg ikke købe mig fra en hjerneskade eller miste livet :)

Nyt svar