Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af SustainerPlayer »

[instagram]B6G0L3OHVe8[/instagram]

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jaaaaaaa!!! Selvom klinghoffer også var god.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:Når vi kører bil siger hun noget hele tiden. Hvis man nu tuner det ud på den rigtige måde, lyder det lidt som fuglekvidder :-D

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Haha!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

20191216_131514.jpg
20191216_131514.jpg (653.12 KiB) Vist 439 gange

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Totalt Happy i dag :-D

Har lige modtaget første billede af mit custom byggede board :!:

Det er endelig færdigt ! Nu skal det bare sendes fra Tenerife, hvor det er blevet håndbygget.

Så er den del klar til næste års Boardercross konkurrencer :jam:

Nogen der har nogle bud på hvad der kan blive pålagt i tolden, når det er sportsudstyr ? Told og Skat har, sjovt nok, ikke nogen kategori der hedder mountainboards :lol:

Så mon de fortolder det som skiudstyr, trods det intet har med hinanden at gøre men, det som ligger tættest op af måske :?

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu hvor Tenerife er en del af Spanien, burde der vel ikke komme nogen som helst form for told på?

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev:Nu hvor Tenerife er en del af Spanien, burde der vel ikke komme nogen som helst form for told på?
Umiddelbart jo, da Kanarieørene ikke regnes som en del af EU ligesom Geøndland og Færøerne

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jenkins skrev:
Christoffer I. N. skrev:Nu hvor Tenerife er en del af Spanien, burde der vel ikke komme nogen som helst form for told på?
Umiddelbart jo, da Kanarieørene ikke regnes som en del af EU ligesom Geøndland og Færøerne
De er frihandelsområde.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

SustainerPlayer skrev:
Jenkins skrev:
Christoffer I. N. skrev:Nu hvor Tenerife er en del af Spanien, burde der vel ikke komme nogen som helst form for told på?
Umiddelbart jo, da Kanarieørene ikke regnes som en del af EU ligesom Geøndland og Færøerne
De er frihandelsområde.
Så ingen told under 3250kr ?

[url][https://www.eu.dk/da/spoergsmaal-og-sva ... dunion/url]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jenkins skrev:
Så ingen told under 3250kr ?

[url][https://www.eu.dk/da/spoergsmaal-og-sva ... dunion/url]
"For eksempel er De Kanariske Øer ikke en del af toldunionen, hvilket betyder, at det er ikke muligt at handle toldfrit i forbindelse med rejser fra Danmark til Gran Canaria, selv om toldbarrieren som udgangspunkt er afskaffet ved rejser mellem EU-landene."

https://www.eu.dk/da/spoergsmaal-og-sva ... a-med-i-eu

Læg mærke til, at den regel du henviser til, kun gælder ved rejse. Du er i gang med at importere en vare. Kontakt Skat. Jeg har umiddelbart ikke kunne finde et svar på din situation.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

SustainerPlayer skrev:
Jenkins skrev:
Så ingen told under 3250kr ?

[url][https://www.eu.dk/da/spoergsmaal-og-sva ... dunion/url]
"For eksempel er De Kanariske Øer ikke en del af toldunionen, hvilket betyder, at det er ikke muligt at handle toldfrit i forbindelse med rejser fra Danmark til Gran Canaria, selv om toldbarrieren som udgangspunkt er afskaffet ved rejser mellem EU-landene."

https://www.eu.dk/da/spoergsmaal-og-sva ... a-med-i-eu

Læg mærke til, at den regel du henviser til, kun gælder ved rejse. Du er i gang med at importere en vare. Kontakt Skat. Jeg har umiddelbart ikke kunne finde et svar på din situation.
Tak Anyways, Hans:)

Har også selv forsøgt at Google mig frem til noget brugbart. Men køre også lidt blindt i det.

Jeg må jo bare vente og se når pakken ankommer til DK. Told eller ej, skal jeg jo bruge pakken:)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jenkins skrev:
Christoffer I. N. skrev:Nu hvor Tenerife er en del af Spanien, burde der vel ikke komme nogen som helst form for told på?
Umiddelbart jo, da Kanarieørene ikke regnes som en del af EU ligesom Geøndland og Færøerne
Jeg fik engang en (for mig) overraskendende ekstra regning på en handel fra Grønland.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så fik man lige erhvervet sig førebevis til kategori-b køretøjer. Så en tosse mere bag rattet her til juletrafikken. :santa:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

SustainerPlayer skrev:Så fik man lige erhvervet sig førebevis til kategori-b køretøjer. Så en tosse mere bag rattet her til juletrafikken. :santa:
Dyt dyyyyt - tillykke med det :party:

Går selv og pønser på, om ikke jeg skal se at få taget mig sammen til det der også... Gennemgik så sent som igår aftes en lektion på nettet i noget køreteori 8-)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

... men det er bare så meget sjovere at lave musik og rode med båden end at sidde og terpe eksamenstof :roll:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mr. Soundman skrev:
Dyt dyyyyt - tillykke med det :party:

Går selv og pønser på, om ikke jeg skal se at få taget mig sammen til det der også... Gennemgik så sent som igår aftes en lektion på nettet i noget køreteori 8-)

... men det er bare så meget sjovere at lave musik og rode med båden end at sidde og terpe eksamenstof :roll:
Havde man spurgt mig for et halvt års tid siden havde jeg også sagt, at det ville jeg aldrig gøre.
Men ca. 9 ud af 10 job, der kunne være interessante for mig, vil gerne have en med kørekort. Så måtte jeg bide i det sure æble.

Det har nu været en meget sjov oplevelse/process.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

SustainerPlayer skrev:Havde man spurgt mig for et halvt års tid siden havde jeg også sagt, at det ville jeg aldrig gøre.
Men ca. 9 ud af 10 job, der kunne være interessante for mig, vil gerne have en med kørekort. Så måtte jeg bide i det sure æble.
Tjamen det er jo ca. samme sag her... Min jobsituation ser fremadrettet en smule usikker ud... Og skulle jeg pludselig stå og være nødt til at søge nyt job, så vil jeg komme til at stå betydeligt bedre med et kørekort... - så med uheld vil det kunne vise sig at have været en god investering, om man så må sige.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg glæder mig over at jeg her d. 22. december er 100% un-whammed. Har ikke hørt ét sekund af Last Christmas i år.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

TOP GUN 2 MAVERICK : 4 Minute Trailers (4K ULTRA HD) NEW 2020

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

AvS skrev:Jeg glæder mig over at jeg her d. 22. december er 100% un-whammed. Har ikke hørt ét sekund af Last Christmas i år.
Det er da også en af de mest elendige musikproduktioner der er lavet... Og det er faktisk lidt synd, for kompositionen som sådan fejler jo egentlig ikke noget.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det kan nås endnu
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

suk... :lol:

Altså hvis vi snakker julemusik, så synes jeg sådan noget som det her er væsentlig bedre:

Det er i min verden musik på et meget højere kunstnerisk niveau og i det hele taget bare mere til at holde ud at høre på :)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Et mysterium for mig er måske blevet opklaret...

I forbindelse med mit 3D-rekonstruktions-projekt af Gråbrødre Kloster i Viborg, undrer det mig meget at to små tilmurede åbninger som sidder nedenfor de store vinduer på 2. stokværk (1. sal) har været vinduer (glugger) på samme etage... Det ville jo betyde at etagen både nederst og over var ekstremt lave, og jeg kunne slet ikke få det til at passe med en menneskemodel på ca. 1.80-1.90 meter.

Så læste jeg at i middelalderens slutning (hvor samme bygning blev opført) var mænds højde ikke mere end 1.66 m.

- Og så passede alle detaljerne, som var de brikker i et puzzlespil :)

Billede

Hvorfor folk tilsyneladende var så små i 1500-tallet, nærmest som hobitter, er dog stadig et mysterium for mig...

Nyt svar