Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Smittefar »

Det lille firma, hvor jeg har slået mine folder de sidste snart 10 år kan i dag glæde sig over en kapitalindsprøjtning/investering på 50 mio kr (=ca 3 millioner per medarbejder). Det er sgu ret fedt.

https://www.nilt.com/files/pdf/press_re ... WwKrWwYPag
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nu glæder jeg mig lige lidt over Izotope RX Music Rebalance. Vi har lavet en live optagelse, og vi fanger publikum med ambience mikrofoner. Desværre har vi ikke ret meget frihed til at placere disse ambience mikrofoner, så i den ene side står mikrofonen nærmest midt i trommesættet. Ja, der er ret meget trommer i den mikrofone - men så er det jo godt, at man kan hive 20 dB percussion ud af tracket med Music Rebalance. Er det fuldstændig uden glitches og artifacts - nej. Virker det som ambience i et mix - DET kan du bide dig selv i næsen på, det gør.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Klippeklistre julestads ... toppen af hygge.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Astralis.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Christoffer I. N. skrev:Astralis.
Ja, en god julebonus de fik/vandt

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Et SD-kort med over 4000 fotos fra Norge brækkede sig i går ,.... fuldstændig dødt ,... windows bad bare om at formattere det

Har arbejdet hårdt siden på at genskabe data, og det lykkedes til sidst med software fra "Wondershare", hvor jeg matte slippe ca 300 kr for et års licens på EN maskine

Men hvor ER man bare glad når man får vigtige fotos og minder tilbage :-)
Vedhæftede filer
00000719.jpg
00000719.jpg (377.18 KiB) Vist 894 gange
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det vigtigste er at du fik dine fotos igen, jeg har lavet en del af den slags, og der findes et ganske fint gratis værktøj, mener det er dette: https://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Det er godt nok kørende i en terminal/Kommandoprompt, men det har klaret mange forskellige filer for mig, også på meget meget store crashede drev som folk er kommet grædende med.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Yep, vigtigste er jeg fik dem igen, prøvede forgæves med diverse tricks fra YT, netop med ting fra command promt, samt et par andre programmer, før jeg fandt ovennævnte
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ved ikke hvor den her skal postes, men denne tråd var umiddelbart den mest åbenlyse.


Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

:lol: Matt Lucas som Boris Jonson
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg tog virkelig hatten af for dem da meldte sig ud ,... de kan blive et foregangsland, på den fede måde, ad åre,..

Men med alt deres efterfølgende forkældede piveri, og intern kaos samt intrige, er min beundring falmet lidt,.... de gør det sgu ikke med stil

Lad os se ,.. måske griner de sidst alligevel
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Musikeren Helge Engelbrecht bliver hoteldirektør:

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd ... kal-reddes

Hatten af for denne unge fløs på 66 år ,... samt hans angagement :-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvide Hest på Bakken i dag:

Godt selskab, velspillet Jazz, god buffet, fin betjening, samt flotte lokaler,..

Gerne en anden gang :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Vil gerne glæde mig over LLO !

Lejde et hus for ca 1.5 år siden , hvor der derefter skete en skade på blandt andet et tag i min tilbygning som udlejer ikke lige kunne finde ud af at, få ordnet.

Men nu har vi været hele møllen igennem med LLO og huslejenævnet og nu skal jeg da lige love for der sker noget med huset.

Hele huset har siden sidst på sommeren fået den store udvendige renovering. Også ting som ikke var lovet skulle fixes.

Har fået nye vinduer, hvilket var aftalen da jeg flyttede ind dog men, også trukket ud, bygget nyt tag på tilbygningen som var i stykker .

Udover det som et plaster på såret over det har trukket ud har udlejer også sat nye yderdøre med 5 punkts låse i hele huset, isat en ny lækker brændeovn i stuen, vandskuret og mørtlet hele huset så. Jeg selv kan male det til foråret . Han kommer med alle materialer osv. samt bygget en lille redskabsskur i haven.

Udover det isætter han også opvaskemaskine, er kommet med et nyt komfur og næste år renovere hele køkkenet med nyt køkken !

Det bliver nærmest et helt andet hus nu !

Men er glad for LLO har kunne hjælpe til at, nå her til og glad for udlejer og jeg nu har fået et godt forhold sammen og i fællesskab kan løse tingene fremover :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Når nu man sidder og skifter strenge kan man glæde sig over at have noget pænt at kigge på
Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

K-Bee skrev:
Vagn Hollund skrev:Stod fem meter foran George Benson i aften
Og bagefter spillede Steve Gadd og en monster bassist som hed Genus :)
James Genus??? Han er go' :-D

Glæden: Friværdien stiger og jeg ville kunne sælge min ejerlejlighed for en halv mio mere end jeg gav.
Og så har jeg fundet ud af hvordan man kan have amerikansk og dansk netflix på en gang UDEN at skulle igennem det der unblock-pladder som koster ekstra penge!
Og så smutter kærsten og jeg til paris om 3 uger - what's not to like :dollargrin:
Fedt.
Bare folk, så , ville lade være med at klynke når deres friværdi falder , eller deres ejendomsskat stiger når ejendommen stiger i værdi.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Vil godt glæde mig over den meget lavere ejendoms-skat i Sverige, modsat det urimelige røveri i Danmark !

(ku være man skulle købe næste bil samme sted)
/Dub

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Kimex skrev:
K-Bee skrev:
Vagn Hollund skrev:Stod fem meter foran George Benson i aften
Og bagefter spillede Steve Gadd og en monster bassist som hed Genus :)
James Genus??? Han er go' :-D

Glæden: Friværdien stiger og jeg ville kunne sælge min ejerlejlighed for en halv mio mere end jeg gav.
Og så har jeg fundet ud af hvordan man kan have amerikansk og dansk netflix på en gang UDEN at skulle igennem det der unblock-pladder som koster ekstra penge!
Og så smutter kærsten og jeg til paris om 3 uger - what's not to like :dollargrin:
Fedt.
Bare folk, så , ville lade være med at klynke når deres friværdi falder , eller deres ejendomsskat stiger når ejendommen stiger i værdi.
Og netop der er det en stor fordel at eje lejlighed og ikke hus. Er det i øvrigt ikke mindst 5 år gammelt det citat? :lol: :lol:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg synes "Face off", som blev vist i går, er en af de bedre film. Mange underholdende elementer :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:Vil godt glæde mig over den meget lavere ejendoms-skat i Sverige, modsat det urimelige røveri i Danmark !
Det lyder da meget fornuftigt. (Håber bare ikke de så til gengæld indfører en køns-skat for mænd... det kunne da efterhånden ligne dem... :roll: )

Hvordan er det med huspriser derover sammenlignet med Danmark?

Og hvad med grundskyld og hvad med formueskat?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:
DUBTEMPLE skrev:Vil godt glæde mig over den meget lavere ejendoms-skat i Sverige, modsat det urimelige røveri i Danmark !
Det lyder da meget fornuftigt. (Håber bare ikke de så til gengæld indfører en køns-skat for mænd... det kunne da efterhånden ligne dem... :roll: )

Hvordan er det med huspriser derover sammenlignet med Danmark?

Og hvad med grundskyld og hvad med formueskat?
Husene koster typisk det halve eller mindre, der betales EN samlet Fästigheds-skat på 0.75 pct af vurderingen, og vurderingen vil typisk IKKE være skruet kunstigt op med henblik på at rulle dig, som det ses i DK.

Der er heller ikke samme "grønne afgifter" der tørres af på folk som en slet skjult skat. Så alt i alt koster det måske en trediedel, eller mindre, at have et hus i sverige.

Strøm koster omkring 1 kr pr kwt så under halv pris

Halv pris for at holde bil ,.. mobilehomes endu billigere

Vi er ikke svenske statsborgere, men stadig danske, med adresse og bolig her også, samt skattepligt,... men tiden nogenlunde ligeligt fordelt begge steder, (ved derfor ikke hvad formueskatten er i sverige).

Sådan som det svenske samfund, samt fremtiden for landet tegner, så ender vi ikke som udelukkende svenskere med alt i danmark afviklet og solgt,..

Køns debatten er syg ja, og mange andre ting, men man skal huske at det er en elite der styrer det, og at medierne reelt er censurerede på forskellig vis

Men man skal ikke dømme den enkelte gennemsnitlige svensker, eller tage ham/hende til indtægt for hvad der udgydes fra "det officielle sverige", dem der fører ordet er ikke representative for deres eget folk IMHO

Senest rettet af DUBTEMPLE tors 27. dec 2018 15:11, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Og netop der er det en stor fordel at eje lejlighed og ikke hus. Er det i øvrigt ikke mindst 5 år gammelt det citat? :lol: :lol:
Det skal jeg ikke kunne sige, eller er det , måske, bare lige så aktuelt som for 5 år siden.
Det kunne også være citater som at vores grunde og ejendomme mister værdi hvis i placerer flygtningecentre, behandlingshjem for sindslidende ol. eller vindmøller. Hvis man kan acceptere at ens friværdi stiger, så må man sgu´også acceptere at værdien kan falde.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:Husene koster typisk det halve eller mindre, der betales EN samlet Fästigheds-skat på 0.75 pct af vurderingen, og vurderingen vil typisk IKKE være skruet kunstigt op med henblik på at rulle dig, som det ses i DK.

Der er heller ikke samme "grønne afgifter" der tørres af på folk som en slet skjult skat. Så alt i alt koster det måske en trediedel, eller mindre, at have et hus i sverige.

Strøm koster omkring 1 kr pr kwt så under halv pris

Halv pris for at holde bil ,.. mobilehomes endu billigere
Wow! :shock: Det lyder næsten for utroligt til at være sandt. Man burde da seriøst overveje at bosætte sig der! Med i købet vil man jo så også få en væsentlig mere charmerende natur. Og skulle man længes tilbage, ja så er der jo ikke længere end et stenkast.

Men hvordan er det nu lige med husene derover... bygger de det meste i træ istedet for mursten?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:
DUBTEMPLE skrev:Husene koster typisk det halve eller mindre, der betales EN samlet Fästigheds-skat på 0.75 pct af vurderingen, og vurderingen vil typisk IKKE være skruet kunstigt op med henblik på at rulle dig, som det ses i DK.

Der er heller ikke samme "grønne afgifter" der tørres af på folk som en slet skjult skat. Så alt i alt koster det måske en trediedel, eller mindre, at have et hus i sverige.

Strøm koster omkring 1 kr pr kwt så under halv pris

Halv pris for at holde bil ,.. mobilehomes endu billigere
Wow! :shock: Det lyder næsten for utroligt til at være sandt. Man burde da seriøst overveje at bosætte sig der! Med i købet vil man jo så også få en væsentlig mere charmerende natur. Og skulle man længes tilbage, ja så er der jo ikke længere end et stenkast.

Men hvordan er det nu lige med husene derover... bygger de det meste i træ istedet for mursten?
De fleste huse er nok af træ
Senest rettet af DUBTEMPLE tirs 1. jan 2019 08:54, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

^ "Der var et egern mand!"


Nyt svar