Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Hald »

Vi hentede en killing i går, der havde hun ikke meget interesse i at skulle ned og snakke med os mennesker.. Men efter en laaang tålmodig aften hvor man er træt af at hører sig selv snakke pludre-baby-snak med en kat, blev hun så kælen og kontaktsøgende (#velkommentildenStoretråd #vardethashtagogsålummert?)

Her til morgen var der både kaldelyde til os, og spinden, og hun løb hen til os med løftet hale..

MEN.. når vi har fri fra arbejde prøver vi at åbne døren til værelset op... ud til det store hus med den "farlige" hund (nysgerrig og lidt stor for sådan en lille kat #sukjegskrevdaikkemis) og de 2 store hankatte. Er spændt på hvordan det går.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

En singlemalt fra ... Indien. Hvem havde set den komme?
Og den smager sq godt!
Vedhæftede filer
20191119_170936.jpg
20191119_170936.jpg (2.09 MiB) Vist 429 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Joachip  
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har prøvet en del forskellige japanske whisky'er, men de er vist også ved at være kendt for at lave god whisky.

Men indisk? Aha!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hmm.. jeg har en ven der er i Japan lige nu, han er søn af en whiskeysamler, gad vide om han ved det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Spændende. Har ikke hørt om indisk whisky før, men Japan producerer masser af rigtig god whisky, og har gjort det i vel nok et godt stykke over 100 år.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Billeder af Danmark set fra oven. Flotte billeder.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-11- ... t-saerligt

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Christoffer I. N. skrev:Billeder af Danmark set fra oven. Flotte billeder.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-11- ... t-saerligt
De er godt nok flotte, interessant at man stadig må flyve og betjene kamera, men ikke kører bil og betjene kamera/mobil.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:Billeder af Danmark set fra oven. Flotte billeder.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-11- ... t-saerligt
Tak for kikket, flot og anderledes !!!
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Billeder af Danmark set fra oven. Flotte billeder.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-11- ... t-saerligt
Nice!

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »



Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

8,5 effektive timer i hjemmestudiet. Jeg glemte vist at spise frokost. Så ved man det har været godt. :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Så fik jeg sku lige et godt tilbud på en SM 7B i 4sound Oslo: 2500 DKK. Super hjælpsomt personale i øvrigt.


Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Vil gerne glædes over at, jeg i dag er blevet kontaktet af firmaet VenomBoards, dem der er i gang med at bygge mit customboard, omkring om jeg vil stå for det grafiske design til en anden kunde der har henvendt sig til dem!

Hvad jeg har af retningslinjer:

Hun kan ikke lide lyserøde "pige ting"

Hun er ingeniør.

Elsker geometriske figurer.

Og det skal indeholde seashells.

Max optur :D

Glæder mig til at komme i gang med opgaven fra i morgen.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jenkins skrev:Vil gerne glædes over at, jeg i dag er blevet kontaktet af firmaet VenomBoards, dem der er i gang med at bygge mit customboard, omkring om jeg vil stå for det grafiske design til en anden kunde der har henvendt sig til dem!

Hvad jeg har af retningslinjer:

Hun kan ikke lide lyserøde "pige ting"

Hun er ingeniør.

Elsker geometriske figurer.

Og det skal indeholde seashells.

Max optur :D

Glæder mig til at komme i gang med opgaven fra i morgen.
Cool alligevel! :wink:

Glæder mig over denne udsigt:
Screenshot 2019-11-25 at 20.43.17.png

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jenkins skrev:Vil gerne glædes over at, jeg i dag er blevet kontaktet af firmaet VenomBoards, dem der er i gang med at bygge mit customboard, omkring om jeg vil stå for det grafiske design til en anden kunde der har henvendt sig til dem!

Hvad jeg har af retningslinjer:

Hun kan ikke lide lyserøde "pige ting"

Hun er ingeniør.

Elsker geometriske figurer.

Og det skal indeholde seashells.

Max optur :D

Glæder mig til at komme i gang med opgaven fra i morgen.
:thumbup:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Prøver at klemme alt mit udstyr sammen i mit lille hjørne ,.. men udover dybden af mine 19" units, så fylder ledninger der stikker bagud også en del

Er glad for at have fundet vinklede metal-jacks i kina til 76 kr for 12 stk !!!! (under afgifts-grænsen på 80 kr)

Har lige taget en prøve hjem
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg (25.87 KiB) Vist 232 gange
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det her bliver en meget umiddelbar post. Er du ikke i humør til at læse om dødsfald så lad være med at læse videre - og nej, det handler ikke om mig.

Der er intet morbidt eller tragikomisk over det, der er en reel glæde.

Fik for en times tid siden at vide, at min farmor er død. Min mor og far er ovre ved hende, og de tog derover mandag middag. Jeg havde ikke lyst til at tage med. Jeg tror stadig det var den rigtige beslutning for mit vedkommende, jeg har ihvertfald ikke fortrudt det.
Min storebror tog også derover igår, sammen med min kusine, som egenligt skulle herover i forbindelse med undervisning. Snakkede med min storebror igår aftes, han var taget hjem igår, nok for at komme på arbejde i dag. Som jeg sagde til ham igår, jeg har i 5 år nok været parat til at høre at hun var døende, fordi hun er skræntet meget.
Noget af det medicin hun har fået igennem de sidste "mange" år har påvirket dele af hendes hukommelse, så ofte når hun ringede, så når man at snakke om de samme ting et par gange, hvis ikke man så gør det når hun ringer 10 minutter efter vi har lagt på, fordi hun ikke kunne huske at vi havde talt sammen. Det har været mere belastende for nogle end andre, så at hun har fået fred kommer også til at give andre i familien fred. Det kan lyde meget kynisk, men det bliver en lettelse for nogle i familien.
Min far tog over til hende for et års tid siden, eller noget i den stil, og så hvor galt det stod til iforhold til rengøring og sundhed i køkkenet m.m., og siden da har hun fået meget mere hjælp af hjemmepleje, og hjælp til indkøb, færdiglavet aftensmad, sociale tilbud et par gange om ugen, som alt sammen hjalp hende til en lidt lysere hverdag.
Min farfar døde for vist omkring 22 år siden. Først indenfor de sidste 10 år fandt hun en ny mand, ikke at de blev gift, men de havde det rigtigt godt sammen. Siden han døde for omkring 2 år siden er det virkelig gået ned af bakke for hende, og andre familiemedlemmer og venner af hende er også gået bort i den tid.
Lige nu tænker jeg at det må være ærgeligt at nå en alder hvor ens venner forsvinder af mere eller mindre naturlige årsager.
Det sidste stykke tid har der været flere dårlige dage end gode, så jeg er glad for at hun har fået fred nu.
Hun nåede at blive oldemor, da min niece er 5½ år gammel, og min storebror kunne igår fortælle farmor, at det bliver en lillesøster de venter kommer til foråret. Det var et tydeligt højdepunkt for hende, at hun nåede at blive oldemor.

Det er som om at hendes død først for alvor går op for mig nu hvor jeg sidder og skriver. I de her dage er jeg gået lidt i stå, selvom det at have hytten for sig selv normalt er fedt. Jeg har ventet på at få beskeden, så jeg håber jeg kommer lidt videre i de kommende dage. Eller, nu hvor jeg tænker over det, så går det nok, hvis der ikke lige bliver skabt håndgribelige resultater. Mit hoved får lov at bestemme hvilket tempo tingene skal ske i.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Christoffer I. N. skrev:Det her bliver en meget umiddelbar post. Er du ikke i humør til at læse om dødsfald så lad være med at læse videre - og nej, det handler ikke om mig.

Der er intet morbidt eller tragikomisk over det, der er en reel glæde.

Fik for en times tid siden at vide, at min farmor er død. Min mor og far er ovre ved hende, og de tog derover mandag middag. Jeg havde ikke lyst til at tage med. Jeg tror stadig det var den rigtige beslutning for mit vedkommende, jeg har ihvertfald ikke fortrudt det.
Min storebror tog også derover igår, sammen med min kusine, som egenligt skulle herover i forbindelse med undervisning. Snakkede med min storebror igår aftes, han var taget hjem igår, nok for at komme på arbejde i dag. Som jeg sagde til ham igår, jeg har i 5 år nok været parat til at høre at hun var døende, fordi hun er skræntet meget.
Noget af det medicin hun har fået igennem de sidste "mange" år har påvirket dele af hendes hukommelse, så ofte når hun ringede, så når man at snakke om de samme ting et par gange, hvis ikke man så gør det når hun ringer 10 minutter efter vi har lagt på, fordi hun ikke kunne huske at vi havde talt sammen. Det har været mere belastende for nogle end andre, så at hun har fået fred kommer også til at give andre i familien fred. Det kan lyde meget kynisk, men det bliver en lettelse for nogle i familien.
Min far tog over til hende for et års tid siden, eller noget i den stil, og så hvor galt det stod til iforhold til rengøring og sundhed i køkkenet m.m., og siden da har hun fået meget mere hjælp af hjemmepleje, og hjælp til indkøb, færdiglavet aftensmad, sociale tilbud et par gange om ugen, som alt sammen hjalp hende til en lidt lysere hverdag.
Min farfar døde for vist omkring 22 år siden. Først indenfor de sidste 10 år fandt hun en ny mand, ikke at de blev gift, men de havde det rigtigt godt sammen. Siden han døde for omkring 2 år siden er det virkelig gået ned af bakke for hende, og andre familiemedlemmer og venner af hende er også gået bort i den tid.
Lige nu tænker jeg at det må være ærgeligt at nå en alder hvor ens venner forsvinder af mere eller mindre naturlige årsager.
Det sidste stykke tid har der været flere dårlige dage end gode, så jeg er glad for at hun har fået fred nu.
Hun nåede at blive oldemor, da min niece er 5½ år gammel, og min storebror kunne igår fortælle farmor, at det bliver en lillesøster de venter kommer til foråret. Det var et tydeligt højdepunkt for hende, at hun nåede at blive oldemor.

Det er som om at hendes død først for alvor går op for mig nu hvor jeg sidder og skriver. I de her dage er jeg gået lidt i stå, selvom det at have hytten for sig selv normalt er fedt. Jeg har ventet på at få beskeden, så jeg håber jeg kommer lidt videre i de kommende dage. Eller, nu hvor jeg tænker over det, så går det nok, hvis der ikke lige bliver skabt håndgribelige resultater. Mit hoved får lov at bestemme hvilket tempo tingene skal ske i.
Alderdommen kommer desværre snigende til os alle, osse dig. Jeg var 25 i går, i dag er jeg 63, i morgen er du 63. Tid er en underlig størrelse.
Det er ærlig snak at føle glæde når en man holder af får fred for et miserabelt liv. Jeg har selv prøvet det. Klar hovedet med at lave noget musik. Ønsker ikke selv at blive så gammel.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, det er mærkeligt med opfattelsen af tid.
Efter jeg er blevet onkel, er årene gået dobbelt så hurtigt, føles det som.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Christoffer I. N. skrev:Ja, det er mærkeligt med opfattelsen af tid.
Efter jeg er blevet onkel, er årene gået dobbelt så hurtigt, føles det som.
Årene fra jeg var 50 -60 gik lige så hurtigt som årene 35-30. Jeg har en ide om at jo flere år man har på bagen, jo større bliver ens målestok og dermed referencepunkt. Så når en 25 årig tænker 20 år tilbage er det hele hans liv. For en 60 årig er det blot 1/3. Rigtig lommefilosofi :-D
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kondolerer Christoffer.

Døden og måden man forholder sig til den på, er jo desværre generelt ret nedtonet i vores kultur. Men ligesom stort set alt andet, så bliver det også nemmere, når det bliver italesat. Det er ikke noget, der skal overstås og gemmes væk. Det er noget man tager med sig resten af livet.
Det giver også perioder af ekstra eftertænksomhed, hvor man selv kan få en masse på plads i tankemylderet.

Og oplevelsen af, at livet "accelerere" er vist helt universel. Der er også noget smukt i netop det.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hugo skrev:Årene fra jeg var 50 -60 gik lige så hurtigt som årene 35-30. Jeg har en ide om at jo flere år man har på bagen, jo større bliver ens målestok og dermed referencepunkt. Så når en 25 årig tænker 20 år tilbage er det hele hans liv. For en 60 årig er det blot 1/3. Rigtig lommefilosofi :-D
Noget af det bedste lommefilosofi, jeg har læst. :thumbup:

Nyt svar