For folk interesseret i Alien universet

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Re: For folk interesseret i Alien universet

Indlæg af Holger »

District 9 var ok. Elysium var noget crap.

Det kan kun blive bedre fra hans side nu, men siden en fesen 3'er og en lidt bedre men også mere rodet 4'er, så bliver det spændende forhåbentligt at se et nyt twist.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:District 9 var ok. Elysium var noget crap.

Det kan kun blive bedre fra hans side nu, men siden en fesen 3'er og en lidt bedre men også mere rodet 4'er, så bliver det spændende forhåbentligt at se et nyt twist.
Jeg skal ha' set District 9 igen. Elysium bliver vi vist ikke enige om... :-D


Glæder mig bare til at se hans bud på Alien universet. :) Og ja Sigourney Weaver skal da være med!

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Er der nogen andre her der ser Face Off
Der er nogle vilde designs og osse Aliens
Senest rettet af Vagn Hollund man 23. feb 2015 06:00, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:
Holger skrev:District 9 var ok. Elysium var noget crap.

Det kan kun blive bedre fra hans side nu, men siden en fesen 3'er og en lidt bedre men også mere rodet 4'er, så bliver det spændende forhåbentligt at se et nyt twist.
Jeg skal ha' set District 9 igen. Elysium bliver vi vist ikke enige om... :-D


Glæder mig bare til at se hans bud på Alien universet. :) Og ja Sigourney Weaver skal da være med!
Havde glæder mig meget til Elysium, men vi var alle skuffede. Den kan ikke sniger sig op på mere end 5/10 herfra (kun 6.7 på iMDb), som jeg giver til film, der ikke bare var middelmådige, men også decideret har dårlige sider, som f.eks. en alvorlig scene som er komisk (alle scener med Jodie Foster er f.eks. grinagtige/pinagtige).

Konceptet var fedt. Udførslen suckede i praksis, bortset fra den første halve time.

Derfor er jeg bekymret for Neil Blomkamps Alien film, hans ideer på papiret er fine, men det halter gevaldigt med skuespillerinstruktionen og castingen. Sigourney Weaver er selvfølgelig et must i en Alien film dog.

District 9 (7/10 herfra og hele 8.0 i iMDb rating) havde en CGI main character, måske en del af forklaringen på at den fungerede bedre, når han nu er skidt til personinstruktion... ;-)

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Holger skrev:Konceptet var fedt. Udførslen suckede i praksis, bortset fra den første halve time.
Sjovt nok præcis min holdning til Prometheus. Synes den første del på rumskibet er super stemningsfuld. Omend jeg godt kunne være foruden de der CGI forfædre og Cyber Tribal Skotten. Derefter gik det med lysets hast ned af bakke. Så snart de lander synes jeg tydeligt man kan mærke at forskellige produktions selskaber har trukket i ti forskellige retninger. Der lidt forsøg på klassisk Alien, der lidt moderne action, der lidt håbløs zombie monster, et par dumme kommentare og noget pinagtig nytænkning (Tryllefløjte nøglen anyone?)

Shit jeg synes Prometheus er ringe. Det som jeg fornemmer der prøves at kommunikere igennem er at Xenomorphs ikke er "menneske" skabt men er blevet kultiveret til et våben af vores forfædre. Tror mange misforstår det og derfor synes filmen piller for meget ved det oprindelige univers. Det ved jeg nu egentlig ik om jeg synes den gør. Synes som end bare den er noget lort.

Den første AvP er efter min mening en hæderlig action film omend den ik har særlig meget med hverken Alien eller Predator at gøre. District 9 havde så meget potentiale og det nok fedeste design jeg længe har set men kunne simpelthen ikke holde hverken den ulidelige hovedrolle eller den Oliver Stone agtige slowmotion/opera ud. Hvor er det egentlig sindsoprivende lang tid siden jeg er blevet blæst væk af en ny SCI-FI film og ja jeg har set Interstellar.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg kan huske at jeg var vold skuffet over 3eren,i sin tid, men nu syntes jeg at 3eren er bedre end 4eren

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

3eren var den første jeg så. Min far var rigtigt streng omkring hvad jeg måtte se af volds film som lille. Fik den med på VHS i en bundle med Alien 3 spillet til Amiga. Havde på mystisk vis fået ham overtalt til at det nok skulle gå. Så den dog først et par år senere da vores daværende VHS maskine ikke kunne spille NTSC.

Genså 3eren sidste år og ja den er godt nok ikke særlig god. Men enig, bestemt bedre en 4eren. Den er forfærdlig IMO, det eneste i den film man kan sige noget positivt om er Winona Ryder's bagdel :) Hybrid Xenomorphen er vist iøvrigt basseret på den fra AvP Deadliest of the Species tegneserien som jeg ellers diggede helt vildt som teenager.

EDIT: http://avp.wikia.com/wiki/Aliens/Predat ... he_Species Tjek lige de forsider. Kæft jeg var forelsket i hende der. Shit en lille nørd jeg var haha

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og nu snakkes der så om at Hicks/Michael Biehn også er med i den kommende film, som hintet af i Blomkamps tegninger fra januar. :)
http://screenrant.com/alien-5-neill-blo ... ehn-hicks/
http://www.digitalspy.com/movies/news/a ... lMExnTzkPp

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Næsten uanset, hvordan han griber det an, kan det næsten ikke løses dårligere end den oprindelige Alien3.
Alien3 var også et mareridt for David Fincher, og et eksempel på, at for mange kokke fordærver maden.

Jeg håber dog, at opgaven gribes an med respekt for originalmaterialet, og at den kan snige sig op over PG13 ratingen.....
Selvom Elysium var en kæmpeskuffelse har Blomkamp dog en eller anden flair for forfaldne lokationer, som måske kunne passe godt ind i Alien universet.

God ide at genindføre Ripley og Hicks (og så må Newt og Bishop vel også være selvskrevne...hehe..)
- hvis de ellers fixe problemet med skuespillernes alder..Aliens er jo knap 30 år gammel efterhånden..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lader til at Ridley Scott bliver blandet ind i Neills film:
http://deadline.com/2015/02/alien-neil- ... 201376439/

Default avatar
Kristian
Forum Donator
Indlæg: 713

Indlæg af Kristian »

Får sikkert tæsk for denne holdning, men i min bog findes der "Alien" og "Aliens", that's it.

Ingen Alien 3 eller 4, ingen Aliens Vs. Predator, ingen Prometeheus.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tjaee, alle har vel ret til deres egne holdninger, så længe de er lovlige at ytre. :-D

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Arnold skrev:Næsten uanset, hvordan han griber det an, kan det næsten ikke løses dårligere end den oprindelige Alien3.
Det klarede Prometheus da ellers meget godt. Og det der med at have de originale skuespillere med er noget fis. Det er blot for at bilde folk ind at den gamle magi kommer tilbage, men jeg gider ikke se på 60-70 årige humpe rundt med CGI aliens i røven. Det kan næsten ikke blive andet end noget bras.

Nyt svar