Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af K-Bee »

Kimex skrev:Birdbox, Instrueret af Susanne Bier. Ok som underholdning. Men jeg havde svært ved at se noget budskab jeg kunne relatere til. Eller nogen dybere mening med det hele. Men det er da også ok. Men et underligt plot, hvor verden var blevet til et sted , som, hvis man åbnede øjnene , blev man nærmest forhekset og destruktiv. Så hovedpersonerne kunne kun færdes med bind for øjnene. Jeg ville gerne kunne finde noget symbolik i plottet. Men jeg tror ikke det lykkedes mig. Så jeg så bare en film som var ok spændende.
Det er tilsyneladende den mest streamede film i Netflix' historie, og der er et hav af snak om den i USA. Jeg har den nu stadigvæk til gode.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fra weekenden og til i dag har jeg set:
Rygtet Siger... - Jennifer Aniston, Kevin Costner m.fl. Sjov nok standard hollywood romantisk komedie/drama.
https://www.imdb.com/title/tt0398375/?ref_=nv_sr_1

Søndag fik jeg et gensyn med The Hateful Eight, som jeg ellers kun havde set den ene gang i biografen. Har hørt soundtracket et par gange på cd siden. Godt gensyn.
https://www.imdb.com/title/tt3460252/?ref_=nv_sr_1

Og her til aften fik jeg så endnu et gensyn, med Terminator. Nogen der ved om lydsiden er blevet restaureret? Musikken lyder som forventet, men især lydeffekter, laser-kanonerne og sådan, de lyder ret godt af en film fra 1984 at være.
https://www.imdb.com/title/tt0088247/?ref_=nv_sr_3

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Der kom i hvert fald en blu ray remaster af Terminator i 2012. Her fik lyden også en overhaling, men er det en blu ray du har set? Eller TV, DVD etc.?

https://wegotthiscovered.com/blu-ray/te ... ay-review/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det var på 3+ igår aftes. Den kommer igen i aften hvis man vil høre selv.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Nå, så sender 3+ i stereo nu? Det var vist mono indtil et par år siden. :lol: (jeg er meget bagefter hvad angår flow TV da jeg ikke har haft det siden 2013)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nej da, Dolby Digital 8-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den her bliver postet her. AMA med Mads Mikkelsen og Joe Penna, primært om den nye film Arctic, men givet naturen i en AMA er der masser af spørgsmål og svar der handler om andet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Arnold-gensyn begynder nu! "Come oooovn Cohagen, you got wat you want.. Give these people Æ-ER"

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Christoffer I. N. skrev: Og her til aften fik jeg så endnu et gensyn, med Terminator. Nogen der ved om lydsiden er blevet restaureret? Musikken lyder som forventet, men især lydeffekter, laser-kanonerne og sådan, de lyder ret godt af en film fra 1984 at være.
Ja, der kom desværre nye lydeffekter til enten DVD eller Bluray udgivelsen. De originale effekter er super badass. Meget rå og smadrede, mens de nye er meget rene og hi-fi, stik modsat filmens stil. Mener der findes en video på nettet hvor du kan se/høre de originale lyde op imod de nye og tamme lydeffekter.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er lidt mærkeligt.. For altså de passer jo "OK" ind, dem jeg hørte, men er noget hifi iforhold til resten af lydbilledet, men samtidigt ikke særligt moderne. Link gerne hvis du finder videoen.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det er nok et spørgmsål om hvad man har hørt først, og er vokset op med. Så T1 utroligt mange gange som knægt, og kender alle lyde så når de pludseligt er ændret er det jo en skandale. :)

Har fundet videoer med originale lyde og nye lyde, men man skal lige prøve at abstrahere fra at den ene video er ret god kvalitet og den anden er skod, samt den ene er på tysk:

Originale lyde:


Nye lyde:


Der er flere af de nye lyde som jeg kan acceptere, men nogle af dem er sgu for fesne. F.eks. politimandens revolver ved 1:57 i den nye og 1:31 i den originale. Eller ved ca. 3:01 i den nye: Revolver og shotgun, er maks fesne sammenlignet med 2:36 i den originale. Der er så meget power og karakter i de originale lyde. Husker også nogle af scenerne fra fremtiden, hvor en terminator går amok med et stort maskingevær. Virkelig fed lyd i den originale - skod lyd i den nye version.

EDIT: Fandt lige scenerne fra fremtiden. Den nye lyde holder ikke en meter:

Nye lyde:
https://youtu.be/P7nq-r7QWW0?t=167

Originale lyde:
https://youtu.be/nL4ckHJ4dZA?t=172

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL den bil der.... Godt nok gigantisk forskel.
Maskingeværet ved ~1:05/1:30 (tidsforskellen i klippene) kan jeg godt huske den gamle lyd.
Fedt med den mængde modulation på lyden fra hans perspektiv i den gamle. Det kunne de sagtens have matchet bedre hvis de ville...

Jeg kan klart bedre li' dynamikken i den nye udgave. Spørsgmålet er hvor meget man må ændre i den slags "international-klenodier"... :)
Musikken er en anden sag, men det kan være det er den dårlige upload der snyder hvad den angår.

Det var netop primært "fremtids-våbnene" jeg lagde mærke til lyden af, da jeg så den den anden dag. Skal ikke kunne sige hvilken version det var de viste..

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Wonder Woman (2017)

https://www.imdb.com/title/tt0451279/

Ok - jeg havde ikke den store tiltro til den her. 2 timer og tyve minutter er lang tid. Men den formåede at tage r*ven på mig.
Det er jo en ganske fint fortalt eventyrfilm. Hele setuppet omkring guder og 1. verdenskrig er jo corny som bare fanden ... og balancerer også på et sværdsæg (høhø) i det meste af filmen.

Men jeg synes sgisme det virker.

Boss mod boss kampscenen er måske en kende langtrukken og det samme med den klassiske indlagte Hollywood-style udpensling af, hvad der er godt og ondt (amerikanere har jo behov for at få det ind med ske) - men ellers er det nok den første superheltinde- (uha må man sige det?) -film i lang tid, der formår at have en gennemgående høj underholdningsgrad med den rette vekslen mellem jokes, action osv.

Meget seværdig.

Jeg giver den topkarakter.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Zombieland (2009)

Cirka som jeg havde ventet. Lidt over middel.
Jeg kan ikke lide, at man lader zombierne have egenskaber, de ikke plejer have, f.eks. bevæge sig lige så hurtigt som mennesker og være i stand til at klatre. Men okay, universet hænger sammen inden for egne rammer.

Egentlig en standard Hollywoodfilm om at vokse op, finde nogen til det første kys, finde en faderskikkelse, o.s.v. –– så udspiller den sig blot lige omkring slutningen af zombie apokalypsen.
Hverken god eller dårlig, men bestemt ikke en skodfilm.

Harrelson er sej, Stone er farligt-lækker, Eisenberg er kluntet og ung. Godt spil af alle, teknisk i orden.
– og Bill Murray har en spøjs lille rolle.

https://www.imdb.com/title/tt1156398/?ref_=fn_al_tt_1
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ready Player One (Spielberg, 2018)



Visuelt og lydmæssigt fuldt ud så velfungerende som man ville forvente af en Hollywood blockbuster af Spielberg. Men også lige så enøjet binær i sin personskildring som man ville forvente. De gode er gode, de onde er onde. Den slags falder jeg ikke rigtig for længere. Og præmissen om at menneskeheden har givet op, både overfor den storindustrielle overmagt og overfor det uoverskuelige i at tage ansvar for sin egen kulturelle dannelse og udvikling, engang i 1980'erne, er ærligt talt lidt dum. De kan deres håndværk, så jeg blev grebet af historien ca. halvvejs inde, men jeg behøver nok ikke se den igen.

**********
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Billede

Ville lige give en heads up omkring den mildest talt monstrøse x-files box som vist nok er en eksklusiv Amazon ting.
Den inkluderer sæson 1-9 (hele den oprindelige serie) samt 10 og 11 (den nye serie) i alt 218 afsnit plus et ordenligt læs ekstramateriale :shock:
Vi snakker HD remaster i 16:9 format hele vejen. det viser sig nemlig at også de første sæsoner blev filmet i bredformat, men da alle havde 4:3 TV kunne ingen jo se det! Jeg ved ikke hvorfor de tog beslutningen dengang, men i dag er jeg glad for det.

Jeg så kun lidt spredte afsnit da den kørte fra TV2 i 90erne, men kunne egentlig godt lide den. Har bestilt boksen nu da jeg tænker det er den ultimative måde at se serien på. Jo, det er 700 kr men for 60 Blu Ray skiver synes jeg egentlig det er ok


Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

700 kr for bluray er da ikke slemt. Jeg har dvd boksen med de første 9 sæsoner + de to film på dvd, den kostede vist omkring 900 kr..

Vil meget gerne høre lidt om opskaleringen, når du får set noget af det!

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Christoffer I. N. skrev:700 kr for bluray er da ikke slemt. Jeg har dvd boksen med de første 9 sæsoner + de to film på dvd, den kostede vist omkring 900 kr..

Vil meget gerne høre lidt om opskaleringen, når du får set noget af det!
Nej det er ca 11. kr pr skive! Det er til at leve med. Jeg er også meget spændt på hvordan den remaster er. DVD'erne skulle være smådårlige hvad angår billedkvaliteten. Det samme var tilfældet med Chris Carter's oversete Millennium -serie (med Lance Henriksen) - der er afsnit der nærmest ikke kan ses, og da slet ikke på et 55'' 4k tv.

Har ikke modtaget X-Files boksen endnu. I'll be back :-D

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

DR's beskrivelse interesserede mig ikke .. indtil jeg læste instruktørens navn.
Måske tager jeg mig sammen og ser den, måske ikke.
Har nogen her set den, og kan sige noget .. ?

21:00 på DR3
Black Book (Originaltitel: Zwartboek)

DR's beskrivelse:
Nederlandsk krigsdrama fra 2006.

"Den unge, jødiske sangerinde Rachel overlever at blive bombet ud af sit skjulested i det nazibesatte Holland, men ser hele sin familie dø, da de forsøger at flygte.
I september 1944 får hun til opgave af den hollandske modstandsbevægelse at forføre en højtstående officer fra Gestapo. Men det går hurtigt op for hende, at noget er rivende galt. Hvem er egentlig ven, og hvem er fjende?"

Rachel/Ellis: Carice van Houten.
Ludwig Müntze: Sebastian Koch.
Hans: Thom Hoffman.

Instruktion: Paul Verhoeven.

Ret høj karakter på IMDb ... som Verhoeven-film plejer:
https://www.imdb.com/title/tt0389557/?ref_=nv_sr_1
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

tomcat skrev:Black Book (Originaltitel: Zwartboek)

Nederlandsk krigsdrama fra 2006.

Instruktion: Paul Verhoeven.

Ret høj karakter på IMDb ... som Verhoeven-film plejer:
https://www.imdb.com/title/tt0389557/?ref_=nv_sr_1
Okay, den var temmelig fantastisk. Fuldgodt håndværk. Jeg er nærmest på grådens rand –– af bare rørthed. Den slags film, som får mig til at ... føle /indse, hvor afskyeligt det er, når mennesker har vold-magt over andre mennesker. (fattige ord, for hvem veed ikke, hvor afskyeligt krig er. Orker ikke finde bedre ord lige nu).

Alt var, som minimum, i orden.
Skuespil, pacing, musik, scenografi .. og, frem for alt, fortællingen var sammenhængende og fortalt uden falbelader. En film, der ikke har travlt, men som bestemt heller ikke nøler.
Fremragende filmhåndværk.

Hovedrollen Carice van Houten (som jeg ikke kender) spiller skørtet ud af buksen.
Alle andre roller også fremragende besat.
Helt fortjent høj IMDb-karakter.

Eftertanke:
Jeg ler, omend til dels hånligt, når jeg tænker på en tråd i Tegneseriegruppen forleden, vedrørende at Black Panther, Marvels, er nomineret til bedste film –– en for mig at se under standard-film, som jeg ville betragte som heldig hvis den bliver kaldt "Acceptabel" –– og at sådan een som denneher er ukendt i bredere offentlighed, s.v.j.v.
Tak til DR3, som vist desværre bliver slagtet snart.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Var det ikke på DR K?
Faldt for sent over din kommentar herinde. Den bliver da nok set hvis jeg opdager den bliver sendt igen.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

tomcat skrev:
tomcat skrev:Black Book (Originaltitel: Zwartboek)

Nederlandsk krigsdrama fra 2006.

Instruktion: Paul Verhoeven.

Ret høj karakter på IMDb ... som Verhoeven-film plejer:
Jeg så den på Netflix, ikke dårlig, men jeg var ikke så imponeret samlet set.

Kan generelt godt lidt Paul Verhoeven, men primært hans sci-fi ting.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så lige et par afsnit af "Inside the Mossad" på Netflix i går.

En dokumentar om den meget effektive og målet-helliger-midlet Israelske efterretningstjeneste.

Det er topfolk de har fået fat i, som udtaler sig eller 'ikke-udtaler' sig om både konkrete missioner og tjenestens filosofi.

Utroligt spændende og en indsigt ind i en verden og tankegang vi normalt ikke er vidne til så direkte.

Jeg har selv trænet Krav Maga i mange år og det efter min mening den mest direkte og nådesløse selvforsvarsform, der findes: spark og knæ i skridtet, stik og slag i halsen, i øjnene, tramp i hovedet - alt sammen som forsvar og for at passivisere effektivt. Det handler bare om at overleve for enhver pris.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Holger skrev:Så lige et par afsnit af "Inside the Mossad" på Netflix i går.

[..]
Jeg har selv trænet Krav Maga i mange år og det efter min mening den mest direkte og nådesløse selvforsvarsform, der findes: spark og knæ i skridtet, stik og slag i halsen, i øjnene, tramp i hovedet - alt sammen som forsvar og for at passivisere effektivt. Det handler bare om at overleve for enhver pris.
Jeg husker dine forslåede, smilende billeder, vistnok fra dit første år med KM. Inspirerende, fordi jeg selv føler mig rimelig forsvarløs. Eller i al fald fuldstændig utrænet i vold, til hvis jeg skulle blive alvorligt angrebet. Har dog aldrig fået taget mig sammen til at afsætte tid til det. Selvom det er en indlysende god idé. (Måske er jeg doven).
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Christoffer I. N. skrev:Var det ikke på DR K?
Du har ret. Det var på K
(som vist også falder for slagterkniven hos DR).
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Nyt svar