Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af Kimex »

Onsdag aften i Davids liv. Kæresten har taget initiativ til en par-aften. Ud at spise god mad. En tur i Øst For Paradis for at se en film som vi begge var faldet for, baseret på traileren alene. Og idet vi sidder og venter i biografens cafe, uden for døren til salen, kommer operatøren hen; "Nå, er det jer der skal se filmen?". "Øh, ja - er vi de eneste?". "Ja, det er I. I kan bare gå ind når I synes." Han har allerede sat reklamerne i gang, og bevæbnet med en kop kaffe hver sætter vi os ind i sofaen og fletter ben og arme i et par timer, mens vi højlydt nyder en film, der var lige som vi ønskede den.
Det lyder til i har haft en god aften.
Får mig til at tænke på en sang jeg spiller for tiden. Perfect Day med Lou Reed :)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg har lige set en film på Netflix. Som hedder The Duplex. Det er en Nollywood film. Dvs. en lavbudgetfilm fra Nigeria. Det er en gyser med det velkendte plot, hvor et par køber et hus som er hjemsøgt af en tidligere afdød ejer.
Jeg syntes det var en virkelig god film. Mange, måske de fleste, ville kalde den en skod film. Det er en film uden nogen nævnværdig lyslægning til at understrege handlingen. Kun lidt underlægningsmusik. Ingen filtre på filmen. Det var som taget direkte fra kameraet. Ingen ekstra kontrast. Det hele var i det heletaget meget underspillet. Nogle ville måske opfatte det som dårligt skuespil. Da vores skuespillere jo, næsten altid overspiller lidt. og jeg sad da også hele tiden og vurderede om det fungerede. Den kvindelige hovedrolle kørte den hjem. Der var et sted hvor den mandelige skulle skrige skræmt fra vid og sans. Og det syntes jeg ikke var helt troværdigt. Men måske også fordi scenen ikke havde underlægning af kreativt lys eller musik. Skuespillet stod helt alene. Når man ser lavbudget film er det ofte sådan at man , mislykket, forsøger at skabe stemning med bombastisk underlægningmusik og stemningfyldte lyslægninger. Og ofte bliver det så dårligt at filmen ligefrem bliver kult. Her er det tydeligt at de end ikke ville forsøge at skabe spektakulære kulisser, lys eller underlægningsmusik. Filmen foregår i et middelklasse kvarter i en Nigerianske storby Lagos. Filmen kunne lige så godt have foregået i en Københavnsk forstad og karaktererne kunne sagten udskiftes med Danskere. Billederne var som taget lige ud af kameraet . Ingen dyster stemning.
special effekt er ikke særligt gode i filmen , men der sådan set ikke så meget af det i filmen.

Når jeg finder filmen forfriskendene er det måske fordi jeg er blevet lidt mæt af - film med filtre, Store stjerner som kun kan spille en rolle (Tom Cruise/Tom cruise-Eastwood/Eastwood ) osv. Amerikanske hvide film helte som er bedre til at være indianere end indianerne eller japanere end japanere. Danske skuespillere som bliver anmelderrost for deres skildringer af udsatte mennesker på kanten af samfundet eller overklassen, men egentligt bare viser et stereotypt billede af disse mennesker, Film som foregår i Afrika, og som indledes med jungletrommer og stammedans, så man virkelig kan smage den afrikanske atmosfære, film med kæmpe budgetter med underlægningsmusik af Zimmermann eller John Williams, for at det hele skal virke så storslået, men ender som en kæmpe kliche eller gysere med folk som kravler på vægende eller med de mest underlige monstre.
Selvom starten af The Duplex var som at få en våd klud i ansigtet, fordi den var barberet for alle de effekter som skal narre vores sanser.
Så blev jeg indfanget af filmen og sad klinet til skærmen i to timer, som jeg ellers havde andre planer med.
Herlig film.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev:Onsdag aften i Davids liv. Kæresten har taget initiativ til en par-aften. Ud at spise god mad.
.....
Filmen som sådan får 10/10 af mig. Intet mindre. Aftenen som helhed sprænger skalaen, med 15-20 stjerner ud af 10.
Fedt! Det lyder som en lille gemt juvel... Tror jeg vil prøve at gøre dig kunsten efter :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sidste weekend fik jeg set 2 for mig nye film.
Endnu engang var et af dem baseret på komponisten, nemlig Thomas Newman, til filmen Lemony Snickets Én ulykke kommer sjældent alene/A Series of Unfortunate Events.
https://www.imdb.com/title/tt0339291/?r ... f_=nv_sr_1

Familie-venlig, eventyr agtigt.
Ganske typisk Thomas Newman lyd som jeg bedst kan li' ham. Sjovt at høre ham lave noget der skal være lidt mere eventyr og børnevenligt, og i andre passager fyrer han op for de Shimmer-klange han også har brugt til andre film.
Dur nok ikke til helt små børn. Men ellers klart en anbefaling herfra.


Og så fik jeg set En flænge i himlen/The Fault in Our Stars
https://www.imdb.com/title/tt2582846/?ref_=fn_al_tt_1

God film.
Har ikke rigtigt set andet med Shailene Woodley, udover The Spectacular Now, som jeg vil se igen, hvis jeg falder over den.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Lige set filmen Triple 9, bank-kup og bander m.m.
Halvvejs igennem filmen søger jeg mig frem til at det er Atticus Ross, hans kone, bror og Bobby Krlic/The Haxan Cloak der står for soundtracket, og så giver det lige pludselig mening. Rigtig fed lyd, som altid.
Skaffer nok ikke soundtracket for at genopleve filmen, men for at høre fed musik. Filmen får nok omkring 6-6½/10.

https://www.imdb.com/title/tt1712261/?ref_=nv_sr_1
https://www.imusic.dk/cd/0819376095820/ ... mpact-disc
Kommer på 3+ klokken 21 i aften.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

derermusikanten000 skrev:

god film godt soundtrack
Elton er en dygtig komponist og musiker
Lige set den i biffen;
Helt enig, jeg vil supplere med at den er fedt lavet!
Hvor vigtige perioder i hans liv bliver til musik. Det er vel en musical?

Den får 8 af 10 snaps.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:
Christoffer I. N. skrev:Lige set filmen Triple 9, bank-kup og bander m.m.
Halvvejs igennem filmen søger jeg mig frem til at det er Atticus Ross, hans kone, bror og Bobby Krlic/The Haxan Cloak der står for soundtracket, og så giver det lige pludselig mening. Rigtig fed lyd, som altid.
Skaffer nok ikke soundtracket for at genopleve filmen, men for at høre fed musik. Filmen får nok omkring 6-6½/10.

https://www.imdb.com/title/tt1712261/?ref_=nv_sr_1
https://www.imusic.dk/cd/0819376095820/ ... mpact-disc
Kommer på 3+ klokken 21 i aften.
Fik genset Triple 9. Den var bedre end jeg huskede den.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nårh ja, i søndags så jeg Hidden Figures. Mit eneste brok omkring den var for lidt Hans Zimmer. Ja så evt. for meget Pharrell.. De to punkter er dog ikke noget der ødelægger oplevelsen for mig.
Har nu set Janelle Monáe i denne og Moonlight. Kunne sagtens vende mig til hende som skuespiller, det gør hun godt. De 3 damer Hidden Figures centrerer sig om er alle gode. Hvad angår det delte samfund, der synes jeg de rammer en god balance. Det er tydeligt at det er en af filmens vigtigste pointer. Til min smag er det gjort tilpas.
https://www.imdb.com/title/tt4846340/?r ... f_=nv_sr_1

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

tomcat skrev:Oplysning til Brugerne om Skidegode film:
Denne fine Paul Verhoeven vises igen i aften kl. 21.05 på DR K.

Black Book (Originaltitel: Zwartboek)

DR's beskrivelse:
Nederlandsk krigsdrama fra 2006.

"Den unge, jødiske sangerinde Rachel overlever at blive bombet ud af sit skjulested i det nazibesatte Holland, men ser hele sin familie dø, da de forsøger at flygte.
I september 1944 får hun til opgave af den hollandske modstandsbevægelse at forføre en højtstående officer fra Gestapo. Men det går hurtigt op for hende, at noget er rivende galt. Hvem er egentlig ven, og hvem er fjende?"
min beskrivelse, da jeg såe den i februar:
den var temmelig fantastisk. Fuldgodt håndværk. Jeg er nærmest på grådens rand –– af bare rørthed. Den slags film, som får mig til at ... føle /indse, hvor afskyeligt det er, når mennesker har vold-magt over andre mennesker. (fattige ord, for hvem veed ikke, hvor afskyeligt krig er. Orker ikke finde bedre ord lige nu).

Alt var, som minimum, i orden.
Skuespil, pacing, musik, scenografi .. og, frem for alt, fortællingen var sammenhængende og fortalt uden falbelader. En film, der ikke har travlt, men som bestemt heller ikke nøler.
Fremragende filmhåndværk.

Hovedrollen Carice van Houten (som jeg ikke kender) spiller skørtet ud af buksen.
Alle andre roller også fremragende besat.
Helt fortjent høj IMDb-karakter.
https://www.imdb.com/title/tt0389557/?r ... YUStnV-wK8
Kommer på DR2 i aften klokken 23:50

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er igang med at se Deepwater Horizon på Kanal 5. Har ikke fået set den hele, men jeg kom egenligt også mest pga. det Oscar-nominerede lydarbejde. Jeg skal love for at der er blevet skruet op for "popcorns-lyden" den sidste halve times tid. Godt med smæk på. :-D

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Serien Masters of Horror.. 2 seasoner hvor hvert afsnit er sin egen selvstændige historie på en time og hver af en forskellig instruktør... Forstår ikke at jeg som horror fan ikke er blevet oplyst om denne series eksistens noget før :)

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

mik_c skrev:Serien Masters of Horror.. 2 seasoner hvor hvert afsnit er sin egen selvstændige historie på en time og hver af en forskellig instruktør... Forstår ikke at jeg som horror fan ikke er blevet oplyst om denne series eksistens noget før :)
Jeg har haft dem stående i en del år nu, og må sige at de på trods af det stærke instruktørfelt, er temmelig ujævne. F.eks synes jeg Argentos bidrag er noget makværk og det har intet af hans "touch" mht kameraføring, farvesymbolik etc i behold. Men måske jeg skal se nogle af dem igen. Er et godt stykke tid siden sidst.
Ideen med en horror-antologi i tv form hvor instruktørerne får frie hænder er ellers rigtig god.

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

K-Bee skrev:
mik_c skrev:Serien Masters of Horror.. 2 seasoner hvor hvert afsnit er sin egen selvstændige historie på en time og hver af en forskellig instruktør... Forstår ikke at jeg som horror fan ikke er blevet oplyst om denne series eksistens noget før :)
Jeg har haft dem stående i en del år nu, og må sige at de på trods af det stærke instruktørfelt, er temmelig ujævne. F.eks synes jeg Argentos bidrag er noget makværk og det har intet af hans "touch" mht kameraføring, farvesymbolik etc i behold. Men måske jeg skal se nogle af dem igen. Er et godt stykke tid siden sidst.
Ideen med en horror-antologi i tv form hvor instruktørerne får frie hænder er ellers rigtig god.
Well indtil videre har jeg kun set:
"Incident On and Off a Mountain Road" Don Coscarelli
"Cigarette Burns" John Carpenter
"Haeckel's Tale" John McNaughton
"Imprint" Takashi Miike
"Valerie on the Stairs" Mick Garris

Og Valerie on the stairs var den eneste jeg ikke syntes var værd at se. .. Men havde heller ikke de helt store forventninger og kan godt lide det er lidt upoleret og man aldrig helt ved om det er godt eller noget værre lort :D

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Shazam! (2019)
Den er klart bedre end hvad de har lavet med Superman, Batman og den forfærdeligt mislykkede Wonder Woman.

Den sigter på teenager publikummet, med hø-hø-vittigheder og rimelig uhyggelige CGI-dæmoner.
Historien er en smule lang i spyttet, hist og her. Men fortællingen holdes kørende på et fornuftigt lavpraktisk plan, klogt gjort af ophavsfolkene.

Jeg ville ikke lade en tolvårig se den alene; dæmonerne er ret ondskabsfulde. Der spilles godt, og scenografien er velfungerende. Musikken er rædsom, ligesom i alle de andre moderne film i genren.

https://www.imdb.com/title/tt0448115/?r ... f_=nv_sr_1
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

tomcat skrev:Shazam! (2019)
Den er klart bedre end hvad de har lavet med Superman, Batman og den forfærdeligt mislykkede Wonder Woman.
Jeg tror den generelle holdning er at Wonder Woman er den absolut bedste af DCU filmene og en fin superheltefilm i sig selv med 7,5 på imdb og fin anmeldelse i EKKO. Jeg har nu ikke set den selv så om det er sandt skal jeg lade være usagt.

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Stranger Things sæson 3 - den har fået meget ros, men for mig var det en frygtelig omgang råben og skrigen, den ene flugtscene efter den anden, super karikerede skurke (russians, really?!) og nærmest nul plot. Som om skaberne ikke rigtig kan finde ud af, om det skal være komedie, parodi eller horror - og lander derfor mellem alle stolene. Sikke en skuffelse. 3/10

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Er fuldstændig enig. Jeg måtte spole igennem flere afsnit. Dialogerne var lange og ligegyldige. Scenerne var lange og ligegyldige. Fjenden havde ingen uhygge omkring sig. Mangler stadig at se det sidste afsnit og ved ikke om jeg får det gjort. Første sæson var et mesterværk. 2. Ok. 3. Ligegyldigt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

tomcat skrev:Shazam! (2019)
Den er klart bedre end hvad de har lavet med Superman, Batman og den forfærdeligt mislykkede Wonder Woman.
Shazam er en overraskende god lille superheltefilm. Jeg er totalt hoppet af Avengers, X-men, Supermand osv. vognen. De siger mig ikke en pind og er alle så over the top at det gør ondt i mit hoved. Shazam har tydeligtvist et langt mindre budget end alle de andre, hvilket gør at den føles mere jordnær og hyggelig. Den prøver ikke på at være det vildeste nogensinde, som jeg føler de andre gør med deres vanvittige cgi orgier. Den har også en god blading af humor og seriøsitet. Den ikke lavet som en decideret komedie, men tager sin egen historie seriøst, men deri er indflettet smagfuld humor her og der. Minder en del om de gamle Spider Man film i stilen og historien. 7/10

Var i bio og se Midsommar forleden. Samme instruktør og forfatter som Hereditary, som jeg var ret vild med. Han er vanvittigt dygtig ham Ari Aster. Midsommar er ikke uhyggelig på samme måde som Hereditary, men mere en feel bad agtig film, som bliver siddende i en da den har en meget unik stemning. Den er noget mere særlig end Hereditary, som i grunden er en ret ordinær gyser historie. En af de rigtigt interessante ting ved Midsommar er at det hele foregår i bragende solskin i den svenske natur. Det er faktisk noget jeg har ønsket mig at se længe, for alle gyserfilm foregår om natten, og ofte i regn og torden. Det føles meget kliche, men endelig er der én som modigt har kastet sig ud i det, og det er lykkedes ganske glimrende. Rigtig fin og finurlig gyserfilm. Jeg savnede dog et par ting, som Hereditary har. Jeg savnende en mere interessant hovedperson, og at den virkeligt overraskede mig, for den er rimelig forudsigelig. 8/10

US
Stor skuffelse. Kunne ret godt lide Get Out af samme instruktør, men jeg kedede mig bravt til US. Udover at historien er rimeligt sær, og interessant, så er udførelsen præget af gyser klicheer en mas. Start scenen foregår i et tivoli, om natten hvor regn og torden kommer ind når det skal blive uhyggeligt. Det virker enormt plat på mig. Ellers foregår en stor del af filmen, med at familien vi følger bliver jagtet rundt. Ret kedeligt at følge, og ikke uhyggeligt. Der er lidt forsøg på humor her og der, men det fungerer dårligt, og så har den et kæmpe problem i historien som ikke giver en skid mening. Den er ikke super dårlig, bare ikke rigtig spændende eller uhyggelig. 6/10

Bonnie and Clyde
Måtte gense Bonnie and Clyde, efter at have set The Highwaymen, som ikke var særlig spændende. Bonnie and Clyde er en fantastisk film. Den er så meget mere end en historie om nogle forbrydere. Det er er skønt samspil mellem Bonnie og Clyde, hvor Bonnie i virkeligheden godt vil noget mere end bare at lalle rund, men Clyde har nogle personlige issues (impotent!) som han kompenserer for ved at spille bad boy. Kan ikke sige så meget andet end at det er en fremragende film. 9/10

Gräns
Sær film af Ali Abbasi. Troede i lang tid at den handlede om det dyriske i mennesker men umiddelbart er det blot et eventyr om trolde, men det er måske lidt det samme. Jeg blev lidt skuffet over at det var "bare" var en troldefortælling, men den handler selvfølgelig også om at være anderledes, og det er fedt at se en film hvor dem vi skal holde med er meget grimme og utiltalende. 7/10

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:I, Daniel Blake (2016)
http://www.imdb.com/title/tt5168192/
Britisk socialrealisme har jeg intet imod. Var vild med Ratcatcher og Fish Tank men I, Daniel Blake er i den lette ende. Sådan lidt hyggelig, men blandet med tragedie. lige før den blev tragikomisk. 6/10
Kommer på DR K klokken 21:30 i aften. Det ligner det er den bedst ratede film af udvalget for i aften, og lyder mest interessant. Men ellers kan man jo få sig et grin eller to til Pain & Gain... :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:
AvS skrev:I, Daniel Blake (2016)
http://www.imdb.com/title/tt5168192/
Britisk socialrealisme har jeg intet imod. Var vild med Ratcatcher og Fish Tank men I, Daniel Blake er i den lette ende. Sådan lidt hyggelig, men blandet med tragedie. lige før den blev tragikomisk. 6/10
Kommer på DR K klokken 21:30 i aften. Det ligner det er den bedst ratede film af udvalget for i aften, og lyder mest interessant. Men ellers kan man jo få sig et grin eller to til Pain & Gain... :-D
Fik set Jeg, Daniel Blake igår. Ikke den slags film jeg har lyst til at se for ofte, men god film.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

jeg var statist i et afsnit af The Rain i torsdags –– så derfor forsøgte jeg lige at se 1ste afsnit af sæson 1 (2018).

Det var rystende dårligt. Klarede omkring ti minutter ... til dér, hvor tøsen går ud og åbner døren (til den inficerede verden udenfor containeren) ... det er simpelthen for dumt.

Kontrast:
Det var i den virkelige verden skidesjovt at være med: spændende at opleve, hvordan en temmelig stor mængde mennesker arbejder intenst sammen om et specifikt mål .. og opnår deres ønskede resultat.
Cirka fire timer på settet, som nok bliver til 30 sekunders skærmtid. (hvis det overlever klipperummet) .. så når 'mit' afsnit kommer, skal jeg klart se det.

Om et år eller noget :-D
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg så Begin Again/Forelsket i New York igår:
https://www.imdb.com/title/tt1980929/?r ... f_=nv_sr_1

En film om et musiker-par, med mange gode navne på rollelisten. Fin film.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Shaun of the Dead (2004),

instrueret af Edgar Wright (ham med Hot Fuzz, 2007, der var rimelig skæg og tempofyldt).
Skulle vist være en god zombiefilm. (trods det let fjollede valg af plakatbillede).

Jeg har ikke set den.
Den vises i aften kl 21 på DR3

https://www.imdb.com/title/tt0365748/?ref_=fn_al_tt_1
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Fun in Acapulco (1963)

Den var sq helt fin. Jeg bliver aldrig verdens største musikfilm-fan ... da jeg som knægt såe "Grease," kedede jeg mig så hårdt, at det var pinligt.

Men ... denne Elvis P-film var helt fin. Og flere af sangene er jo ganske vidunderlige. Han spillede også til rollen passende skuespil. En hyggelig genre: Hollywood's udgave af tilsvarende dansk folkekomedie anno dengang i tresserne. Uskyldig på samme snusfornuftige måde som Li'l Abner fra Vovsebølle.


https://www.imdb.com/title/tt0057083/?r ... f_=nv_sr_3
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Lige set den engelske film High-Rise på DR3. Havde kun læst at det skulle være "Drama" og foregå i et højhus i London 1975. IMDB skriver Drama, Horror, Sci-fi, og det er nok meget rammende.
Svært at skrive noget uden at spoile. Jeg ville forvente at sådan en slags f*cked up "kunst-film" ville blive sendt på DR K eller noget..
Meget mærkelig oplevelse. Ved ikke om jeg ville anbefale den. Der findes en del andre film på knap 2 timer der er bedre at bruge tiden på.
Iøvrigt relativt blodig og grafisk, så er man sart skal man undgå filmen.
5.6/10 på IMDB, jeg ved ikke hvad den skal ha' af karakter...
https://www.imdb.com/title/tt0462335/?ref_=fn_al_tt_1
Har man lyst til at give den et skud, kommer den i aften på DR3 21:35. Jeg har ikke behov for et gensyn...

Nyt svar