Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af tomcat »

Begin Again (2013)
John Carney skriver og instruerer, og det gør han sømløst.

Een af dem, tv sender en gang i mellem: Perfekt midt-på-vejen & feel I DEN GRAD good-film.
Keira Knightly er kæreste og sangskriverpartner med en tumpe, som forlader hende da hans musik får succes –– så Mark Ruffalo får en chance. Skide skøn lille film, som endda er bonus relevant for MaskinFolk: Ruffalo skal producere hendes album, så hun kan give lidt baghjul til ham tumpen.

Og så er der en hyggelig privatfestscene, hvor de danser til dette track:


MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

tomcat skrev:
K-Bee skrev:Train To Busan er intet mindre end genial. De kan altså noget med over-the-top actioni Sydkorea:-)
–indrømmer, jeg fik ikn'gang set den. Det var simpelthen over min gå-i-seng tid.
Napper den gerne en anden gang.
DR K har sendt den en 3-4 gange nu her for tiden. Men jo det ér mest sådan en sen-aften eller nattefilm hos dem. Det passer nok meget godt til det med zombier. Har heller ikke selv set den.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

tomcat skrev:Begin Again (2013)
John Carney skriver og instruerer, og det gør han sømløst.

Een af dem, tv sender en gang i mellem: Perfekt midt-på-vejen & feel I DEN GRAD good-film.
Keira Knightly er kæreste og sangskriverpartner med en tumpe, som forlader hende da hans musik får succes –– så Mark Ruffalo får en chance. Skide skøn lille film, som endda er bonus relevant for MaskinFolk: Ruffalo skal producere hendes album, så hun kan give lidt baghjul til ham tumpen.

Og så er der en hyggelig privatfestscene, hvor de danser til dette track:


Ja fin film :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Er gået i gang med Mayans MC (HBO)

Det er spinoff-efterfølgeren til Sons Of Anarchy, hvor vi så hovedsagligt følger den mexicanske MC klub i stedet. Men der dukker lidt kendte ansigter fra Sons op hist og her.
Man skal jo lige i gang - og jeg erindrer også at Sons tog lidt afsnit før den fængede for alvor.
Men indtil videre er den ok. Måske lidt mere eksplicit grusomhed - men det er vel efterfølgerens byrde.
Det lader til, at der er nogle gode karakterer, der kan bygges op på.

Fedt at se Edward James Olmos i en rolle, han virkelig fylder godt ud. Og f.eks Richard Cabral som "Coco" ligner også en god karakter.

Foreløbig lige over middel - med forventning om mere.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vi var nødt til at stoppe med Sons, da den simpelthen blev for meningsløst voldelig. Derfor er vi heller aldrig gået i gang med Mayans.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - det sniger sig ind i flere og flere serier.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Tarantino: ... in Hollywood (2019)
Den er fed.
Se den.

Hvem skal *ikke* se den?
Folk, der ikke kan klare film meget ud over halvanden times længde.
Den er godt og vel tre timer, hvis man har reklame-tid med.

I København midtby's behagelige Dagmar bio brugte jeg knebet med at ankomme et godt stykke inde i reklame-tiden.
Det tager lige toppen af ventetiden.
Jeg kiggede:
Da filmen omsider begyndte, var det nøjagtig tyve minutter efter det nominelle starttidspunkt.

Filmen føltes ikke for lang.
Lang, ja.
Men ikke for lang.
Jeg synes ofte, en film på >2t med fordel kunne være klippet til 90 minutter.
Ikke denne.

Ofte, endda meget ofte, synes jeg at en films lydside -- både effekter og tilsat musik -- er alt for højt i mixet. Desuden er i mange nye film musikken virkelig dårligt komponeret. Umådeholdent påtrængende og derved genérer tilskueren på en for hele filmoplevelsen meget destruktiv måde.
Ikke i denne film.

Instruktøren er på et håndværksmæssigt højdepunkt. Alt spiller max.
Inklusive skuespillerne. Alle udfylder sømløst fremragende deres roller. Jeg har ærligt vanskeligt ved at pege på noget aspekt af filmen som mindre godt.

Jeg blev overrasket over, hvor lidt af den forventede, sædvanligt udpenslede vold, der forekom. Det var slet ikke det, der denne gang interesserer Mr. T.
Vold, ja. Udpenslet, ja. Men kun i enkeltstående situationer, hvor handlingen fordrer det.

Hvorfor skal man se den?
For historien. Eller retter: afviklingen af historien –– selve plottet er tyndt som et boudoir-gardin i Californien.
Se den for æstetikken, for tidsbilledet. For replikkerne og skuespillet. For kameraføringen og musikken. For den simple glæde over plottets action-højdepunkt -- omend man går helt fejl, hvis man forventer en actionfilm.

Det er en stille og rolig fortælling. Intens og perfekt tilberedt. Det er en ikke handlingens, men figurernes film.

Jeg ser næsten allerede frem til at se den igen. Det bliver vel til foråret en gang. Når jeg har tilstrækkelig afstand til igen at få en ordentlig én på opleveren over dette mesterværk.

Bonus
Vi var 30-40 publikummer i en mellemstor sal. Det var hyggeligt. Vi heppede og hujede, da det dumme svin får enden på komedien. Den slags er kun bedre, når man oplever det i en gruppe.
Du kan stadig nå at se den i en rigtig biograf.

________________________________________________
Vedhæftede filer
Screen Shot 2019-09-08 at 10.52.24.png
Screen Shot 2019-09-08 at 10.52.24.png (457.38 KiB) Vist 658 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Elle. (2016)
Aftenens Verhoeven-film på DR2 er vistnok een af dem, jeg ikke har set det hele af. Tror nok, den blev for ubehagelig/sindssyg undervejs (?). Er ikke sikker ...

Høj IMDb-score –– ikke usædvanligt, det gælder vel for alle Verhoeven-film.
Kl. 20:00 i aften.
https://www.imdb.com/title/tt3716530/?r ... f_=nv_sr_2

DR2 skriver:
Golden Globe-belønnet drama.
Michèle synes umulig at slå ud. Hun er chef for et succesrigt videospilfirma og styrer sit kærlighedsliv med samme skånselsløshed som sit arbejdsliv. Da hun voldtages i sit hjem af en ukendt gerningsmand, vender det op og ned på hendes liv. Resolut forsøger hun at opspore manden, og snart drages de begge ind i et sælsomt og pirrende spil, der konstant truer med at komme ud af kontrol.

Paul Verhoevens komplekse, stærkt underholdende mesterværk modtog en Golden Globe for bedste ikke-engelsksprogede film –– mens Isabelle Huppert fik en Golden Globe for bedste skuespillerinde.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »



spændene og underholdne film om en af musikkens pionerer

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

3 aftener, 3 temmelig forskellige film.

Shutter Island:
https://www.imdb.com/title/tt1130884/?r ... f_=nv_sr_1

Leonardo DiCaprio og Mark Ruffalo leder efter en forsvundet patient fra et sindssyge-hospital på en ø. Forstår ikke at jeg ikke har set den før nu. Fed Scorsese film. Vil gerne være enig med imdb og give den 8/10.
Fedt med deres valg af soundtrack. Max Richter nummeret er fedt, men jeg gider ikke høre det i nye film fremover.

Delvis "spoiler", marker for at læse:
Sjovt at Leo spillede med i både Inception og Shutter Island det år, og han i begge roller taler med hans døde kone :)


The Diary Of A Teenage Girl:
https://www.imdb.com/title/tt3172532/?r ... f_=nv_sr_1

Jeg kan godt li' Kristen Wiig, så den måtte jeg se. Derudover er det meget begrænset hvad jeg har set med Alexander Skarsgård, så det trak også.
Fin film. Hvis jeg falder over en film med Bel Powley, pigen der spiller hovedrollen, så ser jeg den nok. Altid godt at se nye spændende ansigter.


Kong: Skull Island:
https://www.imdb.com/title/tt3731562/?ref_=rvi_tt

Vidste ikke der var så mange store navne med i den film. Fedt med en rigtig monster film i stor størrelse. Find popcornene frem. Jeg grinede flere gange. Ikke stort skuespil, men store monstre. Fed CGI.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Christoffer I. N. skrev:Kong: Skull Island:
https://www.imdb.com/title/tt3731562/?ref_=rvi_tt

Vidste ikke der var så mange store navne med i den film. Fedt med en rigtig monster film i stor størrelse. Find popcornene frem. Jeg grinede flere gange. Ikke stort skuespil, men store monstre. Fed CGI.
Jep, en rigtig tømmermandsfilm og afgjort medre end Peter Jacksons mislykkede og oversentimentale King Kong udgave.

On another note: NU KOMMER RAMBO!!!!



Jeg elsker at Stallone bare fortsætter og fortsætter upåagtet at sin alder! Han bliver mindst hundrede og får lavet ti Rambo og Rocky film mere. Der er ogå tale om Cobra som TV-serie. Selv Tango og Cash 2 ligger han i forhandlinger om.
Jeg har tænkt mig at se det hele!! :-D

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

Wu-tang an american saga.

afsnit 5 kommer i aften :)
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Halloween 2019

https://www.imdb.com/title/tt1502407/

40 år efter ... :-P

Laurie Strode har simpelthen ventet hele tiden på, at Michael Myers skulle slippe fri, så hun kunne slå ham ihjel.
Hun ved at han vil komme efter hende. Så når det sker, så sørger hun for at samle hele sin familie hos sig for at beskytte dem.
Det giver jo mening ... NOT!

Altså ... Jamie Lee Curtis ... nej jeg ved sgisme ikke ... det kunne havde været så meget bedre ... nu er det bare en halvslatten gyser med gamle mennesker ... selvom Michael Myers har holdt sig super fit trods 40 års indespærring.

Skal vi give den 2,5 af fem fordi den trods alt prøver at opbygge en historie inden det hele falder fra hinanden? Ok? Lad os gøre det.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Green Book

https://www.imdb.com/title/tt6966692/

Endelig en kvalitetsfilm. Sjov, underholdende - går ikke for Hollywood-amok med temaet og holder igen med opdragelsen af seeren.
Viggo Mortensen og Mahershala Ali spiller godt sammen her.

Pladen fuld. Se den.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har indtil videre set 3 film i løbet af ugen.

The Accountant:
https://www.imdb.com/title/tt2140479/?r ... f_=nv_sr_1

Ville gerne se mere med Anna Kendrick. Hun er ikke så meget med i filmen, men trods alt en vigtig rolle for filmen.
Hvorfor virker J.K. Simmons altid som om han kunne pande dig én når som helst? Ville gerne se ham i en knap så intimiderende rolle.
Står til 7.3/10, den kan vel godt få 7/10 herfra. Sjov anderledes vinkel på sådan en film.


Spionen fra U.N.C.L.E.:
https://www.imdb.com/title/tt1638355/?r ... f_=nv_sr_1

Så den 5 minutter efter The Accountant. Dejligt med en lysere og mere løssluppen action-agtig film. Kemien mellem de 3 hovedroller, Alicia Vikander, Henry Cavill og Armie Hammer er super. Hvis du ikke kan tåle at figurer er sådan lidt "goofy", så undlad at se filmen.
Sjov film. Hvis den første fik 7/10, så får denne 7½/10.


Cutterhead:
https://www.imdb.com/title/tt6562628/?r ... f_=nv_sr_1

Dansk thriller(?) om en fotograf der tager ned i Københavns metro-byggeri for at dokumentere dem der arbejder dernede.
Rigtig godt lydarbejde. Fed visuel side. Ikke en familie-film. På mig virker det lidt som en lavbudget film, der får en masse ud af potentialet. Dog ved jeg ikke om (estimeret) 4.3 milloner DKK er lavbudget.
Glad for at jeg så den, men jeg tror ikke jeg har behov for at se den igen.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

IT: Chapter 2

Lang film hvis man sidder i en 4DX biograf og er typen som nemt bliver overloaded med sanseindtryk. Men: Den bygger godt bro til den tidligere film, og handler nu om den voksne version af børnene fra den tidligere film. Den har nogen få ‘wtf’ momenter, hvor det efter min mening bliver vanskeligt at leve sig ind i. Men det er ud af en film som varer > 2 timer, og det er ikke vanskeligt se bort fra de scener. Til gengæld er den scary as f*ck- de leverer virkeligt på skræk-parameteret. Ens reaktionsmønster i de scary scener er oftest af følgende art: 1) AHH 2) WTF 3) WTF-HAHA DET ER JO SINDSSYGT 4) HAHA OK MAKE IT STOP.

Jumpscares er der masser af, og de er også innovative i deres måde at bygge jumpscares op på. Du tror du kan forudsige det, men du tar fejl.

Det er en god gyser, men plottet er måske ikke det mest sofistikerede der ude. Nevertheless er de tro mod universet.

Scaryness: 7,5 ud af 10, hvor The conjuring ville få 10.
Plot: 4,5 af 10
Helhed: 6,5 af 10

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

The Dressmaker (2015)
instrueret af den for mig ellers ukendte Jocelyn Moorhouse. Som gør det pisse godt.

Jeg skulle lige vænne mig til den; først såe den ud til at være sådan en fortælling, hvor figurerne bliver ved med at træffe valg, der leder dem til fortabelse og ulykke.

Det viser sig, at sådan er det alligevel ikke. Det er en anden slags film. Det er lige før, man kan kalde den en klassisk mutant-historie: Hun bliver som barn ydmyget og sveget ... men der er een ting, som hun gør bedre end alle andre ... Kan hun som voksen tage sig sammen og udnytte sin superkraft til at få hævn over de, der mishandlede hende?

Kate Winslet, Judy Davis, Liam Hemsworth ... alle giver den fuld pedal. Scener er ikke for lange. Fine skift, som bringer handlingen tjept videre. Troværdige dialoger.
Musikken er for meget. Som den ofte er i moderne film. Musikken er ikke dårlig. Der er bare for meget af den.

På IMDb har den 7,1 af knap 48.000 stemmer. Helt fortjent.
Vil gætte på, den ved premieren har gået i Dagmar og Grand, det er lige typen. Flot og dramatisk, og slet ikke uden humor.
Vedhæftede filer
dressmaker.jpg
dressmaker.jpg (81.91 KiB) Vist 553 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hahaha, lige kæmpet mig igennem THE LAZARUS EFFECT med Olivia Wilde m.fl. Jeg burde nok ha' slukket efter 15 minutter da jeg fattede mistanke om at det ikke var en film for mig.
Er du til "standard" dårlig overnaturlig horror/thriller/sci-fi, så er det garanteret lige en film for dig.
https://www.imdb.com/title/tt2918436/?ref_=ttfc_fc_tt

Den har 5.2/10 på imdb. Jeg lytter nok Sarah Schachners soundtrack igennem, for der var vist et par fede passager.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Vis a vis (Netflix)

https://www.imdb.com/title/tt4524056/

Yellow Is The New Black.
Spansk serie om kvinder i et fængsel. Modsat den amerikanske orangeade så er den langt mere realistisk og sammenhængende i historien.
Virkelig god. Europa kan al det USA ikke formår.

5 af 5! Se den.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mimic [1997]:
https://www.imdb.com/title/tt0119675/?r ... f_=nv_sr_1
Guillermo del Toro film.
Her er salgs-pitchen fra imdb:
Three years ago, entomologist Dr. Susan Tyler genetically created an insect to kill cockroaches carrying a virulent disease. Now, the insects are out to destroy their only predator, mankind.

Monsteret lider det meste af tiden under elendigt 90'er CGI. Musikken minder mig om noget der skulle være 10 år ældre, eller mere. Det er ikke nødvendigvis negativt, men jeg havde nok forventet andet af en film fra 97. Det er selvfølgelig også med til at sætte en ældre horror-vibe, og det gør nok egenligt filmen en fin tjeneste, hvis ikke det bare er en cliche. Jeg ved det ikke.
Ganske godt lydarbejde. Det er altid spændende at hoppe tilbage i tiden og høre hvordan lyddesign opgaver er løst.
Kan egenligt godt li' idéen, og filmen kunne næppe være meget kortere, der er godt med action og skred i fortællingen konstant.
Er man sart hvad angår fjendtligtsindede mærkelige væsner, og hidsige måder at afskedige folk der har udtjent deres rolle, så skal man nok genoverveje om man vil se den. Giver mig lige 101%(?) af hvad jeg har lyst til et par gange undervejs, men det er vel også genrens formål.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den danske sci-fi QEDA kommer på DR 3 kl. 21:45 i aften.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Opsamling:

Bagstiv i boblebadet/Hot Tub Time Machine:
https://www.imdb.com/title/tt1231587/?ref_=tt_ch

Vidste ikke hvad jeg skulle forvente, og jeg ville nok være gået udenom den for et par år siden. Grinern sci-fi komedie. :-D Fed blanding af skuespillere, sjov og relativt original(?) måde at fortælle historien på.


The Big Short:
https://www.imdb.com/title/tt1596363/

Formåede ikke rigtigt at holde min opmærksomhed, måske fordi jeg ville arbejde imens, og så blev det en lang film med reklamepauser.. Ellers en fin måde at tage seeren i hånden på, med forklaringer af begreber. Der bliver dog stadig meget at holde styr på, selvom filmen prøver at hjælpe.
Steve Carell har vist et eller andet med at råbe i flere af hans roller...?! :-D Også fede skuespillere i denne film.
Får måske en chance igen, næste gang jeg falder over den.


QEDA:
https://www.imdb.com/title/tt6041362/?ref_=fn_al_tt_1

Fedt med dansk sci-fi. Flot visuel side, gode effekter, godt arbejde med musik og lyd. Jeg ved ikke om jeg er fan af den mængde voiceover, men det er jo så den måde de har valgt at fortælle de dele af filmen på.
Passende længde, selvom lige under 1½ time lyder af temmelig lidt. God sci-fi historie.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Måneskin i Bakkekøbing

https://www.imdb.com/title/tt7533756/

Måneskin I Bakkekøbing - Trailer


Humoristisk, hyggelig og humoristisk :-D
Gode plottwist og både kommunal og statslig indblanding - spændingen er på sit højeste.

Jeg giver den 5 af 5.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Joker
Antispoiler system; marker teksten herunder for at læse:


Den levede desværre ikke op til hypen. Synes den var ok, men langt fra fantastisk. Joaquin Phoenix gør det dog mesterligt, og uden hans præstation ville filmen ikke være meget værd. Synes historien og karaktererne mangler kompleksitet. Historien er ret banal og mangler kløgtighed, som rigtigt overrasker og skræmmer. Jokerens karakter og liv er en meget standart opskrift på en film galning. Single mand i fyrrene, som bor sammen med sin mor. Han er en kikset outsider, med et skod job og ingen rigtige venner. Han bliver tævet og ydmyget af nogle børn, og bliver fyret fra arbejde. Det viser sig at han er blevet mishandlet som barn. Jeg ville ønske at de var kommet op med noget mere originalt og tankevækkende end dette. Synes også at hans motivation for at hade verden og slå folk ihjel mangler dybdte.

Det er også nogle måder hvormed den skærer ting ud i pap som virkeligt irriterede mig. Især forholdet mellem ham og kvinden fra gangen. Jeg havde ikke set at det bare var imaginært, hvilket var fedt, men måden det bliver vist på var noget lort, med sædvanlige flashbacks hvor hun så mangler. Det var helt perfekt, der hvor hun er i tvivl om, at hvad han hedder. De skulle bare have stoppet der.

Andre ting som jeg synes den glider lidt let hen over, er om han i virkeligheden slet ikke er syg men pga. at hans mor har givet ham medicin netop er blevet syg. Han stopper med pillerne, og det eneste vi hører til det er at han siger at han har det meget bedre. Jeg synes det er enormt interessant hvis medicinen har gjort ham passiv og ude af stand til at fungere i verden, men under det hele har der været et monster, som nu, uden medicin, kommer frem, men det gør filmen ikke rigtigt noget ud af.

Jeg ville også ønske at den visuelle stil var lidt mindre naturalistisk. Jeg skulle konstant minde mig selv om at dette var en film baseret på en tegneserie. Der er flere ting i filmen som virker lidt tåbelige og urealistiske HVIS det foregår i den virkelige verden. I en tegneserieverden kan man godt slippe afsted med nogle lidt urealistiske scenarier, som f.eks. hvorfor han får lov til at blive så længe i talkshowet med Robert De Niro, eller at oprørene slogan er “Kill the rich”, som virker alt for eksplicit (selvom Lenin vidst nok sagde det, men det er ca. 100 år siden ).

Jeg er også lidt i tvivl om filmen prøver at så tvivl om hvorvidt det hele er rigtigt eller bare oppe i hans hoved pga. terapeuten til slut meget ligner terapeuten fra tidligere, men det giver ikke rigtigt mening, for vi ved jo at Jokeren eksisterer i Batman universet, så hvorfor i al verden skulle det ikke være rigtigt? I så fald er det ikke en Batman film, men bare en film om en tilfældig sindsforvirret person, hvor intet rigtigt er sket. Det virker lidt som en forsøg på at lavet noget smart bare for at være smart, ligesom når man i folkeskolen ikke vidste hvordan en stil skulle ende og man skriver “Men så var det hele bare en drøm”.

Alt I alt synes jeg filmen har en del problemer med historien, og hvordan den er fortalt, men den ok godt lavet og pga. Joaquin Phoenix er den værd at se. Jeg ville ønske den var skrevet af en smartere person, og at den havde nogle scener som virkeligt var noget særligt, for der er ikke rigtig én scene i filmen som, for mig, virkelig var noget særligt.

7/10

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Birdman klokken 21:15 på DR K i aften, den får en chance. :)

Nyt svar