Hvilke film/serier har du set for nyligt?
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35517
- Sted: Hørsholm
Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?
SÅ. Fik jeg langt om længe samlet mod til at se Interstellar for anden gang. Første gang var for et års tid siden i Imperial, med deres specielle format og med dårlige undertekster, og jeg kunne godt se det var en god film på det tidspunkt, men jeg vidste ikke hvad jeg skulle synes om den.
Jeg tror jeg vil give den 10/10, eller 9.9/10, ihvertfald lige nu, mit umiddelbare indtryk jeg er efterladt med. Så vild og gennemført og gribende. At jeg har hørt soundtracket flere gange hjælper nok også på det. Åh jamen. Kan ikke få armene ned.
Og nu har jeg besluttet mig for at jeg skal se flere af Nolans film.
Jeg tror jeg vil give den 10/10, eller 9.9/10, ihvertfald lige nu, mit umiddelbare indtryk jeg er efterladt med. Så vild og gennemført og gribende. At jeg har hørt soundtracket flere gange hjælper nok også på det. Åh jamen. Kan ikke få armene ned.
Og nu har jeg besluttet mig for at jeg skal se flere af Nolans film.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
Ja, Die Hard 1 er den bedste i hele serien IMHO.
Har ofte tænk over årsagen, og jeg tror den vinder på, at alt foregår indenfor et begrænset område (bygningen) - hvor de andre film bliver for vidtfavnende, og dermed for meget ligner andre film i genren. Og så var Bruce Willis jo et frisk indspark dengang. Mener faktisk at den oprindelig var planlagt som en fortsættelse til Commando med Arnold i hovedrollen - men han afslog heldigvis.
Har ofte tænk over årsagen, og jeg tror den vinder på, at alt foregår indenfor et begrænset område (bygningen) - hvor de andre film bliver for vidtfavnende, og dermed for meget ligner andre film i genren. Og så var Bruce Willis jo et frisk indspark dengang. Mener faktisk at den oprindelig var planlagt som en fortsættelse til Commando med Arnold i hovedrollen - men han afslog heldigvis.
Masters of Horror
Serie
http://www.imdb.com/title/tt0448190/
Naturligvis et gensyn men I skal da ikke snydes for en anbefaling.
Hvis man kan lide ting som f.eks. Twilight Zone, er denne et absolut must i samlingen. Pisse fede og uhyggelige små historier (afsluttet i hvert afsnit) af nogle af de bedste instruktører indenfor genren (John Carpenter, Larry Cohen, Don Coscarelli, Joe Dante, Guillermo Del Toro, Stuart Gordon, Tobe Hooper, John Landis, Bill Malone, Dario Argento, Eli Roth, David Cronenberg, Tim Sullivan, Rob Zombie, Bryan Singer, Fred Dekker, William Lustig, Lucky McKee, Ernest Dickerson, Kat O’ Shea, Quentin Tarantino, Robert Rodriguez, James Gunn, Mary Lambert, Tom Holland, Peter Medak, Ti West, Lloyd Kaufman).
Ikke så "light" gys som Twilight Zone eller Tales from the Crypt.
Mit favoritafsnit må nok være "Jenifer" (Dario Argento). Men de er seriøst alle gode. 2 sæsoner á 13 afsnit på en times tid.
Det vil dårlig give mening at poste noget klip, da hvert afsnit er en ny historie med ny instruktør og nye skuespillere.
Serie
http://www.imdb.com/title/tt0448190/
Naturligvis et gensyn men I skal da ikke snydes for en anbefaling.
Hvis man kan lide ting som f.eks. Twilight Zone, er denne et absolut must i samlingen. Pisse fede og uhyggelige små historier (afsluttet i hvert afsnit) af nogle af de bedste instruktører indenfor genren (John Carpenter, Larry Cohen, Don Coscarelli, Joe Dante, Guillermo Del Toro, Stuart Gordon, Tobe Hooper, John Landis, Bill Malone, Dario Argento, Eli Roth, David Cronenberg, Tim Sullivan, Rob Zombie, Bryan Singer, Fred Dekker, William Lustig, Lucky McKee, Ernest Dickerson, Kat O’ Shea, Quentin Tarantino, Robert Rodriguez, James Gunn, Mary Lambert, Tom Holland, Peter Medak, Ti West, Lloyd Kaufman).
Ikke så "light" gys som Twilight Zone eller Tales from the Crypt.
Mit favoritafsnit må nok være "Jenifer" (Dario Argento). Men de er seriøst alle gode. 2 sæsoner á 13 afsnit på en times tid.
Det vil dårlig give mening at poste noget klip, da hvert afsnit er en ny historie med ny instruktør og nye skuespillere.
Senest rettet af MrBacon fre 11. dec 2015 09:10, rettet i alt 1 gang.
2'eren foregår ligeledes på aflukket areal (lufthavnen) og den syntes jeg faktisk er lige så god som 1'erenArnold skrev:Ja, Die Hard 1 er den bedste i hele serien IMHO.
Har ofte tænk over årsagen, og jeg tror den vinder på, at alt foregår indenfor et begrænset område (bygningen) - hvor de andre film bliver for vidtfavnende, og dermed for meget ligner andre film i genren. Og så var Bruce Willis jo et frisk indspark dengang. Mener faktisk at den oprindelig var planlagt som en fortsættelse til Commando med Arnold i hovedrollen - men han afslog heldigvis.
Normalt er jeg til film hvor man skal tænke lidt mere, men grundet at hovedet skal slappe af har kommunens rådgiver nærmest sagt at Kanal5 og deres hjernedøde serier skulle være godt for stressramte, det nægter jeg dog at lægge hjerne til.
Men den anden aften så jeg den nye Adam Sandler film på Netflix, og må sige at jeg var underholdt.
http://www.imdb.com/title/tt2479478/
Men den anden aften så jeg den nye Adam Sandler film på Netflix, og må sige at jeg var underholdt.
http://www.imdb.com/title/tt2479478/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
- Rosenfeldt
- Forum Donator
- Indlæg: 2918
- Sted: Hørsholm
Jeg har valgt en del "ældre" film, - måske mest for det nostalgiske ...
Die Hard ... god klassisk actionfilm med masser af god humor!
Die Hard 2 ... igen en Bruce Willis klassiker, med masser af action og humor.
Fars Fede Juleferie (Christmas Vacation) ... den har efterhånden fået en status hver jul, som med "90-års fødselsdagen" til nytår.
Alene Hjemme ... god klassisk underholdning ...
Home Alone - Lost in New York ... fin opfølger til 1'eren!
Dødbringende Våben 1 - 4 ... kan godt lide det sammenspil der er mellem Mel Gibson og Danny Glover!
Røvtur på 1. klasse (Planes, Trains & Automobiles) ... får smil på læben over denne klassisker!
Die Hard ... god klassisk actionfilm med masser af god humor!
Die Hard 2 ... igen en Bruce Willis klassiker, med masser af action og humor.
Fars Fede Juleferie (Christmas Vacation) ... den har efterhånden fået en status hver jul, som med "90-års fødselsdagen" til nytår.
Alene Hjemme ... god klassisk underholdning ...
Home Alone - Lost in New York ... fin opfølger til 1'eren!
Dødbringende Våben 1 - 4 ... kan godt lide det sammenspil der er mellem Mel Gibson og Danny Glover!
Røvtur på 1. klasse (Planes, Trains & Automobiles) ... får smil på læben over denne klassisker!
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35517
- Sted: Hørsholm
Fik lige set Moon fra 2009 i dag på DR3. Den blev sendt tidligere på måneden eller i November på TNT, men fik den ikke set der. Fin anderledes Sci-Fi. Jeg tror jeg vil give den omkring 7½/10.
Bedste kvalitet trailer på engelsk jeg lige kunne finde:
Bedste kvalitet trailer på engelsk jeg lige kunne finde:
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
Var noget skuffet efter langt om længe af have set The Dead Zone. Lidt småkedelig og ret distraherende skuespil. Christopher Walken er et dårligt cast til rollen - han virker meget mekanisk og helt uden følelser. 6/10
Synes altid det er hit and miss med David Cronenberg. Så Dead Ringers forleden som jeg synes var super fed. Jeremy Irons er fantastisk i rollen/rollerne. 8/10
^^ Ærgerligt den var dårlig. 80'er film-anbefalinger er ellers meget velkommen (IMO)
Så for nyligt Spy Game fra 2001 (igen):
Fantastisk film hvor der sker en masse og man kommer lidt rundt i verdens brændpunkter i 1970-1980'erne. Brad pitt spiller en CIA agent der forsøger at befri sin kærlighed i et kinesisk fængsel, hvorfor hans tidligere mentor bliver nødt til at lave manipulation med ledelsen inden i CIA, for at redde livet på dem begge. Det kan godt være det lyder lidt søgt - men jeg garanterer for en god kvali-film der ikke bare handler om krudt og kugler.
9/10 - must see hvis man er til spionfilm.
Så for nyligt Spy Game fra 2001 (igen):
Fantastisk film hvor der sker en masse og man kommer lidt rundt i verdens brændpunkter i 1970-1980'erne. Brad pitt spiller en CIA agent der forsøger at befri sin kærlighed i et kinesisk fængsel, hvorfor hans tidligere mentor bliver nødt til at lave manipulation med ledelsen inden i CIA, for at redde livet på dem begge. Det kan godt være det lyder lidt søgt - men jeg garanterer for en god kvali-film der ikke bare handler om krudt og kugler.
9/10 - must see hvis man er til spionfilm.
Synes den var ligegyldig og decideret skuffende. 4/10 herfra. Og jeg ER til spionfilm Når jeg ser traileren kan jeg decideret ikke huske et eneste klip, den er simpelthen feset direkte ud fra lystavlen igen, heh heh. Skal det være en spionfilm med Robert Redford, så hellere Three Days Of The Condor (1975).
Et par film jeg har set (og genset) den sidste måneds tid. På forhånd undskyld for de manglende trailere!
The Martian (2015)
http://www.imdb.com/title/tt3659388/
6/10 - Fjollet Robinson-Crusoe-in-space, som hverken er komedie eller drama og derfor heller ikke lykkes med nogen af delene.
Ex Machina (2015)
http://www.imdb.com/title/tt0470752/
7/10 - Den mest undervurderede film sidste år, som slet ikke fik dansk premiere. Et must see for alle der kan lide ægte sci-fi.
Kingsman: The Secret Service (2014)
http://www.imdb.com/title/tt2802144/
7/10 - Positiv overraskende tjubang spionfilm for hele familien med en fed slutscene (husk at se den uncut version)
Starry Eyes (2014)
http://www.imdb.com/title/tt2793490/
7/10 - En nasty gyserallegori over berømmelsens pris for upcoming skuespillerinder i Hollywood.
Resolution (2012)
http://www.imdb.com/title/tt1977895/
7/10 - Cabin gyser med et twist
Wu xia aka. Dragon (2011)
http://www.imdb.com/title/tt1718199/
7/10 - Donnie Yens begrænsede skuespillertalent opvejes af historien og den høje fotografiske standard i både kampscener og resten af denne whodunnit/kampfilm.
There Will Be Blood (2007)
http://www.imdb.com/title/tt0469494/
9/10 - Fik først set denne nyklassiker meget sent og hold da fest... Verdens ubetinget dygtigste skuespiller i et maraton af en filmoplevelse.
Matchstick Men (2003)
http://www.imdb.com/title/tt0325805/
7/10 - Nicolas Cage har lavet flere lortefilm end jeg har styr på, men denne Ridley Scott-instruerede finurlighed var charmerende. Elsker Sam Rockwell (som var med i Moon, nævnt længere oppe i tråden).
Angel Heart (1987)
http://www.imdb.com/title/tt0092563/
8/10 - Ikke perfekt, men jeg stornød denne okkulte private dick film, der foregår i 50'ernes New Orleans. Bonusinfo: Lisa Bonnet nøgen og Robert DeNiro i en vigtig birolle.
Shurayukihime - aka. Lady Snowblood (1973)
http://www.imdb.com/title/tt0158714/
7/10 - Filmen der på mange områder inspirerede Tarantinos Kill Bill. Fortjent ny opmærksomhed til denne stilistisk fede hævnfilm.
Shock Corridor (1963)
http://www.imdb.com/title/tt0057495/
3/10 Camp så det basker, men en ufortjent kultfilm, der keder mere end den er interessant.
Et par film jeg har set (og genset) den sidste måneds tid. På forhånd undskyld for de manglende trailere!
The Martian (2015)
http://www.imdb.com/title/tt3659388/
6/10 - Fjollet Robinson-Crusoe-in-space, som hverken er komedie eller drama og derfor heller ikke lykkes med nogen af delene.
Ex Machina (2015)
http://www.imdb.com/title/tt0470752/
7/10 - Den mest undervurderede film sidste år, som slet ikke fik dansk premiere. Et must see for alle der kan lide ægte sci-fi.
Kingsman: The Secret Service (2014)
http://www.imdb.com/title/tt2802144/
7/10 - Positiv overraskende tjubang spionfilm for hele familien med en fed slutscene (husk at se den uncut version)
Starry Eyes (2014)
http://www.imdb.com/title/tt2793490/
7/10 - En nasty gyserallegori over berømmelsens pris for upcoming skuespillerinder i Hollywood.
Resolution (2012)
http://www.imdb.com/title/tt1977895/
7/10 - Cabin gyser med et twist
Wu xia aka. Dragon (2011)
http://www.imdb.com/title/tt1718199/
7/10 - Donnie Yens begrænsede skuespillertalent opvejes af historien og den høje fotografiske standard i både kampscener og resten af denne whodunnit/kampfilm.
There Will Be Blood (2007)
http://www.imdb.com/title/tt0469494/
9/10 - Fik først set denne nyklassiker meget sent og hold da fest... Verdens ubetinget dygtigste skuespiller i et maraton af en filmoplevelse.
Matchstick Men (2003)
http://www.imdb.com/title/tt0325805/
7/10 - Nicolas Cage har lavet flere lortefilm end jeg har styr på, men denne Ridley Scott-instruerede finurlighed var charmerende. Elsker Sam Rockwell (som var med i Moon, nævnt længere oppe i tråden).
Angel Heart (1987)
http://www.imdb.com/title/tt0092563/
8/10 - Ikke perfekt, men jeg stornød denne okkulte private dick film, der foregår i 50'ernes New Orleans. Bonusinfo: Lisa Bonnet nøgen og Robert DeNiro i en vigtig birolle.
Shurayukihime - aka. Lady Snowblood (1973)
http://www.imdb.com/title/tt0158714/
7/10 - Filmen der på mange områder inspirerede Tarantinos Kill Bill. Fortjent ny opmærksomhed til denne stilistisk fede hævnfilm.
Shock Corridor (1963)
http://www.imdb.com/title/tt0057495/
3/10 Camp så det basker, men en ufortjent kultfilm, der keder mere end den er interessant.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35517
- Sted: Hørsholm
I sidste weekend fik jeg set Star Trek Into Darkness.
http://www.imdb.com/title/tt1408101/?ref_=nv_sr_1
Tænkte faktisk ikke lige over hvordan den skulle rates.. hmm... Bliver vel en 7/10 ca... Tror jeg. Den efterlod mig ihvertfald positiv nok til at jeg ser frem til Beyond der kommer i år.
http://www.imdb.com/title/tt1408101/?ref_=nv_sr_1
Tænkte faktisk ikke lige over hvordan den skulle rates.. hmm... Bliver vel en 7/10 ca... Tror jeg. Den efterlod mig ihvertfald positiv nok til at jeg ser frem til Beyond der kommer i år.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
Fik lige kigget på min imdb liste og har egentligt set en del film på det seneste så her kommer en lidt mere komplet liste:
Side Effects
Glimrende spændings/mystery film. Troede hele tiden jeg vidste hvor den var på vej hen, men den tog konstant fusen på mig. Men efter man ved hvad der foregår så forsvinder mystikken, som ellers holdt mig totalt fanget i lang tid: 7/10
http://www.imdb.com/title/tt2053463/
Eden Lake
Mest ubehagelige og trøstesløse film jeg har set siden Funny Games. Godt eksekveret og meget nærvepirrende. 7.5/10
http://www.imdb.com/title/tt1020530/
What We Do in the Shadows
Stor skuffelse. Elsker Flight Of The Conchords men What We Do in the Shadows er bare ikke sjov. Tror jeg grinede én gang i starten. 6/10
http://www.imdb.com/title/tt3416742/
The Lobster
Underligste film længe. Utroligt morsom på sin groteske måde, men den er ikke ligeså god som Dogtooth, og den er lidt for lang til det apatiske skuespil kan bære. Savner rigtige mennesker og følelser til sidst. 7/10
http://www.imdb.com/title/tt3464902/
Event Horizon
Doom på film? Var rigtigt spændende og creepy i lang tid, indtil den blev noget bras. *spoiler ahead* Sam Neill er totalt fejlcastet og mest af alt lettere komisk når han skal spille besat og uhyggelig. 6/10
http://www.imdb.com/title/tt0119081/
The Martian
Helt enig med Holger. Gav den også 6/10 på imdb. Frustrerende film der kører på en lige linie af ligegyldighed. Den er så kommerciel at den ikke tør noget som helst. Den bliver aldrig uhyggelig, spændende, udfordrende eller sjov. Havde håbet på af få den følelse af isolation som Moon gør rigtigt godt, og faktisk også Interstellar visse steder, men med konstant klippen mellem Mars og Jorden sidder jeg og føler at han er på en hyggeudflugt i et tilstødende lokale.
Side Effects
Glimrende spændings/mystery film. Troede hele tiden jeg vidste hvor den var på vej hen, men den tog konstant fusen på mig. Men efter man ved hvad der foregår så forsvinder mystikken, som ellers holdt mig totalt fanget i lang tid: 7/10
http://www.imdb.com/title/tt2053463/
Eden Lake
Mest ubehagelige og trøstesløse film jeg har set siden Funny Games. Godt eksekveret og meget nærvepirrende. 7.5/10
http://www.imdb.com/title/tt1020530/
What We Do in the Shadows
Stor skuffelse. Elsker Flight Of The Conchords men What We Do in the Shadows er bare ikke sjov. Tror jeg grinede én gang i starten. 6/10
http://www.imdb.com/title/tt3416742/
The Lobster
Underligste film længe. Utroligt morsom på sin groteske måde, men den er ikke ligeså god som Dogtooth, og den er lidt for lang til det apatiske skuespil kan bære. Savner rigtige mennesker og følelser til sidst. 7/10
http://www.imdb.com/title/tt3464902/
Event Horizon
Doom på film? Var rigtigt spændende og creepy i lang tid, indtil den blev noget bras. *spoiler ahead* Sam Neill er totalt fejlcastet og mest af alt lettere komisk når han skal spille besat og uhyggelig. 6/10
http://www.imdb.com/title/tt0119081/
The Martian
Helt enig med Holger. Gav den også 6/10 på imdb. Frustrerende film der kører på en lige linie af ligegyldighed. Den er så kommerciel at den ikke tør noget som helst. Den bliver aldrig uhyggelig, spændende, udfordrende eller sjov. Havde håbet på af få den følelse af isolation som Moon gør rigtigt godt, og faktisk også Interstellar visse steder, men med konstant klippen mellem Mars og Jorden sidder jeg og føler at han er på en hyggeudflugt i et tilstødende lokale.
Denne film er helt fantastisk….total rykket bagover blev jeg af lydsporet som egentlig ikke inkluderer sange med vokal, men komponeret og sammensat af Jóhann Jóhannsson fra Island…..et must see/hear for lyd-entusiaster
Check evt. ekstra materialet ud hvor bla. Jóhann Jóhannsson fortæller om soundtracket og om hvordan det blev til
Check evt. ekstra materialet ud hvor bla. Jóhann Jóhannsson fortæller om soundtracket og om hvordan det blev til
Helt omvendt i min bog. Var vild med WWDITS og røvkedede mig til The Lobster.AvS skrev: What We Do in the Shadows
Stor skuffelse. Elsker Flight Of The Conchords men What We Do in the Shadows er bare ikke sjov. Tror jeg grinede én gang i starten. 6/10
http://www.imdb.com/title/tt3416742/
The Lobster
Underligste film længe. Utroligt morsom på sin groteske måde, men den er ikke ligeså god som Dogtooth, og den er lidt for lang til det apatiske skuespil kan bære. Savner rigtige mennesker og følelser til sidst. 7/10
http://www.imdb.com/title/tt3464902/
Event Horizon gav jeg 2/10, da den gik total i bras og Sam Neill er fejlcastet som du siger.AvS skrev:Fik lige kigget på min imdb liste og har egentligt set en del film på det seneste så her kommer en lidt mere komplet liste:
Side Effects
Glimrende spændings/mystery film. Troede hele tiden jeg vidste hvor den var på vej hen, men den tog konstant fusen på mig. Men efter man ved hvad der foregår så forsvinder mystikken, som ellers holdt mig totalt fanget i lang tid: 7/10
http://www.imdb.com/title/tt2053463/
Eden Lake
Mest ubehagelige og trøstesløse film jeg har set siden Funny Games. Godt eksekveret og meget nærvepirrende. 7.5/10
http://www.imdb.com/title/tt1020530/
What We Do in the Shadows
Stor skuffelse. Elsker Flight Of The Conchords men What We Do in the Shadows er bare ikke sjov. Tror jeg grinede én gang i starten. 6/10
http://www.imdb.com/title/tt3416742/
The Lobster
Underligste film længe. Utroligt morsom på sin groteske måde, men den er ikke ligeså god som Dogtooth, og den er lidt for lang til det apatiske skuespil kan bære. Savner rigtige mennesker og følelser til sidst. 7/10
http://www.imdb.com/title/tt3464902/
Event Horizon
Doom på film? Var rigtigt spændende og creepy i lang tid, indtil den blev noget bras. *spoiler ahead* Sam Neill er totalt fejlcastet og mest af alt lettere komisk når han skal spille besat og uhyggelig. 6/10
http://www.imdb.com/title/tt0119081/
The Martian
Helt enig med Holger. Gav den også 6/10 på imdb. Frustrerende film der kører på en lige linie af ligegyldighed. Den er så kommerciel at den ikke tør noget som helst. Den bliver aldrig uhyggelig, spændende, udfordrende eller sjov. Havde håbet på af få den følelse af isolation som Moon gør rigtigt godt, og faktisk også Interstellar visse steder, men med konstant klippen mellem Mars og Jorden sidder jeg og føler at han er på en hyggeudflugt i et tilstødende lokale.
Side Effects startede godt, som du siger, men blev ligegyldig. 5/10 herfra.
Eden Lake og The Lobster må jeg se.
- david mondrup
- Lydmaskinist
- Indlæg: 12755
- Sted: Århus
I anledning af sidste uges dødsfald fik vi lige vist en klassiker til vores 12 årige datter her i går aftes. Jeg var spændt på om det ville være fuldstændig outdated - det er trods alt noget der ligner 25-30 år siden jeg sidst har set den. Men vi var godt underholdt. Den går også fint til yngre børn. Den er rated til 7 år, og det er sikkert en meget fin grænse.
7-8/10
7-8/10
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
- Rosenfeldt
- Forum Donator
- Indlæg: 2918
- Sted: Hørsholm
The Martian: 5/10 (5 minutters aktion, og derefter ingen følelse af "at være forladt på Mars..")
Link: http://www.imdb.com/title/tt3659388/
Everest 2015t: 5/10 (Lever slet, slet ikke op til de forventninger jeg havde!)
Link: http://www.imdb.com/title/tt2719848/?ref_=nv_sr_1
The Hateful Eight: 6/10 (Langt fra en Tarantino standard)
Link: http://www.imdb.com/title/tt3460252/?ref_=nv_sr_1
Link: http://www.imdb.com/title/tt3659388/
Everest 2015t: 5/10 (Lever slet, slet ikke op til de forventninger jeg havde!)
Link: http://www.imdb.com/title/tt2719848/?ref_=nv_sr_1
The Hateful Eight: 6/10 (Langt fra en Tarantino standard)
Link: http://www.imdb.com/title/tt3460252/?ref_=nv_sr_1
Kan da også være jeg har en lidt mystisk præference. Syntes bare hele koldkrigs-scenariet, kombineret med manipulation på højt plan gjorde den til en spændende filmHolger skrev:Synes den var ligegyldig og decideret skuffende. 4/10 herfra. Og jeg ER til spionfilm Når jeg ser traileren kan jeg decideret ikke huske et eneste klip, den er simpelthen feset direkte ud fra lystavlen igen, heh heh. Skal det være en spionfilm med Robert Redford, så hellere Three Days Of The Condor (1975).
Kan ofte godt lide Tony Scotts film, nogle af dem er direkte fantastiske. Synes bare den faldt igennem her.Mike-air skrev:Kan da også være jeg har en lidt mystisk præference. Syntes bare hele koldkrigs-scenariet, kombineret med manipulation på højt plan gjorde den til en spændende filmHolger skrev:Synes den var ligegyldig og decideret skuffende. 4/10 herfra. Og jeg ER til spionfilm Når jeg ser traileren kan jeg decideret ikke huske et eneste klip, den er simpelthen feset direkte ud fra lystavlen igen, heh heh. Skal det være en spionfilm med Robert Redford, så hellere Three Days Of The Condor (1975).
Predestination - tidrejsethriller/drama med ekstrem mindfuck - slet ikke som jeg forventede ud fra traileren - men ret syret historie 5/10
http://www.imdb.com/title/tt2397535/?ref_=nv_sr_1
http://www.imdb.com/title/tt2397535/?ref_=nv_sr_1
Den var da meget god. Jeg gav den hele 7/10 pga. originalitet. Måtte lige læse et par analyser af filmen bagefter for at få det hele med.