Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af AnotherDan »

Mike hvis du kan li filmen så skal du gøre dig tjenesten at læse bogen.

Det er den eneste bog jeg højlydt begyndte at skraldgrine af.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AnotherDan skrev:Mike hvis du kan li filmen så skal du gøre dig tjenesten at læse bogen.

Det er den eneste bog jeg højlydt begyndte at skraldgrine af.
Det har jeg ikke endnu, men det vil jeg gøre så :-D

Alene citaterne i filmen er ret så underholdende..

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Så Aliens (1986) i biografen igår. 35mm fremvisning. Kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har set en analog fremvisning i bio, så det var en meget nostalgisk oplevelse. Virkeligt meget mojo i både billede og lyd, men det var også en godt slidt rulle de havde. Har set Aliens utallige gange, men var alligevel lidt overrasket denne gang over at jeg syntes den var en lille smule fjollet pga. marinesoldaterne. De var meget mere karikerede og over the top macho end jeg huskede, men det ændrer dog ikke ved at filmen er for fed. 9/10.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Så Aliens (1986) i biografen igår. 35mm fremvisning. Kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har set en analog fremvisning i bio, så det var en meget nostalgisk oplevelse. Virkeligt meget mojo i både billede og lyd, men det var også en godt slidt rulle de havde. Har set Aliens utallige gange, men var alligevel lidt overrasket denne gang over at jeg syntes den var en lille smule fjollet pga. marinesoldaterne. De var meget mere karikerede og over the top macho end jeg huskede, men det ændrer dog ikke ved at filmen er for fed. 9/10.
1'eren og 2'eren ser også super ud på Bluray, hvis ikke du har dem allerede.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »



Endnu en fed Marvel-fortolkning. Er i gang med sæson 1 (I know - men der er andet i livet end bingewathcing).

4/5 ... klart! Kæft jeg elsker det univers.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

SustainerPlayer skrev:(I know - men der er andet i livet end bingewathcing).
Det skulle man tro. Men jeg er blevet klogere - bedst som jeg ville til at fortsætte i min Doctor Who gennemgang forleden oplevede jeg at Netflix havde fjernet de første 4 sæsoner, på trods af at jeg kun var nået til de sidste 3-4 afsnit af sæson 3. Så man skal huske at få set tingene - de er lige pludselig væk.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Ex Machina 7/10 - meget stilfuld og flot fotograferet film, den nød jeg virkelig. Velskrevet dialog, som sætter tankerne igang. (Kunne slet ikke genkende Oscar Isaac før jeg så rulleteksterne) - en af hans bedste roller IMHO.

Walking Dead sæson 6 på DR 9/10 - er SLET ikke til zombier - så meget desto mere imponerende, at jeg sidder og bider negle nu på 6. sæson (!).
1. afsnit af de nyeste efter vinterpausen er vanvittigt ! Det så næsten ud som om, at de valgte at bruge hele sæsonens budget på ét afsnit :-)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Arnold skrev:Ex Machina 7/10 - meget stilfuld og flot fotograferet film, den nød jeg virkelig. Velskrevet dialog, som sætter tankerne igang. (Kunne slet ikke genkende Oscar Isaac før jeg så rulleteksterne) - en af hans bedste roller IMHO.
+1 .. Den sætter i den grad tankerne igang, uden jeg skal spoile for meget :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ex Machina vandt dette års Oscar for bedste visuelle effekter. Jeg har desværre tilgode at få den set.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Den er faktisk pæn fed.

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Så en eventyr film i går "startdust" den var sku meget behagelig.

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

'Flaskepost fra P' .......A MUST SEE people!!!! .....kanon film på alle måder!!

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har lige set Sicario. Woav mest interessante film jeg har sæt længe. Denis Villeneuve er en mesterlig instruktør. Hele filmen har en sitrende spænding som konstant ligger og ulmer. Man føler hele tiden at lige om lidt så bryder helvede løs. Følte det samme i Enemy. Han er super dygtig til at skabe den slags spænding hvor man ikke præcist ved hvad der er man skal være bange for, men man føler bare at der er noget galt. Soundtracket er også fantastisk. Meget minimalt med kun to, men meget stærke, elementer: Trommer og strygere. 8/10

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »



Lige set denne badboy. Hold da kæft den er syret. Vild med den måde den er filmet på. Bestemt et kig værd hvis ikke man har set den.
Skærmbillede 2016-03-28 kl. 22.11.00.png
Irriterende, ikke?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så mike giver den ca. 88.76 ud af 100.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Fik set The Martian i forgårs:



Var forberedt på at blive undervældet, da jeg lige syntes jeg havde set Matt Damon som strandet astronaut og forsker én gang i Interstellar, og hvor meget nyt kan man lige tilføre det koncept? Blev derfor glædeligt overrasket - spændende film. 7/10.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:Så mike giver den ca. 88.76 ud af 100.
Neej :-D

8,87551280300955 ud af 10.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, jeg tillod at runde op. Derfor ca.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev:Ja, jeg tillod at runde op. Derfor ca.
Til 8,8 vel? :lol:

Glæder mig helt til at smide min næste film-anmeldelse her ind, bare for at skrive karakteren...
Det er en af de små glæder jeg har i livet 8-)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

I en helt anden boldgade; min voksne søn og jeg var i biffen i fredags. Efter at have brugt lang tid på at debattere om det skulle være Deadpool (som han havde set) eller Batman vs. Superman (som får hug af anmelderne på nogle af de parametre som ville have irriteret os begge rigtig meget), endte vi med noget helt andet, nemlig Room:



En vaskeægte amerikansk tåreperser, der dog skal have credit for at være langt mere nuanceret i sin personskildring end jeg ville have forventet. Der var ingen af the good guys der ikke opførte sig dumt på et tidspunkt i løbet af filmen, og selv the bad guys fremstod mere som fanget i uheldige roller og mønstre end som udspekulerede psykopater. Næsten skandinavisk i sin nuancering.

Så skal den også have ros for ikke at overspille følelsesfremkaldende virkemidler. Det ville have været så nemt at smøre det hele ind i dramatisk og sørgelig musik, men det var faktisk først til allersidst at den fik lov at få med strygerne.

Vi så den som sagt i biffen, og det er selvfølgelig altid en god oplevelse. Der er dog ikke noget i dens tekniske udførsel der gør at den ikke også lige så godt kan ses derhjemme. Så hvis man kan vente til den kommer på Netflix, så gør bare det.

Den gjorde et indtryk der kommer til at sidde i mig et stykke tid. 9/10.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev:
Christoffer I. N. skrev:Ja, jeg tillod at runde op. Derfor ca.
Til 8,8 vel? :lol:
Nej ^^ 88.76 ud af 100



Jeg fik set Mad Max Fury Road i sidste uge. Ved ikke helt om den levede op til forventningerne, tror umiddelbart den får.... 7½ eller 8 ud af 10.
Ser dog frem til at se den på min egen skærm med surround.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg synes altså at mine begavede filmanmeldelser drukner i jeres matematiske ordkløverier. Siger det bare.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Superman v Batman - den har godtnok fået anmelderhøvl - men kan man li' universet er det en must-see. Havde bange anelser, men må indrømme at være glimrende underholdt hele vejen igennem. Spændingen blev godt bygget op - syntes ikke plottet var så dårligt, som der var lagt op til. (Ja der er huller, men vis mig en superheltefilm, der ikke har det). Doomsday var dog ret skuffende, men heldigvis handlede filmen om meget andet. 7/10

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

Jeg har hygget mig rimeligt meget på det sidste med at streame de 56 afsnit af TAXA på dr.dk :)

https://www.dr.dk/tv/se/taxa/

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Den her var i fjernsynet i går, og hvor var det en fantastisk fantasy film. Rulle tekster og outro musik bliver selvfølgelig afbrudt af en person ansat til at ødelægge den fantastiske stemning jeg var kommet i, men jeg nåede lige at se at det var en terry gilliam film og blev så glad. :dollargrin:
Billede

Nyt svar