Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?

Indlæg af Kimex »





Så dokumentaren The Lions´share.
Som handler om hvordan Zuluen Solomon Landi og hans efterkommere blev røvrendt af musikkere, Disney, smarte advokater og musikbranchen. Og da familien endelig får ophavsretten bliver de røvrendt af den fond, som de, desværre, har ladet forvalte deres penge.

Og er det kun mig, men efter at have hørt zuluerne synge sangen, virker de andre udgaver, nærmest, patetisk dårlige. Uanset om det er The Tokens, Pete Seeger eller Bamses venner.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg ved ikke om jeg har skrevet dette før, men hvis man er på Facebook kan man se deres egen tegnefilm, den er ret god.

Human Discoveries:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Har i dag lige set alle 10 episoder af Lost in Space ( sæson 2 på Netflix)
Ganske okay sæson 2, de første afsnit tog lidt tid at komme igang, og var lidt meeh.. Men alt i alt kunne jeg godt se mere af den serie.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

The Kominski Methode


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

K-Bee skrev:Star Wars IX - The Rise Of Skywalker

Så den på premieren men denne eftermiddag i Cinemaxx var der imod forventning ikke udsolgt.
Jeg synes sådan set at den er en værdig afslutning på sagaen, om end jeg er af den overbevisning at nu kan der altså ikke koges mere suppe på den historie. Jeg vil kalde mig selv en mellemstor Star Wars fan så min vurdering skal ses ud fra at jeg hverken er fanboy eller hater.

Fantastisk lavet naturligvis og med et hæsblæsende tempo. 2.5 time er dog længe og den gik lidt i tomgang i midten. Yderligere er det også en meget politisk korrekt film. Alle etniciteter og seksualiteter er repræsenterede - også selvom det ikke nødvendigvis har betydning for historiens udvikling. Der er også nogle sødsuppe tendenser fra tid til anden.

På den anden side, er det jo svært at lave en film som skal tiltale både fanboys og forsøge at vinde haters over samtidig med at man skal være børnevenlig men ikke tutte-nuttet, og endelig ikke må støde nogen.

Men den er underholdende og selvom der er irreterende elementer formår den alligevel at spille på de rigtige strenge det meste af tiden.
7/10
For det meste enig, udover at jeg nok ville skrive mere positivt om den. Jeg synes nu ikke den gik i stå. God og fin længde på historien. Til at starte med virkede det dog ret rushed.
John Williams gør et helt fænomenalt godt arbejde med at omfavne nye og gamle melodier, smede det ene stykke sammen med det andet, og hver gang lyder det bare perfekt.



Derudover har jeg set:

Godfather (1972):
https://www.imdb.com/title/tt0068646/

Fed historie. Jeg var meget positivt overrasket over tempoet, nu filmen er gammel. Det er ikke ligefrem superhelte-blockbuster turbo klip og hu-hej hurtigt fortalt, men for mig et meget passende tempo.
2'eren fangede mig ikke rigtigt, det med at skulle hoppe sådan imellem de forskellige dele var jeg ikke hooked på. 3'eren fik jeg ikke set noget af.


Goodfellas (1990):
https://www.imdb.com/title/tt0099685/

Havde ikke fået set den hele før, det blev der så rådet bod på. Vild film. Joe Pesci er f*cked :dollargrin:


Venom (2018):
https://www.imdb.com/title/tt1270797/

Jeg er for længst stået af det der Marvel MCU ræs, så det er begrænset hvad jeg ser af nye superhelte film. Fik vel set 2/3 af filmen, så jeg ser klart den hele, hvis jeg falder over den igen.
Tom Hardy gør det godt.
Krybet og Wolverine (Jærven?! for at blive i de danske navne fra barndommen) var mine favorit superhelte på blad og tegnefilm der for ~20 år siden, så fedt nok at se en ny udgave af Venom. Fede visuelle effekter og godt arbejde med lyden.


Hotel Artemis (2018):
https://www.imdb.com/title/tt5834262/

Budget(?!) sci-fi film proppet med kendte skuespillere. Fedt soundtrack af Cliff Martinez, der sætter en rigtig god scene. Ikke sådan et soundtrack man husker specielt bagefter. Den har 6.1/10 på imdb, det er alt alt for lavt sat efter min mening.
Eneste kritikpunkt jeg har er, at lydeffekterne kunne lyde som standard sci-fi library ting. Ikke at den slags lyder dårligt i dag, der er bare ikke meget custom feeling over det jeg hører i filmen.
Rigtig fed lille sci-fi i et originalt "univers", nu det foregår i den relativt nære fremtid. Mange fede idéer og koncepter. Nu ser jeg ikke rigtigt serier, men det er sådan en film hvor jeg får den tanke, at det nok ville ha' gjort mere retfærdighed til historie og univers at ha' lavet 8 afsnit, så vi kunne få noget mere historie og kød på. Det ville jeg meget gerne se.


A Simple Favor (2018):
https://www.imdb.com/title/tt7040874/

OK sjov kriminal-noget med Anna Kendrick og Blake Lively. Jeg så den vist primært for at se mere med Anna Kendrick, og så kunne jeg huske at ha' set noget talkshow presse om filmen. Sjov nok anderledes drejning på sådan en historie. Ved ikke om det er en film jeg ville anbefale. Film-feinschmeckerne herinde ville nok hoppe i graven, og vende sig 5 gange, hvis de blev tvunget til at se den.
Fint at se Anna Kendrick i noget der skal være lidt mere voksen-minded.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:
Derudover har jeg set:

Godfather (1972):
https://www.imdb.com/title/tt0068646/

Fed historie. Jeg var meget positivt overrasket over tempoet, nu filmen er gammel. Det er ikke ligefrem superhelte-blockbuster turbo klip og hu-hej hurtigt fortalt, men for mig et meget passende tempo.
2'eren fangede mig ikke rigtigt, det med at skulle hoppe sådan imellem de forskellige dele var jeg ikke hooked på. 3'eren fik jeg ikke set noget af.


Goodfellas (1990):
https://www.imdb.com/title/tt0099685/

Havde ikke fået set den hele før, det blev der så rådet bod på. Vild film. Joe Pesci er f*cked :dollargrin:
'bout f*cking time så :-D

To af mine all-time favoritter.

Apropos Star Wars, så er vi i hele familien i gang med at gense alle udkomne film i kronologisk orden på Blu-Ray, 77" med 5.1 surround.

Rogue One er udmærket og har vi set mellem Episode III og IV, men jeg har nedlagt veto mod Solo - A Star Wars Story som jo burde ses før, men vi ser efter alle de andre for ikke at ødelægge stemningen.

De "nye" gamle film (Ep. 1-3) er stadig ikke så gode som de kunne have været, men de er faktisk vokset lidt på mig siden de første par gange jeg så dem. Især alle scener med Ian McDiarmid.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

6 Underground (Netflix)

https://www.imdb.com/title/tt8106534/

Jeg slukkede efter 16 minutters overdreven og også røvsyg CGI-biljagt ...

Den får lige et 0 herfra.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Frost 2:

Ikke mit valg at se den :-D og må desværre tilstå den er noget sløj i forhold til 1’eren. Alt for mange sange, og alt for få sange hvor teksten rent faktisk rimer. Man får lidt følelsen af at de synger for at synge hele tiden. Halvdelen af sangene kunne de godt have skåret væk.

Visuelt er den flot, særligt lys, effekter/farver og landskab. Men når det er sagt bliver elsa’s udseende lidt for prinsesse-agtigt til at man kan undlade at lægge mærke til det. De har gjort meget ud af at understrege at hun er en voksen. Derfor har Elsa ALTID markant sminke på, hvor imod hendes søster er helt natural. Det er godt begge typer eksisterer, selv om Elsa er den mest populære. Og hvorfor gider jeg overhovedet kommentere på den detalje? Fordi jeg syntes det er et gammeldags syn på verden, hvis det er det der er idealet.

Plot er rimelig tamt, og man sidder med en følelse af at de aldrig kommer i dybden, det hele forbliver meget overfladisk og ukompliceret, trods længden på ihvertfald 1,5 time.

Den får 2 af 10 kopper lunken kakao

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev:Frost 2:

Ikke mit valg at se den :-D og må desværre tilstå den er noget sløj i forhold til 1’eren. Alt for mange sange, og alt for få sange hvor teksten rent faktisk rimer. Man får lidt følelsen af at de synger for at synge hele tiden. Halvdelen af sangene kunne de godt have skåret væk.

Visuelt er den flot, særligt lys, effekter/farver og landskab. Men når det er sagt bliver elsa’s udseende lidt for prinsesse-agtigt til at man kan undlade at lægge mærke til det. De har gjort meget ud af at understrege at hun er en voksen. Derfor har Elsa ALTID markant sminke på, hvor imod hendes søster er helt natural. Det er godt begge typer eksisterer, selv om Elsa er den mest populære. Og hvorfor gider jeg overhovedet kommentere på den detalje? Fordi jeg syntes det er et gammeldags syn på verden, hvis det er det der er idealet.

Plot er rimelig tamt, og man sidder med en følelse af at de aldrig kommer i dybden, det hele forbliver meget overfladisk og ukompliceret, trods længden på ihvertfald 1,5 time.

Den får 2 af 10 kopper lunken kakao
Ræbende kedsommelig film. Døsede hen flere gange. Og det der 80er-puddelhunde-heavy der kører under rulleteksterne, hvor kom det fra? Enig i Mikes karaktergivning, og i øvrigt også i mange af de øvrige pointer.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg var i bio med mit barnebarn på 4,2 og se Frost 2.

Jeg husker det som første gang jeg så 1'eren. Alt for lang - generelt alt for kedelige sange* - langgaber.

Men 1'eren er så blevet set så mange gange nu, at det er blevet en del af DNA'et ... for better for worse. Første gang mit barnebarn så 1'eren gik hun også død i den. Men så trådte prinsessemafiaen i børnehaven i karakter - og pludselig var Anna og Elsa det bedste siden chokolademadder.

Det er jo Disney ... så det er så afrundet, politisk korrekt** og så beregnende kedeligt opdragende, at man kan spise det hele uden at tage skade eller tage på.

Men børnepublikummet elskede den. Der var masser af grin undervejs. Og de har da oppet Olafs rolle som comic sidekick.

* = Der er vel to sange, der gode i 1'eren.

**= efter den evigtgyldige amerikanske målestok

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fik set Silver Linings Playbook (2012) her til aften.
https://www.imdb.com/title/tt1045658/

Sjovt hvordan det midtvejs i filmen var svært at forudse hvad der skulle ske. Ikke at jeg normalt tænker over den slags, men på det tidspunkt kunne de nærmest gå i hvilken som helst retning.
Sjov og fin historie. Kan anbefales, hvis man da ikke allerede har set den.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Øj øj, 1917, den vil jeg sgu gerne se. Den har vist lige haft premiere igår (torsdag).
https://www.imdb.com/title/tt8579674/
23 minutters presse-interviews fra danske Moovy:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg så to film her til aften, der sjovt nok har samme score (5.8) på imdb.

Pitch Perfect 3 (2017):
https://www.imdb.com/title/tt4765284/?ref_=tt_mv

OK, nu bliver der godt nok gået til yderlighederne for at give os en historie... Den mindst gode af de 3 film. Men jeg ser dem når jeg falder over dem, igen og igen, pga. de fede musik-arrangementer de har lavet til filmene, og her skuffer 3'eren ikke.


Song One (2014):
https://www.imdb.com/title/tt2182972/

Fin lille indie-film ingen tydeligvis har set, vurderet udfra de 8700 stemmer på imdb. 5.8 er hårdt bedømt, synes jeg.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Pacific Rim: Uprising (2018):
https://www.imdb.com/title/tt2557478/

Filmen starter ud i en retning der virker helt off. Bliver gradvist bedre, men generelt ér det en "læg hjernen under sengen" kæmpe maskiner popcorn film. Og en OK en af slagsen. Fedt lyddesign, som Billain har været med inde over. Også en overbevisende visuel side.
1'eren var bedre.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kunne faktisk rigtig godt lide 1eren, og 2 retten skal også have en tur på et tidspunkt.

6 underground
Det er en af de dårligste film jeg har set i nyere tid. Plottet er ultratyndt, men det værste er dialogen. Det er ikke sjovt, og ingen ville nogensinde sige de ting der bliver sagt.

Mission Impossible Fallout
Uendeligt meget bedre end filmen ovenfor, men det siger ikke så meget. Der er masser af plot Twist, og dialogen hænger faktisk sammen og er ikke i mellem sjov. Jeg var udmærket underholdt

The Witcher
Jeg havde lidt svært ved at forstå det store persongalleri og de mange parallelle tidslinjer i starten, men jeg synes faktisk den er god, og da den var sluttet, syntes jeg den var alt for kort.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Geostorm (2017):
https://www.imdb.com/title/tt1981128/

Ret fed idé til en katastrofefilm.
Rimelig skod udført.
Visuelle effekter der ikke altid er overbevisende.
Til tider tåkrummende replikker/skuespil.
Sci-fi må gerne være urealistisk, men dele virker liige til grænsen..
OK soundtrack af Lorne Balfe, nok ca. hvad man kunne forvente. Også OK lydarbejde.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Har godt set Geostorm. Kostede heldigvis kun de 89.- Netflix koster. Ideen er fed. Bør instrueres af Ridley Scott, og med musik af Hans Zimmer...
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lady Bird (2017):
https://www.imdb.com/title/tt4925292/

Vel en relativt hypet film, men den levede fuldt op til mine forventninger om en god film. God humor, tilpas mængde drama. Kun 1½ time lang, men alligevel synes jeg man får meget med.
Kan helt klart anbefales. Altså, medmindre man kun ser film med store robotter, eller sci-fi prægede katastrofefilm... :-D


Mordet i Orientekspressen (2017):
https://www.imdb.com/title/tt3402236/

Har ikke noget forhold til ældre Hercule Poirot ting, andet end at jeg har hørt navnet. Mine forældre, som jeg så filmen sammen med, syntes klart bedre om tempoet og filmen generelt, end den gamle film. Det må være den fra 1974, antager jeg.
OK film. Oplevelsen led nok under at jeg havde set 2 nye film allerede samme dag, og var rimelig mættet for indtryk..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Logan Lucky (2017):
https://www.imdb.com/title/tt5439796/?ref_=tt_mv

Sjov kup-film! Channing Tatum og Adam Driver som brødre, det holder :-D
Jeg skulle godt nok lige købe den der heftige sydstats-accent hos samtlige, men efter vel 10 minutters tid var det OK.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Den nye "Dracula" på Netflix/BBC med danske Claes Bang, som gør det godt i hovedrollen.

Ingen spoilers, men kort sagt har man kreativt ændret i tingene. Det falder utroligt heldigt ud i de to første afsnit, især hvis man kender Dracula-historien så godt, at man forstår præcis hvad de har twistet og hvorfor.

Afsnit 1 - The Rules Of The Beast (instruktion: Jonny Campbell)
Fremragende, uhyggeligt og god humor.

Det er tydeligt, at det er lavet af holdet bag den nye Sherlock Holmes.

9/10


Afsnit 2 - Blood Vessel (instruktion: Damon Thomas)
En god opfølgning på første afsnit, men med en ny setting. En smule mindre uhyggeligt, men stadig både spændende og humorøs.

8/10


Afsnit 3 - The Dark Compass (instruktion: Paul McGuigan)
Clusterfuck.

Hvilket utroligt spild efter to så stærke afsnit. Der har helt klart været en idé og hvis man analyserer afsnittet til bunds træder idéen også frem, men det er virkeligt dårligt håndværk af især instruktøren på dette afsnit.

Manuskriptet i dette afsnit sætter virkelig Dracula-myten på prøve og det kræver en stærk instruktør, men tingene falder fra hinanden og bliver både kedeligt og ufrivilligt komisk.

Serien sluttede desværre ikke med et Bang, men med et klynk.

The End.

5/10

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Once Upon a Time in Hollywood (2019)

Jeg skal ikke spoile noget her, men er man Tarantino fan kan denne film godt anbefales. Af ren respekt vil jeg ikke sige noget som helst om handlingen, andet end at den ikke er for folk som ikke forstår Tarantino-formen. Der er utroligt mange referencer til film og skuespillere fra 1950- og 1960'erne og den fremstiller den tid meget realistisk. Det er muligvis guf for rigtige filmnørder.

All in all var det en super fed film, med to superfede skuespillere i hovedrollen (Brad pitt og Leonardo DiCaprio), DiCaprio spiller særligt godt syntes jeg.

9/10 bloody maries får den.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Smittefar skrev:
6 underground
Det er en af de dårligste film jeg har set i nyere tid. Plottet er ultratyndt, men det værste er dialogen. Det er ikke sjovt, og ingen ville nogensinde sige de ting der bliver sagt.
Den kan film kan bare ikke ses! End of story :lol: :lol: Men hvad der i øvrigt er interessant er det faktum at Bay scorer kassen hver gang på trods af at alle (inkl. mig selv) har så travlt med at kritisere hans film. Vi ved jo hvad vi får så hvorfor klikker vi alligevel på "se filmen" i 6 Undergrounds tilfælde? :roll: :lol:

Men.....8 år efter alle andre, og 1 år efter serien er slut, er jeg kommet i gang med Game Of Thrones - noget jeg har lovet mig selv at gøre i årevis men udskudt et utal af gange. Er vel halvanden sæson inde og er fint tilfreds, om end jeg ikke synes det er verdens ottende vidunder som så mange andre mener. (No spoilers please - jeg ved jo godt det var butleren der gjorde det! :-D )

Medlemsavatar
pedemeyer
Medlem
Indlæg: 552
Sted: Herlev

Indlæg af pedemeyer »

Parasite og 1917 i biografen.

To gode film på hver deres måde.

Parasite er en slags crossover mellem Tarantino og Olsen Banden..,

1917.., en "roadmovie" af en slags med sindsygt flotte billeder, og en ret fed historiefortælling.

Anbefales!
Pede Meyer
Music is the voice of god.

Medlemsavatar
tomcat  
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

pedemeyer skrev:Parasite er en slags crossover mellem Tarantino og Olsen Banden..
Okay –– dét lyder sært på den rigtig fede måde
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat  
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Jumanji (2017)

Den var god. Ret sjovt med de roller, de skal spille; at være placeret i en 'anden figur' –– som har egenskaber og svagheder, der ikke er de samme man er vant til i sit daglige liv.

Fint lavet –– en mainstream popfilm med et tvist.




https://www.imdb.com/title/tt2283362/?ref_=nv_sr_srsg_0
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Nyt svar