Blade Runner 2049 tråden

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Re: Blade Runner 2049 tråden

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er der vist endelig kommet en officiel upload af Black Out 2022 anime'en på youtube, posten længere oppe er opdateret så den kan ses her i tråden.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er muligt at forudbestille et limited edition 2 CD soundtrack, hvilket jeg har gjort. Med standard international shipping løb det op i ca, 32$, dvs. ca. 200 kr. Så kan det være tolden fanger det og vil have noget oveni for deres besvær.
https://bladerunner2049.shop.musictoday.com/store/

Medlemsavatar
Zouki
Medlem
Indlæg: 819
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Zouki »

Så den i lørdags... er stadigvæk helt blæst ud... virkede måske lidt langsom i starten (skulle bare lige finde mig til ret) men så blev jeg totalt opslugt af stemning OG musikken/lydeffekterne... 50% af filmen lykkes pga. af det, misforstå mig ikke, filmen / plottet i sig selv er spændende, men musikken og effekterne gøre den bare, perfekt! Kanon stemning, dyster, crunchy/kradsende lyd med masse af power... Jeg er imponeret, den har gjort indtryk! Love it!

Men ja, det er smag og behag :-)

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Ja, det må bestemt være en smagssag så. Jeg synes det er en helt ligegyldig film. Jeg var faktisk begyndt i går på at skrive alt det jeg synes er galt med filmen her i tråden, men det blev alt for langt så jeg gemte det som en kladde og lukkede for computeren igen.

Kort sagt (selvom det her også bliver lidt langt):
Musikken er, med få undtagelser, uden timing i forhold til plot. Den forsøger at gejle op, som i kiksede B-film. Flere steder er den alt for "hyper" hvor billedsiden slet ikke behøver det eller lægger op til det. De callbacks der er til den gamle films virkemidler er bare drysset randomly ud over filmen som om de virkemidler bare virker alene ved deres tilstedeværelse. Helt umotiveret og misforstået.
Mixet er kikset, for larmende og helt uden samspil med dialogen. Det er en af de formidable ting ved den oprindelige film, men er slet ikke videreført i denne.
Jeg aner ikke hvem komponisten er, og jeg er blevet helt kold og uinteresseret i det efter at have set filmen.

Harrison Ford er totalt fejlcastet. Ja, det virker jo som helt tåget at sige sådan, men hans eneste kvalifikation hér er at han er en dygtig og erfaren skuespiller, men det er der jo mange der er, og så var han med i den første. Det sidste er jo unikt for ham, men dette er en film og ikke en tribute til Harrison Ford. Der er andre skuespillere der ville have spillet den rolle bedre. Det virker på mig som om at alt der har noget med ham at gøre i filmen har været helt op til ham at fylde med ham selv. Han ser ud til at være kommet i sit hverdags trisse-rundt-derhjemme-tøj og så har han fået lov at gøre hvad han synes der skulle gøres og ingen har bedt ham liiiige tage den igen, eller givet ham ordentlig instruktion. Harrison er også min helt, meeeeen såååå fantastisk en dramaskuespiller er han så heller ikke. Der skulle have været arbejdet noget mere på hans rolle.

De andre skuespillere er måske nok ikke fejlcastet, men bare (heller) ikke instrueret godt nok. Nogle ting fungerer rigtig godt. Jared Leto er fed i sin rolle, men rollen er ikke fed nok og der er nogle weird ting som bare ikke holder vand med den rolle. Dave Batista har SÅ meget presence og er federe end jeg havde troet da jeg så det var ham. Ana de Armas er sååå fed og løfter sin rolle op over hvad man kunne forvente det meste af vejen. Ryan Gosling ... Hmmm, jeg var ikke så vild med ham i forvejen, men han gør det røvgodt nogle steder, og andre steder er rollen bare skrevet lidt tyndbenet og igen ikke instrueret godt nok. Og der er flere gode præstationer, men der har været meget overladt til de fleste af skuespillerne selv, og nogle andre få nøglepersoner (uden om hovedrollerne) har så fået behørig opmærksomhed, men prioriteringen er underlig i min optik.

Selve manuskriptet/handlingen, og deri selve ideen med at hive Harrison Ford ind i filmen som Deckard, har spændt ben for hvad der kunne have været en fantastisk film, for der er absolut mange gode ting i den. Men alene den ene detalje at Harrison Ford skulle spille Deckard igen har dikteret tiden for handlingen og det er pludselig blevet en kreativ hæmsko for at skrive et manuskript der kunne være så godt som muligt i sig selv uden den slags dogmer. Jeg kunne sagtens uddybe en masse, men ikke uden at spoile en del af handlingen for folk der læser med her men ikke har set filmen endnu.

*Suk* Jeg kunne blive ved længe endnu, og hvis først vi også tager fat på det filosofiske og hvad det betyder både for filmen, opbygningen af rollerne, hvad P. K. Dicks mening egentlig var, og hvordan det er udvandet i denne nye film, så bliver det først for alvor langhåret. Den første er bestemt heller ikke som Dick's bog, men er en fed omskrivning. Noget af det der blev gjort var at skære ind til benet, og gøre budskabet klart på en måde det ikke ville være blevet på halvanden time, hvis bogen skulle have været filmatiseret direkte.

Jeg har set den gamle mange mange gange og er megafan. Dén kan jo også diskuteres, og er også blevet det, men den besidder altså noget essens, ambition, indsigt og noget production og set design + props arbejde som gjorde den til mere end "bare" historien, og tilbage står stadig at den er en klassiker af dimensioner. Og det på trods af de lidt mangelfulde præstationer hist og her (for at sige det mildt). Det er jo ikke noget med at alt bare skal være perfekt for at en film bliver "perfekt". Man skal heler ikke se den gamle ret meget mere end én gang, før man tydeligt spotter flere produktionsmæssige problemer og løsninger der kunne have været løst noget mere elegant. Det bliver så bare op ad bakke når der, med så mange midler som må have været til rådighed for denne nye produktion, skydes så langt forbi målet.

... synes jeg. Dammit, jeg har meget at udsætte på den film. Jeg skulle bare lige af med noget af det. :lol:
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tyske Peter Popken har lavet concept art til filmen, det kan ses her:
http://www.peterpopken.com/
https://www.artstation.com/gambit


En lille smagsprøve:

Billede

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Det er visuelt meget flot, men giver ikke rigtig nogen mening. Det er sådan et designprojekt som går efter at skabe en visuel stil først og så sætte skuespillere ind i det bagefter. Dermed mangler der en masse eksformation, og én af de ting der var fantastisk ved den første var netop den massive eksformation som gennemsyrede hele filmen. Hvad er det her lokale til, bortset fra at det skal "dazzle" os med dets storladenhed? Hvorfor er det indrettet sådan? Adgangen er latterlig og brugen af lokalet i filmen er tåbelig.

Det er flot ja, men medvirker desværre i al sit storslåede meningsvakuum til en meningsløs film.

Igen ... efter min mening. :)
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Kan godt lidt følge dig, men var ikke generet af det. Det er også lidt konceptet med den første Blade Runner. Det er mere en film om stil og stemning end et bud på hvordan femtiden kommer til at se ud. Mht. ovenstående rum, så synes jeg det giver godt menig at en excentriker med masser af penge har storladne rum hvor stil kommer før funktionalitet. Dun finder garanteret lignende bygninger og rum i dag, hos rigmænd som jo skal bruge deres penge på et eller andet.

Men filmen synes jeg nu gav god mening. Historien er sammenhængende, og i grunden en del bedre end historien i den originale.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mere concept art, denne gang fra Weta:
https://www.artstation.com/wetaworkshopdesignstudio


Inkl. denne video:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Wauw. :shock:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hmm, mente ellers jeg havde delt Testeds videoer. Kan være de er i en anden tråd.

I får lige dem alle her så, muligvis ikke i kronologisk rækkefølge.







Den med besøget i "vandland" er ny, så det er muligt der kommer flere endnu.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så ankom mit special edition soundtrack på cd, nummer 1088 ud af 2049.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ignorér den diskrete underlægnings-musik, og se hvordan Rachel blev genskabt i CGI:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Adam har modificeret en 3D-printet replika af Deckards kikkert, som altid fedt at se ham lave ting:


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Både lydsiden og det visuelle ved filmen var super fedt. Men hold da op, hvor var den lang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det her er vist en udvidet udgave af min post om genskabelsen af Rachel, og fra VFX studiet selv. De har iøvrigt masser af andet spændende film-relareret på kanalen.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

FÅGG ASIER det ser godt ud. Bluray er udkommet i dag. Er 10 minutter inde i ekstramaterialet og får lyst til at fælde en tåre over det arbejde der er gjort for at skabe den verden.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Elsker CinemaSins
skriver noder

Nyt svar